Poppmunn Skrevet mandag kl 15:05 Del Skrevet mandag kl 15:05 PgUp skrev (37 minutter siden): Håper ingen blir fornærmet her. Jo, nå ble jeg skikkelig fornærmet. Siden jeg ikke liker overdreven identitetspolitikk i underholdningsmedia er jeg automatisk også nazist og jeg synes ikke du skal drive og poste så slemme ting om de stakkars nazistene! 5 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet mandag kl 15:33 Del Skrevet mandag kl 15:33 (endret) Det er bra med representasjon av mangfold, men problemet er ofte at det gjøres på en dårlig måte. Flere av delene av Dragon Age: The Veilguard virker bare cringe og påtvunget. Jeg synes dem fortjener bedre representasjon. Endret mandag kl 15:35 av Kassettspiller 3 2 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet mandag kl 15:43 Del Skrevet mandag kl 15:43 (endret) 1 hour ago, AlpakkaMafakka said: Vel, du har Last of Us 2, kanskje det mest omdiskuterte spillet i nyere tid angående "påtrengende woke-ideologi". Anti-woke gjengen har mildt sagt gått hardt etter både skaperne og skuespillerne i det spillet, men spillet var en massiv suksess. Selv om BG3 gir deg valgfrihet så er spillet pro LGBT+ i utgangspunktet og hardline anti-woke gjengen vil gjerne klassifisere dette spillet som woke. Hades har blitt kritisert for å ha mye LGBT+ innhold. Elden Ring var tydeligvis woke fordi "female/male" var byttet ut med "body type A/B" Cyberpunk 2077 åpenbart, så kan man alltid argumentere for at det er slik en cyberpunk setting er, men spillet er klart woke iht. anti-woke gjengens kriterier. Spiderman 1 og 2 er tydeligvis woke fordi de hadde pride flagg i gatene. De nye Star Wars Jedi spillene har mye LGTB innhold og karakterer som er det, tydeligvis woke. Alle disse spillene solgte bra. Noen er mer åpenbare, andre inneholder hyllester til eller LGBT+ karakterer og noen er bare en menytekst. Dette er ikke mitt eget utvalg for hva jeg anser som woke, men hva jeg har lest andre trekke frem som woke spill og at dette er å dra det for langt. Jeg går ikke inn på hele listen din selv om jeg kunne gått innpå flere. Men for å trekke ut to spill. Man er ganske fjern om man mener Elden Ring og Cyperpunk 2077 er woke på samme måte som Concord og Veilguard. Det er natt og dag forskjell i "wokehetsgrad". Jeg ville ikke kalt Elden ring og Cyperpunk for woke engang basert på det jeg vet. Og det er jo her nyansene kommer inn. 1-3% "woke" vs si 80% woke bare for å kaste noen fiktive tall frem for å illustrere poenget. Det er vesentlig forskjell på det som er tilnærmet ikke eksisterende woke og det som er avstøtende/ for mye woke for majoriteten av gamere. (Veilguard) Jeg har primært klaget på spill som er opplagt er WOKE og ikke bare har en knøttliten grad av woke. Og jeg treffer (tilnærmet) hver eneste gang. Gå gjerne gjennom historikken min. Se på hvilke spill jeg har kritisert og se på hvordan det gikk med disse rent økonomisk. 📉 Det er viktig å se nyanser og ikke bare tenke sort/hvitt eller basere seg på en liste. Vi er enig i at den listen er å dra det for langt. Det fordi jeg synes f.eks det er mange spill på listen som ikke er nevneverdig woke. 1 hour ago, AlpakkaMafakka said: Er det cope å påpeke det enkle faktum at Concord var et betalt spill i et marked fylt av F2P hero-shooters? Nei. Men det blir cope dersom man utelukker hvor woke karakterutvalget var og hvor sentrale de var for spillet sin suksess/mangel på suksess. Jeg har skrevet plenty om Concord sine karakterer i andre innlegg (da jeg var ny på forumet og i Concord tråder), så føler ikke for å repetere meg selv. Om man fortsatt ikke har skjønt hvor woke disse var, og hvor sentrale karakterene er i et slikt spill, så er det ikke verdt min tid å forsøke å lære noen dette. Endret mandag kl 15:46 av P7SA 3 1 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet mandag kl 15:48 Del Skrevet mandag kl 15:48 P7SA skrev (1 minutt siden): Jeg har primært klaget på spill som er opplagt er WOKE og ikke bare har en knøttliten grad av woke. Og jeg treffer tilnærmet hver eneste gang. Gå gjerne gjennom historikken min. Se på hvilke spill jeg har kritisert og se på hvordan det gikk med disse rent økonomisk. 📉 Jeg har ikke helt tid til det, beklager. Men har du noen kritikk mot Last of Us 2 da, som de aller fleste er enige i er WOKE ? Jeg har ikke spilt ferdig Veilguard enda men jeg har spilt en del, og annet enn den ene scenen med "misgendering" greier, noe som ikke brydde meg, men greit nok, jeg er litt mer blind for sånt enn å lete etter woke-ideologi overalt. Min reaksjon var mer "okei, jaja". Jeg har egentlig ikke merket noe overtydelig virtue-signaling forbi det, det er i hovedsak et action-rpg spill så det er ganske så mye mer til spillet enn å si 80% woke (for å bare kaste ut et tall). Det er litt uoriginalt og det kunne vært et morsommere spill da, jeg gikk litt lei av gameplay-mekanikken så jeg sliter litt med å fullføre spillet. 2 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet mandag kl 15:48 Del Skrevet mandag kl 15:48 Gargantua skrev (På 26.1.2025 den 15.19): Skolebokeksempel på stråmannsargumentasjon. Det går an å være mot brystfjerningsarr i et fantasirollespill samtidig som man syns Trump er stormannsgal. Være mot muligheten, som man ikke behøver å bruke overhode, fordi man ikke vil at andre voksne skal ha muligheten..? Og kalle den muligheten det samme som propagandaen fra samme aktører fra USA som snakker om woke i underholdningsindustrien mens de backer Trump og sprer lignende løgner og propaganda om woke i nyheter, akademia, skole, militæret, staten, korporasjoner... Like virkelighetsfjern propaganda som får folk til å støtte Trump fordi de er like redde for woke på andre områder av samfunnet, rom dere har noen dratt til å amplifisere. 2 1 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet mandag kl 15:51 Del Skrevet mandag kl 15:51 P7SA skrev (5 minutter siden): Nei. Men det blir cope dersom man utelukker hvor woke karakterutvalget var og hvor sentrale de var for spillet sin suksess/mangel på suksess. Jeg har skrevet plenty om Concord sine karakterer i andre innlegg (da jeg var ny på forumet og i Concord tråder), så føler ikke for å repetere meg selv. Om man fortsatt ikke har skjønt hvor woke disse var, og hvor sentrale karakterene er i et slikt spill, så er det ikke verdt min tid å forsøke å lære noen dette. Og så blir det synsing å konkludere med at det var dette som var døden for spillet, eller om rett og slett det var for mye med en prislapp på noe man kan finne gratis andre steder. Ikke vet jeg heller, men jeg hørte heller ikke om spillet før det var dødt, så tipper det var dårlig marketing i tillegg. Som jeg nevnte, karakterene virket ikke særlig inspirerte, men du kunne gitt meg hundre forsøk og jeg ville ikke landet på "de er for woke" som et argument for det. Men det er vel øyet som ser. 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet mandag kl 19:05 Del Skrevet mandag kl 19:05 Klassisk anti woke 2 1 1 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet mandag kl 22:45 Del Skrevet mandag kl 22:45 Jeg skjønner ikke disse memene lenger. Er det noen som helt seriøst skylder på svarte og homofile for naturkatastrofer? 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mala Skrevet mandag kl 22:52 Populært innlegg Del Skrevet mandag kl 22:52 Tror bare begeret har rent over for PgUp over nyåret. 10 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet mandag kl 23:41 Del Skrevet mandag kl 23:41 48 minutes ago, Poppmunn said: Jeg skjønner ikke disse memene lenger. Er det noen som helt seriøst skylder på svarte og homofile for naturkatastrofer? https://nypost.com/2025/01/15/us-news/ex-la-sheriff-blasts-wokeness-crippling-wildfire-response/ Quote LOS ANGELES – Former high-profile Los Angeles city officials say the disorganized response to wildfires engulfing the city proves how “stupid this whole woke religion” is. Ikke enkelt å forstå seg på dette nei. 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet i går, 05:38 Del Skrevet i går, 05:38 (endret) Poppmunn skrev (6 timer siden): Er det noen som helt seriøst skylder på svarte og homofile for naturkatastrofer? Vi har faktisk kommet dit. Så inni granskauen dum har verden blitt. California wildfires: Right-wing influencers cast blame on DEI policies https://www.npr.org/2025/01/10/nx-s1-5252757/california-wildfires-dei-diversity-influencers-firefighters Endret i går, 05:39 av Snikpellik 2 3 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Vet du hva, jeg gidder ikke forsøke å være hyggelig lengre eller forstå hva som gjør at de tror dette. Kall folk hva de er; idioter. Om man på ramme alvor tror på noe slikt, da burde man ha tvunget dem til å delta på voksenopplæring og eventuelt en verge, for dette er på nivå med flat earth og verre. Det er ikke bare skadelig for enkeltindividet, det er også ødeleggende for samfunnet. Endret 23 timer siden av The Very End 5 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Nå er vell det å ansette noen for sin kompetanse uavhening av andre ikke viktige parametere, hverken woke eller "anti-woke", men bare sunn fornuft? 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Det å anta at noen ikke har kompetanse basert på ytre faktorer er dog veldig typisk for woke/anti-woke kulten. 3 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Mr.Duklain skrev (2 timer siden): Nå er vell det å ansette noen for sin kompetanse uavhening av andre ikke viktige parametere, hverken woke eller "anti-woke", men bare sunn fornuft? Så hvis du mener en mangfoldig gruppe er mer kompetent enn en homogen gruppe så er etnisk bakgrunn en viktig parameter å ta hensyn til. 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) jjkoggan skrev (2 timer siden): Så hvis du mener en mangfoldig gruppe er mer kompetent enn en homogen gruppe så er etnisk bakgrunn en viktig parameter å ta hensyn til. Jeg tviler på at man er homofil eller svart gjør at man er en bedre brannmann. Jeg tror at god kompetansen som brannmann gjør at man er en god brannnann. Endret 15 timer siden av Mr.Duklain 1 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Mr.Duklain skrev (7 minutter siden): Jeg tviler på at man er homofil eller svart gjør at man er en bedre brannn. Jeg tror at god kompetansen som brannmann gjør at man er en god brannnann. Brannpersoner må jobbe sammen, gruppens kompetanse er viktigere individets kompetanse fordi. Det finnes en god del forskning som indikerer at mangfoldige grupper er mer kompetente enn homogene grupper. Det finnes selvfølgelig andre faktorer som gjør brannpersoner kompetente og ingen anbefaler at man ignorer disse andre faktorer, bare at mangfold er en av flere som man burde ta hensyn til. Finnes det 2 jobbkandidater som er like kvalifisert ellers og arbeidgruppen er homogene så burde man velge kandidaten som gjør gruppen din mer mangfoldig. 2 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden jjkoggan skrev (20 minutter siden): Finnes det 2 jobbkandidater som er like kvalifisert ellers og arbeidgruppen er homogene så burde man velge kandidaten som gjør gruppen din mer mangfoldig. Ikke nødvendigvis. På noen arbeidsplasser vil man at alle trekker i samme retning, på andre arbeidsplasser er det viktig å ha en variasjon og mangfold i ideer, perspektiver og fremgangsmåter. En god sjef vet hva slags arbeidsplass han/hun er leder for, og hva slags type ansatte stedet trenger. 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Poppmunn skrev (16 timer siden): Jeg skjønner ikke disse memene lenger. Er det noen som helt seriøst skylder på svarte og homofile for naturkatastrofer? Trodde det var jødene som fikk skylden for de brannene.... stråler fra verdensrommet og sånn 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden https://www.standard.co.uk/news/politics/france-warns-donald-trump-trade-war-eu-b1207520.html Rykker stadig nærmere verdenskrig. Hvilken side stiller anti woke på? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå