Paxville Skrevet fredag kl 20:51 Del Skrevet fredag kl 20:51 ps5 skrev (På 23.1.2025 den 16.47): Aaaaaand it's gone. Når DEI ryker, så er ikke woke langt unna, uten penger ingen vilje. Når man har gått full left-tard i lang tid så må voksne til slutt rydde opp. 5 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet fredag kl 20:59 Del Skrevet fredag kl 20:59 (endret) Jojimbo skrev (På 23.1.2025 den 21.18): Håper dere følger med, woke og DEI er på vei ut i stor fart. "Called it!" Og godt er det! Vi har brukt lang nok tid nå på å kjøre hoder ned i gjørma med alle disse tåpelige tiltakene som har vært grunnlaget for den drastiske endringen vi nå ser rundt om i verden med Trump i hovedsetet. Men woke i anti-woke bølgens forstand finnes jo ikke blandt woke-tilhengere, selv om denne tråden ennå produserer. ... Mulig jeg vekker opp rabler fra dvalen igjen, men jeg velger å tenke positivt, det blir bare mer popkorn-tid på folket som leser tenker jeg 🤣 Ingen av oss er woke. Eller mener du anti Trump er woke? Anti voldtektsforbrytere er woke? Endret fredag kl 21:01 av PgUp 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 00:01 Del Skrevet lørdag kl 00:01 ps5 skrev (På 23.1.2025 den 16.47): Aaaaaand it's gone. Når DEI ryker, så er ikke woke langt unna, uten penger ingen vilje. Ikke alt jeg støtter Trump i akkurat, men dette er definitivt en av de. Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet lørdag kl 00:20 Del Skrevet lørdag kl 00:20 Jojimbo skrev (På 23.1.2025 den 21.18): Håper dere følger med, woke og DEI er på vei ut i stor fart. "Called it!" Og godt er det! Vi har brukt lang nok tid nå på å kjøre hoder ned i gjørma med alle disse tåpelige tiltakene som har vært grunnlaget for den drastiske endringen vi nå ser rundt om i verden med Trump i hovedsetet. Men woke i anti-woke bølgens forstand finnes jo ikke blandt woke-tilhengere, selv om denne tråden ennå produserer. ... Mulig jeg vekker opp rabler fra dvalen igjen, men jeg velger å tenke positivt, det blir bare mer popkorn-tid på folket som leser tenker jeg 🤣 Jeg har inntrykk av at woke er en døende trend både i politikk og underholdning, det skulle heller ikke forundre meg om vi som forbrukere må se mer opp for høyre-wokisme i form av krumspring vi har sett før. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet lørdag kl 00:55 Del Skrevet lørdag kl 00:55 Crooked Cracker skrev (35 minutter siden): Jeg har inntrykk av at woke er en døende trend både i politikk og underholdning, det skulle heller ikke forundre meg om vi som forbrukere må se mer opp for høyre-wokisme i form av krumspring vi har sett før. Høyre wokeisme, er det hvit mannlig identitetspolitikk? 1 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet lørdag kl 01:08 Del Skrevet lørdag kl 01:08 PgUp skrev (7 minutter siden): Høyre wokeisme, er det hvit mannlig identitetspolitikk? Tenker mer i retning av puritanisme, kristenmisjonering, tradisjonelle verdier, nasjonalisme og mer. I for seg trenger de ikke være dårlige ting, men som med venstre-woke kan det fort blir forstyrrende om det implementeres i overkant i underholdningen, eller vil sensurere andre uttrykk de ikke liker, som vi i sin tid så med GTA og KRF. 7 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet lørdag kl 09:34 Del Skrevet lørdag kl 09:34 15 hours ago, Gargantua said: Hehe. Siden Corinne Busch (transdama bak spillet) forlot skipet så raskt etter spillet kom ut. Mulig hun/han/hen ikke fikk tid til å informere regnskapsførene at spillet identifiserte seg som en økonomisk suksess? 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet lørdag kl 11:52 Del Skrevet lørdag kl 11:52 (endret) P7SA skrev (2 timer siden): Siden Corinne Busch (transdama bak spillet) forlot skipet så raskt etter spillet kom ut. Mulig hun/han/hen ikke fikk tid til å informere regnskapsførene at spillet identifiserte seg som en økonomisk suksess? Eh, var primært live service spillene som falt i inntekt, som var grunnen til aksjefallet. Sikkert ikke populært at jeg kommer med harde fakta nå, men måtte bare. Endret lørdag kl 11:53 av PgUp 2 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet lørdag kl 13:05 Del Skrevet lørdag kl 13:05 (endret) 1 hour ago, PgUp said: Sikkert ikke populært at jeg kommer med harde fakta nå, men måtte bare. Jeg liker harde fakta jeg. Og de harde fakta er at EA rapporterte selv at spillet solgte omtrent 50% av det de forventet. Og det er nok å pynte på situasjonen. Spillet er antatt å ha kostet veldig mye. Og med under 1,5 millioner solgte er de milevis fra å dekke inn utviklingskostnadene. Spesielt med tanke på hvor få spillere som nå ser ut til å spille/kjøpe spillet. Hadde Bioware vært et eget børsnotert selskap så hadde verdien på selskapet gått ned MYE mer enn 20% grunnet Dragon Age: The Veilguard. Personlig tipper jeg at spillet har mistet røflig 2/3 av kjøperene sine. Noe som tilsvarer flere millioner mennesker. Dette tapet av spillere skyldes i høy grad hvor Woke spillet var. (Undersøkelse fra Tek.no) I den mer ekstreme enden mener noen at spillet har mistet oppimot 85% av kjøperene. Quote Dragon Age: The Veilguard has been a focal point of BioWare’s struggles, selling under 1.5 million copies against a projected 10 million after a 10 year development period, according to SmashJT’s internal source. Endret lørdag kl 13:14 av P7SA 4 2 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet lørdag kl 13:40 Del Skrevet lørdag kl 13:40 P7SA skrev (32 minutter siden): I den mer ekstreme enden mener noen at spillet har mistet oppimot 85% av kjøperene. Sitat Dragon Age: The Veilguard has been a focal point of BioWare’s struggles, selling under 1.5 million copies against a projected 10 million after a 10 year development period, according to SmashJT’s internal source. Det er 500.000 mer enn Stellar Blade. Konklusjonen er mer woke, mindre gooning /s 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet lørdag kl 13:44 Del Skrevet lørdag kl 13:44 (endret) P7SA skrev (40 minutter siden): Jeg liker harde fakta jeg. Og de harde fakta er at EA rapporterte selv at spillet solgte omtrent 50% av det de forventet. Og det er nok å pynte på situasjonen. Spillet er antatt å ha kostet veldig mye. Og med under 1,5 millioner solgte er de milevis fra å dekke inn utviklingskostnadene. Spesielt med tanke på hvor få spillere som nå ser ut til å spille/kjøpe spillet. Hadde Bioware vært et eget børsnotert selskap så hadde verdien på selskapet gått ned MYE mer enn 20% grunnet Dragon Age: The Veilguard. Personlig tipper jeg at spillet har mistet røflig 2/3 av kjøperene sine. Noe som tilsvarer flere millioner mennesker. Dette tapet av spillere skyldes i høy grad hvor Woke spillet var. (Undersøkelse fra Tek.no) I den mer ekstreme enden mener noen at spillet har mistet oppimot 85% av kjøperene. Var vel mer synsing og rykter dette. Dere fremstiller det som om alsjefallet var utelukkende Dragon Age sin feil. Det er live service spill som står for den største delen av inntektene til EA. (Bloomberg) -- Shares of Electronic Arts Inc. plunged 18% Thursday morning, the biggest decline since 2008, after the gaming company warned its financial results would be weaker than expected due to poor sales results of two titles released over the holidays. Bookings fell to about $2.22 billion in the third quarter ended Dec. 31, missing forecasts of $2.4 billion to $2.55 billion, the Redwood City, California-based publisher said in a preliminary statement Wednesday. EA also reduced projected bookings for the 2025 fiscal year to a range of $7 billion to $7.15 billion. Its previous guidance was for $7.5 billion to $7.8 billion. Bookings from live services — revenue generated after the initial purchase of a game — will decline by a mid-single-digit percentage. The company had earlier expected a mid-single-digit increase in bookings. EA pinned most of the blame on its soccer title, EA Sports FC 2025, which was released in September to mixed reviews. The company introduced a refresh this month. Shares fell to as low as $117 as trading got underway in New York on Thursday. The stock has declined 12% over the past 12 months. Endret lørdag kl 13:46 av PgUp 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet lørdag kl 13:45 Del Skrevet lørdag kl 13:45 P7SA skrev (39 minutter siden): Dette tapet av spillere skyldes i høy grad hvor Woke spillet var. (Undersøkelse fra Tek.no) Du vet sånne spørreundersøkelser i aviser og lignende det har en viss tendens til trekke til seg folk med veldig sterke meninger, jeg hadde tatt denne undersøkelsen med en stor neve salt, samme hva resultatet hadde blitt. 1 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet lørdag kl 14:22 Del Skrevet lørdag kl 14:22 (endret) 1 hour ago, Gavekort said: Det er 500.000 mer enn Stellar Blade. Nope. Ihvertfall ikke per dags dato. Det er lenge siden Stellar Blade rundet en million. Dragon Age har ikke passert 1,5 mill solgte. Suksess vurderes uansett ikke basert på antall solgte, men basert på inntjening vs utviklingskostnader. Om spill A koster 10kr i utviklingskostnader og selger for 20 kr så er det bra. 100% profitt.🥳 Om spill B koster 50 kr i utviklingskostnader og selger for 25 kr så er det dårlig, selv om det solgte for mer. 50% tap. 😭 Selv om tallene er helt fiktive. Bare tenk at spill A representerer Stellar Blade og spill B representerer Dragon Age. ⬆️ Dette kan du vel Gavekort? Steller Blade har jeg gått over med deg tidligere. Men her er nok en påminner om hvor godt spillet har gjort det: Quote "Stellar Blade hadde trolig solgt over én million på PS5 allerede i juni, ca 2 måneder etter lansering. Spillet toppet også konsollsalglisten i både USA og Storbritannia. Budsjettet er estimert til å være rundt 40 millioner USD + markedsføring, noe som er relativt lavt med tanke på de gode salgstallene og prisen på spillet. Utover at det raskt ble vurdert til å være en økonomisk suksess, fikk det også en rekordbrytende 9,2 i score på Metacritic av brukerne – høyeste noensinne for et PS5-spill! Denne scoren fikk spillet tidlig, og den har blitt opprettholdt siden. Hos PS5 Store har spillet i skrivende stund blitt vurdert av 63865 personer. Score på 4,84/5. Spillet er ekstremt godt likt. Blant de aller høyest vurderte spillene som selges i PS Store. Det vil nok fortsette å tjene penger i lang tid. Utover at det har gjort det så bra, og fortsatt gjør det bra, er det også planer om PC-lansering i 2025. Utviklerene forventer salgstall på Steam som overgår PS5 salget. Så dette spillet er langt fra ferdig med å gå i pluss/overskudd. Å prøve å fremstille spillet som noe annet enn en suksess er helt latterlig. En av mange kilder jeg har samlet data fra: https://gameworldobserver.com/2024/06/25/stellar-blade-sales-1m-copies-15-8-million-revenue" At du nok en gang prøver sette Steller Blade i dårlig lys er lavmål. Eller at du eventuelt prøver å sette Dragon Age: The Veilguard i godt lys sammenlignet med Stellar blade. Den sammenligningen er idioti basert på hvor bra og dårlig disse spillene har gjort det. 1 hour ago, PgUp said: Dere fremstiller det som om alsjefallet var utelukkende Dragon Age sin feil. Nope. Da får du eventuelt lese mitt innlegg igjen og lese hva jeg faktisk skriver. 1 hour ago, skaftetryne32 said: Du vet sånne spørreundersøkelser i aviser og lignende det har en viss tendens til trekke til seg folk med veldig sterke meninger, jeg hadde tatt denne undersøkelsen med en stor neve salt, samme hva resultatet hadde blitt. Selvsagt må man ta en slik poll med en stor klype salt. Men det kan uansett være interessant å se tilbake på hvor mange som syntes det var for woke, og hvor dårlig spillet har gjort det nå som salgstall offisielt er publisert. Endret lørdag kl 14:58 av P7SA Små justeringer 4 1 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet lørdag kl 14:49 Del Skrevet lørdag kl 14:49 (endret) Stellar Blade er kun lansert på én platform foreløpig. Veilguard er ute på 3. Så det setter jo i grunn Veilguard i enda dårligere lys gjør det ikke? 😛 For å ikke nevne at Stellar Blade er en ny IP..hvor DA er ganske annerkjent og etablert... Lukter desperate sleivspark her Gavekort.. Endret lørdag kl 14:54 av Mala 4 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet lørdag kl 15:03 Del Skrevet lørdag kl 15:03 Som jeg skrev i et annet innlegg er det ikke nødvendigvis snakk om 1,5 mill solgte eksemplarer av The Veilguard, men at det "engasjerte" 1,5 mill brukere. Vanskelig å måle salgstall i disse tider når folk "leier" spill via abonnementstjenester. 5 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet lørdag kl 15:05 Del Skrevet lørdag kl 15:05 (endret) Gargantua skrev (21 timer siden): Hehe. Siktet primært til denne. Meget misvisende. Fakta over følelser sier jeg. Mye følelser hos dere. Endret lørdag kl 15:12 av PgUp 1 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet lørdag kl 15:05 Del Skrevet lørdag kl 15:05 (endret) Som igjen bare forsterker hvor godt Stellar Blade har gjort det ytterligere. @Gargantua Endret lørdag kl 15:23 av Mala 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet lørdag kl 15:11 Del Skrevet lørdag kl 15:11 P7SA skrev (48 minutter siden): Nope. Ihvertfall ikke per dags dato. Det er lenge siden Stellar Blade rundet en million. Dragon Age har ikke passert 1,5 mill solgte. Suksess vurderes uansett ikke basert på antall solgte, men basert på inntjening vs utviklingskostnader. Om spill A koster 10kr i utviklingskostnader og selger for 20 kr så er det bra. 100% profitt.🥳 Om spill B koster 50 kr i utviklingskostnader og selger for 25 kr så er det dårlig, selv om det solgte for mer. 50% tap. 😭 Selv om tallene er helt fiktive. Bare tenk at spill A representerer Stellar Blade og spill B representerer Dragon Age. ⬆️ Dette kan du vel Gavekort? Steller Blade har jeg gått over med deg tidligere. Men her er nok en påminner om hvor godt spillet har gjort det: At du nok en gang prøver sette Steller Blade i dårlig lys er lavmål. Eller at du eventuelt prøver å sette Dragon Age: The Veilguard i godt lys sammenlignet med Stellar blade. Nope. Da får du eventuelt lese mitt innlegg igjen og lese hva jeg faktisk skriver. Feil, leste på nytt og du utelater hele historien. Ikke bra. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet lørdag kl 15:11 Del Skrevet lørdag kl 15:11 Mala skrev (5 minutter siden): Som igjen bare forsterker hvor godt Stellar Blade har gjort det ytterligere. Er stellar blade anti woke spill fordi ho har store pupper? 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet lørdag kl 15:23 Del Skrevet lørdag kl 15:23 PgUp skrev (5 minutter siden): Er stellar blade anti woke spill fordi ho har store pupper? Steller Blade er ett veldig solid spill, faktisk mitt GOTY i fjor, som er det viktigste for meg 😃 At utviklerene gjør det 100% klart at en kvinnekropp også kan fremstå som pen i spillet sitt syns jeg ikke er noe negativt. Anbefaler i hvert fall spillet. Ser meget bra ut på PS5 Pro, og kjører smooth! Det blir nok en fest for PC-spillere når det kommer! Med mindre de rasskjører PC-porten da. 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå