Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

HasuUser skrev (13 minutter siden):

Vet ikke hvor dere henger men alle oppegående synes at woke er noe forbanna tøv.

Se der gjør du det igjen, jeg er ikke venstre raddis, og jeg er enig i at denne overdrevne varianten av "woke" er noe idiotisk, men det er faktisk denne varianten av anti-woke også, de er egentlig stort sett helt like, og det eneste de er uenige i er hva som skal sensureres og kanselleres, jeg synes det er rart at det ikke er flere som ser det litt åpenbare.

HasuUser skrev (16 minutter siden):

Det er utelukkande mdg rødt og SV raringer på nett dette er viktig for.

Det er åpenbart veldig viktig for mange, inkludert raddiser på begge sider av hesteskoen, ellers hadde de vel ikke vært her ? Om du mener det bare er venstre raddiser her så har du jo mer eller mindre tatt deg selv ut av skapet som en venstreraddis. 

HasuUser skrev (18 minutter siden):

Men det er jo fascinerande å følge med på dere.

Hva har jeg egentlig sagt eller gjort som er så fascinerende å følge med på ? Jeg er faktisk i mot all denne sensureringen og kanselleringen disse raddisene er så glade i.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poppmunn skrev (På 10.1.2025 den 8.34):

Ser ut til at jeg var inne på noe her. Nå har ikke rabler postet her siden før jul og aktiviteten har gått ned betraktelig. 

Det ser ut til at wokegjengen dukket frem igjen nå som snøen regnet vekk gitt 🤭Med nymoderne ord og uttrykk: 

der ewige wokeluminati. At man er imot venstreradikal kansellering av "humor utgått på dato" som Ernst Øyvind Tvedt betyr åpenbart at man må tro på en stor konspirasjonsteori. Noen hadde kanskje hatt gått av å få seg litt luft av og til? Logge av internett for en dag, en helg, noen timer?

- "Noen bør spørre Raymond Johansen om kanselleringen av Roe & Wade betyr at tvangsfødslere er woke?". Det var en setning jeg aldri trodde jeg skulle lese i mitt liv. Jeg vet faktisk ikke hva det betyr og jeg tror til og med selveste Raymond Johansen skal få slite. Man må nok være dypt DYPT inne i twitter-krigene i USA for å henge med her.

Jeg trodde heller ikke en debatt om logiske og nyanserte utsagn fra en fornuftig politiker midt på skalaen i Norge skulle kobles til "høyreekstremisme". Men det var faktisk fortsettelsen i resonnementet.

"Når norske politikere bruker amerikansk-importerte begreper, uten å ane om at det er HØYREEKSTREME versjoner av eldre begreper, kuppet og forvridd for å fremme en HØYREEKSTREM ideologi, da er det et tegn på at Covid 19 knapt kan kalles en pandemi i forhold til den nåværende hjerneråten som herjer på denne planeten."

Ifølge wokegjengen her inne så har altså Raymond Johansen brukt "amerikansk-importerte begreper" som er høyreekstrem ideologi og Raymond Johansen må lide av hjerneråte som er så alvorlig at Covid-19 "knapt kan kalles en pandemi". 

Imponerende nok får innlegget  om Raymond Johansens hjerneråte 3 tomler bare den korte stunden innlegget  har stått.

Denne wokegjengen er fascinerende. Jeg tror det må være noe av det mest ekstreme jeg noen gang har sett på nett noen gang.

• Liker 4
Lenke til kommentar
HasuUser skrev (6 minutter siden):

Når du er så langt til venstre at AP-politikere blir høyreekstreme for deg, da er det på tide å revurdere det aller meste altså. Haha!

Det er faktisk et problem begge grupper sliter med, de begge har bevegd seg så langt mot ytterkanten at  enkelte wokere fremstår som fascister, og enkelte anti-wokere som kommunister, merkelig skue egentlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
24 minutes ago, DukeNukem3d said:

Det ser ut til at wokegjengen dukket frem igjen nå som snøen regnet vekk gitt 🤭Med nymoderne ord og uttrykk: 

der ewige wokeluminati. At man er imot venstreradikal kansellering av "humor utgått på dato" som Ernst Øyvind Tvedt betyr åpenbart at man må tro på en stor konspirasjonsteori. Noen hadde kanskje hatt gått av å få seg litt luft av og til? Logge av internett for en dag, en helg, noen timer?

- "Noen bør spørre Raymond Johansen om kanselleringen av Roe & Wade betyr at tvangsfødslere er woke?". Det var en setning jeg aldri trodde jeg skulle lese i mitt liv. Jeg vet faktisk ikke hva det betyr og jeg tror til og med selveste Raymond Johansen skal få slite. Man må nok være dypt DYPT inne i twitter-krigene i USA for å henge med her.

Jeg trodde heller ikke en debatt om logiske og nyanserte utsagn fra en fornuftig politiker midt på skalaen i Norge skulle kobles til "høyreekstremisme". Men det var faktisk fortsettelsen i resonnementet.

"Når norske politikere bruker amerikansk-importerte begreper, uten å ane om at det er HØYREEKSTREME versjoner av eldre begreper, kuppet og forvridd for å fremme en HØYREEKSTREM ideologi, da er det et tegn på at Covid 19 knapt kan kalles en pandemi i forhold til den nåværende hjerneråten som herjer på denne planeten."

Ifølge wokegjengen her inne så har altså Raymond Johansen brukt "amerikansk-importerte begreper" som er høyreekstrem ideologi og Raymond Johansen må lide av hjerneråte som er så alvorlig at Covid-19 "knapt kan kalles en pandemi". 

Imponerende nok får innlegget  om Raymond Johansens hjerneråte 3 tomler bare den korte stunden innlegget  har stått.

Denne wokegjengen er fascinerende. Jeg tror det må være noe av det mest ekstreme jeg noen gang har sett på nett noen gang.

Hvem er det det er som har skrevet argumentene du limer inn?  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (1 minutt siden):

Hvem er det det er som har skrevet argumentene du limer inn?  

Du var vel en av de som ga tommel til det? Så du er vel enig i at Raymond Johansen (AP) må lide av en hjerneråte som er så alvorlig at "Covid-19 knapt kan kalles en pandemi"? 

Forrige side...

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Du var vel en av de som ga tommel til det? Så du er vel enig i at Raymond Johansen (AP) må lide av en hjerneråte som er så alvorlig at "Covid-19 knapt kan kalles en pandemi"? 

Forrige side...

...

Har Raymond Johansen uttalt seg mer om woke enn da han ble spurt om han mente woke var et problem av en journalist fra Klassekampen, den ene gangen i 2023, hvorpå han selv aldri brukte ordet i intervjuet men presiserte at det spørs hva man legger i ordet, og presiserte at han da mente at 'den overdrevne, parodiske varianten' kan være et problem?

Det kan jo hende at han har satt seg inn i saken siden september 2023, da praktisk talt ingen utenfor det høyrepopulistiske miljøet hadde hørt ordet utenfor republikansk eller russisk propaganda.

Hvis ikke er det jo faktisk tragisk for AP.

Ungdomsleder i AuF hadde dog satt seg inn i saken på den tiden.

https://www.vg.no/nyheter/i/wAQzkA/auf-lederen-er-ikke-flau-over-aa-vaere-woke

...

Fenomenet er jo eksakt som hekseprosessene.

Dere kan enda ikke vise til én fornuftig ikke-MAGA-kilde i USA med relevant fagfelt for problemstillingen som tror på forestillingene som presenteres i tråden og kaller dem Woke.

...

Og når vi ser på eksempler på hva som kalles woke...

Konkret;

Hva er woke med at Puffin lager bøker for et yngre publikum enn morselskspet Penguin, som fremdeles trykker bøkene til Roald Dahl med original tekst?

Det er ren kapitalisme.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (5 timer siden):

Det ser ut til at wokegjengen dukket frem igjen nå som snøen regnet vekk gitt 🤭

DukeNukem3d skrev (5 timer siden):

Noen hadde kanskje hatt gått av å få seg litt luft av og til? Logge av internett for en dag, en helg, noen timer?

Ja ikke dumt å legge vekk skjermen i ny og ne, men hvorfor ville du ikke svare på:

DukeNukem3d skrev (På 11.1.2025 den 23.22):

Jeg spiller bare gamle spill uansett, men når det kommer til film så sjekker jeg som oftest opp om dette er ikke-kreativt woke-tøv eller om det er noe originalt / en god historie / verdt å se på. Så slipper jeg å kaste vekk 1.5-3 timer på det.

"Hvor/hvordan sjekker du dette?"

Jeg synest det er spennende å se hvordan man vurderer underholdning sett opp mot "woke". Spesielt om man vurderer det på forhånd.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Elon Musk postet nylig: Video games are meant for you to be immersed in an exciting and creative alternative reality and have fun with friends. Adding present-day political bullshit kills the vibe.

Sier meg delvis enig, en kan forsåvidt lage gode spill med moderne politikk men det trenger ikke å være med hele tiden. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Eg er vel på den skalen at eg plasserer meg passe langt til venstre for høgre-AP. Men merket at eg ble litt paff når musikken i denne musikkfilmen er "white music", og musikkanalen heter OfficialWhiteMusic. 

Eneste eg tenker, hadde det egentlig vært noe oppstyr for meg om det stod OfficialBlackMusic? Eg tror faktisk ikke det, og det tyder på eg er litt hjernevasket av woke at eg det plager meg at det er WhiteMusic på den kanalen. Kanskje eg bør endre litt på hvordan eg oppfatter verden. 

Endret av disk
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Red Frostraven said:

Typisk anti-woke memes:

x9my05utm1de1.jpeg

Ha ha, det er morsomt, fordi gutten er blind og i rullestol og ikke kan slippe unna flammene selv!

Du skjønner jo ikke at dette henspiller på uttalelsen til Kristine Larson:

In the public relations video that re-emerged from 2019, Deputy Chief Kristine Larson - who heads the Equity and Human Rights Bureau - defended the fire department's use of DEI hiring practices.

She then addressed concerns that female firefighters may not be strong enough to carry a man out of a burning building, to which she simply responded: 'He got himself in the wrong place if I have to carry him out of a fire.'

Kilder:

https://www.skynews.com.au/world-news/united-states/la-fire-depts-487000peryear-diversity-chief-sparks-fury-for-defending-dei-by-blaming-victim-he-got-himself-in-the-wrong-place/news-story/3c2a113d7af8347c6ed126159c243ac2

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14276655/Los-Angeles-Fire-Department-Kristine-Larson-diversity-fire-victims.html

Hun mener altså at hvis kvinner ansatt i brannvesenet er for svake til å bære ut ofre for LA-brannene, kan de ha det så godt. Ganske bisarr uttalelse. Eller skal vi si... woke uttalelse?

1.jpg

Endret av Gargantua
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (9 timer siden):

Du skjønner jo ikke at dette henspiller på uttalelsen til Kristine Larson:

In the public relations video that re-emerged from 2019, Deputy Chief Kristine Larson - who heads the Equity and Human Rights Bureau - defended the fire department's use of DEI hiring practices.

She then addressed concerns that female firefighters may not be strong enough to carry a man out of a burning building, to which she simply responded: 'He got himself in the wrong place if I have to carry him out of a fire.'

Kilder:

https://www.skynews.com.au/world-news/united-states/la-fire-depts-487000peryear-diversity-chief-sparks-fury-for-defending-dei-by-blaming-victim-he-got-himself-in-the-wrong-place/news-story/3c2a113d7af8347c6ed126159c243ac2

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14276655/Los-Angeles-Fire-Department-Kristine-Larson-diversity-fire-victims.html

Hun mener altså at hvis kvinner ansatt i brannvesenet er for svake til å bære ut ofre for LA-brannene, kan de ha det så godt. Ganske bisarr uttalelse. Eller skal vi si... woke uttalelse?

1.jpg

Så siterer du to høyreradikale søppelkilder som utgir seg for å være nyheter/aviser men som bare poster videoene for å tjene MAGA/alternative høyre sin agenda, uten faktasjekking som kan gjøre at du blir klokere.

Noen klippet et intervju med henne fra 9-1-1 for morro(?) skyld, som de ikke hadde rettighetene til.

Nå har alternative høyre begynt å misbruke dette klippet, som ikke er originalt, ikke et intervju attn: har gjennomført, og ikke er produsert på vegne av brannvesenet.

I det originale intervjuet av 9-1-1 snakker hun om diskriminering hun har møtt på, som at konene til andre brannmenn er redd for dem og spør henne om hun vil klare å bære dem ut.

Det er ikke åpenbart i promoen, men konteksten for uttalelsen.

Det er en promo for fox sin 9-1-1

Brannmenn i tjeneste er absolutt er ansvarlig for å ikke måtte bæres ut.

Beskrivelsen hennes om diskrimineringen hun møter er i seg selv et humoristisk realitetsorientert svar på et hypotetisk spørsmål fra konene til brannmenn om hun vil være i stand til å bære ektemannen deres ut av en brennende bygning om de havner i en posisjon hvor det er nødvendig. Da er de i en kontekst hvor de har de på seg røykdykkerutstyr, da brannmenn ikke løper inn i brennende bygninger, og selv har på seg slikt utstyr.

Hun svarer ikke at hun ikke er i stand.

Hun svarer at det er dumt av trente brannfolk å havne i en slik situasjon.

---

Hun ville hun vært i stand til å redde dem.

Kristine Larson er atlet, spydkaster, kulestøter og vektløfter, som benket 102 kg i benkpress og 180 kg i knebøy ens hun var i mer aktive posisjoner enn administrasjonen.

Nå har hun vært i administrasjonen i noen år. Hun var i bedre form da hun var i aktive posisjoner, og bestod de samme testene som menn da hun ble ansatt.

---

Så.

Gitt konteksten at dette allerede er misbruk og løgn om hva noen sier fra alternative høyre, og misbruk av et klipp med dårlig kontekst.

Grov misinformasjon ute av kontekst spredt bredt og viralt, så er det ikke mindre forkastelig.

Om noe så er det mulig mer forkastelig.

De viser til en løgnaktig klipping og fremstilling av et intervju brukt for å diskreditere kvinner i brannvesenet gjennom uttalelser forstått ute av kontekst, som du nå har bidratt til å spre på alternativ høyre sine vegne, til å dra en død gutt gjennom aske, blod og gjørme for å spre løgnene sine og misinformasjonen du har falt for, som tråden er fundert på, ytterligere.

Forstår du at du er brukt på det groveste i denne saken, sammen med millioner av andre?

Forstår du at Kris Larson er misbrukt og misrepresentert i denne saken?

Forstår du at Kristine Larson sin uttalelse i seg selv er humor som dere ikke forstod, som er fundert på spørsmål hun er dittlei av å få, som menn ikke får, ikke en uttalelse om hennes evner til å redde sivile?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Så siterer du to høyreradikale søppelkilder som utgir seg for å være nyheter/aviser men som bare poster videoene for å tjene MAGA/alternative høyre sin agenda, uten faktasjekking som kan gjøre at du blir klokere.

attn: klippet et intervju med henne fra 9-1-1 for morro(?) skyld, som de ikke hadde rettighetene til:

attn: har ikke det originale intervjuet, og det er åpenbart klippet. Det er mulig attn: grunnet at de selv forstod konteksten ikke tenkte over hvordan det fremstod og kunne misbrukes etter klipping.

Trodde du at attn: stod bak intervjuet?

La du ikke merke til at det var åpenbart klippet og uten full kontekst?

Klippet med den fargede jenten med briller er fra en tilfeldig TV-serie.

Nå har alternative høyre begynt å misbruke dette klippet, som ikke er originalt, ikke et intervju attn: har gjennomført, og ikke er produsert på vegne av brannvesenet.

I det originale intervjuet av 9-1-1 snakker hun om diskriminering hun har møtt på, som at konene til andre brannmenn er redd for dem og spør henne om hun klarer å bære dem ut.

Brannmenn i tjeneste er absolutt er ansvarlig for å ikke måtte bæres ut.

Det er i seg selv et humoristisk realitetsorientert svar på et hypotetisk spørsmål fra konene til brannmenn om hun vil være i stand til å bære ektemannen deres ut av en brennende bygning om de havner i en posisjon hvor det er nødvendig. Da er de i en kontekst hvor de har de på seg røykdykkerutstyr, og selv har på seg slikt utstyr.

Hun svarer ikke at hun ikke er i stand.

Hun svarer at det er dumt av trente brannfolk å havne i en slik situasjon.

Hun ville hun vært i stand til å redde dem.

Kristine Larson er atlet, spydkaster, kulestøter og vektløfter, som benket 102 kg i benkpress og 180 kg i knebøy ens hun var i mer aktive posisjoner enn administrasjonen.

Nå har hun vært i administrasjonen i noen år. Hun var i bedre form da hun var i aktive posisjoner.

---

Så.

Gitt konteksten at dette allerede er misbruk og løgn om hva noen sier fra alternative høyre, og misbruk av et klipp som attn: klippet konteksten ut av...

Grov misinformasjon ute av kontekst spredt bredt og viralt, så er det ikke mindre forkastelig.

Om noe så er det mulig mer forkastelig.

De viser til en løgnaktig klipping av et intervju brukt for å diskreditere kvinner i brannvesenet gjennom uttalelser ute av kontekst, som du nå har bidratt til å spre på alternativ høyre sine vegne, til å dra en død gutt gjennom aske, blod og gjørme for å spre løgnene sine og misinformasjonen du har falt for, som tråden er fundert på, ytterligere.

Forstår du at du er brukt på det groveste i denne saken, sammen med millioner av andre?

Forstår du at Kris Larson er misbrukt og misrepresentert i denne saken?

Forstår du at Kristine Larson sin uttalelse i seg selv er humor som dere ikke forstod, som er fundert på spørsmål hun er dittlei av å få, ikke en uttalelse om hennes evner til å redde sivile?

Her var det mye cope som du har brukt lang tid på. Her er NØYAKTIG hva Larson sa, ord for ord:

"Is she strong enough to do this... or... you couldn't carry my husband out of a fire... which my response is: He got himself in the wrong place if I have to carry him out of a fire!"

Det er ingen klipping inni den setningen. Uansett kontekst, er dette en hårreisende ting for en brannsjef å si. Skjønner du ikke det? Om det var humoristisk ment, forsto jeg ikke humoren, det har du helt rett i. Kan ikke brannmenn havne i branner? Det blir litt som å si at badevakt ikke kan drukne, eller at en lege ikke kan bli syk. Ingen brannmann bør si "han har satt seg selv i den situasjonen hvis jeg må bære ham ut!" i noen som helst kontekst. Du må bruke ganske mye kreativ hjerneakrobatikk for å kunne forsvare en slik uttalelse. Men woke-huer gjør hva som helst for å endre terrenget til å passe med sitt kart.

Ja, klippet av den svarte kvinnen med briller er fra serien 9-1-1. Hva var det du ikke skjønte med det? De snakker om svart representasjon i livreddende yrker i media (som TV-serier). Hva var det som var forvirrende med dette for deg? Det er en karakter ved navn Henrietta som spilles av skuespillerinnen Aisha Hinds.

Når det kommer til din sedvandlige dissing av kilder du ikke liker; Er Sky News høyreekstremt? Er Daily Mail - en avis grunnlagt i 1896 - høyreekstrem? Er det bare du i hele verden som har "skjønt" at uttalelsen til Larson er "klippet" for å passe en "agenda"?

Jeg anbefaler deg å se hele videoklippet - som ligger øverst i denne saken - én gang til.

Endret av Gargantua
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (25 minutter siden):

Her var det mye cope som du har brukt lang tid på. Her er NØYAKTIG hva Larson sa, ord for ord:

"Is she strong enough to do this... or... you couldn't carry my husband out of a fire... which my response is: He got himself in the wrong place if I have to carry him out of a fire!"

Igjen.

Det er en promo for serien 9-1-1, som ikke bruker alt materialet fra intervjuet.

Og konteksten er at hun snakker om andre brannfolk.

Det er åpenbart for oss som ikke er prisgitt å tro hva andre mener om noen, eller tror hva vi trenger å tro for å ha rett, men forstår hva andre mener, med hva de sier.

Det er gitt ut fra hvem hun er: en kvinnelig styrkeløfter og atlet, som klarte de samme testene som menn da hun ble brannmann.

Selvsagt snakker hun ikke om å redde sivile fanget i flammer. 

Merk at hun heller aldri sa at hun ikke var i stand til å få ut en kollega. Det er nok en antagelse dere gjør uten grunn, som er nok en misforståelse av hennes tørre humor.

Gutten som døde i brannen er ingen brannmann som har plassert seg selv i en farlig posisjon slik at andre må risikere livet sitt for å få ham ut.

---

Og det er åpenbart at man burde spurt henne hva hun mente eller svarte på før man hopper til en ondsinnet tolkning av hva hun sier, når man ikke forstår eller er usikker på kontekst.

Seriøse medier ville gjerne spurt personen om hva hun mente med uttalelsene, om de var usikre.

Useriøse medier hopper på alternative høyre sin løgnaktige fremstilling.

Grunnen til at de ikke lener lengre til høyre er bare at politikerene de totalt ukritisk kysser rompa til ikke har gjort noe som er ekstremt nok, samtidig som at de vanner ut politikken med artikler om sex og kjendisdrama i en slik grad at politikk er en liten del av nyhetene deres.

Daily Mail:

Daily Mail - Questionable - Right Bias - Conservative - Tory - Fake News - Not Credible

Factual Reporting: Low - Not Credible - Not Reliable - Fake News - Bias

Sky News Australia:

right051.png?w=600&ssl=1Factual Reporting: Mixed - Not always Credible or Reliable

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...