Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Van Der Linde said:

De gjør dette med viten og vilje slik at de etterpå kan henge ut de som kritiserer som rasister.

Marvel har vel alltid bytta om på ting, og lagd massevis av versjoner av kjente karakterer. Det finnes jo en sort spiderman og. De kan alltids si at det er en versjon av the multiverse eller hva de nå kaller det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (1 time siden):

Nå som Julen er over.

Under kan dere se en standup komiker som tar opp den kanselerte julesangen Baby it's cold outside sammenlignet med nummer en hit sangen WAP (Wet Ass Pussy). Julesangen Baby it's cold outside ble kanselert av radiostasjoner etter kritikk i sosiale medier og offentlig presse angående sangens tekster.

Her er jo det åpenbare problemet sensuren i USA som har vært der siden nittenpilogbue, og veldig påvirket av konservativ politikk. Det er grunnen til at det knapt er lov til å si møkk på amerikansk tv, det er det samme med radio, de sensurerer seg selv så kraftig i frykt for reaksjoner, at det hele egentlig er selvforskyldt, jeg sliter med å se at det skal være så god grunn til å kansellere baby it's cold outside, men personlig har jeg ikke et problem med wet ass pussy heller, det at de blir satt opp mot hverandre antyder noe det også, kanskje at wet ass pussy burde vært kansellert ?  

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, skaftetryne32 said:

Her er jo det åpenbare problemet sensuren i USA som har vært der siden nittenpilogbue, og veldig påvirket av konservativ politikk. Det er grunnen til at det knapt er lov til å si møkk på amerikansk tv, det er det samme med radio, de sensurerer seg selv så kraftig i frykt for reaksjoner, at det hele egentlig er selvforskyldt, jeg sliter med å se at det skal være så god grunn til å kansellere baby it's cold outside, men personlig har jeg ikke et problem med wet ass pussy heller, det at de blir satt opp mot hverandre antyder noe det også, kanskje at wet ass pussy burde vært kansellert ?  

Det var bare den ene sangen som ble kansellert.
Det var woke som ble fornærmet av julesangen Baby it's cold outside så de fikk den kansellert slik at radiostasjoner over hele USA nektet å spille den. Det var ingen som noen gang før hadde reagert på den før woke og kansellering kultur var en ting. De som ble så fornærmet av julesangen Baby it's cold outside hadde ikke noe problemer med WAP (Wet Ass Pussy) som faktisk solgte 8 ganger Platina i USA.

• Liker 3
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (16 minutter siden):

Nei det er det da vitterlig ikke, det er tonnevis av musikk amerikansk radio nekter å spille fordi det kan krenke noen ofte pga de tåpeligste grunner, jeg mener du har hørt om rock n roll eller ? Og dette har pågått lenge før ordet woke entret vokabularet til den jevne nordmann, såkalt kansellering har vært normal praksis i lang tid på både ytre høyre og venstre, de folka elsker sensur. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, LuxFerre said:

Det var woke som ble fornærmet av julesangen Baby it's cold outside så de fikk den kansellert slik at radiostasjoner over hele USA nektet å spille den. Det var ingen som noen gang før hadde reagert på den før woke og kansellering kultur var en ting. De som ble så fornærmet av julesangen Baby it's cold outside hadde ikke noe problemer med WAP (Wet Ass Pussy) som faktisk solgte 8 ganger Platina i USA.

Denne saken er fra 2018, skal du skylde på en bevegelse er metoo-bevegelsen mer nærliggende, selv om de inviduelle radiostasjonene gjorde egne valg om de ville kanselere sangen eller ikke.

Det denne komikeren synes å ikke forstå, er at kontroversen dreier seg om samtykke, at baby its cold outside får det til å høres ut som mannen i sangen ikke aksepterer kvinnens forsøk på å avvise mannens tilnærminger, ikke engang kvinnens tydelige nei, lyttes til.
(Greit nok at sangen er fra 1944, hvor tanken var at sømmelige kvinner skulle late som om de avviste mannen, slik at mannen skulle overtale ytterligere, hvor mange 'misforståelser' dette medførte i praksis vet jeg ikke, men hvor salgbart er det uansett å pushe 40-tallets seksualnormer idag?)

Wet ass pussy (selv om jeg antar den inneholder såkalte grove ord) har ikke denne samtykke-problematikken, altså er det en ganske meningsløs sammenligning denne komikeren forsøker seg på.
Den ene kritiseres for å være voldteks-aktig, det er ikke dermed rart at en sang med grove ord ikke samtidig kritiseres, slik han ser ut til å foreslå.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Atib Azzad said:

Denne saken er fra 2018, skal du skylde på en bevegelse er metoo-bevegelsen mer nærliggende, selv om de inviduelle radiostasjonene gjorde egne valg om de ville kanselere sangen eller ikke.

Det denne komikeren synes å ikke forstå, er at kontroversen dreier seg om samtykke, at baby its cold outside får det til å høres ut som mannen i sangen ikke aksepterer kvinnens forsøk på å avvise mannens tilnærminger, ikke engang kvinnens tydelige nei, lyttes til.
(Greit nok at sangen er fra 1944, hvor tanken var at sømmelige kvinner skulle late som om de avviste mannen, slik at mannen skulle overtale ytterligere, hvor mange 'misforståelser' dette medførte i praksis vet jeg ikke, men hvor salgbart er det uansett å pushe 40-tallets seksualnormer idag?)

Wet ass pussy (selv om jeg antar den inneholder såkalte grove ord) har ikke denne samtykke-problematikken, altså er det en ganske meningsløs sammenligning denne komikeren forsøker seg på.
Den ene kritiseres for å være voldteks-aktig, det er ikke dermed rart at en sang med grove ord ikke samtidig kritiseres, slik han ser ut til å foreslå.

Det er det som er problemet, før woke var det ingen som så problemer med denne sangen.
Når woke ble en ting så blir alle ord gransket og analysert for å se om man kan finne en krenkende mening bak ordene. Det er derfor det ikke lenger lages bra komedier da woke ser komedie som krenkende.

Når de woke ser sangen som voldteks-aktig mot kvinner, tenk på alt som de da kan ønske å kanslere.
Det blir vel ikke lenge før alle gamle James Bond filmer blir forbudt med denne tankegangen.
Alt dette handler om ytringsfrihet noe mange av de woke tydeligvis er sterkt i mot.

Endret av LuxFerre
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er det som er problemet, før woke var det ingen som så problemer med denne sangen.
Når woke ble en ting så blir alle ord gransket og analysert for å se om man kan finne en krenkende mening bak ordene.
Det er derfor det ikke lenger lages bra komedier da woke ser komedie som krenkende.

Når de woke ser sangen som voldteks-aktig mot kvinner, tenk på alt som da kan bli kansellert.
Det blir vel ikke lenge før alle gamle James Bond filmer blir forbudt med denne tankegangen.
Alt dette handler om ytringsfrihet noe mange av de woke tydeligvis er sterkt i mot.

Hvem er det som ikke ønsker ytringsfrihet som vil gjør noe ord eller ytringer ulovlig i USA? Du finner både woke og antiwoke som mener noe ytinger er farlig eller skader folk/samfunn men det er noe helt annet enn å bli imot ytringsfrihet 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, jjkoggan said:

Hvem er det som ikke ønsker ytringsfrihet som vil gjør noe ord eller ytringer ulovlig i USA? Du finner både woke og antiwoke som mener noe ytinger er farlig eller skader folk/samfunn men det er noe helt annet enn å bli imot ytringsfrihet 

Ytringsfriheten er i ferd med å forsvinne i mange vestlige land på grunn av woke samfunn.
Det er sikkert mange woke som ønsker ytringsfrihet men woke står for anarki der ingen styrer woke.
Det er de som er mest ekstreme og skriker oftest og høyest som får all oppmerksomhet og som alle hører på.
Vi har fått et samfunn der man må være forsiktig med å si noe som ikke støter de woke.
Det er også grunnen til at komedie/satire nå er døde sjangere da dette er støtende for disse.

Hva slags ytringsfrihet har man når man risikerer å få sparken fra sin offentlige jobb for å være med på å sette opp en reklameplakat med teksten "I 🤎 JK Rowling". Dette viser hvordan woke struper ytringsfriheten i et woke samfunn.

Eller kommunen Emo med 1204 innbyggere som ble dømt for hat mot LGBQT+ for å ikke ha heist Pride flagget.
Canadian town fined $10k for refusing to celebrate Pride Month

Author Gillian Philip who was dumped by agent and employer over her support for JK Rowling.
says women are 'terrified' of speaking out on trans debate because of fears they'll lose their jobs if they are targeted by cancel culture mob.

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ytringsfriheten er i ferd med å forsvinne i mange vestlige land på grunn av woke samfunn.
Det er sikkert mange woke som ønsker ytringsfrihet men woke står for anarki der ingen styrer woke.
Det er de som er mest ekstreme og skriker oftest og høyest som får all oppmerksomhet og som alle hører på.
Vi har fått et samfunn der men må være forsiktig med å si noe som ikke støter de woke.
Det er også grunnen til at komedie/satire nå er døde sjangere da dette er støtende for disse.

Hva slags ytringsfrihet har man når man risikerer å få sparken fra sin offentlige jobb for å være med på å sette opp en reklameplakat med teksten "I 🤎 JK Rowling". Dette viser hvordan woke struper ytringsfriheten i et woke samfunn.

Eller kommunen Emo med 1204 innbyggere som ble dømt for hat mot LGBQT+ for å ikke ha heist Pride flagget.
Canadian town fined $10k for refusing to celebrate Pride Month

Author Gillian Philip who was dumped by agent and employer over her support for JK Rowling.
says women are 'terrified' of speaking out on trans debate because of fears they'll lose their jobs if they are targeted by cancel culture mob.

Du beskriver ikke ytringsfrihet.  Du mangler ikke ytringsfrihet fordi sjefen din eller andre mener det du sier er uakseptabelt.  

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, jjkoggan said:

Du beskriver ikke ytringsfrihet.  Du mangler ikke ytringsfrihet fordi sjefen din eller andre mener det du sier er uakseptabelt.  

Du snakker tydeligvis om noe helt annet enn det jeg snakker om.
At sjefen er uenig i det du mener er en ytringsfrihet i seg selv.

Jeg nevnte personer som har mistet jobben eller kjemper for å beholde jobben for å ha støttet JK Rowling.
Er det ikke en ytringsfrihet å støtte JK Rowling uten å miste jobben selv om du selv ikke liker hennes synspunkter?
For i flere land kan du nå risikere å miste jobben hvis du i din egen fritid viser støtte til JK Rowling.

Nurse faces suspension after endorsing safe spaces for biological females

Det er slik at de aller fleste kvinner vil mene det samme og støtte JK Rowling synspunkter på sikre rom for kvinner. Det har nå vært en rettssak i Australia og det pågår en rettssak i England om kvinners rett til sikre rom. Rettsaken i Australia er tapt, en App for biologiske kvinner som hev ut biologiske menn er dømt for diskriminering. Retten slo fast at disse biologiske menn som identifiserer seg som kvinner er like mye kvinner som de biologiske kvinnene.

Gender ideology imposed by law 'a GRAVE MISTAKE' - Female-only app LOSES trans discrimination case

Naked Man in Women's Spa Scares Black Woman: Planet Fitness 2.0
Woman Calls The POLICE After A Biological Male Came into HER Locker Room While She Was Undressed
“Crocodile Tears!” Traumatized Woman Scolded by Trans Activist After Seeing N*Ked Man in Spa
Wi Spa Allows Man into Female Spa causing a Traumatized Reaction from Customers
Santee YMCA allows naked man to use women's locker room with underage girls

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (3 timer siden):

Du snakker tydeligvis om noe helt annet enn det jeg snakker om.
At sjefen er uenig i det du mener er en ytringsfrihet i seg selv.

Jeg nevnte personer som har mistet jobben eller kjemper for å beholde jobben for å ha støttet JK Rowling.
Er det ikke en ytringsfrihet å støtte JK Rowling uten å miste jobben selv om du selv ikke liker hennes synspunkter?
For i flere land kan du nå risikere å miste jobben hvis du i din egen fritid viser støtte til JK Rowling.

Nurse faces suspension after endorsing safe spaces for biological females

Det er slik at de aller fleste kvinner vil mene det samme og støtte JK Rowling synspunkter på sikre rom for kvinner. Det har nå vært en rettssak i Australia og det pågår en rettssak i England om kvinners rett til sikre rom. Rettsaken i Australia er tapt, en App for biologiske kvinner som hev ut biologiske menn er dømt for diskriminering. Retten slo fast at disse biologiske menn som identifiserer seg som kvinner er like mye kvinner som de biologiske kvinnene.

Gender ideology imposed by law 'a GRAVE MISTAKE' - Female-only app LOSES trans discrimination case

Naked Man in Women's Spa Scares Black Woman: Planet Fitness 2.0
Woman Calls The POLICE After A Biological Male Came into HER Locker Room While She Was Undressed
“Crocodile Tears!” Traumatized Woman Scolded by Trans Activist After Seeing N*Ked Man in Spa
Wi Spa Allows Man into Female Spa causing a Traumatized Reaction from Customers
Santee YMCA allows naked man to use women's locker room with underage girls

Du mangler ikke ytringsfrihet fordi du mister jobben når sier noe sjefen ikke liker.  Ytringsfrihet gir deg ikke retten til å si hva du vil uten konsekvenser.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, jjkoggan said:

Du mangler ikke ytringsfrihet fordi du mister jobben når sier noe sjefen ikke liker.  Ytringsfrihet gir deg ikke retten til å si hva du vil uten konsekvenser.  

Det er derfor woke er en trusel mot ytringsfriheten de har tunnel syn og ser bare sitt eget synspunkt.
De woke mener de representerer rettferdigheten i samfunnet og alle som er mot woke er hatefulle.
Er du av den oppfattingen at jeg burde ha fått sparken fra min jobb hvis jeg går ut og støtter JK Rowling kamp for kvinner? Bør alle som støtter JK Rowling få sparken for hatefulle ytringer?

Woke mener kvinners kamp mot biologiske menn i kvinners sikre rom er hatefulle.
Woke mener alle menn som identifiserer seg som kvinner er kvinner om de ser ut som menn eller trans kvinner har ingen betydning.
At seksualforbrytere og perverse menn nå kan identifisere seg som kvinner og gå inn i en kvinne dusj må tolereres.

Mener du at kvinner må takle menn og trans kvinner med penis som kommer inn til dem i kvinnedusjen?

Klikk her, woke mann som kaller en kvinne transphobic for å ikke takle en naken mann i kvinnegarderoben

Endret av LuxFerre
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 1/2/2025 at 5:12 PM, LuxFerre said:

Når woke ble en ting så blir alle ord gransket og analysert for å se om man kan finne en krenkende mening bak ordene. Det er derfor det ikke lenger lages bra komedier da woke ser komedie som krenkende.

Når de woke ser sangen som voldteks-aktig mot kvinner, tenk på alt som de da kan ønske å kanslere.

Når er før woke?

Jeg har alltid vært ganske glad i versjonen til Willie Nelson og Norah Jones, og har aldri ikke lagt merke til hvordan den kan tolkes voldtekts-aktig.
Selv om jeg forstår konteksten, og hvordan den dokumenterer en spesifikk tid og kultur hvor romantisk frieri skulle innebære en mann som var pågående og en kvinne som var avvisende, er det ikke dermed slik at bare fordi den dokumenterer en skikk, at denne skikken er hevet over kritikk eller representerer samtykke og frihet for kvinner (da og nå), eller alltid må spilles, at det dermed ikke er dritrart at noen radiostasjoner finner det lite salgbart å fronte sin stasjon med sanger som mange assosierer med voldtekt.
Forbauses du av at ingen markedsfører seg med minstrel-shows også? Var det woke av 1970-årene å slutte å fremføre slike, eller er det en naturlig utvikling av at marginaliserte grupper fikk større utrykksrom og påvirkning?

Er det vanskelig for deg å se hvordan den følgende teksten kan assosieres med overgrep?

I simply must go
But, baby, it's cold outside
The answer is no
But, baby, it's cold outside

Det er en grunn til at South Park og SNL har trukket frem Bill Cosby i kombinasjon med denne sangen, eller at den paroderes av Key & Pele, Jimmy Fallon, Funny Or Die, osv.

Sangen er jo overhodet ikke kanselert, det er bare noen radiostasjoner i USA som velger å ikke spille den, dersom du vil høre på den er det ikke noe problem å finne den frem.
Jeg hører den ganske jevnlig, både fordi jeg har den i en spilleliste, og fordi man hører den spilles rundt om kring.

Dine subjektive meninger om hva som er bra og dårlige komedier tenker jeg ikke å inngå med.

Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (9 timer siden):

Det er derfor woke er en trusel mot ytringsfriheten de har tunnel syn og ser bare sitt eget synspunkt.
De woke mener de representerer rettferdigheten i samfunnet og alle som er mot woke er hatefulle.
Er du av den oppfattingen at jeg burde ha fått sparken fra min jobb hvis jeg går ut og støtter JK Rowling kamp for kvinner? Bør alle som støtter JK Rowling få sparken for hatefulle ytringer?

Woke mener kvinners kamp mot biologiske menn i kvinners sikre rom er hatefulle.
Woke mener alle menn som identifiserer seg som kvinner er kvinner om de ser ut som menn eller trans kvinner har ingen betydning.
At seksualforbrytere og perverse menn nå kan identifisere seg som kvinner og gå inn i en kvinne dusj må tolereres.

Mener du at kvinner må takle menn og trans kvinner med penis som kommer inn til dem i kvinnedusjen?

Klikk her, woke mann som kaller en kvinne transphobic for å ikke takle en naken mann i kvinnegarderoben

Woke er ikke en trussel mot ytringsfriheten og antiwoke bevegelsen er ikke en trussel mot ytringsfrihet selv om begge deler vil stanse det folk sier som de ikke liker.  

Begge deler kan publisere så mange av deres egne bøker og websider de vil uten å bryte noe som helst lover. Det er hvordan ytringsfriheten fungerer.  Ytringsfrihet betyr ikke at andre må akseptere hva andre sier og aldri protestere med ord og/eller handlinger for å hindre dem til å si det igjen.   

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, DukeNukem3d said:

Her er type sak som er viktig å ta tak i. En dyktig transperson får ikke lenger opptre overhodet i Kina. DETTE er generalisering, ikke at personer født som menn ikke får delta i kvinneidrett på seriøst nivå.

"Generalisering"? Mener du diskriminering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...