PgUp Skrevet fredag kl 22:25 Del Skrevet fredag kl 22:25 DukeNukem3d skrev (2 timer siden): Har innsett det samme, dette er bare ren trolling. Noen tror det er å vinne debatten hvis man får karret til seg siste ordet tydeligvis. Skjerp deg. Ingenting av det jeg sier er trolling. Alt er seriøst, med noen få unntak. Og du vet godt at du svarer meg hele tiden. Så ikke lat som noe annet. 2 1 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet fredag kl 22:26 Del Skrevet fredag kl 22:26 Gargantua skrev (1 time siden): Jeg er ikke noen ekspert i Witcher-lore, men du har rett i at Ciri ikke kan bli en Witcher på linje med Geralt. Hun tok aldri The Trial of the Grasses da hun var ung nok. Få overlever denne muterende ildprøven, og den er såpass farlig at ingen kvinner får lov til å prøve engang. Men Ciri har jo såkalt "Elder Blood", og har magiske krefter som kommer fra hennes slektskap med alvene (Aen Elle). Men rent fysiologisk er hun menneske, ikke mutant. Så det er å bryte med lore'n hvis hun er Witcher i 4'ern. Så det er Woke ja?`Trodde det ikke var det jeg. Godt du skjønner at alle nye spill er woke, og bare oss woke folk får nyte det 2 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet fredag kl 22:37 Del Skrevet fredag kl 22:37 PgUp skrev (9 minutter siden): Og du vet godt at du svarer meg hele tiden. Så ikke lat som noe annet. Med mindre noen av de andre kontoene her inne er deg også så har jeg svart deg veldig lite. Så nei, det visste jeg på ingen måte. Lenke til kommentar
Lush Skrevet fredag kl 23:04 Del Skrevet fredag kl 23:04 PgUp skrev (34 minutter siden): Spiller man en kvinnelig karakter mer enn 5 timer, får man da jentelus? Godt å vite at witcher 4 er woke. Var det jeg sa hele tiden. Nye spill er ikke for dere anti woke. Dere må spille spill før 2014. Ikke noe nyere enn det. Vi ser det er woke elementer, om det blir for mye og det går utover kvaliteten.. tiden vil vise. Tja, er en av flere grunner til at eldre spill, spilles av flere en de nyeste i mange spillserien. Og du får tro det bare er fordi hun er dame, enkelt sånn sett. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Poppmunn Skrevet lørdag kl 03:19 Populært innlegg Del Skrevet lørdag kl 03:19 PgUp skrev (4 timer siden): Skjerp deg. Ingenting av det jeg sier er trolling. Alt er seriøst, med noen få unntak. Og du vet godt at du svarer meg hele tiden. Så ikke lat som noe annet. 90% av postene dine over de siste 2-3 sidene er bare ironiske kommentarer om at Witcher 4 er woke. Hvordan er det ikke trolling? 13 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet lørdag kl 09:49 Del Skrevet lørdag kl 09:49 (endret) Lush skrev (14 timer siden): Må jeg dokumentere hvordan marketing oppstod, og hvorfor... Nei, det er allmennkunnskap. Jeg spurte deg ikke om å dokumentere hvordan marketing oppsto, og jeg tror at du er såpass intelligent at det vet du selv. Poenget mitt er så enkelt, arbeidsgiver er den som bestemmer om en ansatt gjør en så dårlig jobb at den ansatte ikke oppfyller kravene, ikke en internett mobb bestående av en promille av befolkningen som blir krenka av noe hun eventuelt har sagt i et intervju. Endret lørdag kl 09:57 av skaftetryne32 2 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet lørdag kl 11:11 Del Skrevet lørdag kl 11:11 (endret) Noxhaven skrev (16 timer siden): Hvorfor er det merkelig? Bare fordi du synes det nå virker woke? Jeg har vel aldri sakt at jeg er woke eller anti-woke? Jeg har kun forfektet identitetspolitikk og spill og dette har du satt likhetstegn til "anti-woke" ved. Woke, slik det brukes av anti-woke, er et stempel, ikke noe noen kaller seg selv. Erna Solberg er woke og venstreekstrem, i følge anti-woke. Dersom man later som om de har objektive kriterier for å definere woke. Målet er å stemple folk, og instille et sosialt press for å få dem og andre til å konformere for å ikke selv bli stemplet og hetset. Som har virket i en viss grad på Solberg; Hun vil ikke bruke etablerte faguttrykk fordi folk på høyre side er misinformert om hva begrep betyr. https://www.nettavisen.no/nyheter/erna-solberg-om-strukturell-rasisme-det-finnes-i-samfunnet-vart/s/12-95-3424126919 Som tar oss inn på middelveien, og avslutter svaret til deg på én måte. --- Amazon ønsker å bevare rettighetene de har, som krever at de bruker dem. De får ikke bruke sine rettigheter i fremtiden, om de ikke bruker dem nå. De ønsker også å maksimere profitt. Rings of Power er hva de trodde var den beste løsningen på begge problemene. Hva er middelveien? Å satse på lavere profitt? Produktet var laget i samråd med Tolkien sin sønn Christopher, og serien forsøker å respektere og reflektere mer over Tolkiens katolske kristne tro enn Peter Jackson. Fargede ser mer TV-serier enn hvite i USA. ... Jeg ser ikke middelveien. Jeg ser heller ikke woke, jeg ser inkompetanse og kapitalisme -- det samme som jeg har kritisert Blizzard og Activision, før de kjøpte opp Blizzard, for i 20 år. Det samme som kommer opp i dag fra Baldurs Gate 3-skaperene; Eierene og lederne aner ikke hva de driver med. Har ikke kreativt talent, og mangler evnene til å gjenkjenne kreativt talent, og, ut over det visuelle, så mangler de øyne for kvalitet. Skulle de laget noe de forventer gir lavere inntjening? Ville de magisk oppnådd en bedre serie om det var Gary Stu Elrond i hovedrollen, i samme historie, og alle dvergene var hvite? Blizzard har ikke klart å gjenskape Game og the Year-formelen fra et spill de selv eier, Diablo 2, etter at de originale skaperene forlot Blizzard etter å ha stilt ultimatumet; Kreativ frihet, eller de slutter. De ble bedt om å gå. I Diablo 3, så kuttet Blizzard alle mekanikkene de ikke forstod. Og gikk fra Action RPG til action-arcade med rollespillelementer. De evner ikke å bruke eller bygge på elementene i Diablo som gjorde det til et av de beste Rogue-like rollespillene som er laget. Path of Exile II bærer mer av ideene som gjorde spillet godt enn Diablo 3 og 4. Det handler ikke om meninger eller politikk, men om forståelse for kreative fag, og kapitalisme. Endret lørdag kl 11:56 av Red Frostraven 2 2 Lenke til kommentar
Lush Skrevet lørdag kl 11:25 Del Skrevet lørdag kl 11:25 skaftetryne32 skrev (1 time siden): Jeg spurte deg ikke om å dokumentere hvordan marketing oppsto, og jeg tror at du er såpass intelligent at det vet du selv. Poenget mitt er så enkelt, arbeidsgiver er den som bestemmer om en ansatt gjør en så dårlig jobb at den ansatte ikke oppfyller kravene, ikke en internett mobb bestående av en promille av befolkningen som blir krenka av noe hun eventuelt har sagt i et intervju. Ikke i showbuisness. Da har alt man sier i offentligheten noe å si for prosjektene man er knyttet med. Sånn er det med jobb i offentligheten, enten du jobber på butikk eller promoterer en vare/tjeneste i sentrum av byen. Så er det ting man unngår å si, eller diskutere med evt kunder og medarbeidere. Sitat At du er objektiv og bare tar selve produktet for hva det er, er jo helt greit. Men det er ikke slik majoriteten i verden gjør, så blir feil å si noe annet. Her er setningen du ber meg dokumtentere, hva har det med at arbeidsgiver er den som bestemmer om en ansatt gjør en dårlig jobb? Når det er marketing 101, at man snakker positivt og skape hype om produktet du er tilknyttet med. Ikke sier at disney klassikeren er utdatert, at filmen ikke vil handle om at mannen redder damen, at prinsen var en creep, at den mannlige medskuespilleren kunne få alle sine scener klippet.. og hun skapte et meme, weir weird. Ja, når disney da får dislikes, kritikk av hva hun sier, ja da har hun ikke gjort jobben sin, ja filmen får fokus men ikke positiv. btw traileren er nå en av de mest nedstemte videoene på hele Youtube, sure ikke bare pga hennes uttalelser, ser forferdelig ut. Men det hjelper heller ikke på. 1 1 Lenke til kommentar
Revie Skrevet lørdag kl 11:43 Del Skrevet lørdag kl 11:43 (endret) Red Frostraven skrev (32 minutter siden): Å satse på lavere profitt? Produktet var laget i samråd med Tolkien sin sønn Christopher, og serien forsøker å respektere og reflektere mer over Tolkiens katolske kristne tro enn Peter Jackson. Det er ikke korrekt. Christopher har vært en gatekeeper for JRRs verker i hele sitt liv, med mange utgivelser av farens verker etter hans død. Christopher likte ikke PJs adapsjon og har vært klar på at JRR hadde hatet det. RoP har nok gjort at JRR spinner som en dreidel i grava (mine antakelser). Christopher gikk av som leder for Tolkien Trust og Tolkien Estate noen få måneder før Amazon fikk kloa i rettighetene. Det er nok ikke tilfeldig. Du tenker på Simon Tolkien, barnebarnet hans. Mannen som ønsket å tre ut av bestefarens skygge og skape et navn for seg selv. Som også uttalte at PJ var "for tro mot kilden". Han har vel gitt ut noen bøker og er så vidt jeg husker jurist av noe slag, men endte opp med å gå mot faren og bestefarens ønsker å tjene penger på å la millardselskapet Amazon gjøre hva de ville med den delen av verkene de hadde rett til å selge. For øvrig verdt å merke seg at Rings of Power startet som noe helt annet og langt mer tro mot opphavet. Amazon hadde med seg en av de mest anerkjente Tolkien Scholars på laget, som etter hvert ble kuttet. Angivelig grunnet innsigelser mot de "kreative" frihetene produsentene tok. PJ ble jo også som kjent ghostet av Amazon. Det er nærliggende å tro at RoP startet som noe helt annet enn det endte opp som. Endret lørdag kl 11:46 av Revie 7 1 1 Lenke til kommentar
Lush Skrevet lørdag kl 11:46 Del Skrevet lørdag kl 11:46 Red Frostraven skrev (25 minutter siden): Å satse på lavere profitt? Produktet var laget i samråd med Tolkien sin sønn Christopher, og serien forsøker å respektere og reflektere mer over Tolkiens katolske kristne tro enn Peter Jackson. Fargede ser mer TV-serier enn hvite i USA. Dette er misvisende, Christopher Tolkien døde i 2020 96! år gammel, han hadde lite med den daglige driften av Tolkien Estate.. amazon fikk rettighetene til LOTR og Hobbiten i 2017 av Tolkien Estate! Ikke Christopher Tolkien. Og i tillegg, la Tolkien Estate ned krav om at serien skulle lages med en Tolkien ekspert som skulle holde showet . Tom Shippey, som forlot prosjektet før lanseringen pga uenigheter. Og JRR Tolkien ville ikke at LOTR skulle være noe bilde av vår verden, og alle slike slutninger var noe han ikke ønsket. Som og er grunnen til at PJ, ikke hadde noe fokus på dette. At du sier at serien ville dette, vise bare enda tydeligere at amazon ikke respekterte Tolkien og hans verk. 3 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet lørdag kl 11:50 Del Skrevet lørdag kl 11:50 Poppmunn skrev (8 timer siden): 90% av postene dine over de siste 2-3 sidene er bare ironiske kommentarer om at Witcher 4 er woke. Hvordan er det ikke trolling? Ironisering over at "anti-wokere" nå har kastet seg over også Witcher 4 må vel kunne være innafor i en sånn tråd? 2 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet lørdag kl 12:26 Del Skrevet lørdag kl 12:26 Lush skrev (53 minutter siden): Ikke i showbuisness. Jo også i showbuisness, det man sier kan selvfølgelig skade ens muligheter for nye jobbmuligheter, men sånn er det med oss alle, men jeg trodde faktisk anti-woke hadde en agenda mot den type kansellering av meninger ? Problemet er at det tydeligvis ikke gjelder hvis de selv ikke liker meningen. Woke/anti-woke same shit, different name. 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet lørdag kl 13:06 Del Skrevet lørdag kl 13:06 1 hour ago, Red Frostraven said: Det handler ikke om meninger eller politikk, men om forståelse for kreative fag, og kapitalisme. Dette burde jo være veldig enkelt for selv anti-woke å forstå, men neeeeeida. Der i gåren er det alltid skaperne som er idioter, kunnskapsløse, har en agenda eller faktisk ønsker å ødelegge(!) 🙄 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet lørdag kl 13:59 Del Skrevet lørdag kl 13:59 (endret) Kjøpte nettopp dette spillet og ble lettere oppgitt over å se følgende tråder om spillforumet: https://steamcommunity.com/app/1832040/discussions/0/4692279345900281115/ https://steamcommunity.com/app/1832040/discussions/0/4845400399763610472/ Denne tråden viser meg at Gamergate faenskapet må få motstand fordi en gruppe er så besatt og har trolig så lav selvfølelse at de ikke klarer å skille mellom fantasi og virkelighet. Spillutviklerne skal visstnok ha rådført seg med Sweet baby Inc. og det er tydeligvis grunn nok til å dømme spillet nedenom og hjem. Konge kommentaren: Then why is there a huge push for minorities to be represented in every piece of media for the modern audience that doesn't seem to support said media? Its almost like pandering to get sales from minorities be they gay, black, handicapped or all of the prior is a dumb idea, since you basically said representation doesn't matter to anyone other than certain "white males". Its almost like the gaming industry should cater to those white males as the rest just buy whatever instead of the ass backwards way the industry has needlessly been pandering to minorities. Huff! Som en bruker sa i en annen tråd så er det så synd på hvite menn fordi de blir marginalisert... Endret lørdag kl 14:06 av Boing_80 3 2 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet lørdag kl 15:06 Del Skrevet lørdag kl 15:06 Snikpellik skrev (3 timer siden): Ironisering over at "anti-wokere" nå har kastet seg over også Witcher 4 må vel kunne være innafor i en sånn tråd? Da hadde det kanskje gått an å skrevet en normal post om det i stedet for å leke bajas over 10+ poster. At også anti-wokere går for langt er jo en viktig del av debatten, og jeg klarer ikke helt å se hva det er som skal være woke med denne dama. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet lørdag kl 15:29 Del Skrevet lørdag kl 15:29 Og jeg ser fremdeles ikke noen forslag til hvor en mellomvei skulle gått i Rings of Power. Amazon gjorde sitt beste for å tjene mest mulig penger. Det kreative teamet gjorde sitt beste ut fra forutsetningene de var gitt av ledelsen. Deres valg er fulle av feil hele veien. Er mellomveien 'gjør færre feil'? --- Poenget mitt er at selskapene mangler evnen. Det ligger ingen ideologi bak deres inkludering. Det handler om penger. Det påvirker heller ikke kvaliteten; hudfargen til noen som ikke kan skrive historien på en god måte er uviktig; det som er viktig er at ingen i prosessen VET at den som skriver ikke er skikket, og ikke forstår hva som er galt med historien som skisseres. Legg merke til hvordan skriveren bak historien i Rings of Power ikke blir kritisert, mens Leslye Headland blir. Selv om problemet er det samme. --- Om selskapene hørte på anti-woke så ville man hatt samme produkt, samme kvalitet, bare uten fargede dverger, og kanskje en ung Elrond i samme utførelse som Galadriel. Samme historie. Samme problemer. --- Større korporasjoner sin modus operandi er å kjøpe gullgåsen, for så å slakte den for å selge kjøttet og leveren dens -- fordi de ikke har evnene til få gullegg ut av dem. Som ikke er noe nytt. DEI og ESG er bare stråmenn. 2 1 Lenke til kommentar
Revie Skrevet lørdag kl 15:39 Del Skrevet lørdag kl 15:39 Poppmunn skrev (23 minutter siden): Da hadde det kanskje gått an å skrevet en normal post om det i stedet for å leke bajas over 10+ poster. At også anti-wokere går for langt er jo en viktig del av debatten, og jeg klarer ikke helt å se hva det er som skal være woke med denne dama. Det er klassisk guilt by association. Først er snart 1 mill dislikes av en trailer "noen få", så er plutselig et par obskure YouTube-kanaler representativt for all kritikk av milliardselskaper. Rare greier, men så er det vanskelig å se logikken i blant. Woke elsker å putte ting i bås, paradoksalt nok. Enten er du via via via via påvirka av Putin eller så bemerkes det at 'det sier rasister også assaaaaa' hvis du skriver at du er uenig i noe. Vi vet jo alle hva det betyr å være en hundeelskende vegetarianer...! For øvrig har jo (det glimrende) BG3 vært et slags jokerkort å bruke her. Nå som Larian-sjefen gått ut og kritisert nettopp studioene for deres innflytelse på det kreative. Så da er han vel i den andre båsen plutselig Siden det ikke finnes noen middelvei visstnok? Påpek hvor dumt det er og gå videre. Lite å bry seg om. 3 1 Lenke til kommentar
Frode789 Skrevet lørdag kl 15:54 Del Skrevet lørdag kl 15:54 Red Frostraven skrev (13 minutter siden): Amazon gjorde sitt beste for å tjene mest mulig penger. haha. "Amazon’s Lord Of The Rings drama, The Rings Of Power, was a flop. Not only was it snubbed almost entirely during awards season, it turns out that a mere 37% of people who started the show actually ended up finishing it. Just under two-thirds of all Rings Of Power viewers quit watching the show before the finale, missing out on some truly ghastly television in the process." https://www.forbes.com/sites/erikkain/2023/04/05/why-the-rings-of-power-was-a-huge-flop-that-most-people-never-finished/ Fra S1 - S2 155 millioner -> 55 millioner viewers. Great success. To sesonger av Shit of Power: 1 BILLION DOLLARS i produksjonskostnad. Sesong 2 av REACHER er mer populær.. 😅 Så hvis du tror rings of power tjente gode penger og at deres valg under produksjonen med casting, story osv var gjort for å tjene mest mulig penger, så er du enda dummere enn jeg trodde. Men ikke unikt for deg, det er som de fleste venstreradikale som tilber denne agendaen. 5 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet lørdag kl 16:03 Del Skrevet lørdag kl 16:03 Hallmark er det perfektet produktet for anti-woke. 1 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet lørdag kl 16:11 Del Skrevet lørdag kl 16:11 (endret) 9 hours ago, rabler said: Dette burde jo være veldig enkelt for selv anti-woke å forstå, men neeeeeida. Der i gåren er det alltid skaperne som er idioter, kunnskapsløse, har en agenda eller faktisk ønsker å ødelegge(!) 🙄 Det stemmer ofte at skaperne som er showrunners er kunskapsløse idioter. De hater ofte kildematrialet og fans av det de lager. Det er de som er ansvarlige for å lage bra underholdningen og de lager ofte pinlig dårlig underholdning. Se på Patrick McKay og John D. Payne som fikk oppgaven med å være showrunner for Lord of the Rings: The Rings of Power tidenes dyreste TV produksjon med en kostnad på over 11 miliarder kroner for fem sesonger. Når de fikk denne oppgaven hadde de ikke noe arbeid innenfor film eller TV å vise til. Jeg vet at de ble anbefalt til Amazone av J.J. Abrams men du ansetter ikke men uten erfaring til en slik produksjon. De står som ukrediterte manusforfattere på Star Trek Beyond og Jungle Cruise da manus de har skreve har blitt forkastet. Etter å ha sett de fire første episodene av The Rings of Power ga jeg opp. Den mest sympatiske personen i serien var Adar lederen for Orckene fulgt av Sauron (Halbrand). Den personen jeg hatet mest av alle var hovedpersonen Galadriel som var super toxic. Eller The Acolyte der de rett og slett ikke forsto Star Wars og kampen mellom det gode og det onde. They Are CLUELESS! Actor Says “There's No Good Or Evil" in STAR WARS Er det rart at det blir dårlig underholdning? Endret lørdag kl 22:47 av LuxFerre 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå