Populært innlegg Jojimbo Skrevet 11. desember Populært innlegg Del Skrevet 11. desember 7 hours ago, rabler said: Du kan altså ingen ting om verken tekstanalyse eller eventyr. Snøhvit er ikke en kjærlighetshistorie. Kjærligheten er rett og slett ikke en sentral del av historien. Dette er det faktisk veldig enkelt å se. Du kan utelate hele giftemålet uten å forandre historien. Og hele den Snøhvit fra 1937 var en mesterlig tilpasning, mens dagens tilpasning er dårlig krever en metal gymnastikk som faktisk er imponerende. Det er helt utrolig hvor desperate dere er etter å vri det til noe det ikke er for at ikke hele verdenssynet deres skal falle fra hverandre. Den som er desperat her er jo dere som sitter time inn og time ut og forsvarer noe som i deres hode ikke eksisterer. Kjærligheten som forløsning: I både Grimms og Disneys versjon er det prinsens handling (kyss eller uhell med kisten) som bryter forbannelsen. Uansett hvordan det skjer, er prinsens kjærlighet til Snøhvit en katalysator for hennes gjenoppvåkning. Dette er et klassisk eventyrmotiv: ekte kjærlighet har kraften til å overvinne døden. Sluttens budskap: Begge historiene konkluderer med giftermål, som i konteksten av både Grimms tid og Disneys 1937-film er en bekreftelse på kjærlighet. Selv om historien sentrerer rundt sjalusi og forfengelighet, ville den ikke hatt samme emosjonelle slutt uten kjærlighetselementet. Disney og 1937-konteksten: Disneys Snøhvit og de syv dvergene var laget for å resonere med et familiepublikum som verdsatte tradisjonelle kjærlighetshistorier. Kjærligheten mellom Snøhvit og prinsen er ikke bare en avslutning, men en belønning for Snøhvits tålmodighet og godhet gjennom prøvelsene. Dvergenes omsorg: I både Grimms og Disneys versjon tar dvergene Snøhvit inn, beskytter henne og sørger for henne, noe som demonstrerer deres kjærlighet og hengivenhet. Dette forholdet er sentralt for å vise kontrasten mellom Snøhvits godhet og dronningens sjalusi og ondskap. Sorg ved Snøhvits død: Når Snøhvit "dør," viser dvergene stor sorg og lager en glasskiste for å bevare hennes skjønnhet og minne. Dette er et sterkt uttrykk for deres kjærlighet og respekt for henne. Den emosjonelle kjernen: Dvergenes kjærlighet til Snøhvit bidrar til å gi historien en emosjonell kjernestruktur som gir publikum noe å relatere til. Det gjør det mulig for både barn og voksne å se hvordan godhet og omsorg kan overvinne ondskap. Kjærlighet driver storyen og bærer den i både Grimms og Disney's 1937 story. Man kan ikke si det samme om 2024 Snøhvit's historie. Denne traileren har i skrivende stund 28k likes og 723k dislikes, vet ikke med deg men det høres ut som en negativ forandring av begge originale historiene fra Disney og Brødrene Grimm. Det som mangler er kjærligheten mellom en mann og en kvinne. At du angriper på person gang på gang er også ikke noe som forundrer meg, det tyder bare på at du er usikker på deg selv. Det er nesten så jeg synes synd på deg. Trenger en klapp, kanskje du har fått for mye klapp og ingen kos. 9 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 6 hours ago, rabler said: Det er nok du som ikke helt vet hva du snakker om… Når vi vet at det er data som antyder at det utføres flere brystreduserende operasjoner (altså gender-affirming) på cis-menn enn trans-menn så er det rimelig å anta at man ikke skal trekke for mye ut av denne undersøkelsen. Generelt set så skal man være forsiktig med å trekke bastante konklusjoner basert på enkeltundersøkelser. Gidder ikke "diskutera" detaljer med en som ikke ens förstår grafer och storlek på grupper. Må man ha fel om allt för att vara anti anti-woke? 9 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember LuxFerre skrev (7 timer siden): Det er forskjell på personlig å si at alle hvite mennesker (over 800 millioner) burde bli drept enn å vise støtte til en diktator som undertrykker og dreper mange mennesker. Selv om jeg ikke liker Glenn Diesen og hans syn på Russland, Putin og Assad er hans tilfelle mer likt støtten kommunister i Norge ga til kommunist stater og personer som Stalin, Tse-tung Mao og Pol Pot som drepte millioner av sin egen befolkning. Jeg ser ikke bort ifra at Glenn Diesen er en kommunist da mange av disse forsatt viser støtte til Russland, Putin og Assad. De dyrket Mao, Stalin og Pol Pot Jens forsvarer gamle kommunister Glenn Diesen har gjort langt mer enn å «vise støtte» for å si det sånn. Han er en aktiv støttespiller og bidragsyter til Putins regime, og har jobbet for Kreml. Nei, Diesen er ikke en tankie eller kommunist som Steigan, AKP-ere og andre venstreekstreme pro-russere. Diesen er en klassisk opportunistisk kontrær som er tilhenger av den russiske autoritære fascismen, putinismen og orbanismen. Han er ideologisk fleksibel og anti-vestlig. Han forsvares av ytterliggående folk i bunnen av hesteskoen enten de kommer fra ytre venstre eller ytre høyre. 3 2 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember (endret) Red Frostraven skrev (På 8.12.2024 den 12:28 PM): De som forstår at de har blitt lurt av høyrepopulistiske aktører pleier å føle skam, og forlater debattene og ofte også forumet. Ser du noen som benekter holocaust på forumet i dag? Høyre og kapitalistiske sentrister i USA blir kalt venstreekstreme og Woke, så slik sett har du rett: Woke starter ved Høyre i Norge, og sentrum mellom demokratene og republikanerene i USA. Så, mellomtingen mellom hva som kalles woke, og anti-woke, er circa FrP og moderate republikanere. Haha, det er nok heller at man forstår at man har med kverulanter og ikke gidder å bruke livet sitt på slikt, hele tiden. Samt blir møtt med hjemmelaget svada titt og ofte, samt "koblinger" konspirasjon på russisk/ytre høyre påvirkning som står bak alt. Min bakgrunn for at jeg ikke har vært i debatten en stund. Er at den også blir såpass uinteressant, hvor man diskuterer den minste nyanse, detaljer enten det er politikk eller oppfatning av forskning og anvendelse av begge. Og som jeg har sagt tidligere, woke er blitt så tydelig og så avvist av til og med de som ikke kunne brydd seg mindre om politikk. Ser det på en mils avstand, og ikke vil ha noe med det å gjøre. Tenk til og med GTA6! Ser ut til å bekrefte mistanken om at SBI samarbeidet har ført til restriksjoner og tilbakeholdne i sin utvikling. Dette kan bli et stjerne eksempel på hvor mye SBI, kan ødelegge en vinner Formel. For fall høyden er enorm, mtp populariteten til spillserien. Samt at budsjettet er ryktet til å være over 1B $, som vil tilsi at dette må selge titalls millioner. Men før det, så er det vel mer Woke harry potter, woke disney har ødelagt star wars, indiana jones, marvel. Selv når de får god omtale, så møter ikke publikum opp. Jaguar sin lansering av konsept bil var bare total bom og cringe. Disney har enda til gode å finansiere neste sesong av "suksessfulle" dr.who. Henry Cavil Warhammer ryktes å nettopp å ha bli gitt grønt lys. Får se hvor mange kameler man må spise her, mtp woke Amazon og Gamer Workshop. Atteren bruker er jo storfan av denne flotte historien. Eller om tonen har blitt en annen, når det politiske skiftet i USA ble desverre såpass tydelig. Det er heldigvis begynnelsen på slutten for den store andelen av woke. Og vi kan gå tilbake til en underholdnings industri uten elementer som BGG, SBI, BlackRock, DEI/ESG og lignende. Som holder tilbake/undertrykker kreativiteten og friheten til å lage gode historier som utfordrer, inkluderer og underholder oss på en naturlig måte. Krysser fingrene X, ellers får vi bare spare mer penger, eller bruke mer på de som fortjener det. Endret 11. desember av Lush 7 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember (endret) Lush skrev (3 timer siden): Haha, det er nok heller at man forstår at man har med kverulanter og ikke gidder å bruke livet sitt på slikt, hele tiden. Samt blir møtt med hjemmelaget svada titt og ofte, samt "koblinger" konspirasjon på russisk/ytre høyre påvirkning som står bak alt. Det er grunnen til at holocaust-benektere sluttet..? Du tror de fremdeles er holocaustbenekteredem dag i dag, og aldri utviklet kildekritikk eller selvinnsikt? Tror du motstanden mot hva de stod for var kverulering og svada? --- Alternative høyre og deres støttespillere står ikke bak alt som er anti-woke. Du forstår at ingen har påstått det, og at det er en overdrivelse som går så langt utenfor rimelighetens grenser at det er en stygg løgn om dine meningsmotstandere..? --- Alternative høyre startet konspirasjonsteorien, og spredte ideologien og forestillingen om, og mekanikkene for stempling anti-woke består av -- etablerte måten folk stempler noe de ikke liker, som woke. Det er ikke en mening. Det er objektiv historie. https://www.france24.com/en/live-news/20220301-how-us-wokeness-became-a-right-wing-cudgel-around-the-world Jeg har til gode å se noen forsøke å argumentere mot dette; ordet kom til gaming-Norge med anti-Woke sine aktører fra amerikansk MAGA og deres støttespillere. Tråden er fundert på kilder som Nerdrotic, Critical Drinker og The Quartering. Andre har fulgt anti-intelektuelle idioter som Joe Rogan, Matt Walsh, Ben Shapiro, eller Jordan Peterson. Eller griftere og genuine russiske støttespillere som Tim Pool, Lauren Southern, Stephen Crowder og Tilsi Gabbard. Ingen annen forklaring er støttet av noen beviser. Jeg ber alltid om kilder til folk sin forståelse, og dere skuffer alltid eller viser til 'loøivets harde skole'-svar, eller folk hvis meninger ikke teller mer enn deres egne. Folk i AP og Rødt kan ikke forventes å vite betydelig mye om museumsdrift eller produksjon av underholdning. Kildekritikk. --- Konkret; Hvilke kilder i USA innenfor relevante fagfelt tror woke -- og da, hvilken definisjon -- i underholdning er et problem? Som demonstrert,vog som også er åpenbart, er det meste av kritikk av woke egentøig kritikk av kapitalister med mangel på talent, som ikke klarer å ansette riktige mennesker -- ikke fordi de er rike, woke, men mangler evner -- som utøver sin private eiendomsrett. Grunnen til at de er store, og ikke har kvalifiserte ledere, er heller ikke woke, tvert i mot. Det er mangel på regulering, og en markedsøkonomi ledet av konsumerisme; Markedsføring regnes som viktigere viktigere enn kvalitet av selskapene. Hva sier folk som vet hva de snakker om i USA, og her på forumet om feberfantasiene til aktørene som sprer forestillingene om woke og misinformasjonen dere faller for? Endret 11. desember av Red Frostraven 1 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lush Skrevet 11. desember Populært innlegg Del Skrevet 11. desember Red Frostraven skrev (18 minutter siden): Det er grunnen til at holocaust-benektere sluttet..? Du tror de fremdeles er holocaustbenekteredem dag i dag, og aldri utviklet kildekritikk eller selvinnsikt? Tror du motstanden mot hva de stod for var kverulering og svada? --- Alternative høyre og deres støttespillere står ikke bak alt som er anti-woke. Du forstår at ingen har påstått det, og at det er en overdrivelse som går så langt utenfor rimelighetens grenser at det er en stygg løgn om dine meningsmotstandere..? --- Alternative høyre startet konspirasjonsteorien, og spredte ideologien og forestillingen om, og mekanikkene for stempling anti-woke består av -- etablerte måten folk stempler noe de ikke liker, som woke. Det er ikke en mening. Det er objektiv historie. https://www.france24.com/en/live-news/20220301-how-us-wokeness-became-a-right-wing-cudgel-around-the-world Jeg har til gode å se noen forsøke å argumentere mot dette; ordet kom til gaming-Norge med anti-Woke sine aktører fra amerikansk MAGA og deres støttespillere. Tråden er fundert på kilder som Nerdrotic, Critical Drinker og The Quartering. Andre har fulgt anti-intelektuelle idioter som Joe Rogan, Matt Walsh, Ben Shapiro, eller Jordan Peterson. Eller griftere og genuine russiske støttespillere som Tim Pool, Lauren Southern, Stephen Crowder og Tilsi Gabbard. Ingen annen forklaring er støttet av noen beviser. Jeg ber alltid om kilder til folk sin forståelse, og dere skuffer alltid eller viser til 'loøivets harde skole'-svar, eller folk hvis meninger ikke teller mer enn deres egne. Folk i AP og Rødt kan ikke forventes å vite betydelig mye om museumsdrift eller produksjon av underholdning. Kildekritikk. --- Konkret; Hvilke kilder i USA innenfor relevante fagfelt tror woke -- og da, hvilken definisjon -- i underholdning er et problem? Som demonstrert,vog som også er åpenbart, er det meste av kritikk av woke egentøig kritikk av kapitalister med mangel på talent, som ikke klarer å ansette riktige mennesker -- ikke fordi de er rike, woke, men mangler evner -- som utøver sin private eiendomsrett. Grunnen til at de er store, og ikke har kvalifiserte ledere, er heller ikke woke, tvert i mot. Det er mangel på regulering, og en markedsøkonomi ledet av konsumerisme; Markedsføring regnes som viktigere viktigere enn kvalitet av selskapene. Hva sier folk som vet hva de snakker om i USA, og her på forumet om feberfantasiene til aktørene som sprer forestillingene om woke og misinformasjonen dere faller for? Yet again, takk for at du gir eksempel på poenget mitt. Samme hva 'relevante' aktører mener og sier. Det er publikum som tydelig viser at de ikke vil ha woke. Og du har glemt at hva jeg mener er woke, ikke er woke i seg selv. Ellers er det du prater om, veldig uinteressant for meg. Jeg noterer meg at jeg er fornøyd med hvor det går med woke. Og at dette fikser seg selv, mtp på hvordan den kjente underholdnings industrien har kjørt seg selv i grøften. Gir grobunn til nye studioer, og talent til å ta plassen. Med mindre de gir opp agendaen sin og hører på publikum. 10 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Jojimbo skrev (7 timer siden): Denne traileren har i skrivende stund 28k likes og 723k dislikes, vet ikke med deg men det høres ut som en negativ forandring av begge originale historiene fra Disney og Brødrene Grimm. Det som mangler er kjærligheten mellom en mann og en kvinne. Jeg benekter ikke å se økning av mangfold og inkludering i underholdning. I Anti-woke sin øyner 'woke'. Bare at jeg ikke ser noe negativt i det. Jeg lurer på om de her i denne tråden, som annser seg selv som Anti-woke, ser økningen av f.eks. dislike, negativitet i anmeldelser/kommentarer. Og evt. kan se noe negativt i det? 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Lush skrev (1 minutt siden): Ellers er det du prater om, veldig uinteressant for meg. Jeg noterer meg at jeg er fornøyd med hvor det går med woke. Og at dette fikser seg selv, mtp på hvordan den kjente underholdnings industrien har kjørt seg selv i grøften. * med tingene som stemples woke, som ærlige mennesker med forståelse for hva som faktisk foregår og bedre innsikt ville kritisert på helt andre grunnlag. Som er halve poenget mitt. Hvem stempler dette dere regner som woke, i stedet for å gi velbegrunnet og legitim kritikk -- og hvorfor; hva er deres politiske agenda? --- Jeg er godt fornøyd med Arcane sesong 2, og Baldur's Gate 3. Jeg har ikke forholdt meg til Disney på 20 år og abonnerer ikke på serie- eller filmstreaming. Nettopp fordi jeg er motstander av å gi aktørene mer makt, nettopp fordi kvaliteten forutsigbart blir dårligere av abonnementer. Å kritisere noe for å være woke er ide fleste tilfeller å gi opp å fremme legitim kritikk, gi opp å bli tatt seriøst av aktører og personer som har noen som helst kunnskaper om temaene -- og i stedet gi sin støtte til MAGA og delta i deres sirkelrunking, i og med at man støtter deres politiske narrativ samtidig som man melder seg ut av den seriøse delen av debatten. 2 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Lush skrev (3 timer siden): Jaguar sin lansering av konsept bil var bare total bom og cringe Er det din personlige mening? Jeg har aldri googlet Jaguar sine konseptbiler før. Men gjorde det nå når du nevnte det. Konseptet ser jo rått ut. 1 2 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember mandodiao skrev (12 minutter siden): Er det din personlige mening? Jeg har aldri googlet Jaguar sine konseptbiler før. Men gjorde det nå når du nevnte det. Konseptet ser jo rått ut. Det var presentasjonen og begrunnelsen for konseptet, jeg tenker på. Selve bilen ser grei ut, bommer med fargene men det kan jo alltid fikses. Ville passet rett inn i et Tron univers eller Minority Report. Men dette er konsept, selv om jaguar sier de vil levere konseptet... 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 15 hours ago, DukeNukem3d said: Alle forsøk på kanselleringer har kommet fra ytre-venstre nutcases i Norge da men. Hvor ser/leser dere om alle disse kanseleringene i Norge? Jeg prøver å holde meg oppdatert, men har aldri klart å fange opp så mye av det. Jeg ser veldig mye om anti kanselering og frykt for kanselering.. (samt det å skylde på kanselering for å bortforklare et dårlig konsept/produkt/++). Er det kun enkelte ubetydelige skrikere som ingen bryr seg om det siktes til? 4 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 2 hours ago, WiiBoy said: Hvor ser/leser dere om alle disse kanseleringene i Norge? Jeg prøver å holde meg oppdatert, men har aldri klart å fange opp så mye av det. Jeg ser veldig mye om anti kanselering og frykt for kanselering.. (samt det å skylde på kanselering for å bortforklare et dårlig konsept/produkt/++). Er det kun enkelte ubetydelige skrikere som ingen bryr seg om det siktes til? Eksemplene som vanligvis hentes frem når man spør om dette er: At nissene på låven har fått enellerannen advarselstekst i forkant. At Leiv Eriksson oppdager Amerika-bildet er plassert i nasjonalmuseets arkiv. At forlaget Puffin har endret ordene i Roald Dahl bøker. 3 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Atib Azzad skrev (5 minutter siden): Eksemplene som vanligvis hentes frem når man spør om dette er: At nissene på låven har fått enellerannen advarselstekst i forkant. At Leiv Eriksson oppdager Amerika-bildet er plassert i nasjonalmuseets arkiv. At forlaget Puffin har endret ordene i Roald Dahl bøker. Reaksjoner mot Plumbo etter ordglipp på Spellemann 2012 Hellbillies omdøpte "Neger på Ål stasjon" i 2015 og har sluttet å spille den live Pippis pappa er ikke lenger "negerkung" En rekke reaksjoner på Kunsthøgskolen i Oslo (KHiO) Atle Antonsen mistet jobben over kommentarer i fylla Kari Jaquesson Charter Svein Merk at det at jeg lister opp disse betyr IKKE at jeg støtter deres holdninger eller uttalelser. Grunnen til at jeg sier akkurat det er at kanselleringskultur ikke handler om det finnes en eller flere kjente gallionsfigurer som er kastet på bålet, men nettopp det at frykten for kansellering og lavere takhøyde for hva som er tillatt å ytre gjør noe med oss alle. Folk tenker seg om både en og to ganger før de sier noe. Mange velger å holde kjeft. Hvis du tenker på deg selv så har du sikkert meninger som du ikke «tør» dele med andre fordi du er redd for hvordan du vil tolkes. For enkelte så er det blant annet vanskelig med tanke på karrieren å uttrykke seg om noe som ikke er aksepter av det store flertallet... Som jeg har skrevet før her - jeg har en voksen datter som er woke og stolt av det - og jeg kostaterer at ytringsfrihet ikke lenger er hva det en gang var... 3 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember On 1.12.2024 at 8:02 PM, rabler said: Du får forklare det for oss du da 🙄 🙄 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 3 hours ago, mandodiao said: Jeg lurer på om de her i denne tråden, som annser seg selv som Anti-woke, ser økningen av f.eks. dislike, negativitet i anmeldelser/kommentarer. Og evt. kan se noe negativt i det? Jeg ser det, men jeg ser også et fall i kvalitet, personlighet, kreativitet over hele fjøla. Remakes virker bare provoserande. Jeg tror også at folk setter like stor pris på kvalitet nå som før. Produsentane virker feigere og det er færre gode ideer å ta av, dermed stor misnøye. 2 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Red Frostraven skrev (3 timer siden): * med tingene som stemples woke, som ærlige mennesker med forståelse for hva som faktisk foregår og bedre innsikt ville kritisert på helt andre grunnlag. Som er halve poenget mitt. Hvem stempler dette dere regner som woke, i stedet for å gi velbegrunnet og legitim kritikk -- og hvorfor; hva er deres politiske agenda? --- Jeg er godt fornøyd med Arcane sesong 2, og Baldur's Gate 3. Jeg har ikke forholdt meg til Disney på 20 år og abonnerer ikke på serie- eller filmstreaming. Nettopp fordi jeg er motstander av å gi aktørene mer makt, nettopp fordi kvaliteten forutsigbart blir dårligere av abonnementer. Å kritisere noe for å være woke er ide fleste tilfeller å gi opp å fremme legitim kritikk, gi opp å bli tatt seriøst av aktører og personer som har noen som helst kunnskaper om temaene -- og i stedet gi sin støtte til MAGA og delta i deres sirkelrunking, i og med at man støtter deres politiske narrativ samtidig som man melder seg ut av den seriøse delen av debatten. Det er majoriteten, konsensus på grunnlag av hva studioene sier at de lager produktet med vekt på woke. Og at produktene tydelig har vektlagt/overdrevet dette framfor historien/verden. Grovt forklart. Og mtp kritikk, så snakker/kritiserer vi det samme, som kritikerne. Bare legger ulik årsak bak. Som jeg vil si er fordi, de lar være å se årsak/sammenheng med hva de fleste skaperne forteller. Hvem, hva og hvorfor fremmer/støtter hvem. Får du stå for selv, men nei er mitt svar. Ser ut som at du har kjørt deg fast i et spor her. 4 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember HasuUser skrev (28 minutter siden): Jeg ser det, men jeg ser også et fall i kvalitet, personlighet, kreativitet over hele fjøla. Remakes virker bare provoserande. Jeg tror også at folk setter like stor pris på kvalitet nå som før. Produsentane virker feigere og det er færre gode ideer å ta av, dermed stor misnøye. Okay, jeg tenkte med spørsmålet mitt mere i retning av, ser du noe negativt med alle de negative kommentarene/dislikes? Det oppleves litt som at enkelte tar stolthet i hvor mange negative kommentarer det f.eks. er under et youtube-klipp. 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember (endret) 58 minutes ago, sofiemyr said: Reaksjoner mot Plumbo etter ordglipp på Spellemann 2012 Plumbo dro en veldig dårlig vits (som også antageligvis ble mye mer rasistisk enn hva han mente). Det kom ble mye fuss med en gang, men så beklaget alle parter (både Lars Erik og kritikeren som gikk for langt) raskt etter på. Under en måned senere spilte de i Grand Prix finalen. De har gitt ut mye musikk etter denne hendelsen. Ingen nevneverdig kanselering. 58 minutes ago, sofiemyr said: Hellbillies omdøpte "Neger på Ål stasjon" i 2015 og har sluttet å spille den live Ord ender mening over tid, og "neger" har gått fra å være et allment ord til å være et svært negativt ord. Sangen mister da sitt opprinnelige budskap ved å beholde ordet. Hellbillies er på ingen måte kansellert. 58 minutes ago, sofiemyr said: Pippis pappa er ikke lenger "negerkung" Litt samme som med Hellbillies. Negerkung var overhode ikke ment negativt da det ble ført i pennen. Etter hvert har ordet kraftig endret mening. Da står man i et valg. Skal budskapet bestå eller skal ordene bestå? Forfattere er i absolutt størst grad opptatt av budskapet og historien, og den er langt mer forenlig med sydhavskonge enn negerkonge. Det er ingen dramatikk i det. Dessuten så er Pippi svensk og det opprinnelige ordet var ikke "negerkonge", det var oversettelsen som ble til det. Astri Lindgren er overhode ikke kansellert. 58 minutes ago, sofiemyr said: En rekke reaksjoner på Kunsthøgskolen i Oslo (KHiO) Det kjenner jeg ikke til. 58 minutes ago, sofiemyr said: Atle Antonsen mistet jobben over kommentarer i fylla Atle Antonsen mistet ikke jobben. Han valgte selv å trappe ned en periode. Dette er en person som gjør merkevare av hele sitt navn, og verdien av merkevaren påvirkes sterkt av hva slags inntrykk folk har av han. Det å fremstå som en drit full godt voksen mann, som plager en yngre dame i fylla til det skrittet at det blir en anmeldelse er dårlig for imaget. Etter en liten selvvalgt timeout, så var han raskt tilbake for fullt. Atle tjente 2,8 millioner i 2022 og 3,8 millioner i 2023. Atle Antonsen er overhode ikke kansellert. 58 minutes ago, sofiemyr said: Kari Jaquesson Har vel aldri vært så veldig relevant etter hense storhetstid tidlig 2000 tallet. Det at hun kommer med mye som folk oppfatter som sprøyt gjør hun ikke mer relevant. Ser ikke hvordan du mener at hun er kansellert. 58 minutes ago, sofiemyr said: Charter Svein Var/er en folkekjær bajas. Aldri vært et viktig navn utover det. Også en som bygger merkevare rundt sin egen person. Han begynte å gå høyt ut med ting som ikke henger på greip og folk var ikke interesserte. Han ødela da også mye av imaget som en happy go lucky surrebukk, som han ble kjent som gjennom charter feber. Ser ikke hvordan du mener at han er kansellert. Endret 11. desember av WiiBoy 2 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 14 hours ago, Gargantua said: Hm. Fra dagens Nettavis: https://www.nettavisen.no/nyheter/foreldre-reagerer-pa-skifte-kjonn-dag-pa-mare-skole-holder-barna-hjemme/s/5-95-2178487 Det har blitt slik at man ikke kan føle at barna kan være trygge på skolen lenger? Blir de nå hjernevaket i woke idelogi og prøver å overbevise dem at de kan være trans? Hva med woke foreldere som kan påvirke sine barn og identifisere dem som Trans i bleie alder. Barn bør være barn og bør ikke usettes for gender idelogy for å presse dem til en bestemt rettning. Every Tomboy Is Tagged ‘Transgender’ The Trans War on Tomboys - Compact Magazine Don’t Trans The Tomboys As a gender specialist, I’ve seen kids as young as 3 recognize they are trans Age Four is Not “Too Young” to be Trans. 4-year-old announces ‘I’m a boy!’ in transgender gender reveal at parade YouTube: My Daughter's School Transitioned Her WITHOUT Telling Me - January Littlejohn 'My Childhood Was RUINED:' Detransitioner Chloe Cole Talks About Trans Procedures 4 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 4 minutes ago, LuxFerre said: Det har blitt slik at man ikke kan føle at barna kan være trygge på skolen lenger? Blir de nå hjernevaket i woke idelogi og prøver å overbevise dem at de kan være trans? Hva med woke foreldere som kan påvirke sine barn og identifisere dem som Trans i bleie alder. I hvilken grad er man utrygg dersom jenter går i gutteklær eller gutter går i jenteklær? Tenker du at en mann i dameklær gjør han trans? Eller en dame i dress er trans? En mann blir like mye trans av å ha på skjørt som en City fan blir toppidrettsutøver av å ha på seg drakta til Erling Braut Haaland. Homofil, lesbisk, biseksuell eller heteroseksuell er ikke noe man blir påvirket til å bli. Det er heller ikke noe mer negativt å være det ene enn det andre. 4 minutes ago, LuxFerre said: Barn bør være barn og bør ikke usettes for gender idelogy for å presse dem til en bestemt rettning. Er det ikke på mange måter det som skjer uansett hva man gjør i en sånn situasjon? Det er gutter som ikke for lov å gå på skolen fordi det er gutter som går i skjørt der. Gutter skal leke med gutteleker, de skal gå i gutteklær, de skal ha guttefrisyre, osv. Det er jo også å "presse dem i en bestemt retning". Det minner meg litt om at jenter i burka er undertrykte, mens jenter som bruker to timer på å sminke seg før de tørr å gå ut døra er frigjorte. Man er litt blinde av hva man er vant til, så er alt annerledes veldig, veldig farlig 2 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå