Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paxville skrev (36 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du driver å sirkelrunker rundt på et forum, når du kunne vært "ute" å promotert propaganden din?

Hvorfor bruker du all tiden din her? du kommer jo ingen vei,

Jeg har en lang liste over nynazister som ikke lengre er nynazister.
Holocaustbenektere som ikke lengre er holocaustbenektere.
Folk som trodde på raseteori, som ikke lengre er rasister.
Folk som trodde islam var et onde, som har begynt å forstå hvordan det bare er nok en religion som misbrukes av noen få mennesker på samme måte som kristendom har blitt misbrukt av noen få mennesker til å få innflytelse over unge radikale menn. 
Folk som har hørt på høyreradikal propaganda, som har vokst opp.

Jeg er her for gleden av å se folk legge bort idiotiske forestillinger, og vokse som mennesker.

Ofre for propaganda er på mange måter forgiftet, når de tror på tull.
Som å lide av vrangforestillinger, del av en massepsykose. Det er ekstremt vanskelig for ofre for misinformasjon å bryte ut -- spesielt når de er del av et miljø som ukritisk deler misinformasjon.

Denne tråden er et slikt miljø. 
Aktører som Critical Drinker, Nerdrotic, the Quartering, Brett Cooper, Libs of Tiktok, Tim Pool, Jordan Peterson -- utallige kontoer på platformen tidligere kjent som Twitter, hele TikTok, to tredjedeler av videoer på youtube som later som om de er politiske kommentarer og/eller anmeldelser av spill eller filmer -- er noen få av de mange autoritetene som sprer løgner til miljøet.
Influencere har fått alt for stor plass i folk sitt virkelighetsbilde.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (11 minutter siden):

Folk som trodde islam var et onde, som har begynt å forstå hvordan det bare er nok en religion som misbrukes av noen få mennesker på samme måte som kristendom har blitt misbrukt av noen få mennesker til å få innflytelse over unge radikale menn. 

Jeg er her for gleden av å se folk legge bort idiotiske forestillinger, og vokse som mennesker.

Du har det ja, det vil jeg tro.

🤣

Man må jo bare elske venstreekstreme.

Søte er dere.

Endret av Paxville
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Paxville skrev (Akkurat nå):

Man må jo bare elske venstreekstreme.

Dette er jo et prima eksempel på hjerneråten jeg snakker om.

Vi har sett folk kalle Erna Solberg sine meninger og politikk venstreekstrem gjentatte ganger i tråden.
Så.
Hva konkret kaller du venstreekstremt?

Merk at fakta ikke har politisk ladning.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Dette er jo et prima eksempel på hjerneråten jeg snakker om.

Vi har sett folk kalle Erna Solberg sine meninger og politikk venstreekstrem gjentatte ganger i tråden.
Så.
Hva konkret kaller du venstreekstremt?

Merk at fakta ikke har politisk ladning.

Spør igjen, hva slags nytte er det du tro du gjør her inne?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Paxville skrev (6 minutter siden):

Spør igjen, hva slags nytte er det du tro du gjør her inne?

Jeg får jo deg til å snakke om følelsene dine.
Du føler at noen er venstreekstreme.
Hva har de sagt som føles venstreekstremt?

Som nevnt, så har andre brukere gjentatte ganger kalt Høyre sin politikk venstreekstrem, fordi de er så fordømt langt ute å kjøre i misinformasjon at de har et forkvaklet forhold til fakta og uttrykk som beskriver faglig kunnskap om samfunnet vårt.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (18 minutter siden):

Som nevnt, så har andre brukere gjentatte ganger kalt Høyre sin politikk venstreekstrem, fordi de er så fordømt langt ute å kjøre i misinformasjon at de har et forkvaklet forhold til fakta og uttrykk som beskriver faglig kunnskap om samfunnet vårt.

Ingen bryr seg om dine venstreekstreme holdinger her inne.

Time to move on, kom deg ut, lag deg noen fine plakater, FrP er nå på 25%, nå må du kjempe.

Men ærlig talt, du sitter her inne, FrP vokser og vokser. SD vokse og vokser, og Trump har vunnet.

Føler du deg ikke som en taper?

Endret av Paxville
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Paxville skrev (41 minutter siden):

Ingen bryr seg om dine venstreekstreme holdinger her inne.

Hva er det du føler er venstreekstremt ved hva jeg har skrevet?

Paxville skrev (41 minutter siden):

Men ærlig talt, du sitter her inne, FrP vokser og vokser. SD vokse og vokser, og Trump har vunnet.

Føler du deg ikke som en taper?

Og Russland kan vinne krigen mot Ukraina, som er del av samme økosystem.

Misinformasjon regnes nå som det største problemet verden står ovenfor akkurat nå av World Economic Forum:

Today, the proliferation of false content online is pervasive and exacerbates the erosion of global trust in institutions. In fact, only 40% of people say they consistently trust news. As the World Economic Forum's Global Risks Report 2024 highlights, disinformation is considered to be the world’s top risk in the next two years, and the fifth global risk in the next ten years.

https://www.weforum.org/stories/2024/03/disinformation-trust-ecosystem-experts-curb-it/

Når misinformasjon, og hat spunnet på løgner, vinner -- så taper alle.

De største taperene så langt er folket i Ukraina.

De neste blir arbeiderklassen i USA.

De største taperene her hjemme er jo åpenbart dem som faller for misinformasjon, på tross av å ha blitt advart mot den, på tross av advarsler om at de ikke skal tro hva som helst de leser på nettet, på tross av at de lærte om kildekritikk på skolen.

For mange av dem går det mest ut over dem selv i første rekke -- da de er trygdede og/eller lavtlønte som allerede sliter med å finne kjærlighet i livet, og tar valg som gjør dem enda mindre attraktive.
Og deres familier, som må forholde seg til å være flaue over dem, eller ha dem som foreldre.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (På 4.12.2024 den 7:43 PM):

Off-white girl boss som spiller SNOW WHITE, WHITE AS SNOW, og CGI "magical creatures that are not dwarves" woke fest kommer snart på kino. Gleder meg :D. Hun blir ikke reddet av prinsen så klart, det er nok heller hun som redder han, skal vi tro hennes egne intervjuer siste tiden. Og hun drømmer IKKE om ekte kjærlighet, selv om det var en core concept i den ekte filmen. Neida hun skal bli leder hun. 

4M views på hoved trailer med 325K dislikes og 18K likes. Blir bra dette folkens, join rabler og Raven på kino! 

Trailer: En jentefilm som har en hovedkarakter med litt mørkere pigmenter i huden enn kronisk online rasister har sett for seg, selv om det er så og si helt likt originalen.

Sinte menn på Youtube: "The Snow White Trailer Will Traumatise You For Life"!

Jeg tror ikke dette er reelle "problemer" målgruppen for denne filmen bryr seg om, eller i det hele tatt tenker på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (41 minutter siden):

Trailer: En jentefilm som har en hovedkarakter med litt mørkere pigmenter i huden enn kronisk online rasister har sett for seg, selv om det er så og si helt likt originalen.

Halvt colombiansk?!!? Æsj, ikke en gang sminke kan dekke over det!!

Nesten like ille som når Kristin Kreuk fikk rollen i 2001, med sitt kinesiske opphav.

De går for langt rett og slett.

Og jeg føler med alle i tråden som har vokst opp med Snehvit og er ekte fans av orginalen

• Liker 4
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (13 minutter siden):

Nu handlar kritiken om mer en hennes färg. 

Handler det om at prinsen kysser henne for å bryte forbannelsen, fremfor å følge eventyret sin opprinnelige historie og det at Disney har for vane å gi blaffen i kildematerialet og gjøre hva de føler for fremfor å fremstille historier autentisk til eventyrene de baserer historiene sine på?

• Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, Red Frostraven said:

Och du är här på forumet och skriver en massa istället för att jobba der det alltså fungerar? Tror ikke du har omvänt en enda person här.

10 hours ago, Red Frostraven said:

Har du något eksempel på det på forumet? Jag skulle vel tro tvärtom, dina och andras inlägg gör att folk blir mer skeptiska till deras ideer. Finns ju överhuvudtaget inget mellanting mellan full woke och pro allt ont i världen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Red Frostraven said:

Handler det om at prinsen kysser henne for å bryte forbannelsen, fremfor å følge eventyret sin opprinnelige historie og det at Disney har for vane å gi blaffen i kildematerialet og gjøre hva de føler for fremfor å fremstille historier autentisk til eventyrene de baserer historiene sine på?

Du kan ju informera dig själv. Nu är det vel ingen här som vet hur historien i filmen blir men huvudpersonens uttallerser om historien i den gamla filmen er nog en del av saken. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Har du något eksempel på det på forumet?

De som forstår at de har blitt lurt av høyrepopulistiske aktører pleier å føle skam, og forlater debattene og ofte også forumet.

Ser du noen som benekter holocaust på forumet i dag?

fredrik2 skrev (3 minutter siden):

Jag skulle vel tro tvärtom, dina och andras inlägg gör att folk blir mer skeptiska till deras ideer. Finns ju överhuvudtaget inget mellanting mellan full woke och pro allt ont i världen.

Høyre og kapitalistiske sentrister i USA blir kalt venstreekstreme og Woke, så slik sett har du rett:

Woke starter ved Høyre i Norge, og sentrum mellom demokratene og republikanerene i USA.

Så, mellomtingen mellom hva som kalles woke, og anti-woke, er circa FrP og moderate republikanere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Red Frostraven said:

De som forstår at de har blitt lurt av høyrepopulistiske aktører pleier å føle skam, og forlater debattene og ofte også forumet.

Praktiskt, så du kan du tro att du har övertygat dem utan att du eller noen annan vet det. 

Ser du noen som benekter holocaust på forumet i dag?

Nei, har heller aldrig sett noen som gör det. 

Høyre og kapitalistiske sentrister i USA blir kalt venstreekstreme og Woke, så slik sett har du rett:

Woke starter ved Høyre i Norge, og sentrum mellom demokratene og republikanerene i USA.

Så, mellomtingen mellom hva som kalles woke, og anti-woke, er circa FrP og moderate republikanere.

Tänk om vi någon gang kunde diskutera sak utan att gå via USA och andra ting som bara obfiskurerar diskussionen. 

Jag tänkte alltså på enkla eksempler som denna tråden, där man antingen måste vara enig i att woke ikke eksisterar eller for example att all trans retorik är sann eller så har man gått på yttre höger propaganda. 

Är knappast så att alla i Norge till venster om frp är enige i deres woke propagande. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (10 timer siden):

Dette evige forsvaret av alt tåpelig som kommer fra woke, enten i Norge eller andre land, må vel sies å være temmelig venstreekstremt. Som tatt rett ut av identitetskrig-debatten i USA. Spesielt når også de fornuftige fra venstresiden ser galskapen i det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke dette er reelle "problemer" målgruppen for denne filmen bryr seg om, eller i det hele tatt tenker på.

Du ser altså ingen annen årsak til at filmen blir dårlig mottatt før den kommer ut enn hudfarge her? Det synes jeg virker rart, siden du angivelig jobber i TV2 og bør forstå mekanismene litt bedre når en hovedrolleinnehaver oppfører seg fullstendig motbydelig i intervju og spytter på originalen.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...