DukeNukem3d Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember jjkoggan skrev (1 time siden): Let the canceling begin! Neida, dem skal for all del få lov til å ødelegge enda en merkevare for min del... Skal ikke stå i veien jeg, er blitt vant til det nå. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Neida, dem skal for all del få lov til å ødelegge enda en merkevare for min del... Skal ikke stå i veien jeg, er blitt vant til det nå. Du bidrar til kanselleringen når du dømme filmen på forhånd. Hadde skuespilleren noe andre egenskaper som ikke helt stemt med orignalen (høyden, vekten, hårfargen osv..) så ville antiwoke crowden ikke sagt noe om det. 3 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember jjkoggan skrev (1 minutt siden): Du bidrar til kanselleringen når du dømme filmen på forhånd. Hadde skuespilleren noe andre egenskaper som ikke helt stemt med orignalen (høyden, vekten, hårfargen osv..) så ville antiwoke crowden ikke sagt noe om det. Når jeg leser bøker hvor litt variasjoner i seksualitet og evnt raser er naturlig flettet inn så reagerer jeg ikke noe på det. Det er helt greit. Men når en film eller serie lages av ei bok eller en bok-serie er jeg litt mer kritisk. Noen klarer å legge inn litt på en naturlig måte, men i andre tilfeller så kan det bli litt krampeaktig. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Stian Bjøntegaard skrev (1 minutt siden): Når jeg leser bøker hvor litt variasjoner i seksualitet og evnt raser er naturlig flettet inn så reagerer jeg ikke noe på det. Det er helt greit. Men når en film eller serie lages av ei bok eller en bok-serie er jeg litt mer kritisk. Noen klarer å legge inn litt på en naturlig måte, men i andre tilfeller så kan det bli litt krampeaktig. Høyde vekt, hårfarge er naturlige mens ikke hudfarge ser det ut. 2 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember jjkoggan skrev (12 minutter siden): Du bidrar til kanselleringen når du dømme filmen på forhånd. Å jasså, BIDRAR JEG TIL KANSELLERINGEN ved å si at dette ser ut som søppel? Skulle jeg lyvd og si at dette ser lovende ut? 😂 6 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember jjkoggan skrev (3 minutter siden): Høyde vekt, hårfarge er naturlige mens ikke hudfarge ser det ut. Jeg tror at hvis forskjellen er hudfarge (som jeg personlig ikke har noe imot) så er det mer sannsynlig at det er bevisst kvotering, men hvis det er høyde eller hårfarge, så er det jo lite sannsynlig at det er det. Men jeg husker i en serie jeg hadde lest bøkene at folk fra et bestemt sted hadde alle rødt hår og grønne øyne. Men de hadde ikke tatt hensyn til det i filmatiseringen. Jeg ville vel egentlig ha mest mulig som det var i boka.. Men må jo også forstå at det er veldig vanskelig, tatt i betraktning hvor mye informasjon du får dyttet inn i ei bok... 3 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 1 minute ago, jjkoggan said: Høyde vekt, hårfarge er naturlige mens ikke hudfarge ser det ut. "Whitewashing" og "blackwashing," er begge problematiske. Enten det handler om å erstatte en etablert karakter med en annen etnisitet, seksualitet, eller kjønnsidentitet, så svekker det autentisiteten i historien hvis det gjøres for å oppfylle en ideologisk sjekkliste snarere enn for å tjene narrativet. Dette er nettopp hovedproblemet med woke-ideologien i underholdningsbransjen: den setter ideologi foran historiefortelling og karakterutvikling. Når vi snakker om "blackwashing," som for eksempel å erstatte en historisk hvit karakter med en svart skuespiller, handler det ikke om representasjon i seg selv, men om hvordan denne endringen kan bryte med historien eller narrativet. På samme måte gjelder det også praksiser som å legge inn transkarakterer, homofile karakterer eller andre typer representasjon på en måte som virker påtvunget. Hva skal vi kalle dette? Det kan ikke bare reduseres til "blackwashing" eller "racebending." Dette er en del av det bredere mønsteret hvor allerede etablerte historier og karakterer manipuleres for å oppfylle ideologiske krav, ofte uten hensyn til konteksten eller hva publikum ønsker. Vi kunne kalle det "narrative bending", fordi det bøyer og vrir selve kjernen i en historie eller et univers for å passe en ideologisk agenda. Vi trenger ikke filmer og spill som "utfordrer" publikum med en politisk agenda – vi trenger historier som resonerer med mennesker, uansett hvem de er. Når representasjon føles ekte og naturlig, har den en kraft som ikke kan tvinges frem gjennom en sjekkliste. Det er dette woke-ideologien ikke forstår, og det er derfor den møter stadig sterkere motstand. 3 1 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 37 minutes ago, jjkoggan said: Hadde skuespilleren noe andre egenskaper som ikke helt stemt med orignalen (høyden, vekten, hårfargen osv..) så ville antiwoke crowden ikke sagt noe om det. Är säker på att en massa egenskaper som inte alls överensstämmer med boken ibland skulle kritiseras. Helt enkelt för att det kommer så långt ifra bilden folk har av personen i boken (eller i verkligheten). Sen har vi ju det ironiska med att folk kritiseras whitewashing samtidigt som de kritiserar att andra kritiserar att det er fel etnisitet i roller. 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Selv republikanere har fått nok av anti-woke-tullet 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember fredrik2 skrev (29 minutter siden): Är säker på att en massa egenskaper som inte alls överensstämmer med boken ibland skulle kritiseras. Helt enkelt för att det kommer så långt ifra bilden folk har av personen i boken (eller i verkligheten). Sen har vi ju det ironiska med att folk kritiseras whitewashing samtidigt som de kritiserar att andra kritiserar att det er fel etnisitet i roller. Jeg er uenig. Det legges mer vekt på hudfarge enn andre egenskaper. 3 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 8 minutes ago, rabler said: Selv republikanere har fått nok av anti-woke-tullet Jag vet att du er fra den sidan som alltid har rätt men tror det finns flera Jason Overstreet. Er ikke helt övertygad om att han på bilden är en politiker ... 4 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 1 minute ago, jjkoggan said: Jeg er uenig. Det legges mer vekt på hudfarge enn andre egenskaper. Det kanske de gör men oftast har man ju försökt casta folk som passar för rollen. Så man kanske inte sätter en kort och small person i rollen till en som är lång och stark. Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember fredrik2 skrev (2 minutter siden): Jag vet att du er fra den sidan som alltid har rätt men tror det finns flera Jason Overstreet. Er ikke helt övertygad om att han på bilden är en politiker ... Et bilde lagd av Woke gjengen dette. 4 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Ett problem med tråden och hela diskussionen kan man se i det citatet. Att säga att något alltid är bra är väldigt naivt och arrogant och det stämmer ju inte. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember fredrik2 skrev (39 minutter siden): Det kanske de gör men oftast har man ju försökt casta folk som passar för rollen. Så man kanske inte sätter en kort och small person i rollen till en som är lång och stark. Men en høy sterk superman med et svart hud ikke passer rollen selv om han er fra planeten krypton og er en alien. 3 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) 4 hours ago, jjkoggan said: Hadde skuespilleren noe andre egenskaper som ikke helt stemt med orignalen (høyden, vekten, hårfargen osv..) så ville antiwoke crowden ikke sagt noe om det. Du tar feil. De som er fan av en franchise ønsker at filmer og TV serier skal stemme med viktige karakterer i denne franchise. Derfor blir det reaksjoner når man bryter mot dette. Hvorfor var det ingen anti woke som reagerte på at Denzel Washington spilte Robert McCall i The Equalizer filmene? I den originale The Equalizer er Robert McCall en hvit mann. Årsak det hadde liten til ingen betydning hvilken etnisitet Robert McCall hadde og den er basert på en TV serie fra 1980 tallet få husker eller bryr seg om i dag. Hvorfor ble det bråk når Tom Cruise fikk rollen som Jack Reacher i film av samme navn? Derfor fans av Lee Childs Jack Reacher bøker reagerte på at Tom Cruise ikke passer til Jack Reacher beskrevet i bøkene som er høyde på 1.96 m og vekt på 113 kg med muskler. Tom Cruise dropped from Jack Reacher franchise after fan backlash, author Lee Child says Selv hårfarge har laget bråk som da Daniel Craig ble James Bond med boldt hår. 3 hours ago, jjkoggan said: Jeg er uenig. Det legges mer vekt på hudfarge enn andre egenskaper. Er du sikker på det? Hva tror du vi ville foretrukket hvis vi fikk velge mellom Idris Elba og Mr. Bean som James Bond? Endret 8. desember av LuxFerre 2 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 40 minutes ago, jjkoggan said: Men en høy sterk superman med et svart hud ikke passer rollen selv om han er fra planeten krypton og er en alien. Det var det vi holdt på å få: Henry Cavill’s Kal-El Replaced With a Black Kal-El Superman in the Works! 2 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Stian Bjøntegaard skrev (3 timer siden): Fort gjort. Jeg så heller ikke noe galt med den. Men sånn er det vel gjerne, de dekorerer ikke margene med hakekors.. Jepp, samt at det det ikke var noe åpenbar nazisme i lenken heller. Jeg synes dog at det er viktig med et markant skille mellom nynazisme og woke-kritikk, at svensker ikke får ha sin historie i fred bør jo være en åpen og allsidig diskusjon. 2 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) 3 hours ago, rabler said: Selv republikanere har fått nok av anti-woke-tullet Tror ikke de har blackwashed den republikanske politikeren Jason Overstreet? Du har nok tatt feil mann. Manen du henviser til er en forfatter som har skrevet to bøker. Kan se ut som han kan ha samme problem som mange av dagens nye manus forfattere har. The problem with this book is the protagonist is WAAAAYYY too perfect..come on, no one is that perfect and it frankly ruined the entire story...don’t bother Jason Overstreet is a former Republican member of the Washington House of Representatives Endret 8. desember av LuxFerre 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) DukeNukem3d skrev (6 timer siden): Tragisk De kan jo bare spraye ham blek hvit? Så er ikke jo ikke hudfargen et problem. --- Men seriøst. Noma Dumezweni, en farget sør-afrikansk skuespiller, har spilt Hermonie Granger. Da folk reagerte sa Rowling: "With my experience of social media, I thought that idiots were going to idiot," Rowling told the Observer. "But what can you say? That's the way the world is. Noma was chosen because she was the best actress for the job." Endret 7. desember av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå