rabler Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember 1 hour ago, Gargantua said: Ryktene sier at Paapa Essiedu skal spille Snape i den nye Harry Potter-serien. Hva er vitsen med denne castingen, hvis ryktene er sanne? Severus Snape er beskrevet som å ha "sallow skin", som betyr off-white, grålig eller gul-aktig hud, som fra gulsott. Han er også beskrevet som "pallid", som betyr blek. Visten er selvsagt å plage deg. Hallo? Er ikke det åpenbart 🙄 3 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember (endret) On 6.12.2024 at 8:59 PM, jjkoggan said: Det er sikkert en plan de fleste investørene synes er greit. De elsker å tape penger, ikke sannt! Eller….. FILMS WITH MORE DIVERSE CASTS DRIVE HIGHER MOVIE TICKET SALES AND REVENUE Diversity cast ved å bytte etnisitet, legning og gender på allerede etablerte karakterer selger flere kino billetter sier de woke før det flopper. Ja vi ser dette nå i Doctor Who og i MCU fase 4 og 5 som gikk så mye bedre en fase 1, 2 og 3. Vi kan jo spørre hvorfor Whitewashing da er feil for det er jo akkurat det samme som hender der. 25 Worst Cases of Hollywood Whitewashing Since 2000 Endret 7. desember av LuxFerre 4 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Gargantua skrev (2 timer siden): Ryktene sier at Paapa Essiedu skal spille Snape i den nye Harry Potter-serien. Hva er vitsen med denne castingen, hvis ryktene er sanne? Severus Snape er beskrevet som å ha "sallow skin", som betyr off-white, grålig eller gul-aktig hud, som fra gulsott. Han er også beskrevet som "pallid", som betyr blek. Men selvsagt. Woke'ismen og påtvungen mangfold er religion for venstresiden. 5 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember En herlig tekst fra John Walker https://kotaku.com/avowed-microsoft-obsidian-anti-woke-dei-twitter-1851714901 Quote It’s the exact same playbook described above, of taking something incredibly minor entirely out of context (the guy is laughing at those who think the game is negative toward white people, given that’s not even vaguely something the game’s about), reframing it as something serious (“It should not be acceptable for any company in the gaming industry to be racist & sexist against ‘white guys’,” wrote Musk), and then acting entirely on that reframed, imaginary version, declaring that the game is already doomed to fail based on this fictional enormity. Hot off the back of their success in destroying another RPG, Dragon Age: The Veilguard, which utterly flopped thanks to their efforts with a miserable million sales in its first two weeks, they refer back to that extraordinary win as proof that Avowed is doomed to the same terrible fate. “We’re winning,” they endlessly message their gullible followers, and then that’s true too. It’s just boring racism, homophobia, and misogyny, folks. That’s it. That’s the entire grift. You play to the venal nature of the disaffected, you feed latent bigotry and resentment, and you drop in a way to give you money. Cha-ching. But a quiet “cha-ching,” because it’s only so effective, such that you have to exhaustingly maintain the loop until eventually someone with a louder voice usurps you. Avowed reveals this for what it truly is. The game hasn’t “replaced” anyone with a minority-representing character, it hasn’t changed the length of a schoolgirl’s dress, it hasn’t removed a reference to something unpleasant that got through in a version from the 1990s. None of the usual massive crimes. It just had a picture of some people, an entirely ignorable tickbox on the character creator screen, and a sarcastic art director who thinks toolbag Elon Musk is a toolbag. But they’re going after it too, because, more than anything else, it hasn’t made any special effort to center a straight, white man in its marketing. Because, when it’s all stripped away, that’s all this is about. Pure bigotry. 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember En ting er 100% sikkert, woke er ikke død i 2024 som dere påstod 2 1 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Vent, jeg trodde woke ikke eksisterte i det hele tatt? 4 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 1 hour ago, PgUp said: En ting er 100% sikkert, woke er ikke død i 2024 som dere påstod Joda, det er det.. krampetrekninger er en greie da men. Hvis du trodde det er mange studioer som legges ned nå, følg med. 4 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 1 hour ago, Jojimbo said: Joda, det er det.. krampetrekninger er en greie da men. Hvis du trodde det er mange studioer som legges ned nå, følg med. Så naivt, søtt og håpefullt 🥰 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 1 hour ago, Poppmunn said: Vent, jeg trodde woke ikke eksisterte i det hele tatt? Å være "woke" er å tenke seg om før man snakker. Med andre ord det motsatte av å være idiot. 4 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Gargantua skrev (22 timer siden): Ryktene sier at Paapa Essiedu skal spille Snape i den nye Harry Potter-serien. Hva er vitsen med denne castingen, hvis ryktene er sanne? Severus Snape er beskrevet som å ha "sallow skin", som betyr off-white, grålig eller gul-aktig hud, som fra gulsott. Han er også beskrevet som "pallid", som betyr blek. Tragisk 6 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember rabler skrev (15 minutter siden): Å være "woke" er å tenke seg om før man snakker. Med andre ord det motsatte av å være idiot. Og du tenkte deg om først? Eller mente du bare snakke og ikke skrive? 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember DukeNukem3d skrev (11 minutter siden): Tragisk Let the canceling begin! 2 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 13 minutes ago, rabler said: Å være "woke" er å tenke seg om før man snakker. Med andre ord det motsatte av å være idiot. Rabler har høye tanker om seg selv, samtidig som han mener at alle vi anti woke er idioter. 8 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember https://nordictimes.com/the-nordics/sweden/swedish-history-goes-multicultural-in-new-svt-series/ 1 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 9 minutes ago, Crooked Cracker said: https://nordictimes.com/the-nordics/sweden/swedish-history-goes-multicultural-in-new-svt-series/ Kanskje greit å på forhånd opplyse om at denne lenken tar deg til en neo-nazi-side? 2 1 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Atib Azzad skrev (8 minutter siden): Kanskje greit å på forhånd opplyse om at denne lenken tar deg til en neo-nazi-side? Eller skrive en liten ingress, ledetekst eller hva man deler for.. Men til din dom, - er du sikker her? Jeg ser så mye bruk av sånne betegnelser om dagen at jeg blir skeptisk hver gang. Hvor ser jeg at det ligger noen idealisme bak siden? 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember 1 minute ago, Stian Bjøntegaard said: Eller skrive en liten ingress, ledetekst eller hva man deler for.. Men til din dom, - er du sikker her? Jeg ser så mye bruk av sånne betegnelser om dagen at jeg blir skeptisk hver gang. Hvor ser jeg at det ligger noen idealisme bak siden? Det dukker dessverre opp en del folk som passer til beskrivelsen om dagen også. Du kan se på kilden min her, eller i den opprinnelige posten. De er basically en engelsk Nya Dagbladet. 1 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Atib Azzad skrev (14 minutter siden): Kanskje greit å på forhånd opplyse om at denne lenken tar deg til en neo-nazi-side? Det var jeg ikke klar over, kom over den tilfeldig. Jeg kan dog fjerne den. Her er en annen lenke: https://www.newsweek.com/swedish-history-tv-series-faces-backlash-using-black-actors-1841695 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Stian Bjøntegaard skrev (9 minutter siden): Eller skrive en liten ingress, ledetekst eller hva man deler for.. Men til din dom, - er du sikker her? Jeg ser så mye bruk av sånne betegnelser om dagen at jeg blir skeptisk hver gang. Hvor ser jeg at det ligger noen idealisme bak siden? Hensikten var å dele en post relevant til trådens tema, var dog litt slepphendt med kilden. 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Crooked Cracker skrev (7 minutter siden): Hensikten var å dele en post relevant til trådens tema, var dog litt slepphendt med kilden. Fort gjort. Jeg så heller ikke noe galt med den. Men sånn er det vel gjerne, de dekorerer ikke margene med hakekors.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå