Atib Azzad Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember 2 minutes ago, fredrik2 said: Snikpelik kom med en massa felaktigheter i denna tråden om Kahlif (sommar OL) för bara några dagar sen. Både Lia Thomas och Kahlif har kommit upp i tråden om valet för en uke eller två sen. Finns också mange inlägg i forumet om Kahlif som har skrivets efter att folk borde vetat bättre. åja.. 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember (endret) 20 hours ago, Frode789 said: 4M views på hoved trailer med 325K dislikes og 18K likes. Blir bra dette folkens, join rabler og Raven på kino! Nå har den fått ytterligere 900k views. Likes er opp med 3k. På samme tid har den fått 185k flere dislikes!!! LOL Totalt. 510k dislikes vs 22k likes. Ganske imponerende. 👍 Faith in humanity restored. Endret 5. desember av P7SA 5 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember (endret) Venstresiden i Norge er smartere enn venstresiden andre steder. Jeg vil benytte anledningen til å applaudere en del kloke røster der ute fra partier som er et stykke fra mitt politiske ståsted og ser galskapen i woke: Mimir (R): "Avdelingsdirektør ved Nasjonalmuseet kalte Christian Krohgs kjente maleri for «kolonialistisk». Mímir Kristjánsson (R) reagerer kraftig, og mener det er farlig å gjemme bort historie." https://www.dagbladet.no/nyheter/farlig/78534356 Robert Hansson (SV): "– Kanselleringen av «Nissene over skog og hei» er et angrep på meg som del av det norske fellesskapet" https://www.vg.no/nyheter/i/39BP3A/sv-politiker-jeg-er-moerk-og-jeg-er-dritlei-av-at-folk-lar-seg-krenke-paa-mine-vegne Raymond Johasnen (AP): "venstresiden støter bort unge menn ved å være for «woke»." https://www.vg.no/nyheter/i/JQyAO4/raymond-johansen-tar-oppgjoer-med-woke Finnes det noen fornuftige fra MDG i denne sammenheng? Endret 5. desember av DukeNukem3d 5 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember 10 minutes ago, DukeNukem3d said: Mimir (R): "Avdelingsdirektør ved Nasjonalmuseet kalte Christian Krohgs kjente maleri for «kolonialistisk». Mímir Kristjánsson (R) reagerer kraftig, og mener det er farlig å gjemme bort historie." https://www.dagbladet.no/nyheter/farlig/78534356 Hvordan kan det egentlig ha seg at jeg kjenner til ung pike som vasker seg, det er jo ikke utstilt, har man gjemt bort historien her, eller har man overdramatisert det å plassere noe på lager? Jeg mener ikke man ikke kan stille ut et kolonialistisk bilde, men jeg forstår ikke hva som reageres på her, plutselig er et middelmådig Christian Krogh bilde helt essensiellt for kultur- og historieforståelsen i Norge? Hva skjedde? Hva konkret er det du reagerer på? Er det at bildet er kolonialistisk og noen sier at det er det? Er det helt avgjørende at det henger fremme, hva med alle de andre bildene på arkivet? Gjemmer man ikke bort historie hver dag de står lagret bort der, fremfor å henge oppe på veggen? Hvilket bilde hang der Leiv Eriksson-bildet hang? Er ikke det en like stor skandale at bildet Christian Kroghs bilde erstattet nå er hengt vekk? Hvorfor ikke? 2 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Crooked Cracker skrev (23 timer siden): Bakeren ser på det faktiske regnskapet for bakeriet sitt, fremfor avisa som spekulerer på hvordan regnskapet er. Journalistene blir så mugne at de kaller bakeren for dum. Nå har du vridd narrativet fra arbeiderklasse til middelklasse, og tilbyr ingen argumenter for hvorfor en person fra middelklassen som evner å holde en bedrift flytende skulle stole på Trump, da de bør tenke såpass langsiktig og være så informert om egen bransje og økonomi, samt levekår, at de er klar over hvorfor prisene, inflasjonen og rentene er hvor de er. Men jeg tror ikke du er klar for å argumentere pro-Trump fra et informert perspektiv. For det starter med gode kilder på påstander. 4 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember LuxFerre skrev (59 minutter siden): Så det var ingen har som forsvarte Imane Kheli som vant OL gull i boksing? Om det er bevist at hun er mann, nei, jeg har ikke sett noe sånt, har du ? LuxFerre skrev (1 time siden): De sier at personer som Lia Thomas, Caster Semenya og Imane Kheli er kvinner og ikke menn. Ikke om de har hatt mannlig pubertet, er det noen her som har sagt at det er greit med menn som har gått i gjennom mannlig pubertet i kvinne idrett ? LuxFerre skrev (1 time siden): Dette er ikke smutthull i regelverket, dette er nye regler som har kommet de siste årene. Er det kommet regler som tillater menn i i kvinneidrett ? kan du dokumentere ? LuxFerre skrev (1 time siden): OC her en egen Gender Equality, Diversity and Inclusion Commission laget et nytt OL regelverk i 2021. Det nye regelverket tenker bare på LGBTQ+ rettigheter, kvinners rettigheter er ikke et tema. Du huske sikkert Imane Kheli skaen i OL i Paris der IOC sa at Imane Kheli var kvinne for at det sto kvinne i passet. Det er har IOC sitt nye regelverk kommer inn. Jeg har ennå ikke sett noen bevis for at khelif er mann, jeg har sett mange påstander, men ingen bevis. kan du vise til hvor det står i dette regelverket at det er greit med menn i kvinneidrett ? Jeg skjønner det at de har gjort tiltak for inkludering, og at de kan ha tabbet seg ut der, men ser man på side 3 under seksjon 4 så mener jeg at de i det minste prøver. Ser man videre på side 4 seksjon 5 så ser man problemet med Khelif. 5 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Red Frostraven skrev (17 minutter siden): Nå har du vridd narrativet fra arbeiderklasse til middelklasse Hei, det var du som dro inn bakeren her. 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember (endret) 2 hours ago, Atib Azzad said: Jeg mener ikke man ikke kan stille ut et kolonialistisk bilde, men jeg forstår ikke hva som reageres på her, plutselig er et middelmådig Christian Krogh bilde helt essensiellt for kultur- og historieforståelsen i Norge? Hva skjedde? Hva konkret er det du reagerer på? Er det at bildet er kolonialistisk og noen sier at det er det? Er det helt avgjørende at det henger fremme, hva med alle de andre bildene på arkivet? Gjemmer man ikke bort historie hver dag de står lagret bort der, fremfor å henge oppe på veggen? Hvilket bilde hang der Leiv Eriksson-bildet hang? Er ikke det en like stor skandale at bildet Christian Kroghs bilde erstattet nå er hengt vekk? Hvorfor ikke? Det var grunnen til fjerningen av Christian Kroghs bilde Leiv Eiriksson oppdager Amerika som skapte reaksjoner. Hadde de sagt at de fjernet bilde for et bedre bilde ville det ikke skapt reaksjoner. Når musemuset sier at de fjerner det på grunn at det er kolonialistisk blir det en kansellering av bildet. Endret 5. desember av LuxFerre 1 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Er det bare anti woke som bryr seg ekstremt mye over hudfargen til en ung dame i en jentefilm? Jeg tror ja. Ekstremt sært. 2 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember 2 hours ago, LuxFerre said: Det var grunnen til fjerningen av Christian Kroghs bilde Leiv Eiriksson oppdager Amerika som skapte reaksjoner. Hadde de sagt at de fjernet bilde for et bedre bilde ville det ikke skapt reaksjoner. Når musemuset sier at de fjerner det på grunn at det er kolonialistisk blir det en kansellering av bildet. Museet burde nok forutsett at nordmenn plutselig synes det var sykt viktig å ha kolonialistiske bilder hengende fremme. Man bør altså aldri ha noen mer substansiell grunn for å henge noe opp eller ned, enn at det nye er bedre? Det gjøres en vurdering av hvert bilde de henger opp og ned, og aldri er nok grunnen at et bilde er bedre enn et annet, så flat er ikke forståelsen til de som kuraterer samlingen hos nasjonalgalleriet. Hvorfor henger dette Turner-bildet her? Nede i magasinet har vi jo et Carvaggio som ser mye mer realistisk ut (eller hvordan nå man skulle gått frem for å vurdere et bilde bedre enn det neste). 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember 2 hours ago, LuxFerre said: Det var grunnen til fjerningen av Christian Kroghs bilde Leiv Eiriksson oppdager Amerika som skapte reaksjoner. Hadde de sagt at de fjernet bilde for et bedre bilde ville det ikke skapt reaksjoner. Når musemuset sier at de fjerner det på grunn at det er kolonialistisk blir det en kansellering av bildet. Rent bortsett fra at dette aldri ble sagt da… Det ble aldri sagt at bildet ble flyttet fordi det er kolonialistisk. Som alt annet dere hyler og bærer dere over så er også dette helt fiktive problemstillinger. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember 5 minutes ago, rabler said: Rent bortsett fra at dette aldri ble sagt da… Det ble aldri sagt at bildet ble flyttet fordi det er kolonialistisk. Som alt annet dere hyler og bærer dere over så er også dette helt fiktive problemstillinger. Igjen juger rabler så han tror det selv. – Bildet er en romantisering av nordmenn som dro til Amerika. Det er et kolonialistisk bilde, sier avdelingsdirektør Stina Högkvist ved Nasjonalmuseet til Aftenposten. Kilder: https://www.nrk.no/stor-oslo/nasjonalmuseet-har-fjernet-christian-krohgs_maleri-_leiv-eiriksson-oppdager-amerika_-1.16303805 https://www.aftenposten.no/kultur/i/wAKb3L/nasjonalmuseet-sier-farvel-til-klassikerne-vaar-jobb-er-aa-klatre-ned-fra-elfenbenstaarnet 7 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember 6 minutes ago, Gargantua said: Igjen juger rabler så han tror det selv. – Bildet er en romantisering av nordmenn som dro til Amerika. Det er et kolonialistisk bilde, sier avdelingsdirektør Stina Högkvist ved Nasjonalmuseet til Aftenposten. Kilder: https://www.nrk.no/stor-oslo/nasjonalmuseet-har-fjernet-christian-krohgs_maleri-_leiv-eiriksson-oppdager-amerika_-1.16303805 https://www.aftenposten.no/kultur/i/wAKb3L/nasjonalmuseet-sier-farvel-til-klassikerne-vaar-jobb-er-aa-klatre-ned-fra-elfenbenstaarnet Bildet ble, litt sleivete, beskrevet som kolonialistisk bilde, ja. Det var aldri dette som var grunnen til at det ble flyttet. Men for all del. Dere får klamre dere til løgnene dere forteller hverandre 🙄 3 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember 1 minute ago, rabler said: Bildet ble, litt sleivete, beskrevet som kolonialistisk bilde, ja. Det var aldri dette som var grunnen til at det ble flyttet. Men for all del. Dere får klamre dere til løgnene dere forteller hverandre 🙄 Unnskyld meg, men har du litt tungt for det? Hva tror du ordet begrunner betyr? Du kan ikke åle deg unna her. 9 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember 3 minutes ago, Gargantua said: Unnskyld meg, men har du litt tungt for det? Hva tror du ordet begrunner betyr? Du kan ikke åle deg unna her. Begrunner er det journalisten som har skrevet. Det ble aldri sagt at bildet ble flyttet fordi det var kolonialistisk bilde, men jeg ser du fortsetter å klamre deg til en løgn. https://www.nasjonalmuseet.no/aktuelt/2023/leiv/ Quote Verken dette eller andre verk har blitt fjernet av ideologiske eller politiske grunner. – Det har aldri handlet om kansellering eller ideologiske motiver. Den slags holder ikke Nasjonalmuseet på med. Å lage en samlingspresentasjon av en samling på over 400.000 gjenstander handler om valg. Krohg er en av norsk kunsthistories mest betydelige kunstnere og i samlingspresentasjonen er han representert med 13 malerier, så han er altså langt ifra kansellert av oss, sier Karin Hindsbo, direktør ved Nasjonalmuseet. Leiv Eiriksson oppdager Amerika ble vist i flere år i trappehallen i Nasjonalgalleriet, men har aldri vært en del av samlingspresentasjonen som sto klar da det nye Nasjonalmuseet åpnet 11. juni 2022. – Vi synes det var andre verk av Krohg som var mer interessante å både vise og diskutere akkurat nå til åpningen av det nye Nasjonalmuseet enn dette, blant annet sentrale verk som Albertine i politilegens venteværelse og Kampen for tilværelsen. Det er altså nøye overveide og kuratoriske begrunnelser som ligger bak at Leiv Eiriksson oppdager Amerika per nå ikke er en del av samlingsutstillingen i Nasjonalmuseet, sier Hindsbo. Jeg antar du mener de lyver? 🙄 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Gargantua skrev (6 minutter siden): Unnskyld meg, men har du litt tungt for det? Hva tror du ordet begrunner betyr? Du kan ikke åle deg unna her. Han er bedre enn Steven redgrave. Det er bare å vente og se.. 3 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Vi behøver egentlig ikke betale for kuratorer på nasjonalgalleriet da, bare bestandig la de samme bildene henge, og glemme samlingen på magasinet (de er jo uansett å anse som kanselert). Alt må være akkurat som det er akkurat nå, alt annet annet er woke. 1 2 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Til folka som uironisk tror at norske medier er woke: 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Atib Azzad skrev (5 timer siden): Hvorfor ikke? Jeg tror du får svaret hvis du leser Mimir Kristjansson sin kronikk her. Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember (endret) On 5.12.2024 at 5:09 PM, skaftetryne32 said: Om det er bevist at hun er mann, nei, jeg har ikke sett noe sånt, har du ? Jeg tar de første testene fra IBA som bevis på at de har DSD karyotype 46 XY. Jeg vet at dere vil komme med IBA sin korrupsjon beskyldninger og det er greit og jeg er enig at de er korrupte. Det betyr ikke at testene mot dem er feil og testene må tas alvorlig til de er motbevist. Når det kommer til korrupsjon så er IOC også kjent for å være korrupte. Vi har nå positive tester fra et anerkjent Indisk laboratorium på både Imane Khelif og Lin Yu-ting som viser at de har DSD karyotype 46 XY. Disse testene sier at Imane Khelif og Lin Yu-ting er biologiske menn. IOC har selv innrømmet at de fikk testene på de to bokserne fra dette labratoriet fra IBA over et år før OL i Paris. IOC, Imane Khelif og Lin Yu-ting har hatt over et år på å bevise at testene er feil. Det har hele tiden vært lett å motbevise beskyldningene mot dem hvis de ikke hadde hatt DSD karyotype 46 XY ved å la seg teste av et uavhengig bokseforbund eller IOC og så frigjøre de nye testene fra dette laboratoriet for å motbevise anklagene. Dette ville satt IBA i et veldig dårlig lys noe IOC ville ønsket å gjøre. Den manglende interessen for å gjøre dette tar jeg som et bevis på at de første testene var riktige. Det har de siste dagene lekket ut mer informasjon om Imane Khelif IOC krever at de nasjonale bokseforbundene bryter med IBA, ellers blir det ikke noe boksing i OL i Los Angeles. World Boxing som IOC vil skal erstatte IBA ønsket ikke å ha med Lin Yu-ting i et boksestevne i England. Det er nok slik at ingen kommer til å la dem bokse så lenge testene av dem som sa de var menn er motbevist. On 5.12.2024 at 5:09 PM, skaftetryne32 said: Er det kommet regler som tillater menn i i kvinneidrett ? kan du dokumentere ? kan du vise til hvor det står i dette regelverket at det er greit med menn i kvinneidrett ? Jeg skjønner det at de har gjort tiltak for inkludering, og at de kan ha tabbet seg ut der, men ser man på side 3 under seksjon 4 så mener jeg at de i det minste prøver. Ser man videre på side 4 seksjon 5 så ser man problemet med Khelif. Ja det kom nye regler fra IOC i 2021 som tillater men i kvinneidrett. Det er både snakk om biologiske menn med DSD og transseksuelle. IOC Framework on Fairness, Inclusion and Non-discrimination on the basis of gender identity and sex variations Fra Manchester Metropolitan University IOC framework unfair for female athletes, says new research Vitenskaplig artikkel fra Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports: The International Olympic Committee framework on fairness, inclusion and nondiscrimination on the basis of gender identity and sex variations does not protect fairness for female athletes Utdrag: The IOC framework on fairness, inclusion and nondiscrimination on the basis of gender identity and sex variations is misaligned with current scientific and medical evidence and offers insufficient protection of fair competition for female athletes within a female category. Also, it does not adequately engage female athletes, who are primary stakeholders in their sport. Male pubertal development results in large performance advantages in athletic sports, which necessitates a female category that excludes male advantages, to ensure equal opportunity through fair competition for female athletes at all levels of sport. There is currently no evidence that testosterone suppression in transgender women can reverse male development and negate male advantages. In contrast, there is convincing evidence that the male advantage persists even when testosterone is suppressed. As a result, sports face the uncomfortable reality that the inclusion of transgender women in female sports categories cannot be reconciled with fairness, and in some instances safety, for females in athletic sports. The IOC must reconsider its framework and revise the 10 principles to reflect scientific evidence and fundamental principles of fair competition. We also recommend implementing a system to enable female stakeholders to be consulted in this matter and to have their voices heard, recognized, and valued. Andre organer: World governing body forbyr kvinnelige idrettsutøvere som er trans kvinner men tillater alle former for DSD også de som er biologiske menn med grense for testosteron. FIFA 2011: FIFA issues gender verification regulations for all competitions FIFA 2024: Gender eligibility report for FIFA recommends a move away from ‘yes or no’ debate in sport inclusivity Barbra Banda ble i år verdens nest dyreste fotball spiller i Orlando Pride. Ble utestengt fra Africa Cup i 2022 for å ha feilet gender test. Det finnes ingen idretter der det er større forskjell mellom kvinner og menn enn fotball Pensjonert herrelag slår USA Women 12-0 i kamp på 2x20 minuter. Det er her woke og LGBTQIA2S+ kommer inn for det er dette miljøet ønsker som blir presset inn i samfunnet. Hvis du identifiserer deg som kvinne er du kvinne og biologi er ikke viktige for dem. De bryr seg bare om sine egnes rettigheter kvinners rettigheter er ikke viktige. Endret 7. desember av LuxFerre 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå