Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Ballalaika skrev (51 minutter siden):

Hvis man kjøper Jaguar så vil man tro man bryr seg om merkevare, Så vil tro at potensielle kjøpere reagerer på at en merkevare er snudd på hodet over natten, fra noe som er tøft og stilig til noe som er kårny og harry.

Jeg har ikke sett en eneste Jaguar reklame på TV.  Det påvirker meg ikke.  Jaguar kunder er ikke typiske Bud Light kunder

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Nettopp.  Jaguar kunder er ikke typiske antiwoke Bud Light kunder

Nettopp? Som i at du har garasjon full av jaguarer?

Vil tro at når selskaper bruker masse penger på reklamekampanjer så er det fordi det får folk til å kjøpe produktet dems.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (6 minutter siden):

Nettopp? Som i at du har garasjon full av jaguarer?

Vil tro at når selskaper bruker masse penger på reklamekampanjer så er det fordi det får folk til å kjøpe produktet dems.

De bruker ikke masse penger, ellers ville jeg ha sett en Jaguar reklame på TVen. Jeg har sett masse Chevrolet, Toyota, Ford osv reklamer. Jaguar kunder er ikke typiske antiwoke Bud Light kunder.  

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
P7SA skrev (1 time siden):

Trodde du også at Bud Light "reklamen" ikke kom til å ha negativ innvirkning på selskapet? Det er ikke akkurat en reklame som bare kom og gikk.

Det jeg tror er at "konservative" amerikanere er blitt totalt hjernevasket av maga kulten via blant annet russiske trollfabrikker, sånn sett kan en si at den negative innvirkningen har fint lite med woke å gjøre, men hva maga tilhengerne er blitt lurt til å tro.  

a, man får nok noen nye kunder, men hva hjelper det når folk flest styrer unna merket etter en slik reklame.

Folk flest styrer allerede unna merket, dette merket er kort og godt ikke for folk flest. 

Nå er det ikke JAAAG, kul bil. Nå er det FAAAG, lol.

Jeg tror det er veldig få som er så seksuelt usikre at de går rundt og tenker på den måten. 

Ballalaika skrev (1 time siden):

Hvis man kjøper Jaguar så vil man tro man bryr seg om merkevare, Så vil tro at potensielle kjøpere reagerer på at en merkevare er snudd på hodet over natten, fra noe som er tøft og stilig til noe som er kårny og harry.

Kanskje, det kan gå andre veien også, hva som er tøft, stilig og hva som er kårny, harry varier fælt fra person til person, stort sett vil jeg vil påstå at sportsbiler er ganske harry uansett, de kan fremdeles være utrolig morro å ta noen runder på rudskogen, jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor noen med evne til å tenke selv skal greie bli så krenka av en dårlig reklame. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

De bruker ikke masse penger, ellers ville jeg ha sett en Jaguar reklame på TVen. Jeg har sett masse Chevrolet, Toyota, Ford osv reklamer. Jaguar kunder er ikke typiske antiwoke Bud Light kunder.  

Tror ikke du får se så mange fremover heller. De er vel konk snart.

• Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Kanskje, det kan gå andre veien også, hva som er tøft, stilig og hva som er kårny, harry varier fælt fra person til person, stort sett vil jeg vil påstå at sportsbiler er ganske harry uansett, de kan fremdeles være utrolig morro å ta noen runder på rudskogen, jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor noen med evne til å tenke selv skal greie bli så krenka av en dårlig reklame.

De som kjøper sportsbiler synes ikke sportsbiler er harry...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

De som kjøper sportsbiler synes ikke sportsbiler er harry...

Noen synes da det, det er en påstand som ikke holder mål, jeg synes stort sett sportsbiler er harry, men hadde jeg hatt nok grunker til overs hadde jeg sikkert hatt minst en av dem, hvorfor ikke ? Jeg liker fart, selv om the smell ikke er like behagelig. Hadde jeg hatt den overfloden med kroner hadde jeg garantert hatt en rallyspecca volvo 240 og en ur Quattro stående i min garasje, og jeg bryr meg ikke stort om bil engang, harry som de er, men hvorfor skulle jeg bry meg om akkurat det ? 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (11 minutter siden):

Tror ikke du får se så mange fremover heller. De er vel konk snart.

Reklamen har gjort det mer sannsynlig at noe folk kjøper en Jaguar, særlig de som har aldri sett en Jaguar reklame på TV og nå har undersøkt saken 

Jaguar Rebrand Is Absolute Genius—Here’s Why

https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2024/11/23/jaguar-rebrand-is-absolute-geniusheres-the-reason-why/

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Noen synes da det, det er en påstand som ikke holder mål, jeg synes stort sett sportsbiler er harry, men hadde jeg hatt nok grunker til overs hadde jeg sikkert hatt minst en av dem, hvorfor ikke ? Jeg liker fart, selv om the smell ikke er like behagelig. Hadde jeg hatt den overfloden med kroner hadde jeg garantert hatt en rallyspecca volvo 240 og en ur Quattro stående i min garasje, og jeg bryr meg ikke stort om bil engang, harry som de er, men hvorfor skulle jeg bry meg om akkurat det ? 

Nei for all del. Selskaper bruker en formue på å bygge opp image og merkevare. For mange selskaper er en betydelig del av verdien i selskapet fra verdien av merkevaren.

Men de skjønner sikkert ikke hva de driver med som bruker så mye penger på dette - folk vil ha Harry.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei for all del. Selskaper bruker en formue på å bygge opp image og merkevare. For mange selskaper er en betydelig del av verdien i selskapet fra verdien av merkevaren.

Men de skjønner sikkert ikke hva de driver med som bruker så mye penger på dette - folk vil ha Harry.

Som sagt det som er harry er veldig individuelt, smak og ubehag, har man evne til å tenke selv så velger man det man velger pga sine egne preferanser, ikke for frykt om at noen kan anse de som noe kanskje faktisk er, om de er så veldig redde for å få det stempelet. 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8772014/

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Som sagt det som er harry er veldig individuelt, smak og ubehag, har man evne til å tenke selv så velger man det man velger pga sine egne preferanser, ikke for frykt om at noen kan anse de som noe kanskje faktisk er, om de er så veldig redde for å få det stempelet. 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8772014/

Her havnet vi litt for langt ut i god dag mann, økseskaft-lende for mitt vedkommende....

• Liker 4
Lenke til kommentar

Her havnet vi litt for langt ut i god dag mann, økseskaft-lende for mitt vedkommende....

Hele tråden er jo i god dag mann økseskaft territorium, stort sett basert på god fantasi, dunning-kruger, løgner å ekkokamre, jaguar lagde en dårlig reklame, men det er neppe verdens ende for dem, og antiwoke/woke kulten er neppe så stor som medlemmene ser ut til å tro. Om en jaguar reklame med for mye rosa gjør jaaag til faaag så sier det nok mer om de potensielle kundene sin seksuelle usikkerhet enn om merkevaren jaguar. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Hele tråden er jo i god dag mann økseskaft territorium, stort sett basert på god fantasi, dunning-kruger, løgner å ekkokamre, jaguar lagde en dårlig reklame, men det er neppe verdens ende for dem, og antiwoke/woke kulten er neppe så stor som medlemmene ser ut til å tro. Om en jaguar reklame med for mye rosa gjør jaaag til faaag så sier det nok mer om de potensielle kundene sin seksuelle usikkerhet enn om merkevaren jaguar. 

Det må du jo få lov å mene.

Virker ikke helt som du skjønner hva anti-woke er. Siden du tror at det har noe med homofobi å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (18 minutter siden):

Virker ikke helt som du skjønner hva anti-woke er. Siden du tror at det har noe med homofobi å gjøre.

Jeg vet hva woke/anti-woke er, stort sett krenka av et eller annet ubetydelig, og om du mener denne reklamen gjør jaaag til faaag(dine ord) så har det vel noe med homofobi å gjøre ? Personlig ser jeg ikke problemet, jaguar prøver å selge, jaguar prøver å nå nye målgrupper, at det er en liten minoritet av krenkede på nettet tror jeg ikke kommer til endre på det, det er kort og godt kapitalisme.  

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Jeg vet hva woke/anti-woke er, stort sett krenka av et eller annet ubetydelig, og om du mener denne reklamen gjør jaaag til faaag(dine ord) så har det vel noe med homofobi å gjøre ? Personlig ser jeg ikke problemet, jaguar prøver å selge, jaguar prøver å nå nye målgrupper, at det er en liten minoritet av krenkede på nettet tror jeg ikke kommer til endre på det, det er kort og godt kapitalisme.  

Ja, jeg får en følelse av at du ikke helt tar inn over deg hva anti-woke er.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...