Atib Azzad Skrevet fredag kl 13:19 Del Skrevet fredag kl 13:19 Just now, sofiemyr said: Hvor leser du noe om transkvinner i artikkelen. Kunne heller ikke finne noe i innleggene hans? Jeg antar det er hva han mener med ekte kvinne. Alternativet er at ikke-hvite kvinner ikke er ekte, og det synes som en drøyere tolkning. 2 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet fredag kl 13:30 Del Skrevet fredag kl 13:30 Atib Azzad skrev (9 minutter siden): Jeg antar det er hva han mener med ekte kvinne. Alternativet er at ikke-hvite kvinner ikke er ekte, og det synes som en drøyere tolkning. Der ser du hvor polariserende en slik diskusjon kan bli - den tanken slo meg faktisk ikke. Ja, jeg så det etniske aspektet men tenkte mer i retningen at han syntes at DET var en ekte kvinne etter hans smak... og sånn går no dagan 😅 3 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet fredag kl 13:48 Del Skrevet fredag kl 13:48 1 minute ago, sofiemyr said: Der ser du hvor polariserende en slik diskusjon kan bli - den tanken slo meg faktisk ikke. Ja, jeg så det etniske aspektet men tenkte mer i retningen at han syntes at DET var en ekte kvinne etter hans smak... og sånn går no dagan 😅 Det er selvsagt en risiko for å lese for mye inn í, eller feiltolke slike kommentarer. Og selvsagt kan jeg ta feil, kanskje mener han bare ekte som í et skikkelig kvinnfolk, slik du foreslår. Jeg føler meg likevel ganske trygg på tolkningen min, fordi denne posten går parallelt med saker fra steder som dailymail, og nypost, hvor transvinklingen er åpenbar, samt denne maga-referansen i posten, som du også vidretolket i retning av kjønnsidentitet, som igjen er ganske naturlig med tanke på hvor stort fokus maga har hatt på transpersoner. 4 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet fredag kl 14:06 Del Skrevet fredag kl 14:06 (endret) On 28.11.2024 at 2:13 AM, Ballalaika said: Memes er gøy da Apropos ting som er gøy/underholdende, Hitler og Jaguar reklamen. Denne videoen har samlet alt. 😆 😂 EDIT: Om noen så videoen over og ikke skjønte siste referanse om SS Jaguar logo. Jaguar the automaker was known as "Swallow Sidecar" but abandoned the SS logo when people began equating it with the Nazi SS. The company name was changed to Jaguar in 1945 but the SS logo was abandoned years earlier. Endret søndag kl 09:45 av P7SA Edit + små justeringer 3 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet lørdag kl 22:14 Del Skrevet lørdag kl 22:14 P7SA skrev (På 29.11.2024 den 3:06 PM): Apropos ting som er gøy/underholdende, Hitler og Jaguar reklamen. Denne videoen har samlet alt. 😆 😂 Spot on den der. Det er sånn jeg visualiserer de ivrigste anti-wokerene når de helt tilfeldig titter på 30sekunds klipp inn på Jaguar sin youtube kanal. 2 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 22:38 Del Skrevet lørdag kl 22:38 mandodiao skrev (24 minutter siden): Spot on den der. Det er sånn jeg visualiserer de ivrigste anti-wokerene når de helt tilfeldig titter på 30sekunds klipp inn på Jaguar sin youtube kanal. Det er slik du visualiserer flertallet som tilbakeviser woke altså. 1 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet søndag kl 05:21 Del Skrevet søndag kl 05:21 DukeNukem3d skrev (6 timer siden): Det er slik du visualiserer flertallet som tilbakeviser woke altså. (Fra et humoristisk perspektiv) Om flertallet "som tilbakeviser woke" er "de ivrigste anti-wokerene" så ja sikkert. Det er jo gøy å se for seg folk hisse seg som Hitler for et 30sekunds klipp av noen modeller i spesielle klær. 4 Lenke til kommentar
Klote Skrevet søndag kl 08:02 Del Skrevet søndag kl 08:02 Woke er klisjefylt, spekulativt og bevisst manipulasjon. Tre ting jeg ikke liker, og tre ting som ikke egner seg i annet enn reklamefilmer som formidler nøyaktig det budskapet som ønskes å formidles. Før var det snakk om snikreklame, feks å plassere en colaflaske "tilfeldig" i tv-bildet når du ser på noe som handler om helt andre ting. Woke er i samme kategori. Det forteller en egen historie på siden av det du ønsker å se/høre, det er ikke interessant for meg. Det irriterer når det er så ekstremt åpenlyst, og i tillegg ønsker å påvirke deg, reklamere for meninger og holdninger. Når jeg ser film vil jeg følge en god historie, ikke ha moralundervisning eller hva en kan kalle det. Det er noe overformyndersk over woke. Det har vi nok av, over alt. 4 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet søndag kl 09:34 Del Skrevet søndag kl 09:34 mandodiao skrev (4 timer siden): (Fra et humoristisk perspektiv) Om flertallet "som tilbakeviser woke" er "de ivrigste anti-wokerene" så ja sikkert. Det er jo gøy å se for seg folk hisse seg som Hitler for et 30sekunds klipp av noen modeller i spesielle klær. hehe ok. Greit nok. 👍 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet søndag kl 09:43 Del Skrevet søndag kl 09:43 (endret) 5 hours ago, mandodiao said: (Fra et humoristisk perspektiv) Om flertallet "som tilbakeviser woke" er "de ivrigste anti-wokerene" så ja sikkert. Det er jo gøy å se for seg folk hisse seg som Hitler for et 30sekunds klipp av noen modeller i spesielle klær. Jeg tror ikke mange hisser seg på nivå med Hitler. Men det jobber nok over 30.000 mennesker i Jaguar i England. Globalt, totalt kanskje 40.000. Det er i grunn lite morro med at et stort britisk bilmerke og deres arbeidsplasser nå står i fare. Det er forståelig at folk reagerer. Jaguar har en rik historie, og tradisjonelt har det vært et merke for menn med stor M. I skrivende stund ser det ut som de har kastet all historie ut av vinduet og bruker merkevaren til woke ideologi. Ideologi som omtrent er det motsatte av det Jaguar tradisjonelt har stått for. Den helomvendingen gjør at bilmerket og alle de ansatte er i ekstra stor fare. Denne faren er forøvrig ikke noe sære anti-wokere reagerer over, men noen som har blitt høyst aktuelt i alle mulige hjørner innad i bilverdenen. Blant en lang rekke eksempler kan jeg f.eks trekke frem at Chris Harris og podcast gjengen hans laget en egen krisepodcast episode etter denne reklamen kom ut. Dette er typiske Jaguar kunder som ikke henger seg opp i woke/ anti-woke ideologi. De har eid mange Jaguarer, og har null problemer med å betale for en ny en. De var ihvertfall typiske Jaguar kjøpere. Akkurat nå er sitasjonen mer usikker for hvem som faktisk vil kjøpe en Jaguar i fremtiden. Jeg er mer bekymret for mennesker som ikke ser noe fare eller alvor i situasjonen, enn mennesker som reagerer som Hitler. Verden hadde vært langt bedre om wokehuer hadde hatt en mindre brøkdel av empatien, kunnskapsnivået og konsekvensforståelsen som Hitler viser i videoen. Endret søndag kl 10:45 av P7SA Små justeringer 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 10:58 Del Skrevet søndag kl 10:58 P7SA skrev (1 time siden): De har eid mange Jaguarer, og har null problemer med å betale for en ny en. De var ihvertfall typiske Jaguar kjøpere. Akkurat nå er sitasjonen mer usikker for hvem som faktisk vil kjøpe en Jaguar i fremtiden. Det vil alltids være mennesker som er så usikre på egen seksualitet og så lettpåvirkelige at denne reklamen vil bli et problem for dem, men jeg tror de aller fleste velger bil basert på noe helt annet enn en reklame, det viktigste for de aller fleste vil være kvalitet, ikke det at fargen rosa var synlig i en reklame for deres produkt, de mennesker som er så usikre på seg selv at de plutselig ikke vil ha en "jag" av den grunn synes jeg synd på. 3 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet søndag kl 11:24 Del Skrevet søndag kl 11:24 skaftetryne32 skrev (22 minutter siden): Det vil alltids være mennesker som er så usikre på egen seksualitet og så lettpåvirkelige at denne reklamen vil bli et problem for dem, men jeg tror de aller fleste velger bil basert på noe helt annet enn en reklame, det viktigste for de aller fleste vil være kvalitet, ikke det at fargen rosa var synlig i en reklame for deres produkt, de mennesker som er så usikre på seg selv at de plutselig ikke vil ha en "jag" av den grunn synes jeg synd på. Jaguar er typisk merkevare. Det som gjør at man betaler ørten ganger mer for et produkt er nettopp merkevare og image og sånn. Om man bare vil komme seg fra A til B kjøper man gjerne Toyota els. 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 11:32 Del Skrevet søndag kl 11:32 Ballalaika skrev (1 minutt siden): Jaguar er typisk merkevare. Det som gjør at man betaler ørten ganger mer for et produkt er nettopp merkevare og image og sånn. Sikkert de som er så dumme at de tror de blir bond, james bond så fort de setter seg i en jag, men det er også et kvalitetsprodukt, en kan ikke bare tagge rolex på en casio og forvente at rich bitch imaget er nok til å selge en klokke til 9,90 for 99000, folk flest er ikke så dumme. 2 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet søndag kl 11:36 Del Skrevet søndag kl 11:36 skaftetryne32 skrev (Akkurat nå): Sikkert de som er så dumme at de tror de blir bond, james bond så fort de setter seg i en jag, men det er også et kvalitetsprodukt, en kan ikke bare tagge rolex på en casio og forvente at rich bitch imaget er nok til å selge en klokke til 9,90 for 99000, folk flest er ikke så dumme. Ja, det er det inntrykket man får når man ser reklamen. At dette er et firma som lager kvalitetsbiler av ypperste merke. Ingen biler i reklamen eller nevning av biler osv osv 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 11:42 Del Skrevet søndag kl 11:42 Ballalaika skrev (2 minutter siden): Ja, det er det inntrykket man får når man ser reklamen. At dette er et firma som lager kvalitetsbiler av ypperste merke. Ingen biler i reklamen eller nevning av biler osv osv Dårlige reklamer kommer og går, det er ikke noe nytt. 2 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet søndag kl 11:48 Del Skrevet søndag kl 11:48 skaftetryne32 skrev (2 minutter siden): Dårlige reklamer kommer og går, det er ikke noe nytt. Woke i reklamer er ikke nytt. Noen vil si utdatert. Litt rart at reklamefolk fortsatt greier å lure selskaper til å ødelegge merkevaren sin når folk har blitt mer og mer allergisk mot woke se siste årene. 2 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 12:01 Del Skrevet søndag kl 12:01 Ballalaika skrev (11 minutter siden): Woke i reklamer er ikke nytt. Noen vil si utdatert. Litt rart at reklamefolk fortsatt greier å lure selskaper til å ødelegge merkevaren sin når folk har blitt mer og mer allergisk mot woke se siste årene. Jeg tror det først og fremst er de som er en del av anti-woke/woke kulten som bryr seg, de aller fleste tror jeg ikke ofrer så mye som en tanke på at jaguar reklamen var "woke" eller ikke. 1 2 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet søndag kl 12:07 Del Skrevet søndag kl 12:07 (endret) 1 hour ago, skaftetryne32 said: Det vil alltids være mennesker som er så usikre på egen seksualitet og så lettpåvirkelige at denne reklamen vil bli et problem for dem, men jeg tror de aller fleste velger bil basert på noe helt annet enn en reklame, det viktigste for de aller fleste vil være kvalitet, ikke det at fargen rosa var synlig i en reklame for deres produkt, de mennesker som er så usikre på seg selv at de plutselig ikke vil ha en "jag" av den grunn synes jeg synd på. 1 hour ago, skaftetryne32 said: Dårlige reklamer kommer og går, det er ikke noe nytt. 45 minutes ago, skaftetryne32 said: Jeg tror det først og fremst er de som er en del av anti-woke/woke kulten som bryr seg, de aller fleste tror jeg ikke ofrer så mye som en tanke på at jaguar reklamen var "woke" eller ikke. Trodde du også at Bud Light "reklamen" ikke kom til å ha negativ innvirkning på selskapet? Det er ikke akkurat en reklame som bare kom og gikk. Eller at all woke og DEI innflytelsen innad i Ubisoft ikke skulle ha negativ innvirkning på selskapet, spillene og dermed var en del grunnen til at de mistet 85% av aksjeverdien. Ubisoft blør fortsatt. Bud Light kastet ut dama som var ansvarlig, og har klart å komme seg på beina igjen etter mye arbeid og innsats hvor de tok avstand fra woke. Greien er at disse selskapene hadde en veldig god økonomisk buffer. Jeg vet ikke helt hvor mye Tata er villig til å sløse bort på et woke Jaguar selskap, men det er nok litt begrenset. For å lage et fiktivt eksempel litt på siden, men som er nærliggende. Jaguar sliter med salget og fortjeneste. De finner så ut at vi må appellere til en ny kundegruppe. Pedofile og hebefile er et nytt market ingen bilprodusenter har valgt å tjene penger på. Ser du personlig et problem dersom de laget en reklame hvor en person i en my elektrisk Jaguar sniker seg stille opp i et skoleområde for å se på barna? Ja, man får nok noen nye kunder, men hva hjelper det når folk flest styrer unna merket etter en slik reklame. Man taper høyst sannsynlig langt flere kunder enn man får, og det har ikke Jaguar råd til. Og når det kommer til å velge bil basert på kvalitet. Jaguar har ikke klart å konkurrere med hverken BMW eller Mercedes når det kommer til kvalitet og profitt i de mer ordinære personbilene. Jeg vet ikke om Jaguar gikk i pluss på F-type engang, mens 911 er en veldig profitabel modell for Porsche. Jaguar har stort sett vært bak de nåværende konkurrentene uansett marked / bilmodell. Hva får deg til å tro at de skal klare å bli mer konkurransedyktige ved å prøve å gå opp en klasse til (nært?) Bentley nivå. Skal man opp en klasse kommer merkevaren til å være enda viktige. Og den er nå skadet. Nå er det ikke JAAAG, kul bil. Nå er det FAAAG, lol. Det som kunne reddet Jaguar er om de bare kalte hele greia et markedsføring stunt og tok helt avstand fra alt som omhandler woke. Men med tanke på hvem som som nå er CEO og hvem som styrer markedsføringen hos Jaguar så er nok det mindre sannsynlig. Det er nok ikke bare noen reklamefolk selskapet raskt og enkelt kan kvitte seg med. Endret søndag kl 12:48 av P7SA 2 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet søndag kl 12:16 Del Skrevet søndag kl 12:16 skaftetryne32 skrev (11 minutter siden): Jeg tror det først og fremst er de som er en del av anti-woke/woke kulten som bryr seg, de aller fleste tror jeg ikke ofrer så mye som en tanke på at jaguar reklamen var "woke" eller ikke. Hvis man kjøper Jaguar så vil man tro man bryr seg om merkevare, Så vil tro at potensielle kjøpere reagerer på at en merkevare er snudd på hodet over natten, fra noe som er tøft og stilig til noe som er kårny og harry. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet søndag kl 12:27 Del Skrevet søndag kl 12:27 (endret) P7SA skrev (20 minutter siden): Trodde du også at Bud Light "reklamen" ikke kom til å ha negativ innvirkning på selskapet? Det er ikke akkurat en reklame som bare kom og gikk. Beskriv gjerne din forståelse av promoen. Hvor mange bokser med bilde av Dylan Mulvaney ble produsert..? Var reaksjonen og kanselleringskampanjen proporsjonal og fornuftig? --- Hva er din forståelse av Ubisoft-aksjen sin endring mellom 2016 og 2019, og 2019 og 2024..? Vet du hva som har skjedd i perioden? Endret søndag kl 12:34 av Red Frostraven 1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå