Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shane Gillis er anti-woke..?

Meh.
Jeg mener.

Oh, ja. Shit. Nå som Trump vant valget og desinformasjonen som tjener ham ikke lengre er nødvendig så er woke dødt, så nå kan dere snart abonnere på Disney+ og Amazon Prime igjen, mens aktørene som hjalp ham å vinne valget finner den neste nye fienden.

Håper bare ikke de går tilbake til å kritisere jødene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gargantua said:

Ungdommer elsker gamle TV-serier. TV-serier millenials ser på som nostalgiske, blir nå omfavnet av unge ned i 14-årsalderen. De hadde premiere lenge før de ble født.

Jeg tror jeg vet hvorfor. De seriene er ikke woke.

Kilde: https://www.nrk.no/trondelag/ungdommer-elsker-gamle-tv-serier-1.17118723

Det viser jo tydelig hvor lite du vet… 🙄

Du gidder ikke en gang lese kildene du selv legger ut.

Og så er det dette med Y2K-trenden, som er veldig populær blant Gen Z. Disse TV-seriene definerer denne trenden. Det er et skattkammer av inspirasjon for antrekk, stil og det visuelle, sier Rustad.

Den tredje grunnen hun peker på, handler om hvordan seriene er bygd opp.

– Det var mer episodiske serier som var litt mer avsluttende. Det var handlingsbuer, men avsluttende episoder og mange episoder i hver sesong.

Rustad mener de eldre seriene har en litt lettere underholdning enn de nye gjennom strømmetjenestene, som gjerne er en lang historie gjennom en sesong.

Endret av rabler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, rabler said:

Det viser jo tydelig hvor lite du vet… 🙄

Du gidder ikke en gang lese kildene du selv legger ut.

Jeg leste selvfølgelig kilden. Og jeg har lest orginalkilden, som NRK åpenbart har kopiert mye fra. I orginalkilden kan vi bl.a. lese at there’s a sense among Gen Z that shows these days force diversity and inclusion, leading to inauthentic plotlines and less compelling writing. At NRK kommer med mer eller mindre ad hoc-hypoteser om at klesstilen og lignende skal trekke ungdommen til gamle serier, er ikke spesielt overraskende.

Ungdommene sier at de gamle seriene er "comfort shows", altså at de ikke skal være så edgy og woke som dagens serier. En sier " – Men jeg tror det er noe av grunnen til at det er deilig å se på også. For det er ikke så veldig dypt. Det utfordrer oss ikke. Det er bare et behagelig sted å være. Det er ikke alltid man trenger at TV-serien skal snakke til deg på et dypere nivå. Noen ganger trenger man bare å drømme seg litt bort." Altså underholdning, som vi kalte det før. Ikke propaganda.

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...