mandodiao Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Jojimbo skrev (1 time siden): Det er tydelig at dine responser ofte er rettet mot de som er kritiske til woke-kulturen, noe som gjør at du fremstår mer partisk enn balansert i debatten. Når det gjelder Fallout-serien, var jeg blant de som uttrykte skepsis fordi tidligere flopper og trender innen franchises har gitt grunn til bekymring. Ja, altså jeg er ikke så fan av den "vi/dere"retorikken som blir brukt her. Men om du med partisk eller ubalansert, mener at jeg er skeptisk til holdninger som spres blandt selverklærte 'anti-wokere', og at jeg har uttrykt skepsis til bruken av 'woke' som samlebegrep (evt skalkeskjul) så ja, kall meg gjerne mere partisk enn balansert. For å være ærlig så har denne tråden overtalt meg litt angående begrepet, den diskusjonen er tapt. Da det finnes lite vilje til å nyansere ideer eller standpunkt blant anti-woke personene rundt bruken/opphavet til ordet. Opphavet vet vi, så får vi leve med hvordan det blir brukt. Vi alle skjønner til en hvis grad hva folk vil frem til. Så får de som bruker det leve med å havne i bås med f.eks. Nazister, Trump eller Putin før de får spesifisert mere hva de mener. Hva syns du om Fallout? Woke eller ikke? Jojimbo skrev (1 time siden): Det er viktig å understreke at de som reagerer på overrepresenterte minoriteter og woke innhold ikke oppfant dette begrepet ut av ingenting. Mønstrene har blitt for tydelige til å ignorere. Jeg startet med mindre kritikk, men når en stadig større del av bransjen følger den samme oppskriften, er det vanskelig å ikke bli mer bevisst på det. Det handler ikke om å lete etter problemer, men om å observere hvordan endringer påvirker opplevelsen av innhold. Ja, jeg innrømmer at jeg ser representasjon. Og jeg kan innrømme at det sannsynligvis er et fokus for enkelte som produserer produktene. Men jeg syns det er flott jeg. Og fra min opplevelse av livet og verden rundt meg svært lite problematisk, og irrelevant for om jeg liker underholdningen eller ikke. "Det handler ikke om å lete etter problemer" Kanskje ikke for alle, men for noen handler det definitivt om å lete etter problemer. Endret 17 timer siden av mandodiao 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 3 minutes ago, jjkoggan said: Det er idiotisk å si at støtte for noens politikk ikke hjelper de som ønsker denne politikken uansett hvem det er Ingen har sagt at støtte for politikk ikke hjelper de som promoterer den. Det idiotiske er å koble kritikk av woke til støtte for Putin uten noen form for grunnlag. Kritikken mot woke eksisterer fordi mange ser reelle problemer med det, ikke fordi noen dikterer det fra Kreml. Dine påstander er ikke bare urimelige, de er også et desperat forsøk på å unngå den faktiske debatten. 5 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Jojimbo skrev (1 minutt siden): Ingen har sagt at støtte for politikk ikke hjelper de som promoterer den. Det idiotiske er å koble kritikk av woke til støtte for Putin uten noen form for grunnlag. Kritikken mot woke eksisterer fordi mange ser reelle problemer med det, ikke fordi noen dikterer det fra Kreml. Dine påstander er ikke bare urimelige, de er også et desperat forsøk på å unngå den faktiske debatten. Konflikten hjelper Putin, uansett hovedkilden til konflikten, så enkelt er det. Det betyr ikke at en «støtter Putin» men heller at det hjelper Putins målene. 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) 18 minutes ago, mandodiao said: Ja, altså jeg er ikke så fan av den "vi/dere"retorikken som blir brukt her. Men om du med partisk eller ubalansert, mener at jeg er skeptisk til holdninger som spres blandt selverklærte 'anti-wokere', og at jeg har uttrykt skepsis til bruken av 'woke' som samlebegrep (evt skalkeskjul) så ja, kall meg gjerne mere partisk enn balansert. For å være ærlig så har denne tråden overtalt meg litt angående begrepet, den diskusjonen er tapt. Da det finnes lite vilje til å nyansere ideer eller standpunkt blant anti-woke personene rundt bruken/opphavet til ordet. Opphavet vet vi, så får leve med hvordan det blir brukt. Vi alle skjønner til en hvis grad hva folk vil frem til. Så får de som bruker det leve med å havne i bås med f.eks. Nazister, Trump eller Putin før de får spesifisert mere hva de mener. Hva syns du om Fallout? Woke eller ikke? Ja, jeg innrømmer at jeg ser representasjon. Og jeg kan innrømme at det sannsynligvis er et fokus for enkelte som produserer produktene. Men jeg syns det er flott jeg. Og fra min opplevelse av livet og verden rundt meg svært lite problematisk, og irrelevant for om jeg liker underholdningen eller ikke. "Det handler ikke om å lete etter problemer" Kanskje ikke for alle, men for noen handler det definitivt om å lete etter problemer. Du har vært den mest saklige her inne av motparten, og jeg setter mye mer pris på dine spørsmål enn noen av de andre motpartene i form av konstruktiv diskusjon. Jeg synes Fallout har woke elementer, men ikke nok til at jeg ikke liker det. Jeg synes det er en helt grei serie til nå, med rom for at jeg ennå synes ting kunne vært ennå bedre. Hovedskuespillerinnen gjør en bra jobb, men er litt annoying til tider. Andre ganger fungerer det veldig bra, spesielt i humor, og Fallout er kjent for sin morbide humor. Og jeg er enig i at det alltid er noen som leter etter problemer, jeg hører ikke på hva en anti-woke video forteller meg. Jeg bedømmer det selv. Jeg vet at Fallout har fått kritikk for å være woke. Endret 17 timer siden av Jojimbo 1 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 5 minutes ago, jjkoggan said: Konflikten hjelper Putin, uansett hovedkilden til konflikten, så enkelt er det. Det betyr ikke at en «støtter Putin» men heller at det hjelper Putins målene. Din repeterende ordlyd gir ikke ren gjenklang. Den er sur og falsk desverre. Vennligs beveg deg videre til ett annet emne som omfatter kjernen i diskusjonen. 4 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Jojimbo skrev (5 minutter siden): Du har vært den mest saklige her inne, og jeg setter mye mer pris på dine spørsmål enn noen av de andre motpartene i form av konstruktiv diskusjon. Jeg synes Fallout har woke elementer, men ikke nok til at jeg ikke liker det. Jeg synes det er en helt grei serie til nå, med rom for at jeg ennå synes ting kunne vært ennå bedre. Hovedskuespillerinnen gjør en bra jobb, men er litt annoying til tider. Andre ganger fungerer det veldig bra, spesielt i humor, og Fallout er kjent for sin morbide humor. Og jeg er enig i at det alltid er noen som leter etter problemer, jeg hører ikke på hva en anti-woke video forteller meg. Jeg bedømmer det selv. Jeg vet at Fallout har fått kritikk for å være woke. Takk, jeg også hadde håp om at Fallout skulle bli tidenes serie. Syns første sesong var helt ok, og gleder meg ikke like mye til sesong 2, men kommer selfølgelig til å se det og håper på mere gøy. 3 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 2 minutes ago, mandodiao said: Takk, jeg også hadde håp om at Fallout skulle bli tidenes serie. Syns første sesong var helt ok, og gleder meg ikke like mye til sesong 2, men kommer selfølgelig til å se det og håper på mere gøy. Fint å være enig om noe 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden mandodiao skrev (2 timer siden): Ja, altså jeg er ikke så fan av den "vi/dere"retorikken som blir brukt her. Men om du med partisk eller ubalansert, mener at jeg er skeptisk til holdninger som spres blandt selverklærte 'anti-wokere', og at jeg har uttrykt skepsis til bruken av 'woke' som samlebegrep (evt skalkeskjul) så ja, kall meg gjerne mere partisk enn balansert. For å være ærlig så har denne tråden overtalt meg litt angående begrepet, den diskusjonen er tapt. Da det finnes lite vilje til å nyansere ideer eller standpunkt blant anti-woke personene rundt bruken/opphavet til ordet. Opphavet vet vi, så får vi leve med hvordan det blir brukt. Vi alle skjønner til en hvis grad hva folk vil frem til. Så får de som bruker det leve med å havne i bås med f.eks. Nazister, Trump eller Putin før de får spesifisert mere hva de mener. Hva syns du om Fallout? Woke eller ikke? Ja, jeg innrømmer at jeg ser representasjon. Og jeg kan innrømme at det sannsynligvis er et fokus for enkelte som produserer produktene. Men jeg syns det er flott jeg. Og fra min opplevelse av livet og verden rundt meg svært lite problematisk, og irrelevant for om jeg liker underholdningen eller ikke. "Det handler ikke om å lete etter problemer" Kanskje ikke for alle, men for noen handler det definitivt om å lete etter problemer. Du som virker som en av de mer fornuftige, er du enig i dine meningsfeller at å reagere på kansellelasjoner av nissene på låven, maleri osv = det samme som å støtte Putin fordi "han er anti-woke også"? 2 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden DukeNukem3d skrev (8 timer siden): Du som virker som en av de mer fornuftige, er du enig i dine meningsfeller at å reagere på kansellelasjoner av nissene på låven, maleri osv = det samme som å støtte Putin fordi "han er anti-woke også"? Nei, jeg mener ikke at det er det samme som å støtte Putin, og tenker det er en overdrivelse for å få fram et poeng. Denne måten å argumentere på ser vi begge veier, som at du spør om jeg mener det samme som mine meningsfeller er en mild variant av samme taktikk. Altså plassere hverandre i bås, konfrontere med ytterpunkter for prøve å avkle motiver. Når det er sagt så opplever jeg f.eks. Red Frostraven, som veldig grundig og en som tar diskusjonen seriøst. Jeg er enig med denne brukeren om at Nissene på låven eller maleriet ikke er kansellert, men de ble kritisert. Diskusjonen sklir ut fra uenighet, og man krangler i stedet for å diskutere. Jeg synest dog det er relevant med hvem som er tjent med at 'woke/anti-woke' diskusjonen sklir ut. Det er flere i denne tråden som har nevnt at woke var avgjørende i valg av USA sin nye president. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden mandodiao skrev (18 minutter siden): Jeg synest dog det er relevant med hvem som er tjent med at 'woke/anti-woke' diskusjonen sklir ut. Det er flere i denne tråden som har nevnt at woke var avgjørende i valg av USA sin nye president. Ja nettopp. Ikke bra i det hele tatt! 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Gargantua skrev (13 timer siden): Poenget" - som om du har noe - er at du slår anti-woke i hartkorn med nynazister, og er skyldig i den logiske tankefeilen guilt by association. Hvis dere bruker hakekorset også, og ikke bare deres løgner og propaganda, er det da også gulilt by association .? Når sluttet noe å bære guilt by association, og starter å være skyld gjennom å være skyld i spre noen din misinformasjon og ideologi..? Ser du ikke at White Replacement konspirasjonsteorier gjennomsyrer anti-woke, også i Norge..? At bevegelsen er pro-Trump by design..? Altså, du spesifikt støtter Trump, såvidt jeg kan huske. Men mange forstår ikke eller avviser koblingen Trump og anti-woke. Det er dere som har adoptert deres konspirasjonsteorier, ikke dem som har adoptert samme forestillinger som dere; De var først til å klage på jøder i underholdningsindustrien og kulturmarxisme, og White replacement theory, som la en stor del grunnlaget for anti-woke sin identitetspolitikk og sammen med gamergate la grunnlaget for forestillingene som kommer frem i tråden, under nytt navn. ... Jeg mener. Klagene på DEI er klager på at hvite menn erstattes. Hva er raten blant ansatte og representerte i industrien akkurat nå..? Klager på kvalitet, som resultat av firmaer sine ansettelser blant hvem firmaet anser som kvalifiserte, impliserer at dere tror at hvite kvalifiserte etter firmaets standarder ville gjort det bedre med samme utgangspunkt. Å bli fortalt at store firma med dårlige ledere har gjort hva som foregår nå i hundrevis av år, på kvalitet-siden -- med lister av konkrete eksempler -- besvares jo ikke og forklares ikke av noen av dere. --- Dere klarer ikke å koble seriøs og legitim kritikk av negativ kvalitet til Woke. Klarer ikke å vise til noen med kunnskaper om film-kunsten som ikke også er MAGA-konspirasjoner som finner samme problemer som dere i mediene. Forstår ikke at anti-woke er identitetspolitikk eller den konkrete politikkens opprinnelse -- selv når det tegnes. Det er bare 'alle andre tilfeldige mennesker uten faglig innsikt i problemstillingen tror jo også på det!' -- når det er demonstrerbart feil. Bransjetilknyttede i tråden tror dere har slått dere når de leser kritikken deres mot woke. 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Er helt absurt at man på något sätt ska associeras med personen som kommer med någon form av propaganda för att man sier något av det samma eller att man ska anses hjälpa den personen. Men det är ju inte första gangen det har kommet upp i tråden. 5 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden mandodiao skrev (2 timer siden): Nei, jeg mener ikke at det er det samme som å støtte Putin, og tenker det er en overdrivelse for å få fram et poeng. Denne måten å argumentere på ser vi begge veier, som at du spør om jeg mener det samme som mine meningsfeller er en mild variant av samme taktikk. Det kan også være at meningen din om saken som en som for det meste er enig med mye av det Red med flere sier kanskje kan få disse til å innse at det ikke bare er "hjenevasket anti-woke folk" som mener at denne typen argument ikke er greit. Meningen kan være et forsøk på en type selvrefleksjon hos disse. Denne tankegangen hvor det er min vei ellers er du en nyttig idiot for Putin/Hitler og marserende nazister argumentasjonen er totalt dødfødt og går igjen hos disse folka i mange av argumentene deres. Men så klart, det kan jo også være at han ønsket å sette deg i bås med de mer ekstreme for å gjøre det lettere å "angripe" deg som en av "dem". Ikke vet jeg. 2 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden fredrik2 skrev (5 minutter siden): Er helt absurt at man på något sätt ska associeras med personen som kommer med någon form av propaganda för att man sier något av det samma eller att man ska anses hjälpa den personen. Men det är ju inte första gangen det har kommet upp i tråden. Kan være at tanken på at andre mennesker kan tenke selv og gjøre seg opp egne meninger på tvers av politisk tilhørighet og agenda er skummel. Dette er jo litt typisk for såkalte intellektuelle som selv har vært igjennom politisk korrekt propaganda fra barnehagen og ut utdanningsløpet, de vet best og hvis noen andre mener det motsatte så kan det ikke være annet enn påvirkning av propaganda fra Putin, TikTok eller Trump. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden fredrik2 skrev (29 minutter siden): Er helt absurt at man på något sätt ska associeras med personen som kommer med någon form av propaganda för att man sier något av det samma eller att man ska anses hjälpa den personen. Men det är ju inte första gangen det har kommet upp i tråden. Viderefører du noens propaganda så viderefører noens propaganda. Skal du bli assosiert med vedkommende? Ikke nødvendigvis Støtter du vedkommendes politikk ellers? Ikke nødvendigvis. Støtter du vedkommende generelt ? Ikke nødvendigvis Viderefører du propagandaen fordi du blir påvirket av vedkommende? Ikke nødvendigvis. Setter du noen i en bås fordi du viser at de viderefører noens politikk? Ikke nødvendigvis Hjelper du vedkommende med å videreføre propagandaen når du viderefører propagandaen deres? Selvsagt 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, jjkoggan said: Viderefører du noens propaganda så viderefører noens propaganda. Skal du bli assosiert med vedkommende? Ikke nødvendigvis Støtter du vedkommendes politikk ellers? Ikke nødvendigvis. Støtter du vedkommende generelt ? Ikke nødvendigvis Viderefører du propagandaen fordi du blir påvirket av vedkommende? Ikke nødvendigvis. Setter du noen i en bås fordi du viser at de viderefører noens politikk? Ikke nødvendigvis Hjelper du vedkommende med å videreføre propagandaen når du viderefører propagandaen deres? Selvsagt Ja, och vad spelar det för roll? Ska vi göra något för att undvika det (som en hel del inlägg i tråden faktiskt verkar tycka)? Ska man leta runt på internet och nettet för att kontrollera att inte pol pot, hitler, stalin eller noen annan man inte vill associeras med har sagt noe liknande. Om Putin har sagt att transkvinner ikke ska få dusja i damegarderoben och transfolket sier att det ska de få göra så måste jag hålla med transfolket får att ikke hjälpa Putin? 4 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) fredrik2 skrev (4 minutter siden): Ja, och vad spelar det för roll? Ska vi göra något för att undvika det (som en hel del inlägg i tråden faktiskt verkar tycka)? Ska man leta runt på internet och nettet för att kontrollera att inte pol pot, hitler, stalin eller noen annan man inte vill associeras med har sagt noe liknande. Om Putin har sagt att transkvinner ikke ska få dusja i damegarderoben och transfolket sier att det ska de få göra så måste jag hålla med transfolket får att ikke hjälpa Putin? Kanskje vi bare kan si at de ikke skal dusje i det hele tatt? Case closed? Det kan det jo ikke være mange (noen?) som har sagt før Endret 3 timer siden av wampster Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 hours ago, Red Frostraven said: Det er dere som har adoptert deres konspirasjonsteorier, ikke dem som har adoptert samme forestillinger som dere Jeg har ikke adoptert noe som helst. Som nevnt før i tråden, har jeg vært motstander av påtvunget "mangfold", krampeaktig tokensime og utstudert injeksjon av "minoriteter" leeeenge før jeg hadde hørt begrepet woke. At dét jeg har vært imot lenge nå har fått et praktisk anvendbart begrep, forandrer ikke på dette. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden fredrik2 skrev (5 minutter siden): Ja, och vad spelar det för roll? Ska vi göra något för att undvika det (som en hel del inlägg i tråden faktiskt verkar tycka)? Ska man leta runt på internet och nettet för att kontrollera att inte pol pot, hitler, stalin eller noen annan man inte vill associeras med har sagt noe liknande. Om Putin har sagt att transkvinner ikke ska få dusja i damegarderoben och transfolket sier att det ska de få göra så måste jag hålla med transfolket får att ikke hjälpa Putin? Faren i denne tilfelle er ikke at du kan hjelpe eller bli assosiert med Putin men at hvis Putin har noe å gjøre med saken så burde man mistenke at det finnes misinformasjon rundt saken. Da er det fornuftig å bli skeptisk mot informasjonen man får rundt saken. Jeg mener det er helt klart at det finnes noe underholdning produkter som er dårlig fordi de ikke helt greier å inkludere forskjelllige diverse karakterer på en autentisk måte og at autentiske mangfoldige produkter er noe selskapene prøver å produsere men jeg finner ingen bevis på at det er en politisk ideologi er årsaken. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Gargantua skrev (1 time siden): Jeg har ikke adoptert noe som helst. Som nevnt før i tråden, har jeg vært motstander av påtvunget "mangfold", krampeaktig tokensime og utstudert injeksjon av "minoriteter" leeeenge før jeg hadde hørt begrepet woke. At dét jeg har vært imot lenge nå har fått et praktisk anvendbart begrep, forandrer ikke på dette. Praktisk anvendbart begrep. Delen av woke som ikke er parodisk overdrevet og ikke er et problem, eller den parodiske og overdrevne varianten som ikke finnes eksempler på; kanselleringskultur og strenge regler om hva som er lov til å mene... ...eller mener du kapitalister sitt forsøk på å ansette/selge til andre kundegrupper enn heterofile hvite menn og heterofil maskulin konservativ identitetspolitikk som ikke liker at kapitalister forsøker å appellere til andre kundegrupper... ...eller snakker du om politiske venstre og deres arbeid mot diskriminering som kommer fra konsekvensene av politikken til republikanerene sin kristne hvite menn identitetspolitikk..? Det er helt forskjellige grupper som woke brukes om, ned null til felles. Bortsett fra et de regnes som fiender av alternative høyre og i konservativ hvit identitetspolitikk. Endret 1 time siden av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå