LuxFerre Skrevet 11 timer siden Rapporter Del Skrevet 11 timer siden (endret) 2 hours ago, rabler said: Den store forskjellen er at @Snikpellik og @Red Frostraven og mange andre har gode og dokumenterbare argumenter for sine synspunkter, mens alle argumentene fra anti-woke-siden har blitt systematisk plukket fra hverandre. Det er ingen argumenter igjen. Det er for at dere er like blinde som den andre siden, dere ser bare de andres problemer men ikke deres egene. Dere er like fornektere av virkligheten som de som ikke ser noen fare med Trump og høyre ekstremisse, Et par eksempler på woke som er dokumentert før i denne tråd som ville vært uhørt for 15 år siden. Biologiske menn fengslett for vold og voldtekt av kvinner havner i kvinnefengsel slik at de har truet, voldtatt og gjor kvinnlige fanger gravide. De har aldri tidligere identifisert seg som kvinner før de ble spurt om de identifiserte seg som mann eller kvinne etter fengsling. More than 70% of trans prisoners in Britain convicted of sex offences or violent crimes. Det woke miljøet ønsker at alle kan identifisere seg som kvinner når som helst og få alle kvinners rettigheter. Det er tragisk for alle disse kvinner i fengsel der mange av dem har hatt en oppvekst med vold og overgrep nå også skal kunne oppleve det samme fengsel. Det er også tragisk for de som virkelig er transeksuelle som får påklistrert en stattestikk på at nesten alle transseksuelle som havner i fengsel er dømt for vold og voldtekt. De woke ønsker at samme regel skal gjelde for sport så en hvilken som helst mann kan identifisere seg som en kvinne og delta i kvinnesport. Male powerlifter enters women’s event, breaks record | New York Post Avi Silverberg den manlige hovetrener for Team Canada Powerlifting for mer enn 10 år vant lørdagens Heroes Classic tournament for kvinner in Lethbridge, Alberta, etter å ha identifisert seg som en kvinne for en dag. Kan du nå komme med gode argumenter for dine synspunkter på hvorfor dette skal være mulig? Du vil sikkert også nekte for at det er woke. Dette er et tema som også South Park har hatt morro med Endret 10 timer siden av LuxFerre 1 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden 14 minutes ago, PgUp said: Hvorfor tror du jeg ikke ser det som et problem, når du gjør det? Hva skiller oss? Det handler om hvordan og hva vi opplever som normalitet, og i hvilken grad det påvirker oss negativt eller positivt. 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden 1 minute ago, LuxFerre said: Nå kan du svare på hvorfor dette skal være mulig og hvorfor det ikke er woke. Jeg tenker du skal få forklare hva i alle dager det der har med hva som diskuteres i denne tråden? Jeg aner heller ikke hvem disse woke er som du tydeligvis vet hva mener. Jeg mistenker at du legger både ord og meninger i munnen på folk du ikke aner noe om. 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden Jojimbo skrev (6 minutter siden): Det handler om hvordan og hva vi opplever som normalitet, og i hvilken grad det påvirker oss negativt eller positivt. Ja, man må huske at USA hvor mye underholdning kommer fra er et land av minoriteter. Man merker i norsk underholdning at ting er ganske mye mer homogent. Tenkt noe rundt dette? 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden Lush skrev (17 minutter siden): Studioene, regissørene og produsentene, sier det selv at de har en agenda. Du har sagt at du ser ikke denne agendaen, selv om de møter opp på rød løper og sier akkurat hva vi kritiserer. Jeg sa for mange hundre sider siden, at jeg kom tilbake når Veilguard var ute. Og igjen, så viste ryktene å være sanne. Enda en spillserie falt for woke aktivister.. Det som kunne vært en historie, laget for alle. Ble rendyrket belæring og platt. Det nye publikummet møtte ikke opp denne gang heller.. Eneste positive er at det teknisk sett, kjører nydelig på de fleste PCer. Ikke noe behov for day one patch her. Så håper denne bransje standarden, kommer tilbake. Et lite klapp for EA og BioWare.. Hvis du med agenda mener politisk budskap eller moralsk fortelling, kan jeg knapt komme på et underholdningsverk av noenlunde kvalitet som ikke har dette. Gladiatoren, blade runner, fight club, american psycho, wolf of wall street. Alle har en agenda, et politisk budskap, en kommentar på samfunnet. Hva er galt med det? 1 1 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden (endret) Jeg tipper at om originale Star wars hadde kommet ut i dag, ville dere 100% ment at den var woke. The empire består omtrent utelukkende av hvite britiske menn (åpenbart anti imperialistisk). Mens opprørerne er sterke kvinner, aliens, minoriteter osv. Kan garantere at dere hadde ment den originale Star wars hadde agenda, var woke osv. Endret 10 timer siden av PgUp 1 2 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden (endret) 16 minutes ago, rabler said: Jeg tenker du skal få forklare hva i alle dager det der har med hva som diskuteres i denne tråden? Jeg aner heller ikke hvem disse woke er som du tydeligvis vet hva mener. Jeg mistenker at du legger både ord og meninger i munnen på folk du ikke aner noe om. Alt dette har vært tatt opp før i denne tråden i sommer og er et svar på det. Dere mener at woke ikke eksisterer i sammfunnet men er en inbilding fra de som er anti woke. Dere sier også at det ikke finnes noen eksempel i denne tråden på at woke eksisterer. Det er et svar på dette innlegget. Den store forskjellen er at @Snikpellik og @Red Frostraven og mange andre har gode og dokumenterbare argumenter for sine synspunkter, mens alle argumentene fra anti-woke-siden har blitt systematisk plukket fra hverandre. Det er ingen argumenter igjen. Endret 10 timer siden av LuxFerre 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden 5 minutes ago, PgUp said: Ja, man må huske at USA hvor mye underholdning kommer fra er et land av minoriteter. Man merker i norsk underholdning at ting er ganske mye mer homogent. Tenkt noe rundt dette? Selv amerikanere klager over ‘woke’ fordi de opplever at visse temaer eller representasjoner virker påtvunget og lite naturlige i mange historier. Mange ser verdien i mangfold, men føler at det noen ganger overskygger selve historien eller kvaliteten. Akkurat som her i Norge, ønsker de at underholdning skal speile virkeligheten, men på en måte som føles ekte og naturlig, ikke nødvendigvis satt sammen for å tilfredsstille en sjekkliste. Det handler altså ikke om å være mot mangfold, men om en bekymring for at et overdrevet fokus kan virke polariserende og til og med gjøre at de føler seg fremmedgjort i eget medieinnhold. 1 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden 9 minutes ago, LuxFerre said: Alt dette har vært tatt opp før i denne tråden i sommer og er et svar på det. Dere mener at woke ikke eksisterer i sammfunnet men er en inbilding fra de som er anti woke. Dere sier også at det ikke finnes noen eksempel i denne tråden på at woke eksisterer. Det er et svar på dette innlegget. Den store forskjellen er at @Snikpellik og @Red Frostraven og mange andre har gode og dokumenterbare argumenter for sine synspunkter, mens alle argumentene fra anti-woke-siden har blitt systematisk plukket fra hverandre. Det er ingen argumenter igjen. Ja, jeg venter i spenning på disse såkalte argumentene… 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden LuxFerre skrev (3 minutter siden): Alt dette har vært tatt opp før i denne tråden. Der dere mener at woke ikke eksisterer i sammfunnet men er en inbilding fra de som er anti woke. Dere sier også at det ikke finnes noen eksempel i denne tråden på at woke eksisterer. Du forstår jo ikke hva jeg skriver engang, så vennligst ikke siter meg før leseforståelsen din eller innsikten din blir bedre. Woke slik det brukes i tråden er et stempel, ikke en ideologi, og er en dobbeltmoralistisk standard; Det er bare woke når en bestemt gruppe gjør noe, ikke når noen som er anti-woke gjør det samme. --- DEI er en korporativt praksis, ikke politisk ideologi. Det er dermed en fallitterklæring å inkludere DEI under paraplyen Woke. --- Inkludering påvirker ikke kvalitet på et manus eller et produkt. Dårlig skriving påvirker kvaliteten på et manus. Dårlige skuespillere påvirker kvaliteten på et produkt. Det er ren logikk. --- På den måten finnes ikke hva som kalles woke. Og der kommer aktørene som pusher narrativet om trusselen de stempler Woke inn. De er limet som danner bevegelsen og kulten anti-woke. 1 1 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden Jojimbo skrev (5 minutter siden): Selv amerikanere klager over ‘woke’ fordi de opplever at visse temaer eller representasjoner virker påtvunget og lite naturlige i mange historier. Hvor stor andel amerikanere bruker ordet woke negativt som folk i denne tråden, og hvor ligger de i snitt politisk..? 1 1 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden (endret) Jojimbo skrev (9 minutter siden): Selv amerikanere klager over ‘woke’ fordi de opplever at visse temaer eller representasjoner virker påtvunget og lite naturlige i mange historier. Mange ser verdien i mangfold, men føler at det noen ganger overskygger selve historien eller kvaliteten. Akkurat som her i Norge, ønsker de at underholdning skal speile virkeligheten, men på en måte som føles ekte og naturlig, ikke nødvendigvis satt sammen for å tilfredsstille en sjekkliste. Det handler altså ikke om å være mot mangfold, men om en bekymring for at et overdrevet fokus kan virke polariserende og til og med gjøre at de føler seg fremmedgjort i eget medieinnhold. Har inntrykk at det er de samme personene i USA som i Norge som klager over dette, hvite menn som tror at dere status er på vei ned pga veksten av minoriteter. Så tenker de at mangfold er årsaken fordi kvaliteten er dårlig. Selv om ting av kvalitet har mangfold det også. Mens resten, altså majoriteten (ikke hvite menn) bryr seg ikke. Endret 10 timer siden av PgUp 2 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden 3 minutes ago, Jojimbo said: Selv amerikanere klager over ‘woke’ fordi de opplever at visse temaer eller representasjoner virker påtvunget og lite naturlige i mange historier. Mange ser verdien i mangfold, men føler at det noen ganger overskygger selve historien eller kvaliteten. Akkurat som her i Norge, ønsker de at underholdning skal speile virkeligheten, men på en måte som føles ekte og naturlig, ikke nødvendigvis satt sammen for å tilfredsstille en sjekkliste. Det handler altså ikke om å være mot mangfold, men om en bekymring for at et overdrevet fokus kan virke polariserende og til og med gjøre at de føler seg fremmedgjort i eget medieinnhold. Det føles faktisk som regel både ekte og naturlig, men uansett hvor ekte og naturlig det føles så hyles det om woke… 🙄 I de tilfellene der det er satt sammen for på tilfredsstille en sjekkliste er dette et resultat av kapitalistisk innblanding i det kunstneriske, ikke "woke agenda". Dette har allerede et navn og kalles "wokewashing". 2 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden (endret) PgUp skrev (22 minutter siden): Hvis du med agenda mener politisk budskap eller moralsk fortelling, kan jeg knapt komme på et underholdningsverk av noenlunde kvalitet som ikke har dette. Gladiatoren, blade runner, fight club, american psycho, wolf of wall street. Alle har en agenda, et politisk budskap, en kommentar på samfunnet. Hva er galt med det? Det er ikke poenget, mye bra underholdning med et budskap. Men dagens agenda gjør ikke dette på en god måte. Da agendaen/budskapet er blitt viktigere for dem en å lage en god historie. Skjønner at du vil at anti woke, skal stå i mot alt dette. Men dette er helt feil, av de som er i mot woke agenda i dagens underholdning industri. Så ikke knytt oss alle til det. Når det kun er ytterkanten som passer den beskrivelsen. Endret 10 timer siden av Lush 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden rabler skrev (1 minutt siden): Det føles faktisk som regel både ekte og naturlig, men uansett hvor ekte og naturlig det føles så hyles det om woke… 🙄 I de tilfellene der det er satt sammen for på tilfredsstille en sjekkliste er dette et resultat av kapitalistisk innblanding i det kunstneriske, ikke "woke agenda". Dette har allerede et navn og kalles "wokewashing". yepp. The Boys hadde bra satire på dette; https://www.reddit.com/r/TheBoys/s/QdfPTAC7ke 2 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden Lush skrev (1 minutt siden): Det er ikke poenget, mye bra underholdning med et budskap. Men dagens agenda gjør ikke dette på en god måte. Da agendaen/budskapet er blitt viktigere for dem en å lage en god historie. Skjønner at du vil at anti woke, skal stå i mot alt dette. Men dette er helt feil, av de som er i mot woke agenda i dagens underholdning industri. Så ikke knytt oss alle til dette. Når det kun er ytterkanten som passer den beskrivelsen. Forstår ikke at noen bevisst ikke ønsker å lage en bra historie. Føltes konspiratorisk ut spør du meg. 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden 7 minutes ago, Lush said: Men dagens agenda gjør ikke dette på en god måte. Da agendaen/budskapet er blitt viktigere for dem en å lage en god historie. Hvor kommer denne "agendaen" fra og hvem er det som bestemmer dette? Dette virker heller som du rett og slett ikke skjønner hvordan underholdning lages… 3 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden 5 minutes ago, PgUp said: Forstår ikke at noen bevisst ikke ønsker å lage en bra historie. Føltes konspiratorisk ut spør du meg. Vel, det er nok ikke med vilje at uttallige filmer og serier har gått dunken. Det handler nok litt mer om at en ideologi har ødelagt evnen til å se hva folk egentlig vil ha. En feiloppfatning om hva slags verdier det egentlige mangfoldet vil ha. Dere snakker om hvite menn som er de eneste som er imot woke, det stemmer såklart ikke. 3 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden rabler skrev (5 minutter siden): Hvor kommer denne "agendaen" fra og hvem er det som bestemmer dette? Dette virker heller som du rett og slett ikke skjønner hvordan underholdning lages… Dette har jeg gått igjennom med deg, med intervjuer og uttalelser. Men du er blind for det.. Så enough said. Underholdning er ihvertfall på bedringens vei. 4 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden (endret) PgUp skrev (21 minutter siden): Forstår ikke at noen bevisst ikke ønsker å lage en bra historie. Føltes konspiratorisk ut spør du meg. Det er ikke at de ikke vil, men de evner ikke med det synspunktet/innfallsvinkelen og agendaen de tror på. Samt DEI/ESG legger restriksjoner på hva de kan og ikke kan gjøre med fortellingene sine. Og så kan man stille seg spørsmål og diskutere hvem man tiltrekker seg, eller frastøter seg når man har slike retningslinjer. Men detter er mindre viktig for meg, og vi har gått igjennom det flere ganger her. Endret 10 timer siden av Lush 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå