HasuUser Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 1 hour ago, sofiemyr said: Akkurat ja... https://www.vg.no/rampelys/i/vgx1bl/sigrid-bonde-tusvik-raser-mot-soensteby-film-det-stemmer-ikke 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober On 27.10.2024 at 4:16 PM, fokkeslasken said: https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/jan/13/eddie-redmayne-golden-globe-stephen-hawking-disabled-actors-characters Jeg tenkte på dette da jeg så nyeste episode av Penguin. Colin Farrell gjør en veldig god jobb, men det eneste jeg undret meg over var hvorfor ikke de brukte en overvektig middelaldrende fyr i rollen. Gudene veit at USA har nok å ta av når det gjelder overvektige gubber. 2 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober fredrik2 skrev (1 time siden): Vad har det med saken att göra? Det är ju faktiskt rätt många inlägg i den här tråden som klagar på att deras karaktärer har ändrats på forskjelliga sätt, kön och ras har ändrats osv. Det är ju sant och det är ju uppenbart ett resultat av en ändring i dagens samfund, framför allt hos en del grupper. Spelar väl ingen roll vad anmäldarna skriver men jag är också rimeligt sikker på att din karakterisering av anmäldere beror på vad de sier. Hvis de klagar på woke så är de inte seriösa utan på koko högerna, hvis de ikke klagar på woke så är de seriösa. Av någon anledning överdrivs precis allt så man får en väldigt ekstrem dikotomi. Det jo lite med politiske venstre å gjøre, og er resultat av at alle sider av politikken ønsker å gjøre underholdningen mer representativ -- inkludert kapitalismen og dens sjeleløse selskaper. Det er jo også åpenbart ikke 'kanselleringskultur eller strenge regler for hva man har lov til å mene'. Er det woke..? Ta gjerne en prat med de andre i anti-woke-gruppen. --- Det meste som klages på i tråden av hva store selskapet foretar seg er jo styrer i slike selskaper som har fattet vedtak om DEI, for å sikre videre, evig, økonomisk vekst og for å skaffe seg markedsandeler hos nye kundegrupper. Som er nevnt mange ganger. Du kaller altså iskald, følelsesløs, kapitalisme Woke. ... Jeg er motstander av at kapitalistiske selskaper misbruker og ødelegger intellektuell eiendom, slik de vitterlig gjør. Jeg kritiserer dem for det, i relevante tråder, når de gjør skade på ting jeg liker, med dårlig lederskap og/eller kreative visjoner, eller mekanisk/teknisk dårlig gjennomføring. ...men woke har ikke vært noe problem så langt, i løpet av de siste 20 år. Inkompetanse, nepotisme, hubris, dårlig lederskap, eiere som overstyrer den kreative prosessen har. fredrik2 skrev (1 time siden): Sök hjälp. Dina inlägg er bara helt verklighetsfjärna. Du tror alltså på fullt alvar att det att kritisera nissene på loven och diskussionen runt den är ett bevis på att man håller på med prppaganda fra Trump och Putin ... Husker du jeg sa: Red Frostraven skrev (1 time siden): "hvorfor er det fremdeles MAGA som er kilde til alt som kritiseres i denne tråden, utenom et par tilfeller fra norsk side, anekdoter som inntreffer sjeldnere enn folk drepes av gris eller av lynnedslag, og som oftest fremstilles helt feil og portretterer både kristne og Høyre-topper som woke?" ... Det er for øvrig snart 4 år siden den ene saken nå. Tråden ble opprettet to år etter saken, og den ble først tatt opp sommeren 2024, tre og et halvt år etter hendelsen. Jeg kom over det verste dødsfallet jeg har opplevd i mitt liv, i nær familie, på kortere tid. På tide å finne ny anekdote å legge til grunn for frykten for dette fenomenet i Norge snart..? 3 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gargantua Skrevet 31. oktober Populært innlegg Del Skrevet 31. oktober 15 minutes ago, Red Frostraven said: Det jo lite med politiske venstre å gjøre, og er resultat av at alle sider av politikken ønsker å gjøre underholdningen mer representativ -- inkludert kapitalismen og dens sjeleløse selskaper. Det er jo også åpenbart ikke 'kanselleringskultur eller strenge regler for hva man har lov til å mene'. Er det woke..? Ta gjerne en prat med de andre i anti-woke-gruppen. --- Det meste som klages på i tråden av hva store selskapet foretar seg er jo styrer i slike selskaper som har fattet vedtak om DEI, for å sikre videre, evig, økonomisk vekst og for å skaffe seg markedsandeler hos nye kundegrupper. Som er nevnt mange ganger. Du kaller altså iskald, følelsesløs, kapitalisme Woke. ... Jeg er motstander av at kapitalistiske selskaper misbruker og ødelegger intellektuell eiendom, slik de vitterlig gjør. Jeg kritiserer dem for det, i relevante tråder, når de gjør skade på ting jeg liker, med dårlig lederskap og/eller kreative visjoner, eller mekanisk/teknisk dårlig gjennomføring. ...men woke har ikke vært noe problem så langt, i løpet av de siste 20 år. Inkompetanse, nepotisme, hubris, dårlig lederskap, eiere som overstyrer den kreative prosessen har. Husker du jeg sa: Red Frostraven skrev (1 time siden): "hvorfor er det fremdeles MAGA som er kilde til alt som kritiseres i denne tråden, utenom et par tilfeller fra norsk side, anekdoter som inntreffer sjeldnere enn folk drepes av gris eller av lynnedslag, og som oftest fremstilles helt feil og portretterer både kristne og Høyre-topper som woke?" ... Det er for øvrig snart 4 år siden den ene saken nå. Tråden ble opprettet to år etter saken, og den ble først tatt opp sommeren 2024, tre og et halvt år etter hendelsen. Jeg kom over det verste dødsfallet jeg har opplevd i mitt liv, i nær familie, på kortere tid. På tide å finne ny anekdote å legge til grunn for frykten for dette fenomenet i Norge snart..? Altså... Det er mulig jeg er litt trøtt og sløv nå. Men jeg finner ingenting meningsbærende i dette innlegget. Hva er dette? Jeg har lest det flere ganger nå, og jeg skjønner ikke hva noe av dette skal bety. 10 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Gargantua skrev (4 minutter siden): Altså... Det er mulig jeg er litt trøtt og sløv nå. Men jeg finner ingenting meningsbærende i dette innlegget. Hva er dette? Jeg har lest det flere ganger nå, og jeg skjønner ikke hva noe av dette skal bety. Det er en oppsummering av saken og snekdotene anti-woke fremmer. Flott at du innser at dere ikke har noen sak. Endret 31. oktober av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Veilguard på toppen av mest solgte spill på Steam akuratt nå. Endret 31. oktober av Laserbeam 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gargantua Skrevet 31. oktober Populært innlegg Del Skrevet 31. oktober (endret) 44 minutes ago, Red Frostraven said: Det er en oppsummering av saken og snekdotene anti-woke fremmer. Flott at du innser at dere ikke har noen sak. Nei. Dette er en ordsalat av dimensjoner. Det gir faktisk ingen mening. Ta et skritt tilbake, og tenk deg hvis noen kom inn i denne tråden akkurat nå og så innlegget ditt. Det er helt uforstålig. Endret 31. oktober av Gargantua 12 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 17 minutes ago, Laserbeam said: Veilguard på toppen av mest solgte spill på Steam akuratt nå. Er det spillet noen her mente var femi eller whatever fordi de brukte lilla og rosa fargepalett? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Gargantua skrev (9 minutter siden): Nei. Så. Det er gaslighting og forsøk på å lokke andre med på det og forsøk på kansellering som er neste strategi..? Det kan bli morsomt. --- Hvis du genuint har mistet evnen til å forstå norsk, ring 113, det kan være slag. Endret 31. oktober av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Gargantua skrev (1 time siden): Nei. Dette er en ordsalat av dimensjoner. Det gir faktisk ingen mening. Ta et skritt tilbake, og tenk deg hvis noen kom inn i denne tråden akkurat nå og så innlegget ditt. Det er helt uforstålig. Han serverer alltid ordsalater. Vonde å lese og lite egentlig innhold. Spent på hvordan dette med dragon age utarter seg. Ser ut som steile fronter. Endret 31. oktober av Sjørøver 9 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober sofiemyr skrev (4 timer siden): Akkurat ja... https://www.vg.no/rampelys/i/vgx1bl/sigrid-bonde-tusvik-raser-mot-soensteby-film-det-stemmer-ikke Dette går under den definisjonen av woke som handler om å se diskriminering i absolutt alt. Dette er noe folk i denne tråden nekter for at forekommer, men her har vi altså et klart og tydelig eksempel. Gleder meg allerede til argumentene om hvorfor det ikke teller. 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 7 hours ago, fokkeslasken said: Men... Var ikke dette påstanden da? At de som likte spillet fikk testnøkler. Jeg ser ikke hvordan dette motbeviser påstanden. Snarere viser dette at det var rett og du med flere her tar feil. Nei. Påstanden var at IGN gav spillet 9/10 fordi anmelderen var transseksuell. 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 6 hours ago, fredrik2 said: Saken har aldrig varit om hon er trans eller ikke. Saken har handlat om hon har dsd. Alltså hvis hon har xy kromosomer i första hand och i andra hand hvis hon har fördel av sina xy kromosomer. Et typisk eksempel på moving the goalpost… Dere er et oppkomme av eksempler på uærlige debatteknikker. 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 5 hours ago, fokkeslasken said: Hmm... Så ingen som ser enkelte trender i underholdningsprodukter kan ha meninger om dette uten å først ha fått dem fra amerikansk politikk? Når meningene er basert på idiotiske konspirasjonsteorier er det veldig lite trolig at de har kommer frem til disse meningene av seg selv… 4 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 5 hours ago, fredrik2 said: Precis alla kan ju se att det är en trend. Om man inte ser det är man blind. Sen är det ju också så att det är både en bra och ibland dålig trend som jag ser det. Sen vad man kallar det spelar vel alvarligt talat inte så stor roll. Hva er en trend? 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Sjørøver skrev (1 time siden): Han serverer alltid ordsalater. Vonde å lese og lite egentlig innhold. Spent på hvordan dette med dragon age utarter seg. Ser ut som steile fronter. Resten av Trump-supporterne har kommet, så koselig. Tror du Trump vil hjelpe mot Woke..? 4 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 2 hours ago, Gargantua said: Nei. Dette er en ordsalat av dimensjoner. Det gir faktisk ingen mening. Ta et skritt tilbake, og tenk deg hvis noen kom inn i denne tråden akkurat nå og så innlegget ditt. Det er helt uforstålig. Jeg synes det var ganske så lettforståelig så jeg tror nok problemet ligger hos deg, ikke innlegget. 4 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 31 minutes ago, Poppmunn said: Dette går under den definisjonen av woke som handler om å se diskriminering i absolutt alt. Dette er noe folk i denne tråden nekter for at forekommer, men her har vi altså et klart og tydelig eksempel. Gleder meg allerede til argumentene om hvorfor det ikke teller. Her har vi et typisk eksempel på at woke-kritikere ikke tåler meningsmangfold. Hva var det Johansen sa? "kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene." 3 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Red Frostraven skrev (8 minutter siden): Resten av Trump-supporterne har kommet, så koselig. Tror du Trump vil hjelpe mot Woke..? Jeg vet ikke, følger ikke med på amerikansk politikk. Det at du slenger rundt deg med sånt gjør at det mister sin betydning og slagkraft. 7 Lenke til kommentar
clevergecko Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Ordsalat, salat... Hmm, hvem spiser ikke salat? Trump. Det gjør han ikke, han spiser få av dem. Han bruker også få ord. Vent nå, han spiser ikke salat og bruker få ord. Hundefløyte? MAGA? McDonalds? Dæven, jeg har knekt koden! "Du er tilknyttet Trump, ja." 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå