DukeNukem3d Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober rabler skrev (6 minutter siden): Det de hyler woke om i underholdningsindustrien er kapitalisme. Woke selger jo ikke, så kapitalisme kan det ihvertfall ikke være. 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober DukeNukem3d skrev (13 minutter siden): Woke selger jo ikke, så kapitalisme kan det ihvertfall ikke være. Cod, fortnite er jo woke. Google det. 3 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober 14 minutes ago, rabler said: Den gjør jo ikke det. Det de hyler woke om i underholdningsindustrien er kapitalisme. Hverken mer eller mindre. Synes det blir alt for enkelt å si, selvom bedrifts-økonomi styrer mye gjennom ESG-rating, press fra investorer og de lenger oppe som ikke deltar i produksjoner, for å ha med inkludering (igjen, mest sannsynlig gode hensikter som står bak). Tids press i produksjon, plutselig utskifting av ledere hvor de må begynne på nytt osv. Samtidig, hvorfor ta ting som funker med stor fanbase over til noe de ikke vil se på, hvor er kapitalismen der ? 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Crooked Cracker skrev (1 time siden): Dette har vi trålet gjennom før Dere har ridd dere bekk fra spørsmålet ble,viten å svare. Spørsmålet mitt er hvor dere innbiller dere at ideologien eller kulturen dere kaller woke ble spredd fra. Gjennom hvilke kanaler, konkret, dere mener den ble spredt, i og med dere ser den over alt. 4 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober 35 minutes ago, Curuion said: Synes det blir alt for enkelt å si, selvom bedrifts-økonomi styrer mye gjennom ESG-rating, press fra investorer og de lenger oppe som ikke deltar i produksjoner, for å ha med inkludering (igjen, mest sannsynlig gode hensikter som står bak). Tids press i produksjon, plutselig utskifting av ledere hvor de må begynne på nytt osv. Samtidig, hvorfor ta ting som funker med stor fanbase over til noe de ikke vil se på, hvor er kapitalismen der ? Kapitalisme, dårlig ledelse, greed. Det er mange grunner og ingen enkle svare. Woke er derimot ikke en av svarene da det krever helt tåpelige konspirasjonsteorier om en skummel gruppe mennesker som har infiltrert underholdningsindustrien for å ødelegge den fra innsiden (uvisst av hvilken grunn) 🙄 2 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Red Frostraven skrev (1 time siden): Spørsmålet mitt er hvor dere innbiller dere at ideologien eller kulturen dere kaller woke ble spredd fra. Spiller forsåvidt ingen rolle hvem som startet faenskapet. Poenget er at vi har woke her og nå og de forsøker å kansellere både det ene og det andre. Det er jeg imot. 6 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Crooked Cracker skrev (3 timer siden): For de som krever at pizzeriaen skal endre menyen er det jo åpenbart at pizzaen ikke er appetittlig nok. Det gjelder alle mat. Ingen mat er appetittlig nok til å spise hver dag for mange folk som liker variety. Det gjør det dumt for en mat å ta det som en fornærmelse. eller kritikk 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober 1 hour ago, DukeNukem3d said: Spiller forsåvidt ingen rolle hvem som startet faenskapet. Poenget er at vi har woke her og nå og de forsøker å kansellere både det ene og det andre. Det er jeg imot. Vi har faktisk ikke det, men det er jo enkelt å være mot noe som ikke eksisterer da 😁 3 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober rabler skrev (3 timer siden): Hvilken massiv spredning? Dere må jo mange år tilbake i tid for å finne selv dårlige eksempler. Innflytelse via politikk, medie, presse, filmer, serier, spill, osv. Det er jo åpenbart at visse synspunkter blir fremsatt her, om en søker på woke så er det som regel i forbindelse med et woke-produkt eller krumspring. Red Frostraven skrev (2 timer siden): Dere har ridd dere bekk fra spørsmålet ble,viten å svare. Spørsmålet mitt er hvor dere innbiller dere at ideologien eller kulturen dere kaller woke ble spredd fra. Gjennom hvilke kanaler, konkret, dere mener den ble spredt, i og med dere ser den over alt. Det har jo naturligvis utartet seg fra mer liberale kretser, sikkert med gode intensjioer, og blitt en bevegelse som har spredd seg videre. Det er forøvrig ikke så interessant for jeg trenger ikke at dette brede tankesettet røskes ut ved røttene, jeg ønsker simpelthen at det tones ned i underholding jeg liker, samt slutter å problematisere meg for min hudfarge, eller hudfarge overhodet. Sånn sett kan de gjerne gi ut hundreogørten Dustborns (på eget budsjett) for min del. jjkoggan skrev (49 minutter siden): Det gjelder alle mat. Ingen mat er appetittlig nok til å spise hver dag for mange folk som liker variety. Det gjør det dumt for en mat å ta det som en fornærmelse. eller kritikk Det som er dumt er klage på at en pizzeria har får mye pizza. 2 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober (endret) Crooked Cracker skrev (9 minutter siden): Det som er dumt er klage på at en pizzeria har får mye pizza. De fleste pizzeria forstår at deres kunder kjeder seg hvis det finnes bare pizza og har mer enn bare pizza på deres meny Endret 22. oktober av jjkoggan 4 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober jjkoggan skrev (4 minutter siden): De fleste pizzeria forstår at deres kunder kjeder seg hvis det finnes bare pizza og har mer enn bare pizza på deres meny Det kommer an på stedet, noen mindre sjapper serverver kun pizza mens andre har mer på menyen. En bedre sammenligning, mens vi fortsatt koser oss med mat, er vel at noen drar på en Italiensk restaurant og klager på at det er for mye italiensk mat der. 4 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober (endret) AtterEnBruker skrev (11 timer siden): Du velger 100% selv å lese og poste i denne tråden av egen fri vilje. Overhodet ingen som tvinger deg. Hva handler denne tråden egentlig om? Det er jammen ikke til å bli klok på. Det ligger ikke under Politikk og det er det vel en grunn til. Bakgrunnen for tråden er vel at det er en OT-tråd for nedspamming av andre tråder med klaking over "woke" eller overdreven politisk korrekthet, som jeg ville kalt det i populærkulturen. Men har eskalert til en hissig sirkelargumentasjon om begrepet betydning og opphav og beskyldninger krydret med flammende retorikk og ubegripelig terminologier. Må jeg tilhøre en av disse "stammene" for å skrive noe her? Jeg observerer bare dette nøytralt med perspektiver fra virkelighetens verden utenfor nettdebatten og diverse ekkokammere som denne diskusjonen har sine opphav i og det forbløffer meg hvor oppslukt en del blir av dette. Til det vil jeg si noe til begge sider her. Først; de som klager over for mye "woke", så har alt en av- knapp. Folk har blitt bortskjemte på tilgang til populærkultur og det er mer tilgjengelig der ute av film,TV og spill fra tiår tilbake for enhver smak enn jeg rekker i løpet av min levetid. Dere skulle levd på 80-tallet med NRK-monopol og kanskje videoutleie i ny og ne. DA hadde de hatt noe å klage på da. Og Hollywood, come on. Det finnes film fra andre steder enn hyperkommersielle Hollywood. Og til de som er anti-anti-woke: er dette noe å henge seg opp i og bli vred over? At noen er misfornøyde med Hollywoodfilmer? Hvem bryr seg bortsett fra ingen. Om dere er så sosialt engasjerte som dere påstår finnes det vel viktigere ting enn å gå etter noen som tilbringer for mye tid med populærkultur? Det er ingen hemmelighet nazibevegelse vi snakker om. Dette er ikke politikk eller samfunnsdebatt. Det er klaging over "woke" på film og klaging over klaging på woke i film. Og ha, som en annen skrev tar jeg mye timeout fra denne diskusjonen. Akkurat som mange trenger "hvite dager" fea alkohol trenger enda flere analoge dager uten Internett. Frisk luft og god mat laget av ekte råvarer. Sa blir man mindre opphengt i og vred over bagateller. Endret 22. oktober av Morromann 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Crooked Cracker skrev (16 minutter siden): Det kommer an på stedet, noen mindre sjapper serverver kun pizza mens andre har mer på menyen. En bedre sammenligning, mens vi fortsatt koser oss med mat, er vel at noen drar på en Italiensk restaurant og klager på at det er for mye italiensk mat der. Så arbeidstedet vi snakker om er bare for hvite menn (italiensk restauranten er bare for italiensk mat), det er dumt å klage på noe som ikke burde i skje i et slikt arbeidsted. 3 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober jjkoggan skrev (5 minutter siden): Så arbeidstedet vi snakker om er bare for hvite menn (italiensk restauranten er bare for italiensk mat), det er dumt å klage på noe som ikke burde i skje i et slikt arbeidsted. En kan få andre retter, for eks burger eller pommes frites, på de fleste restauranter inkludert italienske. Poenget et at ikke bør bli overrasket eller forskrekket over at det meste er italiensk. 3 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Morromann skrev (17 minutter siden): Hva handler denne tråden egentlig om? Nå for tiden går det en del i matprat, woke og anti-woke sine veier er uransaklige. 4 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Crooked Cracker skrev (7 minutter siden): Nå for tiden går det en del i matprat, woke og anti-woke sine veier er uransaklige. Når jeg leser påstander om store reaksjonære Trump-innspirerte bevegelser i Norge må jeg jo som observatør fra utsiden spørre om hvem og hvor disse er. Angående mat, wok er jo godt. Ikke woke, men wok. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Crooked Cracker skrev (3 timer siden): En kan få andre retter, for eks burger eller pommes frites, på de fleste restauranter inkludert italienske. Poenget et at ikke bør bli overrasket eller forskrekket over at det meste er italiensk. Problemet med restauranten var at menyen var alltid det samme, ikke at det var italiensk mat. Kundene likte maten men ville ha noe nytt av og til hvis de skal spise der hver dag. Alle kokkene kom fra den samme regionen i Italia, kanskje noen fra en annen region kunne lage noe de ikke hadde tenkt på og fornøye de kundene som vil ha noe nytt av og til. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Crooked Cracker skrev (5 timer siden): Det har jo naturligvis utartet seg fra mer liberale kretser, sikkert med gode intensjioer, og blitt en bevegelse som har spredd seg videre. Så, absolutt ingenting konkret, ingen konkrete kanaler, hvor kanselleringskultur og alt det der er spredt fra..? Bare 'over alt hvor høyrepopulister sier det skjer og er en kultur'. --- Minner om at jeg kan vise til kilder for hvordan konspirasjonsteoriene deres har spredt seg, og hvert element av den etablert uten begrunnelse i virkeligheten. ...som ubegrunnet frykt for å bli kansellert selv om frykten ikke er reell... https://www.cjr.org/the_media_today/platform-bias.php ...det gis navn på noe som alltid har eksistert, slik at de disponert til å assosiere navn på hendelser med høyere forekomst enn det reelt er blir redde... for kanselleringskultur, og woke... https://www.nytimes.com/2020/12/03/t-magazine/cancel-culture-history.html ...hvordan det ikke er bias i de liberale journalistene sin dekning av saker i nyhetene... https://batten.virginia.edu/about/news/not-fake-news-major-study-finds-no-liberal-bias-media-there-are-other-problems# ...hvordan DEI ikke er venstresidens politikk men politisk nøytralt... og motstand mot den fundert i rasistiske idealer hos dem som sprer misinformasjon og motstand mot det... https://www.psypost.org/racism-underlies-negative-reactions-to-requests-for-dei-statements-according-to-new-research/ Hvordan høyrepopulister og dem som tar disse seriøst faller for konspjrasjonsteori på konspirasjonsteori, om LGBTQ, vitenskap (klima og evolusjon) woke, aviser, sensur... “Don’t confuse me with facts”—how right wing populism affects trust in agencies advocating anthropogenic climate change as a reality https://www.nature.com/articles/s41599-021-00930-7 --- Mens dere kan ikke vise til en fordømt dritt som ikke allerede er dekket av beviser for at det dere tror på er en konspirasjonsteori, som allerede var avklart å være det -- før dere falt for å tro på det. Som forestillingen deres om woke i seg selv. Men hey, mange unge nordmenn har falt for høyrepopulistisk propaganda, så det er ingen stor skam. 2 2 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober 14 hours ago, DukeNukem3d said: Jeg forstår ikke hvorfor du forsøker deg med denne bløffe gang på gang når alle i tråden når som helst kan gå inn i artikkelen og se at jeg har sitert han ordrett. "Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene." https://www.vg.no/nyheter/i/JQyAO4/raymond-johansen-tar-oppgjoer-med-woke Det har du helt rett i! Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Morromann skrev (7 timer siden): Men har eskalert til en hissig sirkelargumentasjon om begrepet betydning og opphav og beskyldninger krydret med flammende retorikk og ubegripelig terminologier. Må jeg tilhøre en av disse "stammene" for å skrive noe her? For hvis man klarer holde diskusjonen på det nivået, da slipper man ta tak i de problemene folk ser. Så det er ikke snakk om det er et faktum at enkelte ting skjer, men om man kan snakke om hvorfor og at grunnen ikke eksiterer, da eksisterer på magisk vis ikke resultatet heller. Som om man tar feil om hvorfor Norge ble invadert, da ble ikke Norge invadert. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå