Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Poppmunn skrev (3 timer siden):

Videoer er DUMT

Stort sett. Seriøse og objektive kilder kan gå til nøden.

Man kjennetegner dem ved at de ikke forteller hva de mener overhode, forteller den hele og fulle sannhetenmed kilde på hver påstand, og ikke vrir på fakta og forsøker ikke å tolke utsagn.

Jeg pleide å se The Critical drinker, og var medforstått at alt tullet han sier er tull -- som syndene til Cinemasins, the ironi fra Onion eller the Babylon Bee. I motsetning til cinemasins så gjør han det vanskelig å se hva som er legitim kritikk, og ha som er spøk/agenda.

Som the Babylon Bee, så sparker han bare en vei med den ubegrunnede 'morsomme' delen av kritikken.

Folk som er på venstre side synes krtikken hans er morsom og ser ham fordi hva han sier er dust.

Andre ser på den useriøse delen av kritikken hans som seriøs, uten å ta inn over seg at han spillet en karakter.

På et tidspunkt ser han ut til å ha akseptert sin rolle som spreder av misinformasjon, fordi hatet han skaper skaper engasjement og reklameinntekter.

Han, Nerdrotic, the Quartering og en rekke andre aktører faller i samme kategori. Gateway-drug til høyrepopulistisk tankegods.

Sitat

Artikler, grafer

Artikler fra seriøse aktører som faktisk står for hva de sier, og taler fra et faglig standpunkt og bakgrunn, med fokus på objektivitet, er bra.

Sitat

og reddit posts er BRA

Sjeldent, men av og til.

Som med forum så finnes seriøse og useriøse underforum. Når noen seriøse slike, som AskHistorians, ExplainLikeImFive et cetera kompilerer informasjon, så er det urederlig å sitere dem eller kildene deres uten å lenke til posten.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (4 timer siden):

Ok, hvis jeg poster alle argumentene mine som 20 min videoer "woke" videoer, lover du å sette av et par timer hver dag til å se disse da? For det kan jeg godt gjøre. Men da må love å du se de og gi et svar på 100 av argumentene fremstilt i videoen ;)

Personlig har respekterer jeg tiden min mer enn å se lange anti woke video essays, men kanskje du ikke gjør det for "woke" video essays?

Samme hva du mener står for argumentene dine. Så om du har gode og konsise videor som viser argumentet ditt, kjør på. Så får jeg se så mye jeg gidder, forventer ikke noe av noen her :)

Men hva er det du vil vise? 

Jeg er ikke interessert i at DEI ikke er woke, og dette med hvor woke kommer fra. Da det har ikke noe med saken, om hva jeg kaller woke :)

Men hvis du har en video som viser hvordan disney med SW, ikke har en agenda med DEI. Selv om de sier så i intervjuer. Så kan jeg lytte jeg. 

Og om du har en video som tar for seg hvordan byråer som SBI, BlackRock ikke pusher en agenda om at man trenger BRIDGE, og DEI. Så gjerne det og :)

Eller en annen innfallsvinkel..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (13 minutter siden):

Yay! Nå kan man få masektomi-arr på karakteren sin i et rollespill satt i en middelalderfantasiverden. Wokeness blir mer og mer ekstremt, og mer og mer mainstream. Bioware er ikke et mini-firma. Vel, de vil bli det snart, da.

Kilde: https://www.them.us/story/top-surgery-scars-dragon-age-the-veilguard-character-creator

1.jpg

Yep, det ser ikke bra ut på denne fronten. Lag din egen karakter har og klare begrensninger. Ingen stor rumpe og bryst, hvor inkluderende DEI er.. Men høres ut som at gameplay, grafikk og annet er veldig bra. Så kanskje en god lakmus test for å se om DEI begrensningene, ikke er noe fans ønsker i Dragon Age. Fans har tross alt ventet et tiår.

Luke Stephens om Dragon Age har en god nøytral og kritisk til spill han ser på, etter mine mening. Så han har ikke fokus på DEI aspektet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
23 hours ago, fokkeslasken said:

Slikt betyr gjerne at man snakker forbi hverandre. Da går det an å forsøke rette det opp. Ingen er tankelesere, tross alt. Klart det er lettere å bare slå seg til ro med at de man diskuterer med er tette i nøtta, men det er sjeldent tilfellet og fryktelig lite konstruktivt.

Jeg finner det påfallende at eksemplene er så ekstreme at de ender i det idiotiske. Det finnes et helt hav av varianter mellom  slike ytterpunkter og dermed blir eksemplene helt verdiløse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
23 hours ago, Gargantua said:

Jeg skjønner ikke hva du babler om. Du sa at hvem som helst kan lage en historie satt i Tolkiens univers. Det er jo objektivt feil. Du bare fossror.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med elementær forståelse. Hvem som helst kan lage en historie satt til Tolkiens univers. Trademark gjør dette litt mer komplisert enn det burde være, men mange av disse trademarkene de har registrert er helt verdiløse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
22 hours ago, Lush said:

Her er litt ved til diskusjonen, eller informasjon. Hvor en liten YT tar et åpent og kritisk titt på Concord, og du kan se kildene han bruker. Og her nevner han litt om det dere påpeker, at DEI og Woke er ikke det samme. Men sier og at woke er blitt et samlebegrep, som er konteksten jeg har påpekt når vi her snakker om woke i moderne underholdningsindustri.

Husk dette er bare hva som ble funnet for Concord, med det tar for seg trenden i industrien.

Was Concord actually infected with DEI or is it something else?

Vil si det viser godt, hvordan Concord ble som det ble, og hvordan Sony/studio ikke så dette komme.

Det er femten minutter jeg aldri får tilbake. Beklager, men det der er noe av det dummeste jeg noen gang har sett!

Her er et eksempel på hva han synes er problematisk:

Firewalk is building a world-class, next-generation game studio where people come first. We believe in building a more sustainable approach to game development. For us, setting a high-quality bar, creating something extraordinary, and treating each other with trust and respect go hand-in-hand.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor de tar det fra. Det er helt bortenfor all fornuft.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Lush skrev (14 timer siden):

Vel hva er det vi får servert over her da,(Reds og atter sine innlegg) 'troverdige' kilder om en konspirasjon om en konspirasjon.. med fine grafer og tegninger :D

Og videoen viser kildene sine, som man kan verifisere selv og gjøre opp sin egen mening. Så det er helt innenfor :)

tror du virkelig noen gidder å se det du poster? Eller er det bare for anti woke folket?

Ikke innafor er det, video som argument har blitt fjernet mange ganger av moderatorene.  

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 timer siden):

Jeg finner det påfallende at eksemplene er så ekstreme at de ender i det idiotiske. Det finnes et helt hav av varianter mellom  slike ytterpunkter og dermed blir eksemplene helt verdiløse.

Da er jo hensikten oppnådd, altså at du kan føle hvor idiotisk mange føler hva som skjer i dagens underholdningsverden. For det er regelrett slik mange føler det, at det er som om Barbie skulle ha fått en god del eksplosjoner.

At du (og de som skaper de greiene) ikke forstår det slik eller kan fatte at det kan oppfattes slik er jo bare en del av problemet.

En analogi kan være at mange ateister sier det å tro på Gud er som å tro på julenissen. Kristne syntes sammenligningen er idiotisk. Litt som du syntes én av de idiotiske tingene ikke er idiotisk.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 7
Lenke til kommentar
1 hour ago, PgUp said:

tror du virkelig noen gidder å se det du poster? Eller er det bare for anti woke folket?

Ikke innafor er det, video som argument har blitt fjernet mange ganger av moderatorene.  

Videoen er et godt eksempel på hvor langt inn i konspirasjonsteorier det er mulig å vikle seg. Helt vanlige og positive fremstillinger av eget selskap på egne nettsider blir lest opp og i ramme alvor presentert som noe negativt. Det blir aldri forklart hvorfor, for dette er jo noe vi alle vet 🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (7 timer siden):

Det er femten minutter jeg aldri får tilbake. Beklager, men det der er noe av det dummeste jeg noen gang har sett!

Her er et eksempel på hva han synes er problematisk:

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor de tar det fra. Det er helt bortenfor all fornuft.

Nå er basis, et intervju med skaperen av Concord som ikke kunne skjønne hvordan spillet kunne failed så enormt mye. En ting er at spillet hadde en inngangspris, men det var en gratis beta. Og ikke et par tusen engang.. 

Og etter denne videoen, så har folk som kjenner utviklere i selskapet. Snakket om en 'toxic positivity' kultur, hvor negativ feedback ble hysjet ned. Kan selvsagt ikke bekreftes men det støtter antagelsen i denne videoen. Når BRIDGE selskaps kultur blir brukt feil.

Så ja, det kan bli problematisk med en positivitet kultur, en ja kultur i et selskap. Da kommer ikke kritiske spørsmål opp i lyset. Og man får ikke oppdaget eventuelle problemer i utviklingen. Som at ingen vil ha DEI, og karakterene de laget var uinteressante.

Men som sagt, var bare litt ved, så bra det kunne fyre deg opp :) og igjen, folk kan ta det de vil ut dette. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (5 timer siden):

Helt fritt, som sagt forventer ikke noe av noen :) Moderator får gjøre som de vil, du får flagge. Ikke mitt bord.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (10 timer siden):

Yay! Nå kan man få masektomi-arr på karakteren sin i et rollespill satt i en middelalderfantasiverden. Wokeness blir mer og mer ekstremt, og mer og mer mainstream. Bioware er ikke et mini-firma. Vel, de vil bli det snart, da.

Kilde: https://www.them.us/story/top-surgery-scars-dragon-age-the-veilguard-character-creator

1.jpg

Hva er galt med det..? Påvirker det kvaliteten på spillet..? Hvordan da?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Red Frostraven said:

Hva er galt med det..? Påvirker det kvaliteten på spillet..? Hvordan da?

Hvorfor skal man operere bort brystene i en fantasiverden hvor shapeshifters og magi er vanlig?  Det er åpenbart for å pushe en agenda om at transing er normalt og bør være normalt. Det er å current-day'e et fantasispill satt i en middelalderverden. Corinne Busche  - regissøren for spillet - ble født gutt, men identifiserer seg nå som kvinne. Det er helt åpenbart at Busche sin agenda siver gjennom og ut til spillerne for å normalisere en kontroversiell og betent problemstilling. I et fantasispill som skal være eskapistisk. Barn som spiller dette spillet vil kanskje tenke "Hm, hva er disse arrene?" og så google "top scars" og "mastectomy" og tenke at det er helt normalt å ville skamfere kroppen sin for å "endre kjønn". Vi vet at operasjoner for kjønnsbekreftende behandling - som det så fint heter - har eksplodert i omfang de siste årene. Det er nettopp på grunn av saker som dette. Masektomi-arr i et dataspill om drager og magi. Det er ikke bare umusikalsk, det er forrykt.

Kilder:

https://www.abc.net.au/news/2018-09-20/childhood-demand-for-biological-sex-change-surges-to-record/10240480

https://www.thegamer.com/dragon-age-4-new-game-director-transgender/

https://www.channel4.com/news/factcheck/factcheck-qa-how-many-children-are-going-to-gender-identity-clinics-in-the-uk

1.jpg

images.jpg

2.jpg

Endret av Gargantua
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (22 minutter siden):

Hvorfor skal man operere bort brystene i en fantasiverden hvor shapeshifters og magi er vanlig? 

Er virkelig trygg, stabil, permanent transmutering vanlig og billig i Dragon-age universet?

Gargantua skrev (22 minutter siden):

Det er åpenbart for å pushe en agenda om at transing er normalt og bør være normalt. Det er å current-day'e et fantasispill satt i en middelalderverden.

Det er for å la spillere spille som karakterer som representerer dem, for å unnslippe virkeligheten, hvor det finnes hauger av drittsekker og aktivisert som er anti-trans og anti-LGBT.

Som Matt Walsh og Jordan Peterson, bare for å nevne et par.

Og det er egne tråder for temaet du kan lese, det tar ekstremt lang tid å forsøke å forklare folk hva som har skjedd i helsevesenet de siste 15 årene.
Den korte historien:
Det har lenge vært klar at det å være trans eller ikke-binær ikke var en vrangforestilling.
Samtidig så var det regnet som en vrangforestilling, feilaktig, som bar med seg en rekke ulemper for dem som er trans eller ikke-binære -- blant annet at de i praksis måtte bevise at de var varig sinnsyke for å få hjelp. Som gjorde at de måtte late som om de hadde vrangforestillinger om at de var motsatt kjønn for å tekkes psykiatrien sine ubegrunnede ufaglige antagelser/vrangforestillinger om at transpersoner og ikke-binære har vrangforestillinger.

https://www.bbc.com/news/health-48448804

Resten av posten din er bare idioti og fordommer.

17%, nesten 1 av 5 gamere og nerder er LGBTQ.
https://www.gamesindustry.biz/study-finds-17-of-active-gamers-are-lgbtq

...mens 2% av historier og karakterer involverer LGBTQ karakterer eller historieelementer.

Transpersoner er overrepresentert i gaming, nettopp fordi det er en flukt fra virkeligheten og fordommene de møter eller risikerer å møte fra idioter og drittsekker med en gang de går ut døren -- og problemer de sliter med på grunn av aktivisme rettet mot dem som gruppe, fra folk som Matt Walsh og Jordan Peterson og praktisk talt hele anti-Woke/anti-LGBT-bevegelsen.

Rollespill er spesielt populært blant transpersoner, da de kan spille karakterer uten å forholde seg til fordommer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Er virkelig trygg, stabil, permanent transmutering vanlig og billig i Dragon-age universet?

Det er for å la spillere spille som karakterer som representerer dem, for å unnslippe virkeligheten, hvor det finnes hauger av drittsekker og aktivisert som er anti-trans og anti-LGBT.

Som Matt Walsh og Jordan Peterson, bare for å nevne et par.

Og det er egne tråder for temaet du kan lese, det tar ekstremt lang tid å forsøke å forklare folk hva som har skjedd i helsevesenet de siste 15 årene.
Den korte historien:
Det har lenge vært klar at det å være trans eller ikke-binær ikke var en vrangforestilling.
Samtidig så var det regnet som en vrangforestilling, feilaktig, som bar med seg en rekke ulemper for dem som er trans eller ikke-binære -- blant annet at de i praksis måtte bevise at de var varig sinnsyke for å få hjelp. Som gjorde at de måtte late som om de hadde vrangforestillinger om at de var motsatt kjønn for å tekkes psykiatrien sine ubegrunnede ufaglige antagelser/vrangforestillinger om at transpersoner og ikke-binære har vrangforestillinger.

https://www.bbc.com/news/health-48448804

Resten av posten din er bare idioti og fordommer.

17%, nesten 1 av 5 gamere og nerder er LGBTQ.
https://www.gamesindustry.biz/study-finds-17-of-active-gamers-are-lgbtq

...mens 2% av historier og karakterer involverer LGBTQ karakterer eller historieelementer.

Transpersoner er overrepresentert i gaming, nettopp fordi det er en flukt fra virkeligheten og fordommene de møter eller risikerer å møte fra idioter og drittsekker med en gang de går ut døren -- og problemer de sliter med på grunn av aktivisme rettet mot dem som gruppe, fra folk som Matt Walsh og Jordan Peterson og praktisk talt hele anti-Woke/anti-LGBT-bevegelsen.

Rollespill er spesielt populært blant transpersoner, da de kan spille karakterer uten å forholde seg til fordommer.

Så da har vi etablert at det er en agenda i enda en franchise, men du synes det er greit.

Vel fans synes ikke dette er greit, og gamere vil ikke ha dette fokuset i spill seriene sine. Det er helt legitimt at fans klager på endringer, som at en minoritet ønsker å endre på eksisterende titler. Men de får lage egne spillserier. Ikke drive woke agenda, i kjære spillserier.

Nå risikerer de heller at hele spillet failer, og det blir ikke noe for noen. Dette kan og koste hundrevis av mennesker jobbene sine. Hvis det ikke når salgstallene som trengs for minimum å gå i null. Mest sannsynlig også slutten for Bioware selv, etter de siste fiaskoene med Anthem og Andromeda.

Vi får se nærmere launch, om hvor suksessfullt igjen det er å lage noe for alle i etablerte franchiser. Om det er i hele tatt mulig, når det blir på overdrevet og påtvunget.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (4 timer siden):

Hvorfor skal man operere bort brystene i en fantasiverden hvor shapeshifters og magi er vanlig?  Det er åpenbart for å pushe en agenda om at transing er normalt og bør være normalt. Det er å current-day'e et fantasispill satt i en middelalderverden. Corinne Busche  - regissøren for spillet - ble født gutt, men identifiserer seg nå som kvinne. Det er helt åpenbart at Busche sin agenda siver gjennom og ut til spillerne for å normalisere en kontroversiell og betent problemstilling. I et fantasispill som skal være eskapistisk. Barn som spiller dette spillet vil kanskje tenke "Hm, hva er disse arrene?" og så google "top scars" og "masectomy" og tenke at det er helt normalt å ville skamfere kroppen sin for å "endre kjønn". Vi vet at operasjoner for kjønnsbekreftende behandling - som det så fint heter - har eksplodert i omfang de siste årene. Det er nettopp på grunn av saker som dette. Masektomi-arr i et dataspill om drager og magi. Det er ikke bare umusikalsk, det er forrykt.

Kilder:

https://www.abc.net.au/news/2018-09-20/childhood-demand-for-biological-sex-change-surges-to-record/10240480

https://www.thegamer.com/dragon-age-4-new-game-director-transgender/

https://www.channel4.com/news/factcheck/factcheck-qa-how-many-children-are-going-to-gender-identity-clinics-in-the-uk

1.jpg

images.jpg

2.jpg

I tilfellet du ikke er klar over det så tolkes den eksplosive oppgangen som at folk (barn) ikke er undertrykt lengre og kan endelig leve ut noe som har vært undertrykt gjennom hele historien. De ser altå ikke på det som at de har påvirket noen, men heller at de har frigjort de undertrykte. Så lenge dette er den gjengse holdningen vil slik eksponering bare øke, for de ser på det som en frihetskamp.

Det eneste som kommer til å stoppe denne påvirkningen av barn er når det begynner å skade dem økonomisk, som betyr at det må begynne å økonomisk påvirke de som betaler for at slikt skal være med. Det er tross alt ingen hemmelighet at det er det som skjer. Sweet Baby utbasunerer det jo ikke, men det er ingen hemmelighet at de betaler millioner for hvert spill som har slikt, og med det kan utgiverene tåle endel svake tall. Så har man folk som BlackRock som kaster enorme summer inn i dette, med krav heftet ved pengene. BlackRock som henter penger fra andre markeder, og har en enorm kapasitet til å tåle tap i dette ene segmentet.

Mange syntes det er fint at endel utgivere som driver med slikt går dårlig og må nedskalere og/eller stenge dørene, men det gir jo bare de gjenværende større markedsandel, så det er et spørsmål om pengesekkene som sitter bak blir tom før folk ikke har andre valg enn å spille propagandaspill om de vil spille noe i det hele tatt.

Det fine med dataspill er selvfølgelig at man trenger ikke et kjempefirma for å lage et spill, så det er vanskelig å se at det er veien det går når man kan lage spill for nesten ingen penger om man har kunnskapen og tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, fokkeslasken said:

I tilfellet du ikke er klar over det så tolkes den eksplosive oppgangen som at folk (barn) ikke er undertrykt lengre og kan endelig leve ut noe som har vært undertrykt gjennom hele historien. De ser altå ikke på det som at de har påvirket noen, men heller at de har frigjort de undertrykte. Så lenge dette er den gjengse holdningen vil slik eksponering bare øke, for de ser på det som en frihetskamp.

Jeg vet dette, og har hørt den argumentasjonen hundre ganger. Men jeg kjøper den ikke.

1bb2cbb46d211ecb8e4377e61132328b7ca6704f1723fd493d38c82eab7bd8d2_1.jpg

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...