uname -i Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni (endret) sofiemyr skrev (10 minutter siden): Ja jeg har skjønt at det er ditt svar på alt - hva med å svare på noen av de seriøse postene jeg hadde om samme problemstillinger i feks Asia? Eller koster det for mye å sjekke fakta? Nei, jeg ønsker å få svar på spørsmålet. Alle andre i verden utenom den krakilske anti-woke subkulturen bare velger å se noe annet om det er noe man ikke liker. Man vier ikke livet sitt til å få det fjernet, enten det er film eller bøker som finnes på biblioteket. Det er en abnormal oppførsel rett og slett. Endret 17. juni av uname -i 6 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni Kjøleskap skrev (4 minutter siden): Så da de byttet ut de syv dvergene med "vanlige" folk av politisk korrekte årsaker var det altså ikke woke, men et forsøk på å tjene mer penger? Det gir ihvertfall ikke mening. De er veldig woke men samtidig gjør de ting som live Mulan der de lot de fæle skurkene være uigurer og samarbeidet med ansatte i konsentrasjonsleire. 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni 8 minutes ago, Kjøleskap said: Så da de byttet ut de syv dvergene med "vanlige" folk av politisk korrekte årsaker var det altså ikke woke, men et forsøk på å tjene mer penger? Det gir ihvertfall ikke mening. Du snakker nå om filmen som ikke er kommet ut enda og som ingen har sett antar jeg? Dette er jo typisk for det jeg mener er anti-woke idioti. Man henger seg opp i og lager store poeng av idiotiske detaljer som ingen egentlig bryr seg om. Peter Dinklage fikk mye kritikk av andre kortvokste skuespillere etter uttalelsene sine og Disney har konsultert med representanter for kortvokste før de gjorde endringer i casten. Det gjenstår uansett å se hvordan resultatet blir, men dere anti-woke er jo klarsynte skjønner jeg… 🙄 Det er forøvrig ingen kortvokste dverger i Ringenes Herre heller. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kjøleskap Skrevet 17. juni Populært innlegg Del Skrevet 17. juni Ja, at ikoniske og folkekjære karakterer ble forandret til noe helt ugjenkjennelig er idiotiske detaljer som ingen egentlig bryr seg om 🤣 7 1 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni (endret) 24 minutes ago, Kjøleskap said: Ja, at ikoniske og folkekjære karakterer ble forandret til noe helt ugjenkjennelig er idiotiske detaljer som ingen egentlig bryr seg om 🤣 Dverger fra tyske folkeeventyr har faktisk ikke noe til felles med kortvokste. Dvergene i Disneys tegnefilmversjon har heller ikke noe til felles med kortvokste. Kortvokste liker ikke bli kalt dverger og liker enda mindre å bli sammenlignet med de mytologiske skikkelsene fra folkeeventyrene og Tolkien. Kortvokste skuespillere er ikke mer glad i typecasting enn det for eksempel kinesiske skuespillere er (ref. Michelle Yeoh) Dette er, som vanlig, et ikke-problem. Endret 17. juni av rabler 2 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni uname -i skrev (39 minutter siden): Nei, jeg ønsker å få svar på spørsmålet. Alle andre i verden utenom den krakilske anti-woke subkulturen bare velger å se noe annet om det er noe man ikke liker. Man vier ikke livet sitt til å få det fjernet, enten det er film eller bøker som finnes på biblioteket. Det er en abnormal oppførsel rett og slett. Og her tildeler du meg en rekke egenskaper og meninger som jeg aldri har hatt og aldri kommer til å få… Jeg er helt enig i at mye av det som skjer i usa er tullete beyond - men synes også at det er likeså tullete at mennesker identifiserer seg som katter og forventer behandling hos veterinær etter å ha spist kattemat… Igjen - denne kulturelle beskyttelsen vi opplever og kritiserer i denne tråden er MYE mer tydelig i Asia - det aksepterer vi uten diskusjon? 4 1 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni rabler skrev (2 minutter siden): Dverger fra tyske folkeeventyr har faktisk ikke noe til felles med kortvokste. Dvergene i Disneys tegnefilmversjon har heller ikke noe til felles med kortvokste. Kortvokste liker ikke bli kalt dverger og liker enda mindre å bli sammenlignet med de mytologiske skikkelsene fra folkeeventyrene og Tolkien. Kortvokste skuespillere er ikke mer glad i typecasting enn det for eksempel kinesiske skuespillere er (ref. Michelle Yeoh) Dette er, som vanlig, et ikke-problem. Ikke helt sant… 2 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni Disneys CEO Bob Iger sa selv etter konflikten med investor Nelson Peltz i april at Disney har vært for politiske, at prioriteten må være underholdning, og lovet bedring, og det har også flere tidligere ledende sentrale Disney-folk sagt. Men jeg skjønner jo at noen her blir forvirret om de tror at alle som bruker ordet woke er høyreekstreme. Det virker som om noen også blir trigget av ord, som om man sa N-ordet eller no. Dere kan jo bare mentalt erstatte "woke" med "venstreradikal identitetspolitikk" hvis det støter dere så fælt. 6 1 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni 46 minutes ago, uname -i said: Nei, jeg ønsker å få svar på spørsmålet. Alle andre i verden utenom den krakilske anti-woke subkulturen bare velger å se noe annet om det er noe man ikke liker. Man vier ikke livet sitt til å få det fjernet, enten det er film eller bøker som finnes på biblioteket. Det er en abnormal oppførsel rett og slett. Vil du si det normalt å vie livet sitt til å slette hvite, heterofile menn fra kulturhistorien og historien? Folk flest er faktisk drittlei. Du har rett i at de velger å se andre veien. Men det er fordi de ikke gidder å krangle. Så her gjelder det å ha litt selvinnsikt. De fleste av oss som overhodet rører dette i denne tråden, er imot systemisk diskriminering fra begge sider - og vi er bare kanarifuglene i kullgruva. Det er så vidt jeg har fått med meg heller ingen av oss som er høyreekstreme. Vi er stort sett bare normies som er luta lei, og tilfeldigvis også liker å diskutere. Det er dog begrenset hvor mye energi jeg gidder å legge inn i å diskutere med folk som nekter å forholde seg til ordboksdefinisjoner. Det er en grunn til at nesten alle tidligere populære og suksessrike franchiser underleverer, og at selv generasjon Z og Alfa velger å gå tilbake og se serier, film og spille spill som er laget for 5-10-20 år siden, som aktivister og aktivistjournalister nå om dagen mener er "rasistisk", "homofobiske, "transfobiske" osv. som Friends, Big Bang Theory og andre ting. 5 1 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni 4 minutes ago, Brother Ursus said: Vil du si det normalt å vie livet sitt til å slette hvite, heterofile menn fra kulturhistorien og historien? Selvsagt ikke og det er det heller ingen andre som mener - eller gjør. 5 minutes ago, Brother Ursus said: Folk flest er faktisk drittlei. Du har rett i at de velger å se andre veien. Men det er fordi de ikke gidder å krangle. Så her gjelder det å ha litt selvinnsikt. De fleste av oss som overhodet rører dette i denne tråden, er imot systemisk diskriminering fra begge sider - og vi er bare kanarifuglene i kullgruva. Det er så vidt jeg har fått med meg heller ingen av oss som er høyreekstreme. Vi er stort sett bare normies som er luta lei, og tilfeldigvis også liker å diskutere. Det er dog begrenset hvor mye energi jeg gidder å legge inn i å diskutere med folk som nekter å forholde seg til ordboksdefinisjoner. Du representerer ikke folk flest og som sagt så dekker ikke den ordbokdefinisjonen din det du tror den dekker… 10 minutes ago, Brother Ursus said: Det er en grunn til at nesten alle tidligere populære og suksessrike franchiser underleverer, og at selv generasjon Z og Alfa velger å gå tilbake og se serier, film og spille spill som er laget for 5-10-20 år siden, som aktivister og aktivistjournalister nå om dagen mener er "rasistisk", "homofobiske, "transfobiske" osv. som Friends, Big Bang Theory og andre ting. Det er mange grunner. Ingen av dem er "woke". Det er også fullt mulig å være laget i en annen tid og dermed være rasistisk, transfobisk og/eller homofobisk osv og fremdeles være bra (som regel med forbehold). 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Frode789 Skrevet 17. juni Populært innlegg Del Skrevet 17. juni (endret) rabler skrev (23 timer siden): The Withcer er ikke woke. Jeg synes The Withcer var veldig bra. Okei, jeg biter på... Med dette innlegget så viser du hvor lite du vet om Witcher, og hvor lite du følger med i dagens media. 😅 Brukernavnet er forøvrig veldig passende. Witcher TV serien er søppel (sesong 1 var tålelig bra, men med underliggende problemer som er symptomatisk for mange serier idag, som blant annet Rings of Power) OG den er ekstremt woke. Så det er ting som er klassisk woke, og andre ting som bare er elendig arbeid, mer uavhengig av hvor woke serien er. Derimot så viser de siste årene at disse to ofte går i ett, som er typisk for de store organisasjonene som prioriterer å ansette/forfremme aktivister med "riktig" rase, gender identity, enn basert på kvalifikasjoner. Hvite menn er ut, med mindre du er av de "moderne" hvite menn eller (spesielt) eldre hvite kvinner, som hater seg selv og sitt opphav. Og her er det ikke snakk om å lage noe nytt, for dette har de ikke kvalifikasjoner eller dybde til å klare. Så da er arbeidsflyten slik: 1. De tar kjente og kjære IPer, og stapper inn sin agenda og elendige "kreative" arbeid. 2. Så flopper det som regel, noen hardere enn andre. Det er ikke dyb karakter utvikling eller fokus på god historiefortelling. Det er Don't Ask Questions, Just Consume Product and Then Get Excited for Next Products. 3. Serieskaper og skuespillere skylder på hvite menn som er bigots og rasister for at de ikke ser på, eller kritiserer det, selv om kritikken er konstruktiv. (det kom mye nyttig tilbakemeldinger etter Witcher S01, og serieskaper lovde mye, som jo for hver sesong viste seg å være totalt bullshit). 4. "Etablert media" er kjøpt og betalt, støtter alltid woke tv serier eller filmer. Dette fordi organisasjonene har disse i balletak, og hvis de ikke spiller på lag så mister de early access. Dette gjelder også innenfor spill industrien. Ref. Acolyte, She Hulk, Rings of Power og så videre. Legg merke til disse trendene: 5. Er det tålelig nok seere, så kommer en ny sesong med enda hardere DEI fokus (ref. Witcher S01-S02-S03). Hvis ikke, cancel it. 6. Gå til punkt 1 igjen. Som en så godt sa på Reddit angående Wheel of Time TV-serien, som er "basert" på bøker han synes er veldig bra.. Jeg synes det var passende, og du finner dette igjen overalt: Sitat Writers removing content and adding their own shit - check. Much more story focus on the women - check Women are ramped up in power men are ramped down -check Most white men are morons or evil - check Huge budge but everything ends up looking cheap - check Male characters get way less to do - check Horrible script written by talentless hacks - check Strange diversity crammed in on places where it makes no sense - Check Så mer tilbake til spesifikt Witcher: - Totalt fraværende forståelse av verdenen og tidsperioden bøkene er satt i, og ikke respekt for kildematerialet. En av skribentene som var i the writers room sa selv at det var folk der som aktivt mislikte kildematerialet. Hva betyr det i praksis? Jo da vil jo de gjøre alt de kan for å endre ting slik at det skal passe deres egen agenda som aktivist, og undergrave materialet det skal være basert på. Politisk agenda og identitetspolitikk er i høysetet, ikke fokus på å gjengi god kvalitet på screenplay. Fantasiverden som forøvrig er sterkt inspirert av medieval era Polen, og dens nærområder, mao. slavic. Jo det betyr at det var samfunn som var bygd opp av primært en bakgrunn, spesielt på bygdene. Europa var ikke et stort multikulturelt down-town Los Angeles anno 2020. Hvis du ikke følger dette, så fjerner du realisme og integritet fra gjenskapningen. Allerede der så ryker serien rett ut, når de putter inn sorte folk i små bygder som Blaviken. Fordi i dagens media skal ALT være diverse, med mindre alle skal være sorte. Drit i historisk setting, geografisk område, hvordan karakterene ser ut i kildematerialet, har ingenting å si. - Attention to detail: I Ringenes Herre filmene eller tidligere sesonger av Game of Thrones så ble det brukt utrolig tid på detaljer til folk fra visse steder, at armor, house sigils og dens befolkning passet tematisk inn der de skulle komme fra. Klima og stil passet inn, slik at man med en gang visste hvor man var. TV serien til Witcher, der ser alt slapt og fake ut. Ting ser ut som det kommer fra Hollywood production factory, ikke at det faktisk passer inn i Slavic region. Igjen, ikke så rart når dette er folk som ikke spesielt glad eller kjent med fantasiverdenen det er basert på. - Race swap vilkårlig på karakterer: Bla. Yennefer, og Fringilla, men er så klart mange flere. Det er litt komisk (tragisk), da det jo egentlig er slik at Henry blir tiltrukket til Fringilla nettopp fordi hun minner han så mye om Yennefer. Fringilla er kusina til Anna Henrietta, hvit familie. Ah who cares. Er dette essensielt for historien? Nei, men det er bare isolert ETT eksempel på hvordan ting endres på hele tiden uten hensyn til kildematerialet. Så de putter inn sorte her og der uten at det gir noen mening, både for region eller familie eller noe som helst. Legg merke til at diversity = black. Europa har mye forskjellige bakgrunner og særtrekk (Nordisk, Øst Europeisk osv), men det er sort eller ikke som gjelder for å check that box. - Yennefer. Hvis du legger merke til Laurens intervjuer og Twitter-innlegg, er det et faktum at Netflix Yen er hennes selvinnsatte feminisme-girlboss-fantasi. Hun sa tydelig at Yen var hennes mest favorittkarakter, og hun ønsket at hun skulle være hovedpersonen i The Witcher-showet mer enn Geralt. Og de som sa imot av fansen, nei det er bare dine typiske toxic men på Twitter. Gjennom sesongene er det mange ganger Lauren forsøkte å sette Geralt på sidelinjen og gjorde det til et Yennefer-fokusert show. Mange Geralt & Ciri-øyeblikk i sesong 2 ville ikke ha kommet til showet hvis Henry ikke hadde gjort opprør mot Lauren for å beholde disse scenene. Geralt var bare et fanservice-verktøy for showrunners og forfattere, de bruker actionscenene hans for å underholde spill fansen, og får ham til å kle av seg klærne flere ganger for å lokke det kvinnelige publikummet, og det er grunnen til at Henry sa at han ikke ønsket å strippe og gjøre sexscener i dette showet lenger. For Henry var showet en mulighet til å bringe de fantastiske Witcher-historiene til live action for massen å sette pris på det. For Lauren var det bare et verktøy for henne å lage en fanfiction-feminisme-jentesjefhistorie med seksuell fantasy for homofile menn. I could go on and on, men har ikke noe å si, siden du bare kommer til å deflektere eller komme med nonsense unnskyldninger. Endret 17. juni av Frode789 7 3 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni (endret) Brother Ursus skrev (52 minutter siden): Vil du si det normalt å vie livet sitt til å slette hvite, heterofile menn fra kulturhistorien og historien? Det er det heller ingen som prøver å gjøre. Du må slutte å innbille deg ting. Brother Ursus skrev (52 minutter siden): Det er så vidt jeg har fått med meg heller ingen av oss som er høyreekstreme. Det er du som i flere innlegg har skrevet at transer er syke i hodet. Det er hatretorikk som fører til hatkriminalitet. Og flere av anti-woke-kompisene dine er helt klart høyreekstreme. Som han som postet memes av en anti-semitt og rasist som heldigvis ble stoppet. Du kan late som hva du vil, men mye av det du forfekter går rett hjem i koko-MAGA. Brother Ursus skrev (52 minutter siden): Det er en grunn til at nesten alle tidligere populære og suksessrike franchiser underleverer, og at selv generasjon Z og Alfa velger å gå tilbake og se serier, film og spille spill som er laget for 5-10-20 år siden, som aktivister og aktivistjournalister nå om dagen mener er "rasistisk", "homofobiske, "transfobiske" osv. som Friends, Big Bang Theory og andre ting. Tror du på det frie marked? Hvis dere var så mange så ville det vært et tilbud til dere. Så kunne dere se nyversjoner av Kruttrøyk og alt det andre som dere likte i gamle dager. Men dere er ikke mange og da er det tvang som gjelder. Og man ser det når anti-woke bermen får makt. Som DeSantis med bokbrenning og munnkurv i akademiske miljøer. Det er endgame for den gjengen du representerer. Jeg vil si at det verste som kan skje er å ramle inn i et antiwoke kaninhull. Det fører til at man fullstendig mister enhever form for perspektiv og havner i en alternativ virkelighet og da vil man som deg sette imaginære eller i verste fall bagatellmessige problemer i samme bås som hatkriminalitet, rasisitisk vold og drap. Som sagt, det er en skam. Endret 17. juni av uname -i 5 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni 10 minutes ago, Frode789 said: Okei, jeg biter på... Med dette innlegget så viser du hvor lite du vet om Witcher, og hvor lite du følger med i dagens media. 😅 Brukernavnet er forøvrig veldig passende. Dette er typisk. Når jeg er uenig må dette selvsagt være fordi jeg er uvitende og når du ikke liker noe er det selvsagt woke og en konspirasjon. Ser du ikke selv hvor teit dette er? Eventuelt har du bestemt deg for at du ikke liker der fordi noen har sagt det er woke… Hard to tell. 5 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni (endret) Brother Ursus skrev (46 minutter siden): Det vet du ikke, det er jo mange store kassasuksesser som jeg antar dere vil kalle woke som taler mot din sak der. Men hvis man konsumerer de samme mediene som er anti-woke og frekventerer de samme sidene så skjønner jeg at det kan virke sånn. ref: ekkokammer edit: mistet sitatet tydeligvis men det var svar til «folk flest er faktisk drittlei». Endret 17. juni av AvgAug 3 Lenke til kommentar
Frode789 Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni (endret) rabler skrev (22 minutter siden): Dette er typisk. Når jeg er uenig må dette selvsagt være fordi jeg er uvitende og når du ikke liker noe er det selvsagt woke og en konspirasjon. Ser du ikke selv hvor teit dette er? Eventuelt har du bestemt deg for at du ikke liker der fordi noen har sagt det er woke… Hard to tell. Yes bare ikke kommenter resten. Akkurat hva jeg sa: "I could go on and on, men har ikke noe å si, siden du bare kommer til å deflektere eller komme med nonsense unnskyldninger. " Takk for at du understøtter. Endret 17. juni av Frode789 2 1 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni 13 minutes ago, Frode789 said: Yes bare ikke kommenter resten. Akkurat hva jeg sa: "I could go on and on, men har ikke noe å si, siden du bare kommer til å deflektere eller komme med nonsense unnskyldninger. " Takk for at du understøtter. Det var faktisk ikke så mye å kommentere. Du ramser opp en mengede subjektive påstander. Det er helt greit. Du er velkommen til dine meninger. Jeg er bare uenig. Jeg synes ikke noen av poengene dine er viktige. Jeg synes serien var bra og koste meg med historien de fortalte. 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni rabler skrev (33 minutter siden): Jeg synes serien var bra og koste meg med historien de fortalte. Synes du bøkene og spillet var bra også? 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni Apropos The Witcher, er det noen som kan forklare denne? La oss utfordre skjønnhetsstandarden ved å... caste noen som er objektivt sett veldig attraktiv? Sier de ikke da indirekte at hun ikke er særlig pen? 4 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni 16 minutes ago, wampster said: Synes du bøkene og spillet var bra også? Ja. 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 17. juni Del Skrevet 17. juni 2 minutes ago, Kjøleskap said: Apropos The Witcher, er det noen som kan forklare denne? La oss utfordre skjønnhetsstandarden ved å... caste noen som er objektivt sett veldig attraktiv? Sier de ikke da indirekte at hun ikke er særlig pen? Sansyneligvis dreier det seg om en form for projisering hvor vedkommende selv ikke synes hun er noe pen fordi hun har mørkere trekk. Altså en form for rasisme som er forsøkt dekket over med dydsposering. Og dette er et mønster som gjentar seg. Mange selverklærte "antirasister" har i realiteten nedlatende tanker om mennesker med et annet opphav. 5 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå