Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

sofiemyr skrev (10 minutter siden):

Ja jeg har skjønt at det er ditt svar på alt - hva med å svare på noen av de seriøse postene jeg hadde om samme problemstillinger i feks Asia? Eller koster det for mye å sjekke fakta?

Nei, jeg ønsker å få svar på spørsmålet. Alle andre i verden utenom den krakilske anti-woke subkulturen bare velger å se noe annet om det er noe man ikke liker. Man vier ikke livet sitt til å få det fjernet, enten det er film eller bøker som finnes på biblioteket.

Det er en abnormal oppførsel rett og slett.

Endret av uname -i
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøleskap skrev (4 minutter siden):

Så da de byttet ut de syv dvergene med "vanlige" folk av politisk korrekte årsaker var det altså ikke woke, men et forsøk på å tjene mer penger? Det gir ihvertfall ikke mening. 

De er veldig woke men samtidig gjør de ting som live Mulan der de lot de fæle skurkene være uigurer og samarbeidet med ansatte i konsentrasjonsleire.

• Liker 3
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Kjøleskap said:

Så da de byttet ut de syv dvergene med "vanlige" folk av politisk korrekte årsaker var det altså ikke woke, men et forsøk på å tjene mer penger? Det gir ihvertfall ikke mening. 

Du snakker nå om filmen som ikke er kommet ut enda og som ingen har sett antar jeg? Dette er jo typisk for det jeg mener er anti-woke idioti. Man henger seg opp i og lager store poeng av idiotiske detaljer som ingen egentlig bryr seg om.

Peter Dinklage fikk mye kritikk av andre kortvokste skuespillere etter uttalelsene sine og Disney har konsultert med representanter for kortvokste før de gjorde endringer i casten.

Det gjenstår uansett å se hvordan resultatet blir, men dere anti-woke er jo klarsynte skjønner jeg… 🙄

Det er forøvrig ingen kortvokste dverger i Ringenes Herre heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Kjøleskap said:

Ja, at ikoniske og folkekjære karakterer ble forandret til noe helt ugjenkjennelig er idiotiske detaljer som ingen egentlig bryr seg om 🤣

Dverger fra tyske folkeeventyr har faktisk ikke noe til felles med kortvokste. Dvergene i Disneys tegnefilmversjon har heller ikke noe til felles med kortvokste. Kortvokste liker ikke bli kalt dverger og liker enda mindre å bli sammenlignet med de mytologiske skikkelsene fra folkeeventyrene og Tolkien.

Kortvokste skuespillere er ikke mer glad i typecasting enn det for eksempel kinesiske skuespillere er (ref. Michelle Yeoh)

Dette er, som vanlig, et ikke-problem.

Endret av rabler
  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (39 minutter siden):

Nei, jeg ønsker å få svar på spørsmålet. Alle andre i verden utenom den krakilske anti-woke subkulturen bare velger å se noe annet om det er noe man ikke liker. Man vier ikke livet sitt til å få det fjernet, enten det er film eller bøker som finnes på biblioteket.

Og her tildeler du meg en rekke egenskaper og meninger som jeg aldri har hatt og aldri kommer til å få… Jeg er helt enig i at mye av det som skjer i usa er tullete beyond - men synes også at det er likeså tullete at mennesker identifiserer seg som katter og forventer behandling hos veterinær etter å ha spist kattemat… Igjen - denne kulturelle beskyttelsen vi opplever og kritiserer i denne tråden er MYE mer tydelig i Asia - det aksepterer vi uten diskusjon?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 minutter siden):

Dverger fra tyske folkeeventyr har faktisk ikke noe til felles med kortvokste. Dvergene i Disneys tegnefilmversjon har heller ikke noe til felles med kortvokste. Kortvokste liker ikke bli kalt dverger og liker enda mindre å bli sammenlignet med de mytologiske skikkelsene fra folkeeventyrene og Tolkien.

Kortvokste skuespillere er ikke mer glad i typecasting enn det for eksempel kinesiske skuespillere er (ref. Michelle Yeoh)

Dette er, som vanlig, et ikke-problem.

Ikke helt sant…

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Disneys CEO Bob Iger sa selv etter konflikten med investor Nelson Peltz i april at Disney har vært for politiske, at prioriteten må være underholdning, og lovet bedring, og det har også flere tidligere ledende sentrale Disney-folk sagt.

Men jeg skjønner jo at noen her blir forvirret om de tror at alle som bruker ordet woke er høyreekstreme. Det virker som om noen også blir trigget av ord, som om man sa N-ordet eller no.

Dere kan jo bare mentalt erstatte "woke" med "venstreradikal identitetspolitikk" hvis det støter dere så fælt.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, uname -i said:

Vil du si det normalt å vie livet sitt til å slette hvite, heterofile menn fra kulturhistorien og historien?

Folk flest er faktisk drittlei. Du har rett i at de velger å se andre veien. Men det er fordi de ikke gidder å krangle. Så her gjelder det å ha litt selvinnsikt. De fleste av oss som overhodet rører dette i denne tråden, er imot systemisk diskriminering fra begge sider - og vi er bare kanarifuglene i kullgruva. Det er så vidt jeg har fått med meg heller ingen av oss som er høyreekstreme. Vi er stort sett bare normies som er luta lei, og tilfeldigvis også liker å diskutere. Det er dog begrenset hvor mye energi jeg gidder å legge inn i å diskutere med folk som nekter å forholde seg til ordboksdefinisjoner.

Det er en grunn til at nesten alle tidligere populære og suksessrike franchiser underleverer, og at selv generasjon Z og Alfa velger å gå tilbake og se serier, film og spille spill som er laget for 5-10-20 år siden, som aktivister og aktivistjournalister nå om dagen mener er "rasistisk", "homofobiske, "transfobiske" osv. som Friends, Big Bang Theory og andre ting.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Brother Ursus said:

Vil du si det normalt å vie livet sitt til å slette hvite, heterofile menn fra kulturhistorien og historien?

Selvsagt ikke og det er det heller ingen andre som mener - eller gjør.

5 minutes ago, Brother Ursus said:

Folk flest er faktisk drittlei. Du har rett i at de velger å se andre veien. Men det er fordi de ikke gidder å krangle. Så her gjelder det å ha litt selvinnsikt. De fleste av oss som overhodet rører dette i denne tråden, er imot systemisk diskriminering fra begge sider - og vi er bare kanarifuglene i kullgruva. Det er så vidt jeg har fått med meg heller ingen av oss som er høyreekstreme. Vi er stort sett bare normies som er luta lei, og tilfeldigvis også liker å diskutere. Det er dog begrenset hvor mye energi jeg gidder å legge inn i å diskutere med folk som nekter å forholde seg til ordboksdefinisjoner.

Du representerer ikke folk flest og som sagt så dekker ikke den ordbokdefinisjonen din det du tror den dekker…

10 minutes ago, Brother Ursus said:

Det er en grunn til at nesten alle tidligere populære og suksessrike franchiser underleverer, og at selv generasjon Z og Alfa velger å gå tilbake og se serier, film og spille spill som er laget for 5-10-20 år siden, som aktivister og aktivistjournalister nå om dagen mener er "rasistisk", "homofobiske, "transfobiske" osv. som Friends, Big Bang Theory og andre ting.

Det er mange grunner. Ingen av dem er "woke". Det er også fullt mulig å være laget i en annen tid og dermed være rasistisk, transfobisk og/eller homofobisk osv og fremdeles være bra (som regel med forbehold).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (52 minutter siden):

Det er det heller ingen som prøver å gjøre. Du må slutte å innbille deg ting.

Det er så vidt jeg har fått med meg heller ingen av oss som er høyreekstreme.

Det er du som i flere innlegg har skrevet at transer er syke i hodet. Det er hatretorikk som fører til hatkriminalitet. Og flere av anti-woke-kompisene dine er helt klart høyreekstreme. Som han som postet memes av en anti-semitt og rasist som heldigvis ble stoppet. Du kan late som hva du vil, men mye av det du forfekter går rett hjem i koko-MAGA.

Tror du på det frie marked? Hvis dere var så mange så ville det vært et tilbud til dere. Så kunne dere se nyversjoner av Kruttrøyk og alt det andre som dere likte i gamle dager. Men dere er ikke mange og da er det tvang som gjelder. Og man ser det når anti-woke bermen får makt. Som DeSantis med bokbrenning og munnkurv i akademiske miljøer. Det er endgame for den gjengen du representerer.

Jeg vil si at det verste som kan skje er å ramle inn i et antiwoke kaninhull. Det fører til at man fullstendig mister enhever form for perspektiv og havner i en alternativ virkelighet og da vil man som deg sette imaginære eller i verste fall bagatellmessige problemer i samme bås som hatkriminalitet, rasisitisk vold og drap.

Som sagt, det er en skam.

Endret av uname -i
  • Liker 5
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Frode789 said:

Okei, jeg biter på... Med dette innlegget så viser du hvor lite du vet om Witcher, og hvor lite du følger med i dagens media. 😅 Brukernavnet er forøvrig veldig passende.

Dette er typisk. Når jeg er uenig må dette selvsagt være fordi jeg er uvitende og når du ikke liker noe er det selvsagt woke og en konspirasjon. Ser du ikke selv hvor teit dette er?

Eventuelt har du bestemt deg for at du ikke liker der fordi noen har sagt det er woke… Hard to tell.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (46 minutter siden):

Det vet du ikke, det er jo mange store kassasuksesser som jeg antar dere vil kalle woke som taler mot din sak der. Men hvis man konsumerer de samme mediene som er anti-woke og frekventerer de samme sidene så skjønner jeg at det kan virke sånn. 

ref: ekkokammer

edit: mistet sitatet tydeligvis men det var svar til «folk flest er faktisk drittlei».

Endret av AvgAug
  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (22 minutter siden):

Dette er typisk. Når jeg er uenig må dette selvsagt være fordi jeg er uvitende og når du ikke liker noe er det selvsagt woke og en konspirasjon. Ser du ikke selv hvor teit dette er?

Eventuelt har du bestemt deg for at du ikke liker der fordi noen har sagt det er woke… Hard to tell.

Yes bare ikke kommenter resten. Akkurat hva jeg sa: 

"I could go on and on, men har ikke noe å si, siden du bare kommer til å deflektere eller komme med nonsense unnskyldninger. "
Takk for at du understøtter. 

Endret av Frode789
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Frode789 said:

Yes bare ikke kommenter resten. Akkurat hva jeg sa: 

"I could go on and on, men har ikke noe å si, siden du bare kommer til å deflektere eller komme med nonsense unnskyldninger. "
Takk for at du understøtter. 

Det var faktisk ikke så mye å kommentere. Du ramser opp en mengede subjektive påstander. Det er helt greit. Du er velkommen til dine meninger.

Jeg er bare uenig. Jeg synes ikke noen av poengene dine er viktige.

Jeg synes serien var bra og koste meg med historien de fortalte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kjøleskap said:

Apropos The Witcher, er det noen som kan forklare denne? La oss utfordre skjønnhetsstandarden ved å... caste noen som er objektivt sett veldig attraktiv? Sier de ikke da indirekte at hun ikke er særlig pen?

Sansyneligvis dreier det seg om en form for projisering hvor vedkommende selv ikke synes hun er noe pen fordi hun har mørkere trekk. Altså en form for rasisme som er forsøkt dekket over med dydsposering.

Og dette er et mønster som gjentar seg. Mange selverklærte "antirasister" har i realiteten nedlatende tanker om mennesker med et annet opphav.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...