Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

1 minute ago, rabler said:

Det er greit. Du forholder deg til ordbokdefinisjonen. Problemet er jo at ingen av punktene du listet opp stemmer med den definisjonen. Ingen av "problemene" du kommer med kan forklares med definisjonen av woke.

Uansett hva jeg sier så avviser du det med at det ikke har noe med wokeness å gjøre.

Så jeg må få lov å lure på hvem det er som ikke har fått med seg hva venstreradikal identitetspolitikk er for noe.

Hva er egentlig woke i din oppfatning?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rabler skrev (2 minutter siden):

Det er greit. Du forholder deg til ordbokdefinisjonen. Problemet er jo at ingen av punktene du listet opp stemmer med den definisjonen. Ingen av "problemene" du kommer med kan forklares med definisjonen av woke.

Men andre har da gitt flere eksempler - du trenger ikke lære opp alle enkeltvis :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Brother Ursus said:

Så hvorfor diskriminerer folk som er woke, basert på etnisitet, hudfarge, kjønn, legning osv.?

Vil igjen også minne om denne:

Jeg gidder ikke se vidoer. Har du et poeng får du skrive det.

Jeg vet ikke om noen "woke" personer som "diskriminerer basert på etnisitet, hudfarge, kjønn legning osv." så jeg aner faktisk ikke hva du forsøker å si her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, sofiemyr said:

Men andre har da gitt flere eksempler - du trenger ikke lære opp alle enkeltvis :) 

Nei. Jeg har ikke sett ett eneste eksempel som stemmer med ordbokdefinisjonen av woke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Brother Ursus said:

Hva er egentlig woke i din oppfatning?

Min oppfatning er at woke stort sett skjer i hodene på anti-wokegjengen som har slukt litt for mye propaganda og høyreekstreme ideologier.

Det er ikke et problem i den virkelige verden. Dette er spesielt tydelig på alle reviewbombingene som skjer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, rabler said:

Og vi er tilbake til spørsmålet: Hvem er det som bestemmer når det passer og når det ikke passer?

Publikum. Den overveldende og stort sett stilletiende majoriteten, som rett og slett uteblir uten å lage noe stort rabalder.

For vi hadde faktisk mangfold før i tiden også.

Fra kanskje 1990-2015 var stort sett alle representert i temmelig organiske kvantiteter, og alle gjorde narr av alle, og var med på spøken. Folk kunne være enige om å være uenige. Og gå hver sin vei.

Men så er det slik at når man gir ekstremister en finger, så tar de hele hånda. Og nå som woke-ekstremistene i økende grad kontrollerer instutisjonene så blir alt bare mer og mer koko. Og da vil også stadig fler reagere på det.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Brother Ursus said:

Så jeg må få lov å lure på hvem det er som ikke har fått med seg hva venstreradikal identitetspolitikk er for noe.

For det første er det høyresiden som driver med identitetspolitikk. Det er nesten det eneste de holder på med for tiden. For det andre er venstreradikale et marginalt fenomen i verden i dag og de har ingen innflytelse i verken politikk eller næringslivet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, rabler said:

Min oppfatning er at woke stort sett skjer i hodene på anti-wokegjengen som har slukt litt for mye propaganda og høyreekstreme ideologier.

Som sagt, hvis alt du har er en hammer, så ser du på alt som spiker.

Dere ser ut til å anse enhver mainstream korrigering av venstreekstremisme som høyreekstremt. Og da går det ikke an å ha noen diskusjon. Dere driver egentlig bare og avsporer denne tråden støtt og stadig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Brother Ursus said:

Publikum. Den overveldende og stort sett stilletiende majoriteten, som rett og slett uteblir uten å lage noe stort rabalder.

For vi hadde faktisk mangfold før i tiden også.

Fra kanskje 1990-2015 var stort sett alle representert i temmelig organiske kvantiteter, og alle gjorde narr av alle, og var med på spøken. Folk kunne være enige om å være uenige. Og gå hver sin vei.

Men så er det slik at når man gir ekstremister en finger, så tar de hele hånda. Og nå som woke-ekstremistene i økende grad kontrollerer instutisjonene så blir alt bare mer og mer koko. Og da vil også stadig fler reagere på det.

Dette er bare tull. "Woke-ekstremister" kontroller institusjonene? Mer paranioa og konspirasjonsteori-babbel er det vanskelig å finne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Brother Ursus said:

Som sagt, hvis alt du har er en hammer, så ser du på alt som spiker.

Dere ser ut til å anse enhver mainstream korrigering av venstreekstremisme som høyreekstremt. Og da går det ikke an å ha noen diskusjon. Dere driver egentlig bare og avsporer denne tråden støtt og stadig.

Det eksisterer ingen mainstream korrigering. Det eksisterer derimot et stort og effektivt høyreekstremt propagandaapparat som bruker enhver anledning til å fore idioter med anti-woke søppel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (20 minutter siden):

Det er ikke et problem i den virkelige verden. Dette er spesielt tydelig på alle reviewbombingene som skjer.

Men jeg er verken høyre eller «antiwoke» men jeg reagerer allikevel når jeg opplever at agenda pushes på bekostning av historie og karakterer… Finnes tilfeller hvor politikk og agenda er der og det IKKE går utover dette - men som vi har diskutert mye - Disney gjør dette med vilje, de innrømmer det og er stolte av det 🙈

• Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, sofiemyr said:

Men jeg er verken høyre eller «antiwoke» men jeg reagerer allikevel når jeg opplever at agenda pushes på bekostning av historie og karakterer… Finnes tilfeller hvor politikk og agenda er der og det IKKE går utover dette - men som vi har diskutert mye - Disney gjør dette med vilje, de innrømmer det og er stolte av det 🙈

Jeg fatter faktisk ikke hvordan noen kan påstå at Diensy - ett av de største selskapene i verden - kan være woke? Alt Disney gjør handler om å tjene penger. Masse penger. Når da noen forsøker å koble woke, som vistnok skal være venstreradikal aktivisme eller noe sånt med "Capital Greed" personifisert av Disney faller jeg av lasset.

Det gir rett og slett ingen mening.

• Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (3 minutter siden):

Jeg fatter faktisk ikke hvordan noen kan påstå at Diensy - ett av de største selskapene i verden - kan være woke? Alt Disney gjør handler om å tjene penger. Masse penger. Når da noen forsøker å koble woke, som vistnok skal være venstreradikal aktivisme eller noe sånt med "Capital Greed" personifisert av Disney faller jeg av lasset.

Moral har Disney i hvert fall ikke.

Se: live versjonen av Mulan.

• Liker 2
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (15 minutter siden):

Hvis du ikke har sansen for det Disney produserer, hva med å gå videre i livet og se på noe du liker i stedet? Fullt mulig det har jeg hørt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (4 minutter siden):

Ok - dropp ordet «woke» da hvis det plager deg sånn 🙏 det som plager meg er når jeg ønsker å bli underholdt og det tydelig overskygger at agenda pushes på bekostning av historie og karakterer… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 timer siden):

-Hatkriminalitet mot hvite og øst-asiater, menn og heterofile øker.

La oss se bort fra ekte hatkriminalitet som Utøya og Pride-skytingen og heller fokusere på dine imaginære problemer. Du eier ikke skam.

• Liker 4
Lenke til kommentar
uname -i skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke har sansen for det Disney produserer, hva med å gå videre i livet og se på noe du liker i stedet? Fullt mulig det har jeg hørt.

Ja jeg har skjønt at det er ditt svar på alt - hva med å svare på noen av de seriøse postene jeg hadde om samme problemstillinger i feks Asia? Eller koster det for mye å sjekke fakta?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, sofiemyr said:

Ok - dropp ordet «woke» da hvis det plager deg sånn 🙏 det som plager meg er når jeg ønsker å bli underholdt og det tydelig overskygger at agenda pushes på bekostning av historie og karakterer… 

Jeg ser ikke at det er tydelig at "agenda (hva nå det er) pushes på bekostning av historie og karakterer". Det jeg derimot ser er at det lages ekstreme mengder filmer/tvserier/spill hvert år og det ville vært hinsides overraskende om du hadde likt alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (18 minutter siden):

Hvorfor en del mennesker virker å ha fått så sterkt for seg at Disney er det de kaller "woke" må vi til Florida for å finne svaret på.

Guvernør DeSantis og andre ytterliggående republikanere har gjort politisk kampanje av "woke" de siste årene - og Disney som holder til i hans delstat Florida er helt sentral i dette fiendebildet han forsøker å konstruere.

Å skape sinne og negativitet rundt identitetspolitikk og kulturkrig er blant de ytterliggående republikanske politikernes aller fremste valgkampsaker, fordi det fungerer veldig godt for å mobilisere kjernevelgerne i hans hovedmålgruppe.

Disney er perfekt i så måte, her kan han skape inntrykket av at han som en slags sterk mann står mot denne gigantiske korporasjonen.

DeSantis og MAGA i USA er hovedgrunnen til at ideer om "woke" etterhvert har spredt seg spesielt til gutter og menn i heftig tempo, også her i Europa.

Vi ser lignende politiske strategier andre steder, som for eksempel i Ungarn med Orban og i Russland med Putin.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar
rabler skrev (11 minutter siden):

Så da de byttet ut de syv dvergene med "vanlige" folk av politisk korrekte årsaker var det altså ikke woke, men et forsøk på å tjene mer penger? Det gir ihvertfall ikke mening. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...