sofiemyr Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni (endret) uname -i skrev (30 minutter siden): Det flommer over av karakter én på IMDB. Virkelig så dårlig? Ikke noe annet i verden som er dårligere? Tipper flesteparten er fra anti-woke ekkokamre med ordre om å rykke ut og stemme den ned. Så første episode i går. Synes det var lovende. Jeg la ikke merke til noe woke, men så har ikke jeg en woke-detektor som er iike sensitiv som James Webb-teleskopet heller. Har lest igjennom noen av de dårlige og det er det samme hos de fleste, vakkert å se på, null historie, masse agenda, ingen karakterer og bomskudd hvis man hadde et ønske om å treffe Star Wars fans... Og noe av det mest interessante er at mange gir høy rating FORDI det er så mange dårlige. Tross det har ratingen i snitt gått ned 0.1 siste 30 minutt... Her er noen utdrag fra 1/2 reviews: I asked for star wars but got THE MESSAGE ------------- Overall, the creators just don't care about how bad it gets. We only see KK accusing fans of being "misogynists", but its not the smartest choice of words. I am a woman and I am sick of political things being thrown at my face every time I want to sit down and enjoy the story. Just stop justifying your bad writing, Disney, please. Enough is enough. ------------- This is what happens when you give license to Harvey Weinstein's former assistant to play in the Disney Star Wars sandbox. Poorly written, poorly directed and for the most part poorly acted.All of this has been sacrificed at the alter of diversity and inclusion. At times it felt like a run of the mill Star Trek episode with its corny lines. The fight choreography was okay, but a poor imitation of Crouching Tiger, Hidden Dragon or The Matrix. I hope George Lucas is enjoying his billions of dollars, because his creation has been diluted and mutilated beyond recognition. Leslye Headland may well have just pipped Rian Johnson as the lead butcher of Star Wars. ------------- This isn't even Star Wars. The arrogance of the showrunners that pump this stuff out and pass it off as Star Wars is astounding. Talk about losing touch with your primary audience. It's basically a young adolescent murder mystery wear they've splashed some Star Wars elements like droids and lightsabers to tie whatever this is into the brand. The Jedi costumes are bad, the dialogue is bad and the plot boring. Let's not even get started on their poor use of Carrie Ann Moss. Some of the alien species sees more out of a Star Trek set than Star Wars. Last but not least the fighting scenes of someone with some Marshall arts manhandling Jedi.... C'mon. ------------- Dialog is drivel. Acting is trash. Agenda is so easy to hear and see. There is actually a quote that the main character lost her "mothers". In reality nothing wrong with this. It is just completely unnecessary. The genius behind Star Wars was always its dialog and stirring wisdom with in it own world and characters. The fact that the writing of Star Wars could end up in hands of producers and writers such as these is an abomination. Disney can still save it by removing the series and explaining they were hacked. It takes no talent at all to destroy the greatest sc-fi saga in cinema history. ------------- To all the reviewer's who are "im giving this a 10/10 or 9/10 cause it was review bombed" Keep blowing into the wind. This has an overwhelming 10 to 1 ratio of people saying its bad (10) to it's good (1) and its not for political reasons. Some people like myself just want to sit back, relax and retreat into the fantasy world and enjoy watching something. Im so over these shows pandering to "modern audiences" and then when the ratings come in they realise the "modern audience" was 5% of the people who watched and the other 95%, the people they should actually be making films for and the people who didnt watch it because of the pandering, hated it. PLEASE DISNEY FOR THE LOVE OF GOD GO BACK TO MAKING GOOD MOVIES AND SHOWS FOR THE PEOPLE WHO ACTUALLY CARE BEFORE YOU LOSE THEM TOO AND YOURE LEFT WITH NOTHING. ------------- The show focuses more on inclusivity, diversity and forcing a narrative down your throat when it should focus on using the intriguing premise of the show and making a great Star Wars mini series. There was so much potential and it's such a shame what Star Wars has come to. It's honestly embarrassing for George Lucas and his vision of what Star Wars should have been because true Star Wars fans are embarrassed as well. Watching this show with my hopes high ruined my morning. ------------- The Certainly Didn't Hold Back The Budget. Unfortunately that's as much as I can say about this. It CLEARLY has other agendas it is trying to push outside of the Star Wars universe and unfortunately that is where this will fail. The writing is poor, the acting is poor and the story is, well, it's a whodunit, nothing more. ------------- Endret 6. juni av sofiemyr 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni (endret) sofiemyr skrev (45 minutter siden): og vet du - Star Wars fans - som i dette tilfellet - liker det ikke: Sikker på at de er SW fans ? Jeg føler vel egentlig at når nesten 40% av stemmene gir 1 stjerne så forteller det egentlig sin egen historie, det er veldig svart hvitt, og en får vel en liten følelse av at antiwokerne er ute i flokk igjen for å kansellere noe de er blitt fortalt at de ikke skal like. Endret 6. juni av skaftetryne32 6 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni sofiemyr skrev (3 timer siden): Neida - ingen agenda - bare historefortelling? Leslye Headland, who is a lesbian, serves as the Disney Plus The Acolyte series’ showrunner, writer and executive producer. She is the first openly queer person to take the reins of an on-screen Star Wars project, and has promised that her point of view as an LGBT+ person will be present in the new series. She told The Advocate that she was “excited to do the type of character work” that she would normally do in her other projects as she joins the Star Wars universe. To her surprise, Headland said, this idea was something that “everyone was into”. Headland went on to discuss why queer representation matters to the LGBTQ+ community, especially the fans of universes like Star Wars. “You have to feel like this is speaking directly to you, regardless of what you might be going through, at what point in your life you’re going through it,” Headland said. “That being said, as somebody that is a lesbian, every time I see gay or queer representation in media, I scream with happiness. There is just nothing like seeing that out in the world.” Skal dette være negativt – og i så fall, hvorfor mener du det er negativt? 7 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni (endret) sofiemyr skrev (4 minutter siden): s... Og noe av det mest interessante er at mange gir høy rating FORDI det er så mange dårlige. Tross det har ratingen i snitt gått ned 0.1 siste 30 minutt... Med andre ord, den ratingen på 5.3 som du skrev om i forrige innlegg er ikke noe å stole på. sofiemyr skrev (4 minutter siden): Her er noen utdrag fra 1/2 reviews: Jeg har ikke sett dem, ville heller bruke tid på å se serien. Har du? Endret 6. juni av uname -i 6 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni skaftetryne32 skrev (Akkurat nå): Sikker på at de er SW fans ? Jeg føler vel egentlig at når nesten 40% av stemmene gir 1 stjerne så forteller det egentlig sin egen historie, det er veldig svart hvitt, og en får vel en liten følelse av at antiwokerne er ute i flokk igjen for å kansellere noe de er fortalt at de ikke skal like. Ta deg bryderiet med å lese reviews - fansen føler seg forrådt. Og det går helt ned på dybdeforståelse av the force og hvordan "the lore" er. 2 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni uname -i skrev (1 minutt siden): Med andre ord, den ratingen på 5.3 som du skrev om i forrige innlegg er ikke noe å stole på. Jeg har ikke sett dem, ville heller bruke tid på å se serien. Har du? Jeg stoler på IMDB når antall reviews er høyt nok. Nå er det knappe 10k så ingenting er hamret i stein... 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni (endret) sofiemyr skrev (3 minutter siden): Ta deg bryderiet med å lese reviews - fansen føler seg forrådt. Ja er det fansen eller er det noen som sier de er fans så de kan kansellere "onde" lgbt historier ? Som sagt nesten 40% på 1 stjerne forteller sin egen historie, selv om det ikke var en favoritt så er det ekstremt mye som skal ha gått galt for å gi en stjerne. Endret 6. juni av skaftetryne32 6 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni (endret) Snikpellik skrev (4 minutter siden): Skal dette være negativt – og i så fall, hvorfor mener du det er negativt? Det er negativt fordi Headland har gått ut offentlig og tatt credit for at hun har klart å lage - jeg siterer - "the gayest star wars ever" Star Wars har aldri handlet om sex eller kjønn - før nå Endret 6. juni av sofiemyr 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni sofiemyr skrev (2 minutter siden): Det er negativt fordi Headland har gått ut offentlig og tatt credit for at hun har klart å lage - jeg siterer - "the gayest star wars ever" Hvorfor er det negativt da? Sitat Star Wars har aldri handlet om sex eller kjønn - før nå Er det egentlig sånn at det handler om sex og kjønn nå da? Er det ikke bare sånn at det er med en ikke-hetero karakter? Ville det gjort noe dersom seksualitet og kjønn tas opp i en Star Wars-spinoff? Hvorfor er det i så fall utelukkende negativt? Ser at serien har fått ok+ anmeldelser. 6 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni (endret) Entern skrev (På 4.6.2024 den 11:52 PM): Skal sies at reparations absolutt hadde noe for seg på hans tid, tatt i betrakting for mye grov vold og verre som fortsatt ble begått mot afroamerikanere i identitetspolitikkens navn på den tiden, særlig i sørstatene (KKK). Jeg så en dokumentarfilm på Netflix for ikke så lenge siden om rasespørsmålet i USA, pordusert av en svart amerikaner. Som ung etablerte han seg i et område for bare hvite i sørstatene. For å få kjøpt huset sitt måtte han be en hvit venn om å late som det var han som var kjøperen. Det gjorde inntrykk. Endret 6. juni av Subara 3 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Snikpellik skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det negativt da? Er det egentlig sånn at det handler om sex og kjønn nå da? Er det ikke bare sånn at det er med en ikke-hetero karakter? Ville det gjort noe dersom seksualitet og kjønn tas opp i en Star Wars-spinoff? Hvorfor er det i så fall utelukkende negativt? Ser at serien har fått ok+ anmeldelser. Igjen - ikke negativt isolert sett - det har jeg heller aldri insinuert. Jeg har i denne tråden nevt mange filmer/serier som klarer å være inkluderende og stå på egne ben uten at det virker agendadrevet. Still nå heller deg selv spørsmålet hvorfor enn franchise som historisk sett har hatt tilnærmet null seksuelt innhold i snart 50 år skal introdusere det samtidig som målgruppen tydelig blir yngre og yngre? Igjen - hvis du ikke er SW fan så trenger du ikke å svare... 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni (endret) Acolyte har fått bra kritikk av proffe anmeldere(woke MSM , lol) og dårlig av folk som har påstått at de har sett en episode. Endret 6. juni av uname -i 6 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni uname -i skrev (4 minutter siden): Acolyte har fått bra kritikk av proffe anmeldere(woke MSM folk, lol) og dårlig av folk som har påstått at de har sett en episode. Bare 2 episoder så langt Når det er sagt så vil det ta tid før ting balanserer seg og bermen evt "angriper" et nytt mål... Denne her var gjenstand for ganske mye pes til å begynne med men ser slik ut nå et år etter: Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Snitt på The Acolyte pr nå med 9.1k reviews. Ganske likt fra alle landene. Lenke til kommentar
rabler Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni 1 hour ago, sofiemyr said: Mulig du ikke har fulgt med i denne tråden, men jeg mener alldeles ikke at andre mennesker ikke skal få fortelle sine historier. Det som derimot ER et tema er at historier blir manipulert med en underliggende sosial og politisk agenda... og vet du - Star Wars fans - som i dette tilfellet - liker det ikke: Jeg har fulgt med i både denne og andre diskusjoner og jeg er rett og slett ikke enig. Det lages både gode og dårlige filmer/serier/spill. And thats it. Det finnes ingen underliggende agenda eller konspirasjon. 8 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Entern skrev (På 5.6.2024 den 12:11 AM): Hverken Stalin eller Mao kunne ha gjort det de gjorde uten en hær hjernevaskede kommunister. Og jo når man har å gjøre med mennesker som myrder flere enn Hitler da kan man ikke bruke silkehansker. Og Stalin og Mao gjorde det mot sin egen befolkning. De skapte seg ikke en gang en ytre fiende. Uten å lage målestokk for hvilke forbrytelser mot menneskeheten som var verst. Men hvis jeg skal gjøre det, tror jeg jødeutryddelsen i gasskammrene (pluss kommunister, homofile, signøynere, funksjonhemmede) regnes som høyt om ikke høyest oppe på skalaen. I Kina under kulturrevolusjonen la de opp til i en periode å kunne snakke mer åpent og fritt enn ellers for å kunne kritisere regimet, som feks. "100 blomster-kampanjen". Sitat Mange ytret slik kritikk. Men etter en stund slo man ned på de som hadde stått frem med kritikk av kommunismen i sin maoistiske form. https://no.wikipedia.org/wiki/Hundre_blomster-kampanjen Det var nok bare et påskudd for å finne flere forrædere å ta. Og hva med alt som skjer i dag, sier yngre familiemedlem som synes jeg kan bli for opphengt i det 19. århudrede. 2 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni rabler skrev (1 minutt siden): Jeg har fulgt med i både denne og andre diskusjoner og jeg er rett og slett ikke enig. Det lages både gode og dårlige filmer/serier/spill. And thats it. Det finnes ingen underliggende agenda eller konspirasjon. Så hvorfor har både Bob Iger og Kathleen Kennedy i Disney erkjent på trykk at det ER en agenda og at de bevisst tilpasser gamle historier til det de kaller et moderne publikum? I tillegg er det en rekke skribenter i Disney som har bekreftet at det nettopp er og har vært en agenda rundt dette i ganske mange år nå... Bob Iger gikk til og med ut noen år tilbake og sa at NÅ skulle Disney back on track og fokusere på historier og ikke agenda - den beskjeden nådde åpenbart ikke alle ledd i organisasjonen... 1 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni 1 hour ago, sofiemyr said: Så hvorfor har både Bob Iger og Kathleen Kennedy i Disney erkjent på trykk at det ER en agenda og at de bevisst tilpasser gamle historier til det de kaller et moderne publikum? I tillegg er det en rekke skribenter i Disney som har bekreftet at det nettopp er og har vært en agenda rundt dette i ganske mange år nå... Bob Iger gikk til og med ut noen år tilbake og sa at NÅ skulle Disney back on track og fokusere på historier og ikke agenda - den beskjeden nådde åpenbart ikke alle ledd i organisasjonen... Jeg skjønner ikke hva du mener. Disney har alltid tilpasset historiene sine og kommer selvsagt aldri til å slutte med det. Det er slik de tjener penger. 5 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Til ingens store overraskelse var det ikke "woke" som tok livet av Suicide Squad: Kill the Justice League. Det var som vanlig bare dårlig ledelse. https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-06-06/-suicide-squad-warner-bros-s-200-million-flop-haunts-the-gaming-industry?accessToken=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJzb3VyY2UiOiJTdWJzY3JpYmVyR2lmdGVkQXJ0aWNsZSIsImlhdCI6MTcxNzY3MzY3MywiZXhwIjoxNzE4Mjc4NDczLCJhcnRpY2xlSWQiOiJTRU5QQUlEV0xVNjgwMCIsImJjb25uZWN0SWQiOiJCMUVBQkI5NjQ2QUM0REZFQTJBRkI4MjI1MzgyQTJFQSJ9.yB-HVmx3nZL3rpzfiy_eMucOVRoO4LbwqaSoNNzKNzM 2 3 Lenke til kommentar
Revie Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Entern skrev (På 3.6.2024 den 7:14 PM): Merk at de norrøne gudene i Marvel Universet ikke er de samme som de norrøne gudene i norrøn mytologi. De er space god Aliens. Mange som ikke vet dette klager jo og på at Thor er blond og (tidligere) barbert. Problemet mitt med Heimdal er ikke at Idris Elba portretterer en karakter fra en tegneserie. Skal bemerkes at jeg aldri har lest tegneserien og derfor heller ikke skal påberope meg noen rett til å avfeie fans av tegneserien og deres preferanser heller selvsagt, men: Det er at Idris Elba kaster bort talentet sitt på noe så generisk som en bi-karakter i det trøtte Marvel-universet (eller forferdelige The Dark Tower).🙂 Meget god og karismatisk skuespiller, men det er ikke alltid valgene har stått deretter. 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå