Reg2000 Skrevet 5. august 2022 Del Skrevet 5. august 2022 1 hour ago, Gouldfan said: Sandman tegneserien har blitt serie på Netflix. Har alltid tenkt at Sandman var tilnærmet umulig å filme, men sett de to første episodene nå og det er absolutt bra. Den virker å være veldig tro mot tegneseien utfra det jeg husker når jeg leste den for mange år siden. Noen kommer sikkert til å klage over at det er woke da fordi det er både svarte og kvinner med. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gouldfan Skrevet 6. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2022 (endret) Åh er lei dette maset om Woke, er bare sånn tida er. Foretrekker fargede og transer og gay på skjermen, framfor Blackface på kinoduken som synger, -I Wish I was in Dixie.... Ånei, nå krenka jeg vel slave-eierne i 2022, det går begge veier... Endret 6. august 2022 av Gouldfan 16 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 6. august 2022 Del Skrevet 6. august 2022 Gouldfan skrev (32 minutter siden): Åh er lei dette maset om Woke, er bare sånn tida er. Foretrekker fargede og transer og gay på skjermen, framfor Blackface på kinoduken som synger, -I Wish I was in Dixie.... Ånei, nå krenka jeg vel slave-eierne i 2022, det går begge veier... Veldig enig. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 6. august 2022 Del Skrevet 6. august 2022 (endret) ... Endret 7. august 2022 av skaftetryne32 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Outlier616 Skrevet 6. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2022 1 minute ago, Omnia vincit amor said: Er publikum virkelig lei? Lurer litt på hvor du har den påstanden fra. Har du gjort spørreundersøkelser om folk er lei "woke"? Jeg tror de fleste i samfunnet utenom den lille putle gjengen på nettet som klager har viktigere ting å bry seg om. Mulig det. Men problemet for woke-kultureliten er den samme. Nemlig at det bare er noen svært få som bryr seg om tullet deres, og setter viktigheten av venstreradikal identitetspolitikk over god historiefortelling og god underholdning. Og derfor tyder alt på at mange er i ferd med å gå lei. Hvor mye av det som rett og slett er at ideologi spiser seg inn i kvalitet og som gjør at publikum uteblir vet jeg ikke. Det blir vanskelig å skille det ene fra det andre. Men at publikum i stadig større grad uteblir fra woke-prosjekter er ganske tydelig. 17 3 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zeph Skrevet 6. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2022 Om karakterar og personlegheiter som trasisjonelt har vore få av på skjermen i dag er overrepresentert, har eg ingen problem med det. Lenge var det lyshuda som prata engelsk uansett kva rolle det var. Om pendelen svinger litt over andre veien ein periode er berre fint. Med tider og stunder vil dette gå seg til så lenge me er i stand til å behandle folk som folk og ikkje undermennesker. Kanskje blir minoritetar representert meir enn deira prosentmessige demografi skulle tilseie for at det skal bli inkludert, men det får så vere. Woke er eit positivt ord, som diverre har fått ein negativ klang dei siste åra fordi dei priviligerte er irritert over at det er for mange homofile og mørkhuda på skjermen. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Woke Sitat Woke er engelsk uttrykk for å være våken og oppmerksom på urettferdigheter i samfunnet og være engasjert i kampen mot særlig sexistisk, rasistisk og sosial diskriminering. Ver venleg å støtt opp om desse verdiane og ikkje la enkelte grupper kapre ordet og dreie det til noko negativt. Gudane veit det har vore nok urettferd i hundre- tusenvis av år at det var på tide sånt kom på dagsorden. Så får heller dei som kjenner seg støtt fordi ein lyshuda karakter frå ein teikneserie er portettert av ein mørkhuda ta seg ein bolle og sjå på gamle filmar. Verda går heldigvis framover, litt etter litt. 12 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg AtterEnBruker Skrevet 6. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2022 Amen til innlegget ovenfor. Jeg tror også enkelte her inne hadde hatt godt av et lengre fravær av videoer av "Kvarteringen" og diverse andre antiSJW-youtubere. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Outlier616 Skrevet 6. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2022 Det er en interessant tolkning at verden går fremover ved å være MER rasistisk, MER sexistisk, og MER kjønns og legnings- diskriminerende - som om rasisme og diskriminering andre veien på én eller annen måte vil gjøre opp for det som har skjedd tidligere. De av oss som alltid har vært liberale meritokrater vil vel påstå at det tvert imot er et stort steg tilbake. 15 3 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Outlier616 Skrevet 6. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2022 19 minutes ago, AtterEnBruker said: Amen til innlegget ovenfor. Jeg tror også enkelte her inne hadde hatt godt av et lengre fravær av videoer av "Kvarteringen" og diverse andre antiSJW-youtubere. Det finnes ingen større boble enn den som er politisk korrekt, opplest og vedtatt, og nyter støtte av samtlige samfunnsinstutisjoner på alle nivå. Så du burde vel egentlig først og fremst følge ditt eget råd. 11 3 2 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 6. august 2022 Del Skrevet 6. august 2022 Outlier616 skrev (1 minutt siden): Så du burde vel egentlig først og fremst følge ditt eget råd. Det gjorde jeg allerede for ca et par år siden. Og da sluttet jeg etterhvert å se "wokeness" overalt. 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 6. august 2022 Del Skrevet 6. august 2022 (endret) Det fine med livet er at man kan vrake og velge hva man vil se. Om du synes noe er helt horribelt så trenger du ikke se det. Om det er for "woke" for deg så ikke se det da? Synes det er relativt patetisk å klage over slike ting. Var folk som klagde at det var kvinner i et videospill.. Hallo. For min del er jeg glad det blir mer variasjon mellom hvem som spiller roller osv. Kunne ikke brydd meg om det var en svart person som spilte en gitt rolle selv om det i en tegneserie var en hvit en. Det er så ufattelig uinteressant. Det interessante er hvordan skuespilleren gjør jobben. Endret 6. august 2022 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Populært innlegg Outlier616 Skrevet 6. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2022 Det ser ikke ut til at dere forstår at rasisme og sexisme fortsatt er rasisme og sexisme, selv om det går utover hvite, heterofile, menn. Jeg må si jeg også klør meg i hodet over at man seriøst mener folk med annen hudfarge, legning og kjønn skal "holde seg for seg selv". Dere er jo like rasistiske som noen av de verste rasistene. Den sketsjen med woke vs. racist er så increasingly fucking dead on Forsøkte å se et par episoder av Sandman, men var som forventet. Blackwashing, gaywashing, Mary Sue, evil white patriarchs, og drepende kjedelig. 14 3 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 7. august 2022 Del Skrevet 7. august 2022 (endret) Outlier616 skrev (21 minutter siden): Det ser ikke ut til at dere forstår at rasisme og sexisme fortsatt er rasisme og sexisme, selv om det går utover hvite, heterofile, menn. Usikker på om jeg skal le eller grine. Hvordan er det å inkludere andre grupper rasistisk? Om noe så er det faktisk inkluderende. Endret 7. august 2022 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Populært innlegg Outlier616 Skrevet 7. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2022 Når du kvoterer inn grupper med brekkjern i IP'er pga. hudfarge, kjønn og legning, er det rasistisk, sexistisk og dehumaniserende. Det er dypt respektløst mot både forfattere, eksisterende fans, og ikke minst de gruppene som blir skvist inn for å slå politisk mynt på én eller annen form for bisarr sjekkliste som den selv-hatende amerikanske eliten har. 12 2 4 Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 7. august 2022 Del Skrevet 7. august 2022 Jeg er så glad jeg IKKE henger meg opp i alt dette, for da virker livet for tiden å være utrolig kjipt. Liker Sandman etter å ha sett de første tre episodene! 6 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. august 2022 Del Skrevet 7. august 2022 (endret) Outlier616 skrev (8 timer siden): Når du kvoterer inn grupper med brekkjern i IP'er pga. hudfarge, kjønn og legning, er det rasistisk, sexistisk og dehumaniserende. Det er dypt respektløst mot både forfattere, eksisterende fans, og ikke minst de gruppene som blir skvist inn for å slå politisk mynt på én eller annen form for bisarr sjekkliste som den selv-hatende amerikanske eliten har. En annen tid så var allmuen kjempeforbannet av at en kvinne jobbet som sanger, skuespiller eller i tv som hallodame..... I gamle dager så var de så imot at kvinner sang, at de heller kastrerte små gutter mot sin vilje så de kunne synge lyst, eller være skuespiller.... I serier så er det litt mye gay roller for tiden, men i kinofilmer er det absolutt ingen..... Og fargede roller er alltid veldig stereotyp på film. Kino Film er jo så klisje ofte, at man er vant til det... Og reagerer på avvik fra normen. Dette tror jeg er årsaken til at vi reagerer sånn på svarte dverger i rings of power, eller en gay leder-rolle et eller annet sted. Endret 7. august 2022 av Gouldfan 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dotten Skrevet 7. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2022 Mye trollfabrikk-inspirerert svada som videreformidles her. Det bør gå et lys opp for folk når det til og med hevdes investeringsavgjørelser gjøres for "investorer er lei woke", når endringer gjøres som følge av krig i Europa, pandemi, nye konkurrenter og endrede seervaner. Min jobb er å snakke og omgås med investorer, bransjesefer og jeg får også intervjuet folk som Deborah Chow, Moses Ingram m.fl. Det er en fordel å gå utenfor døren fremfor inn på Youtube for å sjekke realiteter. Jeg blir helt matt av dogmene som presenteres på nett. Som nevnt over her, det er skjedd en endring i at det nå i økende grad konkurreres på like vilkår. Det er ikke som 80-tallet, hvor en hvit skuespiller kan smøre litt brunkrem i ansiktet og ta roller til Pakistanere, eller om vi går enda lengre tilbake i tid: Elvis som straffes med militærtjeneste fordi hans dansing provoserte rasistene. Det er som en tidligere forsvarskollega, som sutret og sa opp jobben fordi han ikke fikk en stilling han søkte på. Den gikk til en betydelig bedre kvalifisert kvinnelig kollega, med innvandrerbakgrunn, høyere utdannelse og bedre prestasjoner. Likevel fikk han dette til å handle om at han ikke fikk jobben fordi han var hvit mann, mens hun ble utsatt for hetsekampanjer og forsøkt skvist ut av deler av de ansatte der. Hun presterte bedre og ble en særdeles dyktig og vellykket offiser. Han valgte heller å ta perspektivet hvor han var et offer, og sutret seg ut av en karriere. Hadde han vært mann nok hadde han satt seg på skolebenken og forbedret egne prestasjoner. Et fint råd er å snakke med folk, fremfor å lytte til Youtube m.m. For noen år siden var det mange som klagde over at Metoo var "overdrevent", så jeg reiste og spurte menn som Peter Stormare og Jason Priestley. De påpekte at det var mye verre og på høy tid det ble tatt tak i. De vet selvfølgelig langt bedre enn enhver tastaturkriger. 14 2 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. august 2022 Del Skrevet 7. august 2022 (endret) 12 hours ago, Outlier616 said: Det er en interessant tolkning at verden går fremover ved å være MER rasistisk, MER sexistisk, og MER kjønns og legnings- diskriminerende - som om rasisme og diskriminering andre veien på én eller annen måte vil gjøre opp for det som har skjedd tidligere. De av oss som alltid har vært liberale meritokrater vil vel påstå at det tvert imot er et stort steg tilbake. Akkurat dette er dessverre mer sant enn de fleste forstår. Det som virkelig overrasker meg er at man også angriper de som kjempet for likhet for alle, i mange tiår. At vi ikke har utviklet oss mer er skuffende. Det virker som mange mister gangsynet og kaster stråmannsargumenter og beskyldninger alle veier. Det blir litt i samme gata som å si at alle tyskere var nazister, selv motstandsbevegelsen. Noen av oss klarer jo å ha flere tanker i hodet samtidig. “The oppressed, instead of striving for liberation, tend themselves to become oppressors.” Ellers venter jeg spent på flere episoder av The Sandman. Jeg liker serien uavhengig av cast og synes de gjør en sabla god jobb. Det var kjipt når jeg så forløpig siste episode i går. 23 hours ago, Snikpellik said: Moses Ingram er på ingen måte en dårlig skuespiller, men skuespill er et samarbeid med de andre fagfunksjonene. Regi, manus, script, foto etc. Ser ut til at det er det butter, da spesielt på manus og regi-siden. Ja. Vi har alle sett gode eller lovende skuespiller gjøre dårlige roller. Endret 7. august 2022 av Theo343 (takk for meg) 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dotten Skrevet 7. august 2022 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2022 Leser man historiebøker, eller har levd noen år på planeten og opplevd livet, er det mindre rasisme, sexisme og diskriminering nå enn tidligere. På 90-tallet ble tamilske barn nektet å trene i den lokale klubben her av rasistisk trener, nå er en tamiler styreleder i klubben. På skjermen er det økt mangfold, og vi kan dokumentere en rekke tilfeller hvor Hollywood skviste ut folk - det være seg svarteliste (fordi man anså de som "kommunister" (google Hollywood blacklist)), hudfarge eller seksuelle legning. Om noen vil ta en utfordring: Tatover et regnbueflagg på armen og gå ut i Europa, se om du føler deg like trygg og inkludert som en hetero. Lykke til. At hvite menn nå må konkurrere mer på like vilkår, er strålende. Som hvit, hetero mann er det kjekt å få litt mer reell konkurranse, og jeg griner ikke på nesen over å tape kampen mot kvinner, skeive eller innvandrere. Da brettes armene opp og det jobbes mer. Andre valgte å dikte opp kanselleringskultur som om det var noe nytt (John Cleese ble forsøkt kansellert på 80-tallet han, Elvis noen tiår før, og svarte er kansellert i mange århundre pga hudfargen. Men la oss late som dette er noe nytt som vi stakkars hvite menn er ofre for, i vår navlebeskuende syt). Folk blir jo mer engasjert og sinna over at et merkevare bytter navn vekk fra Joikaboller, fremfor en nyhet om at en skeiv blir slått ned i Oslo, eller at Harvey Weinstein forgrep seg på kvinner - og ødela karrierene deres om de ikke ga etter. Navlebeskuende stakkars-meg klaging. 9 5 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. august 2022 Del Skrevet 7. august 2022 (endret) 21 minutes ago, Dotten said: Leser man historiebøker, eller har levd noen år på planeten og opplevd livet, er det mindre rasisme, sexisme og diskriminering nå enn tidligere. Det tror jeg alle er enige om. Takket være manges innsats siste 100+ år. At man fortsatt fratar kvinners rett til abort i stater i et vestlig land er dog sjokkerende. Endret 7. august 2022 av Theo343 (takk for meg) 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå