Gå til innhold

Maskina henger seg rett før login i WinXP

erikstein

Anbefalte innlegg

Jeg satt inn et nytt Gigabyte Radeon 9600 Pro 128mb skjermkort i en maskin igår. Men rett før login skjermen til WinXP så henger hele maskinen seg.

Om jeg går inn i safemodus, så fungerer alt. Samtidig så fungerer den fint FØRSTE gang jeg booter etter å ha installert nyeste driver fra Ati (3.10).

Maskinen har installert SP1 og den er akkurat blitt formatert, ergo en fresh installasjon.

Det er snakk om en 2,53Ghz P4, Sis645DX chipsett, 512ram 250w psu. Psu'en har forøvrig ikke hatt noen problemer med å drive et GF FX5900 Ultra, så den er ikke defekt.

Noen som vet hva som kan være galt? Jeg får jo ingen feilmeldinger av noe slag...har prøvd å avinstallere/installere 2-3 ganger nå, det har også forekommet at skjermen bare har skrudd seg av rett før login bildet istede...hva nå det enn betyr..

Hjelp settes stor pris på.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det er driverene som fucker opp alt. Dette skjedde rett etter du installerte det nye skjermkortet?

Gjorde du en "clean install" før du installerte driverene?

Kan være de nye driverene kommer i konflikt med de gamle, et ikke ukjent problem.

Chipsett drivere kan fikse problemet, eller være problemet......prøv deg litt frem.

Reinstall er alltid en fin måte å feilsjekke på :p

Sorry, leste tydeligvis ikke innlegget skikkelig :) Fortsatt trøtt...hehe

Men som sagt, installert chipsett drivere? Prøvd eldre drivere? Settpå supportsida til Gigabyte?

Endret av Sharkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...