Gå til innhold

Minnebrikker til A 64

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har disse :

Kingston HyperX 256Mb 434MHz DDR

PC3500 DDR Non-ECC CL2 (2-2-2-6-1) DIMM

Men vet ikke om disse går på ditt asus kort, selv har jeg et gigabyte kort.

Får ikke overklokket mer en til 210fsb, men dette kan ikke være minne problemer da disse brikkene skal klare mer standard.

det er vel mere ett pci/agp problem tror jeg.

Lenke til kommentar

Har kjørt med Kingston Hyper X. Disse fungerte, men det gjør ikke kortet.

Har nå prøvd med NForce 3 først. Holdt på hele fredagen uten å få det til å fungere. Sata diskene datt ut og inn under install, så det gikk til helve*e hver gang. Ga til slutt opp å kjøpte ett Asus kort. Likt til ditt Snekker'n. Greide da etter mye om og men å installer det. Prøvde å oc A63 3200+ litt, å klarte 2200MHz. Da begynte alt å bli ustabilt. Klokket opp litt til. 235FSB, raste alle diskene mine pga for høy PCI buss. For noe ******* dritt. Alt jeg hadde på diskene er nå borte, tastaturet mitt er knust til pinneved :devil: og jeg har sendt tilbake alt.

Nå har jeg prøvd AMD en gang, å det kommer til å bli den siste. Har nå bestilt nytt Asus P4C800Deluxe og ny 2.8GHz SL6Z5 stepping.

Det lille jeg fikk testet A64 systemet uten å OC noe så var det sterkt. Veldig bra frames osv, men når man ikke kan OC noe særlig, og hvis man kjører for langt så raser diskene, så er det ikke noe for meg.

Bare å sende det tilbake du også Snekker'n. Man kan få magesår av mindre :yes:

Lenke til kommentar

AMD er ikke for amatører vet du :)

Neida, hehe.

Det er jo ikke uvanlig at det er problemer med en ny plattform, og det er vel helst hovedkort- og chipsetprodusentene som kan klandres for dette.

At man kan miste data ved høy PCI-buss gjelder da vitterlig alle hovedkort, dette burde du visst og vært mer forsiktig, JimRamse.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

Vet jeg burde vært mer forsiktig, men for ****** alle kort i dag burde jo ha PCI lock.

Uansett, sier ikke at den er dårlig. Sier den ikke er lett å få høye OC med. Jeg klarte ikke å få den til å yte mer enn det min gamle 3.8GHz intel gjorde ihvertfall.

Hjelper seg kanskje når NForce 250 kommer

Når det gjelder erfaring, har jeg masse, men har lett for å bli revet med når jeg tester på nytt HW :yes:

Driter i om jeg mistet alt. Er vel derfor man ha Fastlinje :)

Lenke til kommentar
Er det noen med erfaring på hvilke minnebrikker som egner seg best til A 64.

Har OCZ men disse tar ikke via kortet (asus K8V)

Ifølge noen innlegg på nyhetsgruppen alt.comp.periphs.mainboard.asus vedrørende K8V Deluxe, så skal Asus snart komme ut med ny BIOS-oppdatering med støtte for en god del flere minnebrikker bl.a. OCZ. Inntil da anbefales det å bruke godkjent minne som er nevnt på hjemmesiden til Asus. Sjekk også denne tråden:

http://www.houseofhelp.com/forums/showthre...?threadid=20454

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...