Rune Pune Skrevet 2. august 2022 Del Skrevet 2. august 2022 Har en Kia Rio som snart har gjort sitt, men som jeg hadde håpet holdt en liten stund til. Problemet er at den har begynt å bli vanskelig å få i gir. Det er aldri noen problemer når den er kald, men når jeg har kjørt en stund begynner problemene. Får den alltid i gir men må ta litt i. Og hvis jeg stopper et sted og står i fri, så er det nesten som om bilen begynner å gå fremover når jeg setter den i første gir, som om kløtsjen er halveis ute liksom. Noen som har peiling på hva som er galt? Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 2. august 2022 Del Skrevet 2. august 2022 Er vel meningen at bilen skal begynne å gå fremover når du setter den i første gir er det ikke det da? Er så lenge siden jeg hadde manuell girkasse, husker ikke alt det der. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. august 2022 Del Skrevet 2. august 2022 Høres ut som clutch problem. Men kan holde å lufte hvis det er hydraulisk system, noe det som oftest er, det hender det blir luft i systemet. 1 Lenke til kommentar
Rune Pune Skrevet 2. august 2022 Forfatter Del Skrevet 2. august 2022 Gjest Baardsen skrev (26 minutter siden): Er vel meningen at bilen skal begynne å gå fremover når du setter den i første gir er det ikke det da? Er så lenge siden jeg hadde manuell girkasse, husker ikke alt det der. Ikke når man holde kløtsjen inne 😃 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 3. august 2022 Del Skrevet 3. august 2022 Lekkasje i slave sylinder. Blir pedalen hardere om du pumper den noen ganger? Lenke til kommentar
Rune Pune Skrevet 3. august 2022 Forfatter Del Skrevet 3. august 2022 MAtroxX skrev (13 timer siden): Lekkasje i slave sylinder. Blir pedalen hardere om du pumper den noen ganger? Nei den gjør ikke det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå