rh1 Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 Hei, fikk følgende feil på siste Eu-kontroll: "Defekt foring, indre, venstre, 1. aksel, bærearm foring har løsnet i vulken" Slik jeg ser det består bærearmen av 2 deler, som begge har foringer i begge ender. Dermed greier jeg ikke å forstå hvilken foring jeg skal bytte. Verkstedet er feriestengt en uke til og jeg hadde gjerne blitt ferdig nå Noen som vet hvilken foring det gjelder? Finner selv ikke skader på de jeg kan se... Legger ved bilder tatt fra undersiden, venstre side. Bilens front er på venstre side. Hilsen Rob Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 Løft begge hjulene opp. Da burde du kunne kjenne eller se hvis det er slark noe sted når du begynner å bevege på ting. Hvis du bare løfter ett hjul vil stabilisatorstagene holde ting i spenn. Lenke til kommentar
rh1 Skrevet 1. august 2022 Forfatter Del Skrevet 1. august 2022 Takk for raskt svar med tips! Har gjort det og dratt i hjulet, både i "kl. 6 stilling" og "kvart over 9 stilling". Ser ikke noe spesiell bevegelse på innsiden. Har også forsøkt meg med brekkjern i alle 4 ender uten å se noe uventet. Ser ett sted som kan være årsaken til anmerkningen. Det er bakre bærearmen av de 2, og så på innsiden. Gummien i foringen ser ut til å ha løsnet noe fra selve foringen, ser ut som sprekk på høyre side, men fungerer som normalt ved belastning. Legger ved bilde. Tror du at det er det de reagerer på? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 (endret) Du må kyle et lite brekkjern eller kraftig skrutrekker inn i de forskjellige punktene direkte og kjenne og lytte etter slark. Med hjula oppe fra bakken selvsagt. Du kan også f.eks. stikke fingern inn i mellom foring og ramme eller bærearm og ramme for å kjenne mer nøyaktig. Når du kjenner på selve hjulet så sjekker du stort sett kun hjullager og endeledd. Endret 1. august 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
rh1 Skrevet 1. august 2022 Forfatter Del Skrevet 1. august 2022 Holdt akkurat på med det og tror jeg har funnet det... Det er fremre bærearm, innsiden. Der kan jeg presse bærearmen frem og tilbake over foringen og det er neppe slik det skal være, hva synes du? Se bildene hvor jeg har presset innsiden av fremre bærearm i de 2 ytre stillingene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 Det er definitivt en feil. Lenke til kommentar
rh1 Skrevet 1. august 2022 Forfatter Del Skrevet 1. august 2022 Flott! 😁 Da er det bare å bestille delen og bli ferdig, kjempefint og takk for hjelpen! Hilsen Rob. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 (endret) De så ganske uggent der med rust så jeg håper det går bra. Husk nye bolter og muttere og at de må strammes mens bilen står med full tyngde på alle 4 hjul. Endret 1. august 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
rh1 Skrevet 1. august 2022 Forfatter Del Skrevet 1. august 2022 Takk for tipset! Jeg gjør et forsøk, blir det for mye slit så overlater jeg det til verkstedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå