Johnw Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Skulle bygge en pc og lurer på om jeg kan spare penger ved å kjøpe et wifi kort som jeg kan koble motherboardet med i stedet for å kjøpe en motherboard som har wifi innebygd, fordi ofte er det unødvendige ting med i pakka når man kjøper sånne hovedkort. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Det er mulig å ha wifi kort tilkoblet pci-e eller usb. Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 29. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2022 Svein M skrev (2 minutter siden): Det er mulig å ha wifi kort tilkoblet pci-e eller usb. Tenker å bruke kort gjennom pci-e, er det bedre enn å kjøpe hovedkort med innebygd wifi? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Får man tak i hovedkort uten WiFi i det hele tatt nå om dagen? 🤔 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Johnw skrev (2 minutter siden): Tenker å bruke kort gjennom pci-e, er det bedre enn å kjøpe hovedkort med innebygd wifi? Begge deler kan være like godt. Fordelen med å ha et på pci-e er at det kan byttes ut om det blir behov for det. Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 29. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2022 henrikwl skrev (Akkurat nå): Får man tak i hovedkort uten WiFi i det hele tatt nå om dagen? 🤔 proshop har flere hovedkort uten innebygd WIFI. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 henrikwl skrev (3 minutter siden): Får man tak i hovedkort uten WiFi i det hele tatt nå om dagen? 🤔 Det er omtrent like mange med som uten WIFI Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Hovedkort med wifi har ofte bluetooth også, mens de uten har ingen av delene. Skal du kjøpe kort med wifi og bluetooth så blir det ofte dyrere enn å kjøpe hovedkort med inkludert. Men prisene kan variere fra kort til kort. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 22 minutes ago, Svein M said: Begge deler kan være like godt. Fordelen med å ha et på pci-e er at det kan byttes ut om det blir behov for det. Samme kan vel sies om nettverksport. Og når blir det aktuelt å bytte? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Jeg har bedre oppetid med integrert. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Abigor skrev (5 minutter siden): Samme kan vel sies om nettverksport. Og når blir det aktuelt å bytte? Det er vel om kortet slutter å virke eller at det kommer noe nytt og bedre. Men selv om det er integrert så kan en vel sette inn et på pci-e, så det er vel ikke noe problem å ha det integrert. Det er vel ofte et godt wifi kort som er integrert på hovedkortene. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 (endret) Jeg har dårlig erfaring med at dongler og kort faller ut kontra onboard. Your milage may vary, vil jeg tro. Endret 30. juli 2022 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå