WX3HAR4K Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 (endret) Hei. Har en avtale med et stort firma om frysing av TV-abonnement fra og med 1. August og frem til 1 Mai neste år. Tidligere år har ikke dette vært et problem. Dette ble fremsatt som ønske, registrert av kundebehandler i chatten og bekreftet med en SMS jeg måtte svare JA på. Nå mener selskapet at den jeg chattet med har gjort en feil med å tilby en så lang avtale om frysing av abonnementet og mener at jeg skal betale for både August og September ettersom regningen allerede er sendt ut. Det kan jo ikke være min feil at ikke selskapet har notert denne frysingen av abonnementet, eller at en av deres kundebehandlere har gitt meg feil opplysninger, eller? Noen som kan noe om dette? Saken går nå videre til administrasjonen og jeg venter svar fra dem innen kort tid (håper jeg i hvert fall) Endret 29. juli 2022 av WX3HAR4K Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Hva stod det i opprinnelig SMS og hva kom som svar på neste SMS etter du svarte "JA"? Lenke til kommentar
WX3HAR4K Skrevet 29. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2022 (endret) Fikk først en SMS som var satt til en annen dato. Jeg skrev dermed: "Ønsket å pause abonnementet til Mai neste år", hvorpå han svarte: "AIai leste feil der, sender ny melding. :)" Etter at jeg påpekte dette sendte han meg en ny SMS. Den lyder sånn: "Hei. Vennligst besvar denne tekstmeldingen med JA på at deres abonnement skal registreres hvilende i perioden fra 01.08.22 til (og her ser jeg nå at det står....) 01.05.2022. Abonnementet blir automatisk åpnet sistnevnte dato. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke kan registrere dette uten deres samtykke" Hvorpå jeg trykket JA, men ikke fikk noen ny bekreftelse tilbake. Når jeg hadde svart med et JA skrev han på chatten: Da skal det være riktig her! Endret 29. juli 2022 av WX3HAR4K Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 Dere har en avtale, og en part kan ikke gå tilbake på den uten at den andre parten aksepterer det. Ikke gi deg. Lenke til kommentar
Figaro Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 Her er de den profesjonelle part og risikoen på å tilby slike avtaler påfaller dem. Her er det ingen tvil at slike avtaler har vært inngått tidligere og dermed så har du ditt på det rene ved å oprettholde den nye inngåtte avtalen. At det er en typo der det står avtalen skal pauses tilbake i tid skjønner alle at det ikke går ann, da ordlyden sier fra og med/perioden... Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 30. juli 2022 Del Skrevet 30. juli 2022 (endret) En avtale er en avtale. Bare nysgjerrig på om du har fryst før en bindingstid er over? Forøvrig tar noen selskap godt betalt for å aktivere abonnementet igjen (f.eks Altibox). Sikkert for å hindre at kunder velger å fryse noe 1-2 måneder. Endret 30. juli 2022 av plankeby Lenke til kommentar
WX3HAR4K Skrevet 31. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2022 Det er Viasat jeg har abonnert på i mange år (TV-abonnement på hytta) De slo seg i sammen med Canal Digital under navnet Allente. Tidligere VIASAT-kunder blir stemoderlig behandlet i dette nye "Allente". Ikke får vi tilgang på "Min Side" og appen fungerer heller ikke. I min chat med den seneste "kundebehandleren" spurte jeg om å få tilsendt de siste to regningene på SMS ettersom jeg kun har fått dem i brevs form tidligere. Jo, det skulle ikke by på noe problem, det skulle han gjøre. Jeg oppga telefonnummeret, men har ikke mottatt noen meldinger med regning i ettertid. Slett kundebehandling for å si det mildt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå