cyberjon Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Heisann , AMD 2500 Barton / 2800 Barton Asus A7N8X Deluxe TwinMOS 256 MB DDR SDRAM PC3200 x 2 eller Intel Pentium 4 2.6 GHz 800 FSB Asus P4P800 TwinMOS 256 MB DDR SDRAM PC3200 x 2 Trenger også nytt kabinett, men det har lite med saken og gjøre. Amd pakke ca 2200-2500 kr P4 pakke ca 3200 kr Har ikke lyst til å klokke som det første jeg gjør! Bruker pc'n til spilling, film , musikk(sonar2 o.l). Som dere ser blir P4 pakke mye dyrere i forhold , faktisk max budsjett. Er det like stor forskjell på disse pakke som prisen tillsier?? Kom gjerne med råd og forslag til andre komponenter Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Kjøp barton og skru opp fsb til 200. Funker stort sett på alle, hvis du bestemmer deg for å gjøre dette så kjøper du 2500+. 2800+ er akkurat samme som 2500+ de har bare klokket den opp. Mulig du må skru opp Vcore litt for å få det stabilt, men det er overhodet ikke farlig og dreier seg om bare ca 0,5. Men husk en fin vifte slik at du slipper å høre på en støvsuger, men etter så folk sier så skal det funke fint med boxed kjøleren. Men jeg ville anbefalt å kjøpe deg en vifte utenom, Volcano kanskje. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Synes begge systemene du har satt opp er bra jeg. XP2500/2800+ gir kanskje mest for pengene, uten at det gjøre P4 oppsettet til et dårlig valg. Begge løsningene skal være veldig overklokkingsvennlige, og samtidig mer enn nok power til å kjøre dagens spill og programvare uten problemer selv om du velger å ikke overklokke. Barton med fsb på 200 har ikke jeg vært heldig med desverre. Vil du ha ett Athlon system kan det kanskje være greit å kjøre "safe" og gå for en XP3000+ (ca. 1600,- på psdata) som fremdeles kan overklokkes også ved hjelp av multiplier. Gå for det lommeboka di tilsier mener nå jeg. Tenker du vil bli kjempefornøyd uansett hva du velger. Endret 12. januar 2004 av Falconer Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Ikke bestem deg etter min mening, da jeg er drit sur siden jeg ikke klarer å få min låste opp til 200FSB engang, ikke 190 heller. Jeg er så sur. Har den unødvendige kjølinga på PC'n (5kab. vifter og en god kjøler, ca. 30grader) for INGENTING! Jeg kjører på orh. hastighet, det jeg får klokket er ubetydelig. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Ville gått for Pentium pakka her pga at da vil du ha oppgraderingsmuligheter til prescott senere. Om du velger AMD vil XP3400+ bli den siste prosessoren i med socket A så vidt jeg har forstått. Kan anbefale Abit AI7, meget godt hovedkort. Har det selv Endret 12. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jippi - enda en Intel / AMD debatt! _ johanf Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jippi - enda en Intel / AMD debatt! _ johanf Istedet for å komme med en så tåpelig kommentar kan du heller forsøke å svare på den topicstarter spør om. Og er du ikke interessert kan du la være å poste her! Lenke til kommentar
gundik Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Ingen som klarer å være objektive når det blir snakk om AMD vs. Intel system. Hvis noen kunne svare på spørsmålene cyberjon stiller så kanskje vi kunne bli ferdige med saken? (sometime this year perhaps) mvh Gunnar Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Istedet for å komme med en så tåpelig kommentar kan du heller forsøke å svare på den topicstarter spør om. Og er du ikke interessert kan du la være å poste her! Jg poster hvor jeg vil for DEG i hvert fall. Uansett, Intel / AMD har blitt diskutert opp og ned frem og tilbake 19.000 ganer siste timen - et enkelt søk hadde svart på spørsmålet hans (er det ikke det ALLE sier man skal gjøre da?) - dessuten blir det veldig på smak og behag hva folk anbefaler. Har du penger, gå for Intel. Skal du overklokke, gå for AMD. AMD er best til spill - Intel er best til kontorarbeid. bla bla bla - jeg liker Intel best, så jeg synes du (cyberjon) skal gå for det. Er du litt tilbakeholden og ikke vil spandere hele budsjettet på Intel, kjøp AMD, så enkelt er det. Lenke til kommentar
gundik Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 HT kan vel ha noe å si her også? Who know`s (I don`t...) Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Skal du overklokke, gå for AMD Hvorfor det da? Intel er vel like bra om ikke bedre å klokke med. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) HT kan vel ha noe å si her også? Who know`s (I don`t...) Ja, det og velger han Intel har han støtte for neste generasjons cpu (prescott) som jeg nevnte istad. Burde gjøre valget greit. Sett i mine øyne iallefall EDIT: Takk til allyse som fikk fikset opp! Endret 12. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 AMD er best til spill - Intel er best til kontorarbeid. Det er det reneste vrøvl! Hvor i all verden har du det fra? timtowtdi Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 P4 løsningen er best og kjappest nesten uansett situasjon men den gjør og maskinen 700-1000 kroner dyrere. Burde du hatt et nytt skjermkort (og de kronene gir deg muligheten til det) så gå for AMD, regner du med at du likevel bruker pengene du "sparer" på kino, snop, bowling eller dama så hadde jeg kjøpt P4'en og heller hatt det litt tynt med lommepenger de neste ukene Lenke til kommentar
pskard Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Tipper P4-maskinen er 10% raskere +-. Det kommer dog an på hva du bruker den til. P ersonlig tror jeg ikke du vil merke noe spes forskjell på det, men P4-maskinen vil være raskere. Om 10% ekstra ytelse er vært det blir opp til deg. Du kommer til å bli fornøyd med begge maskinene uansett vil jeg tro. P4-maskien kan oppgraderes mer. Trolig til en Prescott 3.4-3.6 GHz. Det er en fordel med P4-maskinen. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 ... bruker pengene du "sparer" på kino, snop, bowling eller dama så hadde jeg kjøpt P4'en og heller hatt det litt tynt med lommepenger de neste ukene Hvordan kan du foreslå å spare penger på dama?? Dame > PC Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg ville gått for en Pentium 4 basert løsning! Jeg har hatt begge deler (hadde en XP2600+ før jeg kjøpte meg P4 2.6) og jeg har inntrykk av at P4'en er litt raskere på en merkelig måte; at den er litt mer "responsiv". Jeg får såvidt litt bedre scores på 3DMark osv med P4, men det er ikke store forskjellen! I tillegg så kan du oppgradere systemet ditt med en P4 Prescott senere om du velger P4 basert løsning. Uansett hvem av disse du går for så kommer du nok til å bli fornøyd. og husk at skjermkort har vel så mye å si som HK, CPU og minne. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg vil si begge deler er et like gode valg. De er i to forskjellige prisklasser og man får i dette tilfellet hva man betaler for. Det er altså opp til deg og lommeboka hva du velger. (Om du gidder å vente et par-tre uker kan du også vurdere den nye Pentium4 prescott 2,8GHz. Eller du kan vurdere AMD Athlon64 3000+ om budsjettet tillater dette.) Lenke til kommentar
cyberjon Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Så ut til å bli en AMD vs Intel kamp her en stund men det rettet seg litt opp. Har i dag Celeron 950 MHz på ett enda mer sugent ABIT VH6 FC-PGA hovedkort. Dette har holdt i 3 år så på tide med no bedre, Tror jeg kommer til å gå for P4 pakka da den som nevnt er mer fremtidsrettet. Takker for alle seriøse innslag:) Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg er enig med Simen1 her! Vent et par ukers tid og gå for en Prescott 2.8! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå