flippfloppykotty Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Off! Jeg sitter her å sliter med min stakkars XP1700+ Dersom jeg kjører noen tunge programmer, som spill og bildebehandlin oppnår jeg vel drøyt en temperatur på ca 65 grader Celcius, dette er med to papst kabinettvifter( er vel kansje ikke så vikti, siden kabinett døren er åpen). Jeg brukte først en IGLO 2320 kjøler som skulle støtte opp til XP 2000+ eller noe slikt? da var temperaturn oppe i nesten 70 grader.! Jeg skiftet da over til en større kjøleramme som jeg hadde liggende som skulle støtte opp til xp 1700+. Dessutn skiftet jeg også vifta å fikkøkt luftgjennomstrømningen betraktli(de hørtes vertfall slik ut) og da kom jeg meg ned på ca 65. Slik som det er nå... Romtemperaturen ligger til vanlig mellom 20 og 25 grader. Jeg bruker også artic silver kjølepasta. Det kan da ikke være meningen at CPU'n skal bli SÅ varm?! Jeg byttet til og med til en skikkli saftig 80mm vifte som passer på titan kjøleribba, den brøkte noe helt sensasjonelt, sikkert omtrent 50dB! Da fikk jeg ned tempen noen få grader til... Men dette bråket takler jeg ikke, hva kan jeg gjøre? Er det bare å kaste hele skiten å handele nytt? I så fall er jeg intresert i nytt HK + prosessor. Minst ca XP 2200+ , må stå til("passe til") GF 4 Ti 4200 skjermkort, 384mb ddr ram(333), 80GB WD, 300W psu. Jeg har ikke noe lydkort for øyblikket så det bør være integrert på HK... det ble et laaaaangt førsteinlegg (det har en tendens til å dukke opp litt dialekt her og der, håper alle forstår...) Lenke til kommentar
Mira Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 65 grader er ikke en faretruende temp. Du trenger ikke bekymre deg før tempen når ca 85 grader. Lenke til kommentar
Stootsy Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hadde omtrent den samme tempen(62c) med en xp2500 på full load. Hadda da cpu vifta vell på rundt 3500rpm...Anyway, syntes det virket litt mye og tenkte kanskje jeg hadde dæsja på for mye pasta ellernoe.... Tok iallefall ut cpuen og vifta, "vasket" vekk all den gamle pastaen og la på ett tynt lag med ny pasta...nå ligger jeg på 52c full load ...samme rpm på vifta.. Kan jo være en ide å prøve..? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Du kan ikke tenke deg det at de tempene du leser er feil da?? Har du prøvd å ta på ribba og kjenne om den virkelig er så varm?? Har og en 1700+ stående hos noen andre, med en GlacialTech IGLOO 2320 kjøler, og den ligger på 34°C ved Idle og 38-39°C ved full load i ett lukket kabinett, med bare en 92mm vifte som suger luft ut... Lenke til kommentar
flippfloppykotty Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Hva brukte du når du "vasket" cpu da? Er vel ikke lurt å bruke papir og lignende sidn det legger igjenn en masse små støv partikla og lignende, kansje litt elektrospray hadde gjort seg? Og jeg har kjent på ribba og den er varm! Dessutn burde jeg kansje nevne at cpu'n har blitt mer og mer ustabil i en lengre periode. Maskinen driver å "henger" og av og til nekter den å starte i det hele. Har testet de fleste andre delene, utan at jeg har funnet noen feil.... Lenke til kommentar
Stootsy Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Brukte kondensfjerner og ørepinner...Elektrospray gjør visst susen også såvidt jeg har lest på forumene...?..men er vell dyrere også..? Kjøleribben min var varm tidligere også, men er langt varmere nå. Lenke til kommentar
flippfloppykotty Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 jaja, nå er cpu'n vasket og klar, har lagt på litt ny pasta og festet viften skikkli. Må inrømme at jeg var VELDI nervøs da jeg skulle starte pc'n, elektrosprayn skal jo ikke lede strøm, nedrvepirrende å starte pc'n mens cpu fortsatt dryppet av elktrospray.(det la seg faktsik en liten dam midt på HK der jeg fester cpu) skummelt. Akkurat det samme som før... ligger på 57 grader i bios... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå