Gå til innhold

Koder som er standardiserte

Anbefalte innlegg

Noen som har en oversikt?

Det jeg har erfart, og ergret meg mest over, er

margin: auto;

Flere ting som ikke virker som det skal er span og abbr. Sistnevnte har jeg for tiden erstattet med acronym, men håper at IE retter seg etter W3C!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen jeg hater Internet Explorer!

Sitter her og mekker en side. Opera, funker smoooooth! Mozilla, nesten smoothere, hadde det vært mulig, men IE? Det er helt, og da mener jeg helt fucket!

Bruker vanlig float: left, og den vil bare ikke gjøre som det skal!

Angående feil med span, så prøvde jeg meg på en span:hover {background-color: #xxxxxx } men funket det, da? Vel... Mozilla og Opera tok den greit! IE? Nope..

Er det noen klubber eller forumer man kan joine hvis man vil menges med andre som sitter oppe hele natten fordi IE ikke vil gjøre som w3c sier?

Lenke til kommentar

IE kommer nok aldri til å støtte alt w3c sier. Dette bassert på alt annet M$ har blitt bedt om å gjør for å føye seg.

Det jeg vil anbefale deg, er å sette en sperre for ie, og bare slippe inn de som vet hva som funker. Eller eventuelt redirecte ie-brukere til en site som er designet for dem. Sistnevnte løsning har jeg brukt en del selv.

Lenke til kommentar
Store spørsmålet blir, klarer siten http://validator.w3.org/ ?

Jeg pleier å bruke w3schools sin, da...

This Page Is Valid HTML 4.01 Transitional!
, men jeg kan alltids prøve w3.org sin.

Først nå ser jeg at det var den jeg alltid brukte, ja... Men den er grei.

Anyway... La oss validere CSS. Det er nok der problemene ligger. Ser ut som om w3schools (Refnes Data :p ) har et problem med CSS-valideringen, ja... Fikk ikke opp siden.

Lenke til kommentar
This Page Is Valid HTML 4.01 Transitional!
, men jeg kan alltids prøve w3.org sin.

Først nå ser jeg at det var den jeg alltid brukte, ja... Men den er grei.

er det bare forsiden du validerte? de går som oftest igjennom. Verre med sider innenfor.

Lenke til kommentar
er det bare forsiden du validerte? de går som oftest igjennom. Verre med sider innenfor.

Jeg har tross alt bare index.php og en css-fil, så det er liksom ikke så mye å validere... :p

Det er bare IE som ikke klarer, det jeg irriterer meg over i skrivende stund, margin: 0 auto; og float: left;

Lenke til kommentar

php, cfm, etc.. går fint gjennom validatoren..

serverside-kode blir jo prosessert av serveren før validatoren får det.... ;)

og.. alltid lurest (etter min mening) å bruke w3 sin validator.. båre til css og html.

har erfart at det er de som har det beste validator-systemet..

Lenke til kommentar
Sider som validerer funker som regel 100% i alle browsere - men _ikkje_alltid_!

*drømme om at Microsoft kjøper opp rettigheter til Opera browser* :D

Det ville hvert et stort tap om de gjorde det. Da ville opera fått samme problemene som ie har i dag.

Lenke til kommentar
Sider som validerer funker som regel 100% i alle browsere - men _ikkje_alltid_!

*drømme om at Microsoft kjøper opp rettigheter til Opera browser* :D

Det ville hvert et stort tap om de gjorde det. Da ville opera fått samme problemene som ie har i dag.

Korfor det? IE kjøper ikkje firmaet som lager opera, dei kjøper rettighetane til å inkludere det i windows som standard browser!

På den måten får MS bedre fornøyde kunder, samt at Opera blir et større og _rikare_ firma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...