Gjest mafister Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hei. Har fått ny e-mail, og tenkte jeg skulle forandre på den som står i profilen. Men så går det ikke, fordi emailen er for lang. Hva slags teit opplegg er det? En emailadresse er en emailadresse, uansett hvor lang den er, da burde det gå an å få vist hele adressen. Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg kan ikke finne noe sted hvor det er begrensninger i lengden på epost-felt. Send en epost til forumstyret hvor du oppgir den epostadressen du ønsker å legge til, så skal vi se på saken. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 jeg prøve å teste nå og det stemte. Max grensen på email adresse er 30 tegn inkludert _ALT_, men det burde holle for alle. Jeg har email på 3 bokstaver + @broadpark.no Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 30 tegn er faktisk for lite. For å ta et ekstremt eksempel... Denne siden påstår de harverdens lengste domenenavn. Dersom en med epost fra dette domenet skal registrere seg på hw.no har han et problem... Ganske mange firmaer bruker fullt navn i epostadressene til ansatte. Har du et langt navn, samt et passe langt domenenavn er det lett å gå over 30 tegn. Når jeg lager websider med registrering av epost bruker jeg 100 tegn normalt sett. Dette er kanskje litt mye men bedre med for mye enn for lite. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 RFC standard på mail er 255 tegn det er lengden på en mailadresse. Problemet med lange mailadresser er at de åpner for spam. Rundt 100 tegn burde holde. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Viss 255 teikn er standarden, så er 100 teikn for lite. Enkelt og greitt. Korleis skulle lange adresser vera meir sårbare for spam, forresten? (Eg har ein mistanke om at standarden, ein eller annan RFC, har langt meir innfløkte reglar...) Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hva er mail til forumstyret da? Uuum, dumt at det ikke går,mangler bare 3 bokstaver så er jeg i boks... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Denne siden påstår de harverdens lengste domenenavn. Dersom en med epost fra dette domenet skal registrere seg på hw.no har han et problem... Denne norske siden har like langt navn.... og mere innhold. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Når du går over en hvis menge tegn i en mailadresse, kan gamle mailsystemer gjøre de rareste ting. Jeg vet at gammel sendmail kan starte relay hvis du har over 128 tegn i mailadressen din. Noen ikke fult så gamle mail systemer har andre hull, Exchange 5.5 har en masse huller for lengere adresser. Dette gjør dem sørbare når det gjlder virus og mail ormer. Det finnes også en del spam hunter software som beregner mail ut i fra subject, avsender og motaker. Har du for lang mailadresse kan en del av disse programmene tolke mailen din som spam. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Når du går over en hvis menge tegn i en mailadresse, kan gamle mailsystemer gjøre de rareste ting. Jeg vet at gammel sendmail kan starte relay hvis du har over 128 tegn i mailadressen din. Noen ikke fult så gamle mail systemer har andre hull, Exchange 5.5 har en masse huller for lengere adresser. Dette gjør dem sørbare når det gjlder virus og mail ormer. Skummelt, ja. Det finnes også en del spam hunter software som beregner mail ut i fra subject, avsender og motaker. Har du for lang mailadresse kan en del av disse programmene tolke mailen din som spam. Å, herregud, kor hjernedaudt... (sukk) For forumet sin del har det likevel ingenting å seia, så eg held fast ved at forumet bør godta alle gyldige adresser. (Det er vel gjerne ei sak som bør sendast oppstraums til IPB? For alt eg veit kan det vera fiksa i nyare utgåver av forumet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå