Gå til innhold

spørsmål angående døde piksler.

Danny

Anbefalte innlegg

Har siemens sx1 og jeg er redd jeg har døde piksler kan man se døde piksler når telefonen er av i sterk lys?

Eller forekommer døde piksler bare når skjermen er på?

Det ser ut som det er 3stk skal jeg da kontakte butikken eller de som driver med service av siemens telefoner,zodiac?

Endret av Danny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har siemens sx1 og jeg er redd jeg har døde piksler kan man se døde piksler når telefonen er av i sterk lys?

Det ser ut som det er 3stk skal jeg da kontakte butikken eller de som driver med service av siemens telefoner,zodiac?

Vil du ha ny så kontakter du butikken du kjøpte den fra. Du får ikke ny hos Zodiac. Hvor lenge har du hatt den?

Lenke til kommentar
kan man se døde piksler når telefonen er av i sterk lys?

Mener du at de ser det kun når mobilen er avslått?

I såfall ser jeg ikke helt hva problemet er :)

nei man ser den tydelig når den er slått på spesielt hvit bakgrun når jeg går i menyen så er det en nesten midt på skjermen de to andre i venstre hjørne ved analoge klokka :thumbdown:

Men jeg trodde man bare så døde piksler når skjermen er på ikke av derfor spurte jeg,skal ta kontakt med butikken.

Har hatt den to,tre uker.

Endret av Danny
Lenke til kommentar

Et triks for å sjekke dette: Ta et svart bilde, (fingeren foran kameraet) vis bilde i fullskjerm, er det noen piksler som ikke er svarte da? Isåfall er de ødelagte. Krev ny telefon, dette med 3 for å få ny er svin og bedrageri da du har kjøpt en ny telefon til 5000kr! Jeg hadde 1 død piksel og fikk ny med engang, (selv om angreretten hadde utgått).

Lenke til kommentar

Døde pixler er like tilstedeværende med bakgrunnsbelysningen av som med det på. (Det er jo selve display-flaten som har en liten defekt, ikke bakgrunnslyset)

Om du åpner dekslet og får tilgang til selve LCD-overflaten så kan du sikkert massere bort den døde pixelen akkurat som på vanlige LCD-skjermer,

Lenke til kommentar
Et triks for å sjekke dette: Ta et svart bilde, (fingeren foran kameraet) vis bilde i fullskjerm, er det noen piksler som ikke er svarte da? Isåfall er de ødelagte. Krev ny telefon, dette med 3 for å få ny er svin og bedrageri da du har kjøpt en ny telefon til 5000kr! Jeg hadde 1 død piksel og fikk ny med engang, (selv om angreretten hadde utgått).

Går vel mer på garantien enn angreretten?

Lenke til kommentar

Går vel mer på garantien enn angreretten?

Eller mer på reklamasjonsretten enn garantien?

Lenke til kommentar

*Oppdatering*

Var hos siba de ville ikke gi meg ny siden den var mer enn 2 uker gammer,kjøpt 27 desember.

:wow:

Han sendte til service.

Men står det ikke i noen lov at jeg rett til ny ved fabrikkfeil,døde piksler er velslags fabrikkfeil eller hva med den iso standarden lcd skjermen følger?

Også har jeg hørt mye skrekk historier om mobiler til service at det tar laaaaaaaang tid.

Kan noen hjelpe meg kan jeg kreve ny telefonen?

Lenke til kommentar
Døde pixler er like tilstedeværende med bakgrunnsbelysningen av som med det på. (Det er jo selve display-flaten som har en liten defekt, ikke bakgrunnslyset)

Om du åpner dekslet og får tilgang til selve LCD-overflaten så kan du sikkert massere bort den døde pixelen akkurat som på vanlige LCD-skjermer,

Massere vekk? Hvordan da? :dontgetit:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg kan jeg kreve ny telefonen?

Nei. I følge forbrukerkjøpsloven er det opp til butikken hvordan de vil løse problemet. De har valget mellom å gi deg ny, reparere eller gi deg pengene tilbake. Men heldigvis så står det samme plassen at ingen av tingene skal ta for lang tid, og da er 2 uker vanligvis regnet som en grense. Du kan gjerne spørre hvordan det går etter en uke og be om gratis lånetelefon. Hvis det tar mer enn 2 uker så er det bare å be om å få ny eller pengene tilbake. Eller du kan få de til å gi deg prisavslag på telefonen du kjøpte OG lånetelefon. Om det ikke skjer noe før om en hel måned så bare glem å få tilbake telefonen. Da er det bare å kreve ny eller pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Hei

I følge kjøpsloven så har du krav på ny vare eller rep.,det er opptil deg om du vil ha ny vare. Det er bare å stå på :)

Nope, fra og med at kjøpsloven ble endret og omdøpt sommeren 2002 eller 2003 (husker ikke), til forbrukerkjøpsloven så er det butikken som kan velge hvilken løsning som skal velges. (Og for sitt eget ryktes del bør de lytte på hvilken løsning kunden ønsker)

Lenke til kommentar

Massere vekk? Hvordan da? :dontgetit:

Masasje-trikset. Slik som på LCD-skjermer. Det går ut på å bruke ett eller annet mykt (eks skjorteermet), og bruke fingeren til å trykke det forsiktig mot skjermen og massere med sirkelbevegelser. Noen ganger forsvinner den øyeblikkelig, andre ganger må man kanskje holde på i 1 minutt eller 2. Dette fører normalt at den døde pixelen blir vekket til live igjen. Jeg og andre jeg kjenner har gjort dette med suksess på totalt 6 av 6 døde pixler på 6 forskjellige LCD-skjermer.

Lenke til kommentar
Hei

I følge kjøpsloven så har du krav på ny vare eller rep.,det er opptil deg om du vil ha ny vare. Det er bare å stå på :)

Nope, fra og med at kjøpsloven ble endret og omdøpt sommeren 2002 eller 2003 (husker ikke), til forbrukerkjøpsloven så er det butikken som kan velge hvilken løsning som skal velges. (Og for sitt eget ryktes del bør de lytte på hvilken løsning kunden ønsker)

Hei

Jeg har akkurat lest kjøpsloven om dette og der står at kunden kan kreve omlevering når det hjelder masseproduserte ting som f.eks mobil hvis han ønsker det :)www.forbrukerportalen.no

Lenke til kommentar

og åpner du den mister du garantien =) Rettelse på innlegg: Du som kunde har krav på å velge mellom å få pengene tilbake, rep, eller ny telefon. Faktisk er det en sinnsyk regel som sier at du må ha minst 3døde pixler for å kunne kreve ny telefon. Og det kommer ann på om bedriften gir deg god eller dårlig service. Når du kjøper en telefon med fabrikk feil for 5000kr mener jeg du kan kreve ny telefon, dette mente også forbrukershop.no (der jeg kjøpte min og fikk ny). Døde pixler kan ikke sendes på reperasjon. Da de er døde, er de halveis døde, dvs at de viser litt forskjellige farger, er bare ikke inntakt så kan det vel muligens være at leverandøren bruker massasje trikset for å få fikset det igjen. Men send en mail til forbrukerraadet og hør om de kan hjelpe deg. Du bør få en ny telefon om bedriften driver seriøs butikk!

Lenke til kommentar
Også har jeg hørt mye skrekk historier om mobiler til service at det tar laaaaaaaang tid.

Hviss det er zodiac som reparer den tar det som oftest veeeeldig lang tid.

Softwarefeil på min 3650: Leverte til EuroTec (der jeg kjøte den). de sendte den til zodiac. Roar på zodiac "fant ikke feil" og sendte den til finland.... Fikk den igjen etter 3uker!

Min brors 6610. Softwarefeil: Sendt til euroTec. De sendte videre til Zodiac. Roar "fant ikke feil" og sendte den videre til ett annet verksted. Han fikk den igjen etter 3 uker.

Min fetters 3200. Softwarefeil: Levert til Zodiac. Roar på zodiac fant fortatt ikke noe feil og sendte den videre til danmark. Han fikk den igjen etter 4 uker...

Som du ser tat det aaaaaaaaaaltfor lang tid... Kansje det bare er nokia eller roar? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...