Arne Fenstad Skrevet 25. juli 2022 Del Skrevet 25. juli 2022 Hull i skroget var en av 23 feil på skipet som ble eskortert til land på Svalbard Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 26. juli 2022 Del Skrevet 26. juli 2022 (endret) Det er betenklig at ikke alle disse skipene må gjennomgå havnestatkontroll før de før de får gå inn i isen. Isklasse 1B ser ikke ut til å være tilstrekkelig for polare strøk. Class Range Ice Class First year ice thickness (Baltic) First year ice thickness (Polar) Lowest 1C 0.4 m 1B 0.6 1A 0.8 m 0.3 – 0.7 m Highest 1AS 1.0 m 0.7 – 1.2 m I tillegg er det jo et problem med unøyaktige kart i disse strøkene. Så det burde vært krav om doble skrog. Det burde også vært satt krav til maks 4 timer evakueringstid (fra fartøy og fra livbåter) ut fra passasjerantall og tilgjengelige ressurser. Endret 26. juli 2022 av J-Å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå