Gå til innhold

Hull i skroget var en av 23 feil på skipet som ble eskortert til land på Svalbard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er betenklig at ikke alle disse skipene må gjennomgå havnestatkontroll før de før de får gå inn i isen. 

Isklasse 1B ser ikke ut til å være tilstrekkelig for polare strøk.

Class Range Ice Class First year ice thickness (Baltic) First year ice thickness (Polar)
Lowest 1C 0.4 m  
  1B 0.6  
  1A 0.8 m 0.3 – 0.7 m
Highest 1AS 1.0 m 0.7 – 1.2 m

I tillegg er det jo et problem med unøyaktige kart i disse strøkene. Så det burde vært krav om doble skrog. Det burde også vært satt krav til maks 4 timer evakueringstid (fra fartøy og fra livbåter) ut fra passasjerantall og tilgjengelige ressurser. 

 

 

Endret av J-Å
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...