Reeve Skrevet 25. juli 2022 Del Skrevet 25. juli 2022 Hei! Jeg bor i en leilighet med fjernvarme fra BKK. Både varmtvann og vannbåren oppvarming (baderomsgulv og radiator i stue) kommer på samme faktura. I november i fjor stoppet måleren å fungere. Dette ble oppdaget ifm. Inspeksjon i januar/februar i år. Siden da har jeg fått stipulert forbruk på fakturaen, selv om kraftprisene endrer seg drastisk. Saken har vært meldt inn til BKK, til styret i sameiet, og purret både på telefon og skriftlig via epost, uten at noe har skjedd. Jeg får fortsatt stipulert forbruk (dvs. jeg betaler for samme forbruk som samme måned i fjor). Jeg er lei av dette. Kan jeg stoppe betalingen og kreve dette utbedret, før jeg vil betale igjen, eller risikerer jeg bare at de sender fakturaen videre til inkasso? I så fall, hva skjer når jeg bestrider kravet, med dokumentasjon på at feilen er meldt inn (og purret) flere ganger de siste 6-7 månedene? Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 26. juli 2022 Del Skrevet 26. juli 2022 Du må varsle forliksak, så legger du det inn til forliksrådet etter fristen har gått ut. Koster 1300 ett eller annet, som du kan kreve at motparten betaler iom at de ikke svarer på henvendelsene dine. Forhåpentligvis får du svar innen fristen går ut.. Lenke til kommentar
ali q Skrevet 26. juli 2022 Del Skrevet 26. juli 2022 Se gjerne alle standardsvarene FKU har sendt ut siste året om behandlingstiden (einnsyn.no).. Du får ingen kjapp løsning av å gå den billige ruten, for som FKU selv sier i standardsvarene sine så er det nettopp det vi har domstolene til (men også der kan du kreve (håpe) at motparten dekker din utgifter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå