simenn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ja, jeg er enig i at filmene var ganske bra, men at boken virker bedre. Har lest Hobbiten og holder på å bla litt igjen Ringenes Herre nå. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte, siden det er så sinnsykt mye informasjon og fortellinger FØR kapittel en begynner jeg leste gjennom det som var før, men hovedsaklig er det bare et sammendrag av hobbiten. du kan sikkert droppe det hvis du akkurat har lest den. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ja, jeg er enig i at filmene var ganske bra, men at boken virker bedre. Har lest Hobbiten og holder på å bla litt igjen Ringenes Herre nå. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte, siden det er så sinnsykt mye informasjon og fortellinger FØR kapittel en begynner jeg leste gjennom det som var før, men hovedsaklig er det bare et sammendrag av hobbiten. du kan sikkert droppe det hvis du akkurat har lest den. Jepp, les heller Silmarillion når du er ferdig med Ringenes Herre. Men for Guds skyld ,les på engelsk, for å bevare det vakre og det episke... Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg har lest hobbiten og hålder på med ringenes herre for andre gang nå. Men det som er så trist er at jeg har silmarillene, på norsk. Jeg har flere ganger begynt på den men den er så ekstremt tung, bare masse synging, og mens jeg leser, tenker jeg på andre ting, også får jeg ikke med meg noen ting... Noen som har noen tips? Btw: history of middle - earth, hva handler den om? Er den slik som silmarillene hobbiten eller lotr? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Hva handler egentlig Simarillion om? Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Silmarillon handler vel om hele skapelsen egentlig. My om de personene du kanskje hørte navnet på i LOTR. Guder, skapninger, o.l. Litt kjedelig begynnelse mener noen. En fyr som synger. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hva handler egentlig Simarillion om? Silmarillion handler for det meste om silmarillene, og de 3 første tideverv. Silmarillene var mektige stener, og mye av boken handler om gigantiske kriger der de gode folkene prøver å få tilbake en slik sten fra den første "dark lorden" Morgoth. I tillegg til Silmarillion får du historien om numenor, the war of wrath og the war of the ring. Genial bok, brilliant... Hehe, leste at Tolkien ikke ville at 10 åringer skulle lese Ringenes herre, siden han mente de ikke var intelligente nok til å skjønne hvor genial boken var Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Men det som er så trist er at jeg har silmarillene, på norsk.Jeg har flere ganger begynt på den men den er så ekstremt tung, bare masse synging, og mens jeg leser, tenker jeg på andre ting, også får jeg ikke med meg noen ting... Må si jeg føler meg så hjemme i det du sier, har det på akkurat samme måte. Klarer ikke komme halveis på en side før tankene flyter over på andre ting. Lenke til kommentar
[r]endre Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hva handler egentlig Simarillion om? Genial bok, brilliant... Helt enig, syns nesten Silmarillion er bedre enn Ringenes Herre (bare nesten da). Liker speiselt godt historien om Fingolfins fall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå