Gå til innhold

LOTR: Return of the King-thread #2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet godt at dette ikke er stemmningsmusikk. Men det er likevel en godbit om du liker BG, IE og LOTR

BG = Baldurs Gate?

LOTR = Lord of The Rings

IE = ? eh.. Internet Explorer? :dontgetit:

Stratovarius?! Den må jeg skaffe.

Men det var Blind guardian og Iced earth som sang den jeg fant.

BG: Blind Guardian

LOTR: Lord of the Rings

IE: Iced Earth

Lenke til kommentar
Vet godt at dette ikke er stemmningsmusikk. Men det er likevel en godbit om du liker BG, IE og LOTR

BG = Baldurs Gate?

LOTR = Lord of The Rings

IE = ? eh.. Internet Explorer? :dontgetit:

Stratovarius?! Den må jeg skaffe.

Men det var Blind guardian og Iced earth som sang den jeg fant.

BG: Blind Guardian

LOTR: Lord of the Rings

IE: Iced Earth

ah.. seff :blush:

Lenke til kommentar

Hehe, Terminator filmene er jo sinnsykt dårlige bortsett fra den andre filmen, som faktisk viste tegn til god historie, som man kan reflektere litt over (det faktum at KI en gang blir smartere enn mennesker er jo litt skummelt) , men det er for store plott hull i enern og toern til å ta filmene seriøst...

Lenke til kommentar

Men seriøst. Arne Olav: er du her kun for å provosere? Så at du startet en annen tråd der du skriver "TIDENES MEST OVERVURDERTE FILM"

Han ble også utvist i to uker på grunn av dette. Så slipper vi han en stund. :) Sikkert en kar som bare har meldt seg inn for å provosere, ja. Slike innlegg om LOTR er jo det eneste han har skrevet.

Lenke til kommentar
Hehe, Terminator filmene er jo sinnsykt dårlige bortsett fra den andre filmen, som faktisk viste tegn til god historie, som man kan reflektere litt over (det faktum at KI en gang blir smartere enn mennesker er jo litt skummelt) , men det er for store plott hull i enern og toern til å ta filmene seriøst...

bolemonsteret hjelper ikke så mye med på å gjøre filmen bra han heller, men forhåpentligvis har han nok å gjøre som ansikt utad for the people-in-chief i california til å vise seg på filmer i den nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Elsker i filmen når Rohans Ryttere rir fra Dunhov, Theoden oppmuntrer dem overnfor Rammas Echor og når Rohirrim charger på Pelennor :)

Ja, det er en sterk scene når de drar ut for å krige. Får liksom nasjonalitetsfølelsen, selv om det bare er på film, og heller ikke min nasjon :yes:

Lenke til kommentar
Elsker i filmen når Rohans Ryttere rir fra Dunhov, Theoden oppmuntrer dem overnfor Rammas Echor og når Rohirrim charger på Pelennor :)

Ja, det er en sterk scene når de drar ut for å krige. Får liksom nasjonalitetsfølelsen, selv om det bare er på film, og heller ikke min nasjon :yes:

Aboslutt! Og det er ganske fett når Gandalv og Pipping rir gjennom Minas Tirith :yes:

Lenke til kommentar

mine to beste øyeblikk på film de siste årene er :

1. Når alveheren kommer marsjerende opp trinnene i To Tårn

og

2. Når Theoden oppildner rytterne og de kommer galopperende over åskammen.

Gikk et solid gys gjennom meg på begge.

Enormt bra øyeblikk.

På tredjeplass er når Entene marsjerer mot Sarumann med treskjegg i spissen.

It' might be our end.. but today we march.. The final march of the ents...

eller no i den dur...

god damit.. hva skal en se frem til nå da?

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp lest gjennom boka (storpocket-utgaven 2003) og føler meg ganske så beriket. Jeg er av den typen som liker best bakgrunnshistorier, faktaopplysninger og skjemaer/tegninger/kart - jeg vurderer å gå til anskaffelse av "The History of Middle-Earth" elns bare for dette. Det var ikke uten grunn at jeg alltid leste nøye gjennom manualene til alle RPG-spillene jeg har spilt - som f.eks Diablo 1+2 (ikke ekte RPG-spill, men likevel mange gode bakgrunnshistorier) og Arcanum.

Alle de forskjellige språkene fascinerte meg utvilsomt mest, intressant å vite at f.eks Sam Gamgod i virkeligheten heter Banazir Galbasi. Lurer på om noen av de aller, aller mest ihuga LOTR-fans tar og dubber om alle 3 filmene slik at karakterene snakker med de opprinnelige språkene, dvs. alltungemål/vestrønt, svartmål, rohansk, gondorsk osv (utenom quenya+sindarin som allerede brukes), bare for egen skyld?

Nå som Matrix og LOTR-triologiene er unnagjort, blir den neste filmen jeg ser mest fram til utvilsomt Star Wars Episode 3. Samt Transformers-filmen (med levende mennesker og CG-roboter), hvis den i det hele tatt kommer.

Lenke til kommentar
Balrogen er en ond demon fra verdens første tideverv. Fortsatt er de å finne i de aller dypeste og mørkeste stedene i Midgard.

Vor er det de er da????

Finnmark?? :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

du kan jo lese boka og finne ut hva Midgard er. Midgard ligger neppe i Finnmark. LOTR er jo reinspikka fiksjon/oppdiktning/fantasy osv, og når jeg mener at LOTR er reinspikka, så har ikke LOTR noe med denne verdnen å gjøre

Endret av Jonki
Lenke til kommentar

Lurer på om noen av de aller, aller mest ihuga LOTR-fans tar og dubber om alle 3 filmene slik at karakterene snakker med de opprinnelige språkene, dvs. alltungemål/vestrønt, svartmål, rohansk, gondorsk osv (utenom quenya+sindarin som allerede brukes), bare for egen skyld?

Nå pratet jo de fleste orcer vanlig menneske-mål, siden svartmål mangler så mange ord (nesten som latinsk), er egentlig bare Sauron og Ringskrømtene som sverger til "the black tongue", eller skal man si 'sverget' nå?

Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig i at filmene var ganske bra, men at boken virker bedre. Har lest Hobbiten og holder på å bla litt igjen Ringenes Herre nå. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte, siden det er så sinnsykt mye informasjon og fortellinger FØR kapittel en begynner :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...