kaaasen Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Hva i svarte skjedde med tråd navnet? Liker å holde meg til norsk når jeg kan. Desuten er "Atter en Konge" en utmerket oversettelse spør du meg. Jada, det er ikke noe i veien med det, men jeg tenkte at det passer litt bedre med det navnet likevel Lenke til kommentar
adawen Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Fasces fikk akkurat litt ferie, så da slipper dere å bekymre dere for at han ødelegger her iallefall.. Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Muligens litt off-topic dette altså, men jeg slenger det opp likevel... Noen som veit hvor jeg kan få tak i Unfinished Tales? Det er den eneste Tolkienboka jeg ikke har lest. Har lett i diverse bokhandler, men den er ikke noe sted! Selv ikke på biblioteket. Noe bra nettsted jeg kunne få tak i den? Litt ille å ikke ha lest den ass.... EDIT: Leif... Endret 13. januar 2004 av Skyttt Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Spør på Årflot eller Libris eller noe. De kan garantert bestille den. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Ehm, en bok dere Bør lese av tolkien, er "tales of the perilous realm", som inneholder bl.a. den geniale short-storien "farmer giles of ham", og ekstra kos som "tales of tom bombadil" Skytt, har du lest "history of middle-earth", et gigantisk verk på 6000 sider... Unfinished tales kan du få tak i på amazon.co.uk Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Ehm, en bok dere Bør lese av tolkien, er "tales of the perilous realm", som inneholder bl.a. den geniale short-storien "farmer giles of ham", og ekstra kos som "tales of tom bombadil" Skytt, har du lest "history of middle-earth", et gigantisk verk på 6000 sider... Unfinished tales kan du få tak i på amazon.co.uk History of Middle Earth, den er det vel ikke J.R.R Tolkien som står alene om? Lenke til kommentar
Arne-Olav Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Lord of the rings er ganske bra men den historien er litt dumm for det er litt usannsynli at en liten ring kan gjøre en usynlig. Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Lord of the rings er ganske bra men den historien er litt dumm for det er litt usannsynli at en liten ring kan gjøre en usynlig. Nå har jo det svært lite med selve historien å gjøre da. Du har virkelig ikke forstått poenget med LOTR. Og hva har realisme å gjøre med en fantasiverden? Velkommen til gamer.no-forumet. Lenke til kommentar
Arne-Olav Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Lord of the rings er ganske bra men den historien er litt dumm for det er litt usannsynli at en liten ring kan gjøre en usynlig. Nå har jo det svært lite med selve historien å gjøre da. Du har virkelig ikke forstått poenget med LOTR. Og hva har realisme å gjøre med en fantasiverden? Velkommen til gamer.no-forumet. Jeg har skjønt det jo for det er jo derfor de vil kaste ringen fordi sauron ikke kan gjøre seg usynlig. Jeg prøvde å lese boka også men den var kjedeli. Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Ehh...javel. Du har nok ikke satt deg inn i historien du. Les boka, så skjønner du mer.... Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Lord of the rings er ganske bra men den historien er litt dumm for det er litt usannsynli at en liten ring kan gjøre en usynlig. Regner med at dette var ironi, jeg. Lenke til kommentar
Arne-Olav Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg mener det jeg skriver !!!!!!!!! vorfor kan dere ikke ta meg seriøsst da??? det er jo ikke veldig sannsynlig att en person blir usynlig ved å ta på seg en ring???? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg mener det jeg skriver !!!!!!!!!vorfor kan dere ikke ta meg seriøsst da??? det er jo ikke veldig sannsynlig att en person blir usynlig ved å ta på seg en ring???? Hele historien er jo bygd på en fantasiverden, med masse merklige vesner og magi++ Det er jo ikke laget for å være sannsynlig Lenke til kommentar
Arne-Olav Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Nei det er jo det jeg sier fordi jeg ikke liker usannsynlige filmer. Mye morsommere og bedere med Fast and the furios og Terminator filmene fordi de er mye tøffere. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Ha, en gang prøvde jeg meg på noe lignende på en chat kanal, si at Ringenes Herre var overdreven, se heller Terminator 3 Gjorde det bare for å få folk sure, og det så ut til å funke! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Grunnen til at ein ring kan gjere personen som bærer den usynleg er jo at det i alle sagn og eventyr er ein ring som er magisk. Dette fordi ein ring symboliserer evigheit (den har ingen begyndelse), dette er det motsatte av menneska som veit at dei skal døy ein gong. Derfor blir ein ring brukt som symbolet på evigliv. Tolkien tok denne ideen fordi historia skulle ha preg av å være eit gammalt eventyr eller sagn. Bye the way, terminator realsitisk? Drapsrobbotar frå framtida. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hva i svarte skjedde med tråd navnet? Liker å holde meg til norsk når jeg kan. Desuten er "Atter en Konge" en utmerket oversettelse spør du meg. Jada, det er ikke noe i veien med det, men jeg tenkte at det passer litt bedre med det navnet likevel Blir egentlig irritert på sånt, hvorfor kan den ikke bare kalles for Atter en Konge, vi kan jo ikke begynne å snakke engelsk. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hva i svarte skjedde med tråd navnet? Liker å holde meg til norsk når jeg kan. Desuten er "Atter en Konge" en utmerket oversettelse spør du meg. Jada, det er ikke noe i veien med det, men jeg tenkte at det passer litt bedre med det navnet likevel Blir egentlig irritert på sånt, hvorfor kan den ikke bare kalles for Atter en Konge, vi kan jo ikke begynne å snakke engelsk. Vel... originaltittelen er jo Lord of the Rings: Return of the King, så det er jo greit å forholde seg til den, i stedet for den norske oversettelsen. Dessuten het jo den gamle tråden LOTR:ROTK, ikke LOTR:AEK. DERFOR mener jeg at det er greit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå