Gå til innhold

Verdens vakreste og grønneste kystrute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når en sammenligner utslipp med skipene som gikk tidligere, bør en også sammenligne kapasitet. MS Midnatsol (nå MS Maud): 1000 passasjerer, 648 lugarplasser og 45 biler. MS Havila Capella: 640 passasjerer, 468 lugarplasser og 9 biler. Så to av de gamle skipene kunne erstattet 3 av de nye og gitt 33% miljøgevinst.

For daglige avganger er tydeligvis ikke så viktig. Havila har sluppet å sette inn reserveskip.  

Slik sett har de en stor miljøgevinst, siden de har to skip liggende på verft, og ett som har lagt lenge stille i Bergen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...