Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av trådløst nettverk...?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg tenkte jeg skulle gå til innkjøp av tråløst nettverk. Jeg har to maskiner, en bærbar og en stasjonær. Ønsker å koble disse trådløst opp mot min bredbånds forbindelse. Jeg har bredbånd fra UPC. Per i dag kan jeg kun koble opp en pc om gangen via medfølgende modem fra UPC.

Kan jeg lage et oppsett hvor jeg kan være koblet opp med begge samtidig? Jeg ønsker å være koblet opp trådløst med den bærbare, mens jeg ikke trenger være oppkoblet trådløst med den stasjonære. Hvilket utstyr trenger jeg?

PS! hva er forskjell på "Aksesspunkt" og "Basestasjon"?

Takk for all hjelp :)

Mvh Nightcrawler

Endret av nightcrawler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger bare en trådløs ruter og evt et pc kort til den bærbare hvis den ikke har innebygget wlan kort i den bærbare.

Jeg kjøpte en SMC 2804WBR hos komplett.no, og jeg må si at den fungerer utmerket. Du får en pakke med ruter og pc kort til drøye 1300 kr hvis jeg ikke husker feil.

Anbefales av meg iallefall.

Edit:

Da kan du ha MASSE maskiner som deler den ene ip'en du får fra UPC, ruteren deler ut Ip'er automatisk til dine maskiner med dhcp.

Endret av Xibit
Lenke til kommentar
PS! hva er forskjell på "Aksesspunkt" og "Basestasjon"?

aksesspunkt og basestasjon brukes om hverandre av bredbåndsleverandører. en basestasjon er et aksesspunkt - slik en switch, hub, router eller en pc med flere nettverkskort kan være aksesspunkter. se på "aksesspunkt" som "møtepunkt", så skjønner du hva man mener. verre er det ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...