BadCat Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Den tid de bytter spoler, IC, kondensatorer, osv mellom generasjoner, og produsenter og modeller veksler mellom ulike utgaver samt at dette skal kjøre sammen med tilfeldige strømforsyninger, vil coil whine variere mellom batcher og oppsett. Ingen komponenter er produsert helt like og avvik vil forekomme. Jeg har vært heldig senere år, men jeg har hatt så kraftig whine at det var uholdbart. Jeg fikk orden på det ved å skru inn og ut diverse PSU til det opphørte, uten at jeg skal si at dette vil være til lindring hver gang. Hvis ikke akkurat den maskina er så full av støv, skulle jeg kanskje ha orket å lage en video med coil whine av og på. Det kan være vanskelig å sammenligne erfaringer da få har helt like oppsett. Endret 27. oktober 2022 av BadCat 1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) TechPowerUp har kretskortanalyse og bilder av teardown av Zotac AMP EXTREME AIRO for de som vurderer kortet. https://www.techpowerup.com/review/zotac-geforce-rtx-4090-amp-extreme-airo/4.html https://www.techpowerup.com/review/zotac-geforce-rtx-4090-amp-extreme-airo/3.html Jeg synes at denne er litt artig. Quote Jeg vil dog trekke for én ting, og det er at viftene har en tendens til å knurre litt - eller coil whine om du vil. Han burde kanskje ha slått opp at coil betyr spole og ikke har noe med vifter å gjøre. Nå skal det sies at vifter har spoler, men det er ikke det som er kilden da lasten der er heller lav i forhold til spenningsreguleringen til kortet. Vet dere hva Petter Solberg sa da han skulle kjøpe seg RTX 4090 til sim-racing? Spoiler I only, only want Giga-but-but. It møst have bin the OC edition ai såv on your shjelf! Ai will jus it tu vinn the game. Endret 27. oktober 2022 av BadCat 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Ikke bare bare når han "had to much dog in the window going into the swing" og adpåtil "had bad pigs in the dekk". Endret 27. oktober 2022 av Theo343 (takk for meg) Lenke til kommentar
ticx Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Its not the fart that kills you its the smell, but but it isnt only only Lenke til kommentar
Voro Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Noen her som har tro på at AMD RX7900XT blir nesten like god som 4090 til en mye bedre pris? Tenker da hovedsaklig for 4K gaming med max eye-candy! Endret 27. oktober 2022 av Voro 1 Lenke til kommentar
Ze8ul0n Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Voro skrev (6 minutter siden): Noen her som har tro på at AMD RX7900XT blir nesten like god som 4090 til en mye bedre pris? Tenker da hovedsaklig for 4K gaming med max eye-candy! Ryktes at navnet blir RX7900XTX på toppmodellen. Mulig det vil være i nærheten av 4090, men prisen blir nok høy der også. Så er spørsmålet hvordan ytelsen blir med raytracing. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Sies at AMD dropper den nye strømkontakten og har gjort rom på PCB til de gamle. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Theo343 (takk for meg) skrev (2 minutter siden): Sies at AMD dropper den nye strømkontakten og har gjort rom på PCB til de gamle. Lite sannsynlig at de gjør dette pga problemene vi ser med enkelte kort nå. AMD kortene er nok allerede produserte med gamle standard i noen måneder allerede. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2022 Kontakten virker på 4090 tuf oc og strix oc hos meg med 1000w bios på begge, så whatever 😆 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Nizzen skrev (14 minutter siden): Kontakten virker på 4090 tuf oc og strix oc hos meg med 1000w bios på begge, så whatever 😆 👏 Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 AMP X Airo har bra vrm men elendig (og stygg) kjøler 😛 phantom har ræva vrm men god kjøler. Hadde zotac og palit/gw slått seg sammen så hadde vi fått en bra pcb med bra kjøler. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 1 hour ago, shinsengumi said: AMP X Airo har bra vrm men elendig (og stygg) kjøler 😛 phantom har ræva vrm men god kjøler. Hadde zotac og palit/gw slått seg sammen så hadde vi fått en bra pcb med bra kjøler. Hele kortet ser horribelt ut dessverre, ellers hadde jeg bare slått til her Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Tja, det er mye som er verrre utseendemessig i denne generasjonen. Zotac så bedre ut før etter min mening og så fikk man med Razer DeathAdder i boksen. Lenke til kommentar
Ze8ul0n Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Personlig syns jeg MSI har de fineste kortene denne runden. Både vanlig Suprim og liquid x er utseendemessig milevis foran de andre produsentene. Ellers liker jeg founders edition også, og hadde nok gått for det hvis det var mulig å få kjøpt her i landet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Den nakne sannhet. Kun to får være med hjem. Strix OC: Spoiler Suprim X: Spoiler Palit: Spoiler Endret 27. oktober 2022 av BadCat 4 Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg synes Gigabutt har best utseende nå, eller en teoretisk Strix uten det blå/røde klistremerket. Men jeg liker firkanta kort som ser ut som smilende bardehvaler 😂😂 (som f.eks EVGA FTW3 forrige gen) 2 Lenke til kommentar
dada1 Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Har bare sett 600W kort som har fått adapteren brent? Hittil Gigabyte og ASUS er de som har blitt meldt inn som jeg har sett. Kanskje det er noe der? Har noen sett 450W adapter brent? Endret 27. oktober 2022 av dada1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) 8 minutes ago, dada1 said: Har bare sett 600W kort som har fått adapteren brent? Hittil Gigabyte og ASUS er de som har blitt meldt inn som jeg har sett. Kanskje det er noe der? Har noen sett 450W adapter brent? Slapp av, sikkert like vanlig at alle andre generasjoner har hatt problemer med strømkontakter.... Skal si ifra om det blir noen problemer.... 😎 Endret 27. oktober 2022 av Nizzen Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 7 hours ago, Nizzen said: Hvor ble det av han her inne som sa at det er nok kort til alle. 🤣 https://www.komplett.no/product/1218683/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/zotac-gaming-geforce-rtx-4090-trinity-oc Det er kort til alle… ikke akkurat slik at 4090 flyr ut av lageret til komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå