_R2D2_ Skrevet 15. oktober 2022 Del Skrevet 15. oktober 2022 (endret) ----- Endret 15. oktober 2022 av _R2D2_ Lenke til kommentar
ticx Skrevet 15. oktober 2022 Del Skrevet 15. oktober 2022 Skjermkort er definitivt funksjon over form for meg. FE er overengineered som de sier over dammen. Aib kort har alltid bedre kjøling og resultater unntat hvis nvidia legger begrensninger på dem som denne genrasjonen. FE er også som nevnt forferdelig å gjøre vedlikehold på, de vil du skal kjøpe ny når den tar kvelden selv om det kun er kjølepasta som er for gammel. Lenke til kommentar
_R2D2_ Skrevet 15. oktober 2022 Del Skrevet 15. oktober 2022 ticx skrev (26 minutter siden): Skjermkort er definitivt funksjon over form for meg. FE er overengineered som de sier over dammen. Aib kort har alltid bedre kjøling og resultater unntat hvis nvidia legger begrensninger på dem som denne genrasjonen. FE er også som nevnt forferdelig å gjøre vedlikehold på, de vil du skal kjøpe ny når den tar kvelden selv om det kun er kjølepasta som er for gammel. Ser ut som du ikke vet helt hva du snakker om. 3090 FE var av de bedre av alle kortene når det kom til støy og kjøling. Det var også relativt enkelt å legge på nye thermalpads på minnet. Hva er det du egentlig legger i vedlikehold? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. oktober 2022 Del Skrevet 15. oktober 2022 (endret) Time for v-bios updates. Endret 15. oktober 2022 av Theo343 (takk for meg) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2022 26 minutes ago, Theo343 (takk for meg) said: Time for v-bios updates. Allerede kommet update bios til Asus x670 1 Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 Litt mere testing, men er litt usikker på hva som er ok. Får bare holde på og prøve mere. Blir vel noe bios update på kortene også? Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 Der8auer har sett på Strix 4090: 2 Lenke til kommentar
DragonForce Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 EVC pluss XOC bios og vannblokk blir spennende å prøve Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Fikk dere her inne taki det 4090 korte dere ville ha? Endret 16. oktober 2022 av boarderxtrem Ble litt mange bilder Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Endrer. Lenge siden jeg har vært her. Endret 16. oktober 2022 av boarderxtrem Ble litt mange bilder Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Siste for idag. Vet ikke hvor mye mere denne kan gi, men er forrnøyd med kortet. Lenge siden jeg hadde benket litt så litt moro er det. Endret 16. oktober 2022 av boarderxtrem Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 Tips: benytt edit funksjonen i stedet for serieposting med essensielt samme innhold Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Ser enkelte på Finn som har solgt/lagt ut opptil flere forskjellige uåpnede 4090 nå. Synd at scalperne og bots kapret også denne lanseringen. At ikke butikkene har fått på plass et fungerende ticket system siden 3000 lanseringen er litt tragisk. Noe så enkelt som et ticketsystem med krav om epost+mobilnummer, samt muligheten til å kun melde interesse på opptil 2-3 kort for trekning av ticket ville hevet terskelen for scalpere et par hakk. Heldigvis er marginene lave da jeg ser at de fleste kortene på Finn går for maks 500-1500,- mer enn butikkpris. Jeg er ikke jeg en av de som "må" ha meg et kort. Men trist for vanlige kjøpere når lanseringer blir slik. Endret 16. oktober 2022 av Theo343 (takk for meg) Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 At ikke vi har fått på plass et lovverk som forbyr scalping er rart. Når det kommer til konsert billetter og slikt så får du ikke lov å selge for høyere pris enn det du ga, så synes det er merkelig at ikke det også skal gjelde andre ting. Lenke til kommentar
_R2D2_ Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Theo343 (takk for meg) skrev (35 minutter siden): Ser enkelte på Finn som har solgt/lagt ut opptil flere forskjellige uåpnede 4090 nå. Synd at scalperne og bots kapret også denne lanseringen. At ikke butikkene har fått på plass et fungerende ticket system siden 3000 lanseringen er litt tragisk. Noe så enkelt som et ticketsystem med krav om epost+mobilnummer, samt muligheten til å kun melde interesse på opptil 2-3 kort for trekning av ticket ville hevet terskelen for scalpere et par hakk. Heldigvis er marginene lave da jeg ser at de fleste kortene på Finn går for maks 500-1500,- mer enn butikkpris. Jeg er ikke jeg en av de som "må" ha meg et kort. Men trist for vanlige kjøpere når lanseringer blir slik. Tror nok flere av disse folka brenner inne med kort. Nå snakker vi kort som selv utsalgsprisen er drøy nok for de fleste, tipper de færreste gidder å kjøpe skjermkort på finn til 30 lapper. (uten at jeg har sjekket hva de faktisk legger ut kort for ) Endret 16. oktober 2022 av _R2D2_ 1 Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 Komplett hadde jo loddtrekning, problemet er at scalpere også vinner disse trekningene, det er ikke noe komplett kan forventes å kontrollere. Værre med Proshop, der scripts/bots er i fri dressur og scalpere vinner hver gang. De bare bruker sneaker scripts. Lenke til kommentar
BartSimpson Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) _R2D2_ skrev (14 minutter siden): Tror nok flere av disse folka brenner inne med kort. Hvordan brenner de inne med dem? komplett har 60 dagers åpent kjøp, netonnet har 90 dager.. Hvis de ikke blir solgt returnerer de dem bare. Endret 16. oktober 2022 av BartSimpson 1 Lenke til kommentar
Garvis Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 Selv om de skulle solgt til innkjøpspris på Finn.no så tjener de forsatt tusenlapper, dere glemmer at folk har sikkert drøssevis med 10% kuponger og i tillegg bruker viatrumf som gir ytterligere gains. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2022 8 minutes ago, shinsengumi said: Komplett hadde jo loddtrekning, problemet er at scalpere også vinner disse trekningene, det er ikke noe komplett kan forventes å kontrollere. Værre med Proshop, der scripts/bots er i fri dressur og scalpere vinner hver gang. De bare bruker sneaker scripts. Det er vel en scalper i oss alle, om man trenger penger "Alle" gamere ble jo scalpere og minere da mining var det store. Ser ikkje noe galt i at de som gjør en innsats for å få tak i ny hardware tjener litt penger på det. Er jo tross alt "gratis" penger Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 16. oktober 2022 Del Skrevet 16. oktober 2022 1 minute ago, Nizzen said: Det er vel en scalper i oss alle, om man trenger penger "Alle" gamere ble jo scalpere og minere da mining var det store. Ser ikkje noe galt i at de som gjør en innsats for å få tak i ny hardware tjener litt penger på det. Er jo tross alt "gratis" penger Du nei 😂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå