shinsengumi Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 1 minute ago, sureup said: Da er Inno3D GeForce RTX 4090 X3 OC i mitt Phanteks P500A og har testet litt. Konge performance, stille og maks 67 grader under benchmarking. Lett overclocking (uten å røre power limit/volt da dette kortet kun har 3x8pin) så er man enkelt over 20k graphics score i timespy extreme. (ca det dobbelte av min 3090) Blir ikke bedre, hvis man ser bort ifra prisen da 🙈 benchmarking vil si 3dmark eller? da er det kanskje håp for min Phantom da, som skal være et bedre kort enn Inno3d sine, hvertfall på papiret. Har du noe coilwhine? Lenke til kommentar
sureup Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Ja kjørte et par benchmarks på rad og nådde maks 67 grader. Regner med det går noe høyere ved en lengre brutal stresstest, men dette er også med stock vifteprofiler. Det er noe coil whine ved høy fps (ca 300), men med kabinettviftene på normalt nivå for gaming så merker jeg det ikke. Har ikke testet noe ultrahøy fps enda. Selv så kansellerte jeg phantomen jeg bestilte hos elkjøp, da de også ved denne lanseringen har solgt masse som de egentlig ikke har på lager. (og de skylder selvfølgelig på leverandør hver gang...) Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 (endret) Hvordan går det med strømkablene, dere som har fått installert kortet? Er det lite å gå på? Nok plass? Så nettop at det var igjen èn Zotac på komplett (men jeg er sikkert ikke den eneste som prøvde meg på den?) Fikk gjennom flex og bruke 10% Club rabatt. Om dette faktisk går gjennom er det en helt ok deal. Er litt spent, for jeg ser Zotac er noen cm bredere enn PNY. Endret 14. oktober 2022 av OlaHaldor Lenke til kommentar
enl Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 (endret) Inno3D på lager hos Proshop https://www.proshop.no/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-4090-X3-OC-24GB-GDDR6X-RAM-Grafikkort/3107617 pluss TUF OC. Endret 14. oktober 2022 av enl Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 2 minutes ago, sureup said: Ja kjørte et par benchmarks på rad og nådde maks 67 grader. Regner med det går noe høyere ved en lengre brutal stresstest, men dette er også med stock vifteprofiler. Det er noe coil whine ved høy fps (ca 300), men med kabinettviftene på normalt nivå for gaming så merker jeg det ikke. Har ikke testet noe ultrahøy fps enda. Selv så kansellerte jeg phantomen jeg bestilte hos elkjøp, da de også ved denne lanseringen har solgt masse som de egentlig ikke har på lager. (og de skylder selvfølgelig på leverandør hver gang...) Jeg har bare bestilt den som kommer inn 19 okt på Komplett jeg. Gått glipp av gaming (x) trio ved to anledninger tors/fre. Kunne kjøpt TUF OC men gidder ikke betale 3k i OC skatt. Redd det ikke kommer fler Trio non-x, men avbestiller Phantom hvis det mot formodning skulle dukke opp i mellomtida 1 Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 6 minutes ago, enl said: Inno3D på lager hos Proshop https://www.proshop.no/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-4090-X3-OC-24GB-GDDR6X-RAM-Grafikkort/3107617 pluss TUF OC. De har vel hvert "på lager" en stund, men man kan ikke bestille 1 Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 (endret) 9 minutes ago, OlaHaldor said: Hvordan går det med strømkablene, dere som har fått installert kortet? Er det lite å gå på? Nok plass? Så nettop at det var igjen èn Zotac på komplett (men jeg er sikkert ikke den eneste som prøvde meg på den?) Fikk gjennom flex og bruke 10% Club rabatt. Om dette faktisk går gjennom er det en helt ok deal. Er litt spent, for jeg ser Zotac er noen cm bredere enn PNY. Zotac er skrot som vanlig men hvis du liker 20c varmere minne og 10c varmere core enn Strix så er det vel greit 😅(pluss at designen ser helt jævlig ut synes jeg, men smaken/baken osv) Endret 14. oktober 2022 av shinsengumi 2 Lenke til kommentar
enl Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 1 minute ago, shinsengumi said: De har vel hvert "på lager" en stund, men man kan ikke bestille Ahh..point taken🤪 Ikke bare Elkjøp som er kreative med lagerbeholdning. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Artig at de allerede har skrudd opp prisene. Ref spørsmål om plass, P500A har masse plass i alle retninger, pluss inno3d sitt kort er ikke et av de største 4090ene. Så ingen plassproblemer her. Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Inno3d er faktisk de minste korta som ikke er FE 2 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 (endret) 8 minutes ago, shinsengumi said: Zotac er skrot som vanlig men hvis du liker 20c varmere minne og 10c varmere core enn Strix så er det vel greit 😅(pluss at designen ser helt jævlig ut synes jeg, men smaken/baken osv) Er jammen ikke lett å følge med og følge opp i jungelen av sider og informasjon. Takk for heads up. Revurderer den da. Men hva er kilden er? Er det testet under like forhold? Zotac Trinity er ikke på den listen f.eks. Design bryr jeg meg ikke om. Så lenge det får plass i kabinettet. Jeg har ikke vindu, jeg ser på skjermen. 🙈 Endret 14. oktober 2022 av OlaHaldor Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 (endret) 3 minutes ago, OlaHaldor said: Er jammen ikke lett å følge med og følge opp i jungelen av sider og informasjon. Takk for heads up. Revurderer den da. Zotac korta er større enn Strix og TUF men klarer likevel å være elendig på temps. Elendig design, jeg ville aldri kjøpt det men hvis du ikke har dårlig tid så er nok det lurt å revurdere ja. I tillegg er den grafen for AMP X Airo som er "toppmodellen", så f.eks Trinity vil være enda værre skulle man tro. Edit: det som egentlig er mest oppsiktsvekkende er støyen på kortet vis a vis de andre hvis man vil ha bare litt værre temps istede for latterlig værre temps. Endret 14. oktober 2022 av shinsengumi 1 Lenke til kommentar
sureup Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 2 minutes ago, shinsengumi said: Inno3d er faktisk de minste korta som ikke er FE Ja i volum, men ikke i bredde som gjelder mtp plass mot sidepanel/glass ref: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YK9mDKgRhNMIUJUJaADrxort7JiL4rga/ 1 Lenke til kommentar
enl Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 1 minute ago, sureup said: Ja i volum, men ikke i bredde som gjelder mtp plass mot sidepanel/glass ref: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YK9mDKgRhNMIUJUJaADrxort7JiL4rga/ 5mm under TUF, ikke store forskjellen. 1 Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 (endret) 13 minutes ago, OlaHaldor said: Er jammen ikke lett å følge med og følge opp i jungelen av sider og informasjon. Takk for heads up. Revurderer den da. Men hva er kilden er? Er det testet under like forhold? Zotac Trinity er ikke på den listen f.eks. Design bryr jeg meg ikke om. Så lenge det får plass i kabinettet. Jeg har ikke vindu, jeg ser på skjermen. 🙈 https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-4090-strix-oc/37.html techpowerup er vel en av om ikke den mest pålitelige testeren av kort Endret 14. oktober 2022 av shinsengumi Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 testyq skrev (5 timer siden): De har gjort den samme med PNY også. Er flere posts over om det.. Skal aldri handle fra Elkjøp igjen. Tenk å handle for over 20 tusen for så å bli lurt av at de ikke har det inne på lager. Om man handler skjermkort for over 20k blir man lurt uansett hva butikken heter 🙈🤪😂 3 Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Da får jeg teste litt. Godt med plass. Noen stygge små ledninger her, pytt pytt. 2 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Hva er det for slags adapter du har så du får den vertikalt der @boarderxtrem? Lenke til kommentar
chrisf Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 24 minutes ago, OlaHaldor said: Hva er det for slags adapter du har så du får den vertikalt der @boarderxtrem? Det er den vanlige adapteren som kommer med alle 4090 kort. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Vent, hæ? Så det følger med adapter for å montere gpu vertikalt? 😱 må se nøye på noe unboxing nå! 😅 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå