hocanee Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar 16 minutes ago, TheKims said: Over 20K bare for et skjermkort er ikke en god deal. Er drøyt ja. Kan få en kjempebra pc for den prisen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar (endret) Synes jeg har fått veldig mye for pengene med 4090 nå som jeg har lekt litt med eks. Hashcat og ulike lokale AI løsninger mot 4090. Endret 31. januar av Theo343 1 Lenke til kommentar
_R2D2_ Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar (endret) TheKims skrev (6 timer siden): Har du egentlig behov for 4090? Mulig at jeg er gammel, men så lenge spill flyter fint 120fps+ så er jeg fornøyd. Min bottleneck er alder og ikke hardware Spiller man hovedsakelig i 1440p så trenger man ikke 4090, da holder det nok lenge med en 4070 variant. I 4K derimot, så kan jo selv et 4090 bli for lite, avhenging av spill og innstillinger. Endret 30. januar av _R2D2_ Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Bare å glede seg til 5090, høyere priser og svakere krone. Blir sikkert 30k+ 2 Lenke til kommentar
_R2D2_ Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar (endret) Nizzen skrev (4 timer siden): Deilig at 4090 FE kosta 21000kr dag 1. Viste seg å være en god deal gitt 🥳 Ikke gått opp så mye da. FE kosta 20.990 da det kom, og nå 21.490. Forøvrig en stund siden de har vært på lager nå på proshop, det gjelder også 4070/4080 FE. Endret 30. januar av _R2D2_ Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Spurte Chat gpt om å evaluere den nye datamaskinen min. Vel og merke at 4080 superen ikke er i hus enda. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar Forfatter Del Skrevet 30. januar On 27.1.2024 at 11:36 AM, Nizzen said: Siden Tuf no oc ofte er en av de billigste modellene, så vil jeg anta at FE koster rundt det samme? Tør vi håpe på 11990kr? 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Tenker for min del at det blir et 4080 SUPER FE hvis man får tar i de her. Begynner å bli på tide å skifte ut gamle 3090 i hjemme-PC nå. Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Gleder meg som en unge. Drømmen hadde vært å få kortet før helga, men blir nok sannsynligvis på mandag 😛 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar (endret) Når er det embargo tullet løfter på anmeldelser av RTX4080 Super? Kortene kommer jo ut for salg om en time. EDIT: Fant svaret, det er om 22 min. Endret 31. januar av Allostasis Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Ja, virker som anmeldelser kommer samtidig med at de kommer i salg. Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar 4 minutes ago, hocanee said: 4080 super bestilt Hvor fikk du bestilt? Ser ut som Komplett har problemer, på Proshop så står det "bestillingsvare" og på FE utgave hos Nvidia så står det "ikke på lager". Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Just now, Spectre said: Hvor fikk du bestilt? Ser ut som Komplett har problemer, på Proshop så står det "bestillingsvare" og på FE utgave hos Nvidia så står det "ikke på lager". Proshop. Zotac OC white 1 Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Ligger en del reviews ute her nå: https://www.techpowerup.com/ Tittet kjapt på konklusjonen på et par av de, virker som ytelsen er mindre enn forventet kontra vanlige 4080, sitat: Quote "Averaged over the 25 games in our test suite, at 4K, we find the card only 1.5% faster than 4080 non-Super Founders Edition, which is MUCH less than expected. While NVIDIA never said "+5%," I definitely expected more" Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. januar Forfatter Del Skrevet 31. januar 13 minutes ago, hocanee said: 4080 super bestilt FE eller noe annet? Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar 2 minutes ago, Spectre said: Ligger en del reviews ute her nå: https://www.techpowerup.com/ Tittet kjapt på konklusjonen på et par av de, virker som ytelsen er mindre enn forventet kontra vanlige 4080, sitat: 4080 er jo et kjempebra kort. 2-3000 billigere er allerede et kupp. Trenger ikke noe særlig mer ytelse for å være verdt kjøpet. 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Kom inn på komplett via prisjakt. Men ikke via nettsiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå