hocanee Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar 4070 super ville jeg styrt unna med mindre du hovedsakelig spiller 1080p 12 gb vram blir nok for lite for mange nye spill Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. januar Forfatter Del Skrevet 17. januar 2 hours ago, hocanee said: 4070 super ville jeg styrt unna med mindre du hovedsakelig spiller 1080p 12 gb vram blir nok for lite for mange nye spill Sludder og vas Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar Imponerende energieffektivitet/fps pr watt, på nivå med 4080, bedre enn 4090 og klart over 4070 og 4070ti. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar 1 hour ago, Nizzen said: Sludder og vas Nei. Sjekk feks Baldurs Gate 1080P med effekter på skjermen, da tryner vanilla 4070 helt og blir slideshow. Er vel og mye slik med Hogwarts om jeg ikke husker feil, samme var det vel med Resident Evil(?) noen plasser. Og det blir ikke et mindre problem i fremtiden. 'Ingen' i dag kjøper GPU til 8000+ og for å kjøre spill i low settings 1080p, da bør man søke profesjonell hjelp. Og selvsagt så snakker jeg ikke om DLLS3 frame gen etc. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. januar Forfatter Del Skrevet 17. januar 2 hours ago, JarleGutt said: Nei. Sjekk feks Baldurs Gate 1080P med effekter på skjermen, da tryner vanilla 4070 helt og blir slideshow. Er vel og mye slik med Hogwarts om jeg ikke husker feil, samme var det vel med Resident Evil(?) noen plasser. Og det blir ikke et mindre problem i fremtiden. 'Ingen' i dag kjøper GPU til 8000+ og for å kjøre spill i low settings 1080p, da bør man søke profesjonell hjelp. Og selvsagt så snakker jeg ikke om DLLS3 frame gen etc. Mange spill kan man sette opp grafikken på "ultra", men det betyrikkje at man ikke kan skru ned grafikken for å få dettil å g smooth selv på 6 og 8 GB kort. Har man midrange og kjører på ultra, får man ofte lav fps uansett hvor mye vram man har. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar Når åpner de for salg her? https://www.nvidia.com/nb-no/geforce/graphics-cards/40-series/rtx-4070-family/ Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar 2500kr mer for Asus RTX4070 med Strix vifte... 🙄 https://www.komplett.no/search?q=4070+super Lenke til kommentar
Gifflaren Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar Verdt å håpe på at 4070 Super Founders Edition blir tilgjengelig via Nvidia Store (Som tar meg rett til proshop på 4060 Ti)? Håpet på den kontra en av de andre versjonene, men siden deres sliter veldig. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. januar Forfatter Del Skrevet 17. januar Bra jobba av nVidia å ikkje ha noen 4070 super FE til salgs på lanseringsdatoen 🤣 Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar Tror dere 4070 vil synke noe i pris? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. januar Forfatter Del Skrevet 17. januar 12 minutes ago, Nizzen said: Bra jobba av nVidia å ikkje ha noen 4070 super FE til salgs på lanseringsdatoen 🤣 Dukka opp kjøp knapp nå 1640 😆 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. januar Forfatter Del Skrevet 17. januar (endret) 10 minutes ago, Sjalottløk said: Tror dere 4070 vil synke noe i pris? Ja ca 500 kr, så blir den "end of life"... 🤣 Endret 17. januar av Nizzen Lenke til kommentar
Gifflaren Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar 1 minute ago, Nizzen said: Dukka opp kjøp knapp nå 1640 😆 Fikk tak i! Kjøp knappen funka dårlig, men urlen som lå i dev tools gikk gjennom 😄 Ikke helt stabil den nettbutikken der Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. januar Forfatter Del Skrevet 17. januar 9 minutes ago, Gifflaren said: Fikk tak i! Kjøp knappen funka dårlig, men urlen som lå i dev tools gikk gjennom 😄 Ikke helt stabil den nettbutikken der Flott Jeg kjøpte ett for å bytte ut 2080ti fe Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar Nå er det vel snart på tide å starte 50xx tråden, @Nizzen ? (håper sannelig jeg kan droppe den generasjonen..) 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. januar Forfatter Del Skrevet 17. januar 15 minutes ago, ps5 said: Nå er det vel snart på tide å starte 50xx tråden, @Nizzen ? (håper sannelig jeg kan droppe den generasjonen..) Lenge til 50xx. Vi snakker sikkert ett år enda. Amd er jo ikke så raske med å komme med noe som konkurrerer ut 40 serien til nVidia. Amd må levere VELDIG gode produkter og software på gpusiden over flere år, for at nok folk går over til Amd gpu. Markedsandelen til Amd gpu er for dårlig til at nVidia trenger å komme med billigere gpuer og nye gpuer hvert år desverre. Er jo flere som har 4090 kort enn "alle" 7 serie Amd gpuer til sammen 😆 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar (endret) 15 minutes ago, Nizzen said: Lenge til 50xx. Vi snakker sikkert ett år enda. Amd er jo ikke så raske med å komme med noe som konkurrerer ut 40 serien til nVidia. Amd må levere VELDIG gode produkter og software på gpusiden over flere år, for at nok folk går over til Amd gpu. Markedsandelen til Amd gpu er for dårlig til at nVidia trenger å komme med billigere gpuer og nye gpuer hvert år desverre. Er jo flere som har 4090 kort enn "alle" 7 serie Amd gpuer til sammen 😆 Ryktene sier Q4 men det er nok optimistisk, med mindre amd drar noe magisk opp av hatten. Min 4090 blir nok uansett surrende i boksen en god stund til og selv den aldrende 3070 i naboboksen klarer seg fint så lenge den ikke får noen spill å bryne seg på (har kun beholdt den da eldre ikke støtter 120Hz 4k over hdmi - den betalte seg uansett ned et par ganger under siste mining-fest, måtte den komme tilbake..). Endret 17. januar av ps5 Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar Ingen norsk nettbutikk som har klart å senke prisene på vanlige 4070 selv om super ble lansert i dag til ca samme pris🤣 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. januar Forfatter Del Skrevet 17. januar 49 minutes ago, Paccoo said: Ingen norsk nettbutikk som har klart å senke prisene på vanlige 4070 selv om super ble lansert i dag til ca samme pris🤣 Sparer sikkert drittkorta til blakk frædda 😂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå