Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Porsche Taycan får inntil 50 km ekstra rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
16 hours ago, Salvesen. said:

Har de enda ikke levert 350kW maks på lading som de lovet før salg av bilen??

Hvor ble det lovt? Jeg har aldri hørt om noe slikt løfte. Jeg mistenker at du blander sammen med løftet om å levere ladere via ionity som kan levere 350kW (Og det er jo holdt)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Salvesen. said:

Finn bedre kilder enn electrek Den kilden de oppgir for det relevante sitatet inkulderer ikke det påståtte sitatet, så enten bedriver de sitatfusk eller så har de ikke oppdatert seg etter at den primære kilden har blitt korrigert. Uansett grunn kan jeg ikke finne noe støtte her for at 350kW lading er noe Porsche har lovt.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
sverreb skrev (Akkurat nå):

Finn bedre kilder enn electrek Den kilden de oppgir for det relevante sitatet inkulderer ikke det påståtte sitatet, så enten bedriver de sitatfusk eller så har de ikke oppdatert seg etter at den primære kilden har blitt korrigert. Uansett grunn kan jeg ikke finne noe støtte her for at 350kW lading er noe Porsche har lovt.

Å herregud, det var lovet fra dag 1 fra Porsche sin side. Jeg har funnet en kilde til deg, gidder ikke bruke mer tid på det... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Salvesen. said:

Å herregud, det var lovet fra dag 1 fra Porsche sin side. Jeg har funnet en kilde til deg, gidder ikke bruke mer tid på det... 

Normale takter fra den kanten altså. Du har ikke funnet noen kilde, du har funnet en tilfeldig journalist som har oppgitt ikke-etterprøvbare påstander.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
sverreb skrev (1 minutt siden):

Normale takter fra den kanten altså. Du har ikke funnet noen kilde, du har funnet en tilfeldig journalist som har oppgitt ikke-etterprøvbare påstander.

Fra dine takter ja... 

Her er jo en tråd fra eiere selv...

 

https://www.taycanevforum.com/threads/350kw-charging-success-rate.2351/

 

Håpløst.

 

Sitat

 

Porsche apparently deeply concerned about battery longevity and thus not allowing outright 350 kw charging in NA. I’ve heard European owners are able to charge faster then NA owners.

Endret av Salvesen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Salvesen. said:

Fra dine takter ja... 

Her er jo en tråd fra eiere selv...

 

https://www.taycanevforum.com/threads/350kw-charging-success-rate.2351/

 

Håpløst.

 

Sitat

 

Porsche apparently deeply concerned about battery longevity and thus not allowing outright 350 kw charging in NA. I’ve heard European owners are able to charge faster then NA owners.

Og nå en formumtråd som omhandler lading på 350kW ladere (Til forskjell fra å lade med 350kW effekt). Hadde du lest litt i den tråden ser du også der at det blir ganske riktig påpekt at 350kW lading ikke er lovt av noen.
Si fra når du kan komme med et sitat som kan spores tilbake til en autorativ kilde.

Endret av sverreb
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, sverreb said:

Og nå en formumtråd som omhandler lading på 350kW ladere (Til forskjell fra å lade med 350kW effekt). Hadde du lest litt i den tråden ser du også der at det blir ganske riktig påpekt at 350kW lading ikke er lovt av noen.
Si fra når du kan komme med et sitat som kan spores tilbake til en autorativ kilde.

Hva er poenget med ladere som kan gi 350kW og ikke kunne lade med 350kW effekt?

Når det er sagt tror jeg det er lurt av Porsche å begrense max lade-effekt (det gjelder egentlig alle elbil-produsenter).

Tråden handler forøvrig om å øke rekkevidden via sw-oppdatering. Veldig bra av Porsche.

Lenke til kommentar
sverreb skrev (10 minutter siden):

Og nå en formumtråd som omhandler lading på 350kW ladere (Til forskjell fra å lade med 350kW effekt). Hadde du lest litt i den tråden ser du også der at det blir ganske riktig påpekt at 350kW lading ikke er lovt av noen.
Si fra når du kan komme med et sitat som kan spores tilbake til en autorativ kilde.

Han sier jo direkte 350kW charging... det er ingen tvil. Det ble lovet av leverandør fra dag 1.. så justerte de seg ned til 250 ved lansering av bilen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Fartnoccio said:

Hva er poenget med ladere som kan gi 350kW og ikke kunne lade med 350kW effekt?

Laderne kan nok levere 350kW, det er imidlertid ingen biler som kan ta i mot så mye. Poenget med å bygge ladere som går en del utenpå hva noen kan bruke pr. i dag er dels for fremtidig bruk, men mest av alt fordi det simpelten er en konsekvens av andre parametre med laderen.

Effektratingen er ikke det som egentig setter grensene. Det er strømkapasitet og maks spenning som dikterer designet. Så får man noe kjølebehov ut i fra hva som skal leveres samtidig (I.e. effekt), men det er såpass billig at det ikke gir mening å spare for mye på.
Strømkapasiteten er det klart dyreste å designe for og der vil man ha det maksimale av hva kontakten sttøtter av hensyn til biler med lavere spenning. Så aksepterer man at man av kjølehensyn dropper litt i maks strøm på toppen av spenningsenvelopen.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Salvesen. said:

Han sier jo direkte 350kW charging... det er ingen tvil. Det ble lovet av leverandør fra dag 1.. så justerte de seg ned til 250 ved lansering av bilen

Hvem er 'han'? Kom med et sitat og begrunn hvorfor det er autorativt. Akkurat nå virker du bare påtatt vrangvillig og på jakt etter noe du kan misforstå med vilje.

Endret av sverreb
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...