Gå til innhold

Kan jeg kalle meg en webdesigner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal man vel med CSS? Html + jpg + gif er alt man trenger.

...Hvis du lever i 1997 o_O

Css har utrolig mange muligheter, du får nesten lese deg frem til det selv, så jeg ikke får skrivekrampe ;)

Edit: Siden PoleCat begynte å mase, limer jeg inn en liten sak her.

Endret av satyrium
Lenke til kommentar
Hva skal man vel med CSS? Html + jpg + gif er alt man trenger.

Dersom du skriver HTML Strict, er CSS den eneste måten å bestemme sidenes visuelle (men også audielle) utforming på.

Ellers tilråder jeg PNG framfor GIF. Det har bl.a. bedre komprimering enn GIF (tapsfri selvsagt), støtter fargeoppløsninger på opptil flere trillioner farger og er – viktigst av alt – et patentfritt format.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil, har patentet på GIF gått ut  PNG fungerer desverre ikke feilfritt i ja, en _nettleser_jeg_ikke_gidder_nevne_navnet_på 

Død over microsoft internet explorer (ja - med små bokstaver, av rein respektlaushet! )

:yes:

eneste problemet er at 90% eller noe bruker d :angry:

Endret av Unglar
Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker feil, har patentet på GIF gått ut ;) PNG fungerer desverre ikke feilfritt i ja, en _nettleser_jeg_ikke_gidder_nevne_navnet_på :D

Hva? PNG fungerer da utmerket i IE (jf. avataren min). Mer avanserte funksjoner som alfa-kanaler er riktig nok ikke støttet, men dette er heller ikke mulig med GIF.

Forresten har GIF-patentet bare gått ut i USA. Her i Europa må vi vente til 18. juni 2004.

Endret av ePsiLON47
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si noe, hvis man utdanner seg til et fag nå, så kan det vere at det har kommet svert mye andre ting å bruke om ti år, slik kan det vere litt vanskelig å få med seg alt det nye, men alle web-utviklere bør jo følle med da ;)

Endret av KimS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...