PoleCat Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 mao min mening er; du trenger ikke være webdesigner for å designe websider. SweeeeeT sagt ! Så sant som det er sagt... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Enig med invictus! /me syns at for å kunne kalle seg Webdesigner, så skal en først og fremst kunne lage fine design (selfølgelig ). Er også et "must" å kunne HTML, og gjerne CSS. Da' is my opinion! Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Man tar ikkje i bruk titler før man har utdanning eller jobber profesjonelt som f.eks webdesigner, fotograf etc, dvs. at man får betalt for det man gjør. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Hva skal man vel med CSS? Html + jpg + gif er alt man trenger. ...Hvis du lever i 1997 o_O Css har utrolig mange muligheter, du får nesten lese deg frem til det selv, så jeg ikke får skrivekrampe Edit: Siden PoleCat begynte å mase, limer jeg inn en liten sak her. Endret 12. januar 2004 av satyrium Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Css har utrolig mange muligheter, du får nesten lese deg frem til det selv, så jeg ikke får skrivekrampe Wot? En post som angår CSS, _uten_ referanselink fra satyrium!? Har du mista grepet? Eller begynner linksamlingen å bli oppbrukt? Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Wot? En post som angår CSS, _uten_ referanselink fra satyrium!? Har du mista grepet? Eller begynner linksamlingen å bli oppbrukt? satyrium går aldri tom for linker Lenke til kommentar
epsil Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hva skal man vel med CSS? Html + jpg + gif er alt man trenger. Dersom du skriver HTML Strict, er CSS den eneste måten å bestemme sidenes visuelle (men også audielle) utforming på. Ellers tilråder jeg PNG framfor GIF. Det har bl.a. bedre komprimering enn GIF (tapsfri selvsagt), støtter fargeoppløsninger på opptil flere trillioner farger og er – viktigst av alt – et patentfritt format. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvis jeg ikke husker feil, har patentet på GIF gått ut PNG fungerer desverre ikke feilfritt i ja, en _nettleser_jeg_ikke_gidder_nevne_navnet_på Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvis jeg ikke husker feil, har patentet på GIF gått ut PNG fungerer desverre ikke feilfritt i ja, en _nettleser_jeg_ikke_gidder_nevne_navnet_på Død over microsoft internet explorer (ja - med små bokstaver, av rein respektlaushet! ) Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Hvis jeg ikke husker feil, har patentet på GIF gått ut PNG fungerer desverre ikke feilfritt i ja, en _nettleser_jeg_ikke_gidder_nevne_navnet_på Død over microsoft internet explorer (ja - med små bokstaver, av rein respektlaushet! ) eneste problemet er at 90% eller noe bruker d Endret 12. januar 2004 av Unglar Lenke til kommentar
epsil Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Hvis jeg ikke husker feil, har patentet på GIF gått ut PNG fungerer desverre ikke feilfritt i ja, en _nettleser_jeg_ikke_gidder_nevne_navnet_på Hva? PNG fungerer da utmerket i IE (jf. avataren min). Mer avanserte funksjoner som alfa-kanaler er riktig nok ikke støttet, men dette er heller ikke mulig med GIF. Forresten har GIF-patentet bare gått ut i USA. Her i Europa må vi vente til 18. juni 2004. Endret 12. januar 2004 av ePsiLON47 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hva skal man vel med CSS? Html + jpg + gif er alt man trenger. VIK FRA MEG DIN KJØTER! Din anti-krist! Eier ikke respekt for noe hellig? Komme her i web-design-delen og sier slikt... Slikt vrøvl? Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hva skal man vel med CSS? Html + jpg + gif er alt man trenger. VIK FRA MEG DIN KJØTER! Din anti-krist! Eier ikke respekt for noe hellig? Komme her i web-design-delen og sier slikt... Slikt vrøvl? hehehehehehehe.... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Død over micro$oft internet eXplõder (ja - med små bokstaver, av rein respektlaushet! ) Lenke til kommentar
aog Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 hmm.. GIF patenten? huh? wah? eh? *host host* hva er gif patenten? noe rettighetsgreier? Lenke til kommentar
KimS Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Jeg vil bare si noe, hvis man utdanner seg til et fag nå, så kan det vere at det har kommet svert mye andre ting å bruke om ti år, slik kan det vere litt vanskelig å få med seg alt det nye, men alle web-utviklere bør jo følle med da Endret 13. januar 2004 av KimS Lenke til kommentar
epsil Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 hmm.. GIF patenten? huh? wah? eh? *host host* hva er gif patenten? noe rettighetsgreier? Jepp. Siden 1994 har Unisys, som eide patentet, krevd lisensavgifter fra alle selskaper som har brukt formatet. Les mer på kuro5hin.org. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Hva skal man vel med CSS? Html + jpg + gif er alt man trenger. les her: http://alistapart.com/topics/css/ og etterpå kan du vise meg hvordan du ville laget denne siden med html + jpg + gif helt uten css: http://www.csszengarden.com Endret 13. januar 2004 av magikern Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Enig med magikern. CSS er dominant! Vanskelig i starten, men det er en vanesak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå