Gå til innhold

Kan jeg kalle meg en webdesigner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kall deg hva du vil og gi oss en trykkbar link!!!

så, så..

du har godt av litt fysisk aktivitet vettu ;)

hehe :D

Jeg synes siden ser veldig bra ut, men også veldig simpel. Så jeg er ikke sikker på om du kunne dratt på deg hvemsomhelst oppdrag (hvis du tenkte som webdesign som en freelance jobb) ;)

Lenke til kommentar

Ville ikke sagt det der er grunnlag for å kalle seg webdesigner. ;)

Enkelt og greit pga den ikke er på imponerings-nivå. Skal du jobbe frilans kreves dette, absolutt.

Kaller du deg selv webdesigner med det der, er jeg redd du vil bli oppfattet som sette-seg-selv-høyt-per. :ermm:

Lenke til kommentar

Hvem som helst kan lage en webside, å kalle seg webdesigner fordi man klarer å lage en hjemmeside med tilfeldige bilder funnet på nettet er kanskje ikke mye designer i mine øyne.

En 100% webdesigner, bør vel egentlig ikke ha noe med HTML'en å gjøre vel? Man kan jo fint designe siden i form av bilder, bør kanskje ha litt kunnskap om hvilken begrensinger man har i HTML/CSS, men alt i alt så kan man designe det meste i et tegneprogram. Kildene til bilder osv kan være håndtegnet, tatt med digitalt kamera, vector basert grafikk, 3D rendering, osv...

Men siden WYSIWYG editorene finnes, så kan selv en webdesigner lage websider i HTML :D

PS: nå prøvde jeg å tenke hvordan en profesjonell designer jobbet.

Lenke til kommentar

webdesigner: designe websider

webprogrammerer: asp, cfm, php, jsp, perl, etc...

webutvikler: en salig blanding av de ovenfor...

det er nå MIN formening om hva som går under de forskjellige spesifikasjoner..

selv ser jeg på meg selv som en webutvikler.. det er det sikkert noen som er uenig i, men.. jaja.. :p

Lenke til kommentar
En 100% webdesigner, bør vel egentlig ikke ha noe med HTML'en å gjøre vel? Man kan jo fint designe siden i form av bilder, bør kanskje ha litt kunnskap om hvilken begrensinger man har i HTML/CSS, men alt i alt så kan man designe det meste i et tegneprogram. Kildene til bilder osv kan være håndtegnet, tatt med digitalt kamera, vector basert grafikk, 3D rendering, osv...

Men siden WYSIWYG editorene finnes, så kan selv en webdesigner lage websider i HTML :D

PS: nå prøvde jeg å tenke hvordan en profesjonell designer jobbet.

En webdesigner må absolutt kunne minimum html og css sinnsykt godt,

alle profesjonelle webdesignere kan dette... Dette igjen for at du skal

ha kontroll på at din design fktisk blir rett i html, php/asp implentering

tar en programmer seg av, om man ikkje kan det sjøl da, et av disse

språken bør også være et minimums krav for å kunne kalle seg en "ekte"

webdesigner.

Er profesjonell designer sjøl, og det er absolutt ikkje slik du skriver vi jobber.:no:

De som omtales som webdesigner er gjerne profesjonelle eller veldig dyktige amatører. Vi nærmest forutsetter at bak alle tittler ligger en viss kompetanse.

Lenke til kommentar

Jeg hørte noen som sa at når et "seriøst" firma søker etter en webdesigner er det oftest en person med designutdannelse som i tillegg har kunnskaper innenfor web programmering. Det er med andre ord design delen som vektlegges størst. Å lære seg html og css er ikke spesiellt vanskelig og ikke tar det veldig lang tid heller.

Selv om man er god i html betyr det ikke at man kan utforme gode og funksjonelle sider.

Lenke til kommentar

synes webdesigner er alt for løst begrep jeg. ser personer som har drevet med det i maksimalt 1 uke som kaller seg det og tilbyr andre websider til en billig penge. gjerne som inneholder animasjoner de har funnet på internett osv. ikke at jeg prøver å henge ut noen som gjør nettopp dette, men enkelte bedrifter har for lite peiling på slik at de faktisk kan falle for disse så lenge ordet "webdesigner" er i bruk.

har sett eksempler på folk som har brukt ferdig-grafikk rippet fra andre sider på internett, og har lagret sidene på home.no.net o.l. og tatt penger for det.

hva webdesigner betyr er en ting, men jeg synes alikevel at det kun burde brukes om de som driver med det på et litt mer seriøst/profesjonelt nivå.

mao min mening er; du trenger ikke være webdesigner for å designe websider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...