Gå til innhold

Broen skal tåle kraftige jordskjelv og vekten av 10.000 tonn mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle by planleggere burde inkludert gangbroer, enten i forbindelse med vei eller alene. I så måte kunne 3. Etg på bygg være landingsstedet for gående på bygg tilknyttet bro. De kunne til og med hatt felter for "samlebånd", flat rulletrapp, vet da farken hva det heter... 

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (17 timer siden):

Alle by planleggere burde inkludert gangbroer, enten i forbindelse med vei eller alene. I så måte kunne 3. Etg på bygg være landingsstedet for gående på bygg tilknyttet bro. De kunne til og med hatt felter for "samlebånd", flat rulletrapp, vet da farken hva det heter... 

Trafikken elektrifiseres - blir eksosfri. Det åpner for at trafikken i byene i større grad kan legges under det bakkeplanet som gående og syklende bruker, butikkene har vinduer osv. Trafikken vil få det litt dystrere av å kjøre mer gjennom tuneller og parkeringskjellere, men trafikken skånes også for glatt føre, salting og brøyting. Gatemiljøet i byene er i dag seksjonert i "øyer" mellom all trafikk. I framtida kan gatemiljøet bli langt mer vennlig for gående, syklister og alle andre som tilbringer tid ute. Som MDGs store drøm om et bilfritt Oslo sentrum, bare at bilene fortsatt får være der - på nivået under gateplan. Butikkmiljøet har i flere tiår gått mot de hermetiske sfærene som kjøpesentrene er. Den trenden kan reverseres og vi kan igjen få gatemiljø med fokus på gågater med innbydende butikkvinduer og gatekafeer, i stedet for de hermetiske kjøpesenter-boksene som bevisst designes sånn at folk ikke skal kunne se ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...